Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

Sam sip sam

Och du tror att din reseagent gör jobbet gratis? :crazy:

Tror du flygstolen och dom andra gör det gratis? Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    263

  • måne

    201

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    173

Sitter nu I loungen i Dubai och dricker i väntan på boarding med A-380 till Bkk.

 

Lite snittar, bubbelvin och många GT gör att jag kommer att gå plus på denna resa jämfört mot svenska krogpriser.

 

5840kr TOR från Umeå.

 

Emirates förstås.

 

Mycket bra så här långt.

 

Nu blir det en GT till för att öka på vinsten.  :thumbsup:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter nu I loungen i Dubai och dricker i väntan på boarding med A-380 till Bkk.

 

Lite snittar, bubbelvin och många GT gör att jag kommer att gå plus på denna resa jämfört mot svenska krogpriser.

 

5840kr TOR från Umeå.

 

Emirates förstås.

 

Mycket bra så här långt.

 

Nu blir det en GT till för att öka på vinsten.  :thumbsup:

Det är mina takter,allt under 5000 i vinst är en förlust  :17:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Sitter nu I loungen i Dubai och dricker i väntan på boarding med A-380 till Bkk.

 

Lite snittar, bubbelvin och många GT gör att jag kommer att gå plus på denna resa jämfört mot svenska krogpriser.

 

5840kr TOR från Umeå.

 

Emirates förstås.

 

Mycket bra så här långt.

 

Nu blir det en GT till för att öka på vinsten.  :thumbsup:

 

Bra pris, nu är det bara göra som Olle&Helge... "Måste tänka på pocenten Hegge" eller vad dom nu sa.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Tror du flygstolen och dom andra gör det gratis?

Nej det tror jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Börjar känna lite lukt nu ,,, 38 dagar :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Bra

Jag brukar faktiskt först kolla med sidor som tex allaflygbiljetter.se. När jag hittar nått intressant så går jag in på bolagets egna sida och köper biljetten direkt av dom.Priset brukar inte skilja många kronor med dom bolag jag brukar välja. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar faktiskt först kolla med sidor som tex allaflygbiljetter.se. När jag hittar nått intressant så går jag in på bolagets egna sida och köper biljetten direkt av dom.Priset brukar inte skilja många kronor med dom bolag jag brukar välja. :thumbsup:

Då åker du inte Thai.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

When I know the time is right for me
I'll fly away, I have a dream  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

jasså direkt sthlm-bkk -sthlm :crazy:

Det är skönt att sträcka lite på bena halvvägs,så en mellanlandning passar utmärkt för mig :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det är skönt att sträcka lite på bena halvvägs,så en mellanlandning passar utmärkt för mig :thumbsup:

Går mkt bra att ta en bensträck på thaikärran också och när ni mellanlandar är vi nästan framme :)
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag åker 19 juni och ska stanna för evigt, tror jag :-) På allvar så betalade jag försäkring till o med 31 maj 2015

för ca 23 SEK/dygn utan täckning för egendom. Annars full god skydd, 2 st anhöriga till platsen vid allvarlig skada/sjukdom

hemtransport, tidigare sjukdomar, bara man inte fått behandling/vård senaste 6 mån http://www.gouda-rf.se/page588.aspx?owner=103&country=se&product=srww

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag åker 19 juni och ska stanna för evigt, tror jag :-) På allvar så betalade jag försäkring till o med 31 maj 2015

för ca 23 SEK/dygn utan täckning för egendom. Annars full god skydd, 2 st anhöriga till platsen vid allvarlig skada/sjukdom

hemtransport, tidigare sjukdomar, bara man inte fått behandling/vård senaste 6 mån http://www.gouda-rf.se/page588.aspx?owner=103&country=se&product=srww

 

Ides du sätta dig in i om man ska ta det från dag 46 eller som komplement till hemförsäkringen (vart ju 300kr dyrare med den senare för mig, men då slipper jag kanske lite trassel).

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ides du sätta dig in i om man ska ta det från dag 46 eller som komplement till hemförsäkringen (vart ju 300kr dyrare med den senare för mig, men då slipper jag kanske lite trassel).

Jag tecknade från och med dag 46. Har bra skydd i hemförsäkringens reseskydd.

Är inte 100% men den har en viss komplettering från och med dag 1 tex ev självrisk

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ides du sätta dig in i om man ska ta det från dag 46 eller som komplement till hemförsäkringen (vart ju 300kr dyrare med den senare för mig, men då slipper jag kanske lite trassel).

Klokt av er att försäkra er ordentilgt tummen upp
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag tecknade från och med dag 46. Har bra skydd i hemförsäkringens reseskydd.

Är inte 100% men den har en viss komplettering från och med dag 1 tex ev självrisk

 

Hmm, suttit och glott på pdfen, men jag måste kolla min hemförsäkring åxå. Skulle vara skönt att ha allt på samma om det går åt pipsvängen.

Inte var den gratis, förra turen så tog jag en studerandeförsäkring men nu har jag passerat nåt magiskt årtal så jag kan inte få den igen. Trots att jag pluggar.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

jag måste kolla min hemförsäkring åxå. Skulle vara skönt att ha allt på samma om det går åt pipsvängen.
Inga problem, ha två försäkringsbrev i fickan i början, sen börjar den andra gälla efter dag 45 Nemas problemas Jag brukar laminera visum, passet´s första sida, försäkrings brevet och inträdes stämpeln och ha dem i lårfickan alltid. Sen om jag kollapsar eller kör omkull med moppe hittar de dem i fickan och hoppningsvis får jag vård även om jag är medvetlös.
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Inga problem, ha två försäkringsbrev i fickan i början, sen börjar den andra gälla efter dag 45 Nemas problemas Jag brukar laminera visum, passet´s första sida, försäkrings brevet och inträdes stämpeln och ha dem i lårfickan alltid. Sen om jag kollapsar eller kör omkull med moppe hittar de dem i fickan och hoppningsvis får jag vård även om jag är medvetlös.

 

Du bereder dig då för det värsta... Jag som hoppas på det bästa hade försäkringspappren i resväskan alla 4 resor förra året.

 

Åkte in på Huahin hospital en gång men dom hade inte mage att ta mer betalt efter 2-3 dagar än att det gick nästan jämnt skägg med självrisken (1500 mot 1520kr) så jag ides inte ens börja bråka.

 

Sist sprang tjejen hos läkarn (och jag fick kvittona, tänkte jag kunde få tillbaka nåt) men nähä. Under 1500 SEK igen.

 

Men det var ju med trygghansa och deras självrisk.

 

Jag tänkte mer på att ha ett ställe som fixar allt som jag kan ha i plånboken eller magväskan - om jag blir påkörd av en buss så skiter jag i vilket, men om det är nåt mindre fordon så är det väl kul om dom hittar den lappen.

 

Tja, jag får fundera en stund, nån försäkring blir det i alla fall... Verkar som om jag tar en så händer det ju ingenting, så den fungerar :)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Du bereder dig då för det värsta... Jag som hoppas på det bästa hade försäkringspappren i resväskan alla 4 resor förra året.

 

Är man ute nio tio månader och rör på sig mycket hjälper dokumenten i safebox föga om olyckan är framme. Ofta kan det handla om

att påbörja vården snabbt, och då kan man inte vänta 6 timmar på beskedet, särskild om man inte kan sköta ruljansen själv.

ERV ville ha 8 608 med 1 000 SEK i självrisk för samma period, men med egendom Gouda ville ha 6 830 utan egendoms försäkring och

ingen självrisk. Min egendom på resan är värd max 5 000 SEK och det dyraste är datorn som redan är begagnad.

 

Men allra bästa reseförsäkring är ju den som man inte behöver utnyttja. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Är man ute nio tio månader och rör på sig mycket hjälper dokumenten i safebox föga om olyckan är framme. Ofta kan det handla om

att påbörja vården snabbt, och då kan man inte vänta 6 timmar på beskedet, särskild om man inte kan sköta ruljansen själv.

ERV ville ha 8 608 med 1 000 SEK i självrisk för samma period, men med egendom Gouda ville ha 6 830 utan egendoms försäkring och

ingen självrisk. Min egendom på resan är värd max 5 000 SEK och det dyraste är datorn som redan är begagnad.

 

Men allra bästa reseförsäkring är ju den som man inte behöver utnyttja. :thumbsup:

 

Visst, men att ha en bibba papper med sig.. tja, det har inte blivit av.

 

Egendom har jag aldrig tagit, tjejen sopade PCn i golvet senaste resan, ny disk och en CD med windows gick väl lös på 1500B eller nåt sånt. Ville ha en SSD men det gick ju tydligen inte att köpa så jag fick pilla in en gammal trött disk igen istället.

 

Skriver ju ut domdär service-card men dom blir liksom liggande i resväskan eftersom "det aldrig har hänt nåt".  Dumt, jag vet, men jag är lite småkorkad ibland.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...