Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

Ok, jag hade det datumet ursprungligen, men ändrat till 25:e

 

Morsan fyller 70 den 26/9 så det var bäst att hålla sig på hemmaplan tills dess...

 

Sen börjar inte arbetsveckan i Bangkok förrän på tisdag nästa vecka så man hinner vila upp sig lite!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    263

  • måne

    201

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    173

Idag!

 

Skulle ha flugit med Lufthansa över Frankfurt men *Murphy's lag' gjorde sig åter påmind: Det var väl just den dagen när jag skulle flyga som Lufthansa personalen valde att genomföra en oannonserad punktstrejk för alla långflygningar från Frankfurt.

 

Lyckligtvis fick jag biljetten ombokad och flyger nu over Munchen och sedan med Thai Airways till Bangkok.

 

Tyvärr anländer jag i Bangkok mer än 4 timmar senare och sitter nu fast i en 6-timmars väntan på Landvetter.

 

Undrar om jag kan få någon ersättning från flygbolaget (Lufthansa) utöver de 225 kr i kuponger jag fick här på Landvetter?

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag!

 

Skulle ha flugit med Lufthansa över Frankfurt men *Murphy's lag' gjorde sig åter påmind: Det var väl just den dagen när jag skulle flyga som Lufthansa personalen valde att genomföra en oannonserad punktstrejk för alla långflygningar från Frankfurt.

 

Lyckligtvis fick jag biljetten ombokad och flyger nu over Munchen och sedan med Thai Airways till Bangkok.

 

Tyvärr anländer jag i Bangkok mer än 4 timmar senare och sitter nu fast i en 6-timmars väntan på Landvetter.

 

Undrar om jag kan få någon ersättning från flygbolaget (Lufthansa) utöver de 225 kr i kuponger jag fick här på Landvetter?

 

//Singha711

 

Du kan ju alltid göra ett försök med LH men jag har för mig att bla just strejk går under "extraordinära omständigheter" vilket inte ger nån extra ersättning enl den där EU-regulationen.

 

Kanske du kan få nåt via plastkortet om nu biljetterna betalades den vägen.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju alltid göra ett försök med LH men jag har för mig att bla just strejk går under "extraordinära omständigheter" vilket inte ger nån extra ersättning enl den där EU-regulationen.

 

Kanske du kan få nåt via plastkortet om nu biljetterna betalades den vägen.

 

Ville bara tillägga att min bankman (SEB) sa att det spelar ingen roll om du betalar med VISA kortet eller direkt från internetbanken. Så länge kontot är knutet till VISA kortet har man försäkringen.

 

Har man däremot betalat kontant vid disken är man utan försäkring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Imorgon kl 14.30 bär det av, stannar till 1 april  :dirol:    B)   :drunk:

 

Har mitt näste i Pattis, så om någon känner för en kall eller kanske en runda golf så är det bara att hojta till  :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

14.30den11oktober,ankommer Chiang Rai vid 10 tiden den 12. Sedan några dagar på hotell innan släkt och nytt barnbarn ute på åkern.

post-9424-0-66125700-1412188330_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Nov - Dec 2014 och Feb - Mars eller Mars - April 2015 :)

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lördag med baggarna. Då får man äntligen reda på om man (tack vare priset) kan dricka "gratisbira" på resan eller om de är så dåliga som vissa säger (och blir kvar på Arn på obestämd tid..).

 

På söndag vet jag :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...