Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?

soi cowboy

Recommended Posts

• Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

263

• måne

201

• Sam sip sam

176

• Kenneth4618

173

Kenneth4618
Inlagd (ändrad)
35 minuter sedan, skrev apknug:

Mmmm Screwdriver. Inte att förakta. 

Själv hade jag nog tagit sig en Mimosa istället i det läget.

Nu får det bli Norrlands Guld!

17222525617916589690428104810186.jpg.4db6f2bdfc2c23920028bbbcfb8e4ef4.jpg

Helt vanlig alkoholfri apelsinjuice

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 5

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

On 2024-07-28 at 17:51, skrev apknug:

Då blir det att ta med ordentligt med medhavd mat för en 12 timmars flygning då.

Eller om man ser det som en bantningskur. 

Är man ute efter "fri" dricka så rekommenderar jag Emirates Business Class. 

Där serveras den klassiska Gula Änkan Champagnen! 

Trots att den är hyffsat dyr på systemet, straxt under 1 000 lappen, så blir det svårt att tjäna in merkostnader för  business biljetten. 

Qatar business har Krug Grand Cuvee i dryckeslistan, den kostar något mer än gula änkan, ca 2’600 kr på systemet. Ett par såna flaskor så är biljetten intjänad 😉

• Ge karma 2

Palestine is not a country, it's a terrorist state.

Dela på andra sajter

VI vet att det är krig i Ukraina, och inga flyg går över Ryssland samt länder runt omkring.
Men att Israel nu har dödat en av de viktigaste Hizbollahledarna i Beirut och sedan Haniya (Högsta Hamasledaren) i Teheran inom 24 timmar.
Och Iran kommer svara på detta det tror don flesta, risken för storkrig i mellanöstern är mycket nära nu och vi får inte glömma Erdogan som inte har så mycket för Israel.

Om det nu blir krig hur kommer det påverka flyget till Thailand, med tanke på att Hamas ledning (Haniyeh) var bosatt i Qatar och styrde Hamas därifrån.
För om det blir krig kommer hela persika viken bli inblandad.   

• Ge karma 1

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

Wangthong
59 minuter sedan, skrev Nerike:

VI vet att det är krig i Ukraina, och inga flyg går över Ryssland samt länder runt omkring.
Men att Israel nu har dödat en av de viktigaste Hizbollahledarna i Beirut och sedan Haniya (Högsta Hamasledaren) i Teheran inom 24 timmar.
Och Iran kommer svara på detta det tror don flesta, risken för storkrig i mellanöstern är mycket nära nu och vi får inte glömma Erdogan som inte har så mycket för Israel.

Om det nu blir krig hur kommer det påverka flyget till Thailand, med tanke på att Hamas ledning (Haniyeh) var bosatt i Qatar och styrde Hamas därifrån.

Det blir väl Thai, finnar, tyskar, swiss och turkarna kvar.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Wangthong:

Det blir väl Thai, finnar, tyskar, swiss och turkarna kvar.

Svenskens största problem vid ett 3:e världskrig; hur flyger jag billigast till Thailand och är det fri sprit med judebiljetterna?

• Ge karma 6
  • Haha 8
Dela på andra sajter

Nicholas
On 2024-07-28 at 09:51, skrev rolba:

Du kan ju ta rygg på BTT och ta båten. 😇

Fanns det en båt så tog jag den.

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev M33:

Svenskens största problem vid ett 3:e världskrig; hur flyger jag billigast till Thailand och är det fri sprit med judebiljetterna?

Kineserna är väl billigast och dom kommer jag aldrig åka med, och vem skulle vilja vara kvar i Sverige om det blir ett 3:e världskrig.
Vi har så många tänkbara terrorister i detta land som kommer utsätta oskyldiga för sina handlingar.
Och det jag menar var med min fråga var inte olika flygbolag, utan mest vilken flygrutt kommer dom använda 

• Ge karma 2

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

Wangthong
45 minuter sedan, skrev Nerike:

Kineserna är väl billigast och dom kommer jag aldrig åka med, och vem skulle vilja vara kvar i Sverige om det blir ett 3:e världskrig.
Vi har så många tänkbara terrorister i detta land som kommer utsätta oskyldiga för sina handlingar.
Och det jag menar var med min fråga var inte olika flygbolag, utan mest vilken flygrutt kommer dom använda 

Min tanke med svaret var att de flygbolag jag räknar med kan flyga över Turkiet, Georgien och stan- länderna. Lite trångt där vid Iran. Dras Turkiet med så blir det att åka över polen. Då får man nog titta mer på vilken som har bäst flygplansmat eftersom restiden blir längre, eller så blir det någon riktig stek vid en stopover någonstans i Alaska.  

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Wangthong
1 timme sedan, skrev apknug:

Ligger inte Afganistan och Himalaya lägligt och förstör den smitvägen.

Det finns flera stan-, ganska omöjligt att säga vilka de tar parti för. Ofta är de ovänner. Tadzjikistan blir lite långt, kanske de tar alternativet över polen istället, fast det är mycket längre. Himalaya är knappast något problem. De riktigt höga topparna är ner mot Nepal. Då borde man redan gått ner mot Indien som ligger bäst till för ett flyg mot Thailand. Dagens flyg har inga problem att flyga över Himalaya. Fast de gör inte det om det finns alternativ. Skulle de få problem med trycket i kabin vill de kunna gå ner. Det finns flygplatser ganska högt upp i Himalaya därmed också flyg som flyger vid Himalaya. 

Blir det ett 3'e världskrig får man väl ta hänsyn till vad man gör då. Blir nog att ta det alternativ som finns tillgängligt. Känns för mig som det skulle vara trevligare att vara i Thailand. Fast flyger jag ditt blir det knappast någon ToR. Vi stannar vintern i Thailand redan nu så varför inte stanna medans kriget pågår. Bättre att plocka frukt i Thailand än att skotta snö i Sverige. Detta borde gälla än mer under ett världskrig. 

• Ge karma 9
Dela på andra sajter

kenneth073
On 2024-07-31 at 11:34, skrev Nerike:

Åkte hem med emirates från thai torsdags från dubai åkte vi över Iran upp över kaspiska havet förbi Kazakstan och in i Ryssland in i Estland ut över Bottenviken till Arlanda ,följde med kameran och det verkade stämma .Kan det vara möjligt ???

Ditresan gick över Östeuropa. 

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev kenneth073:

Åkte hem med emirates från thai torsdags från dubai åkte vi över Iran upp över kaspiska havet förbi Kazakstan och in i Ryssland in i Estland ut över Bottenviken till Arlanda ,följde med kameran och det verkade stämma .Kan det vara möjligt ???

Ditresan gick över Östeuropa. 

Alkoholserveringen var det inget fel på då antar jag eftersom du som var med undrar. 🙂

Det verkar som om de flyger eller har flugit den rutten över Ryssland ganska ofta och så i torsdags. Fredags och lördags flighten går dock mer söder över.

image.png.2e83750ea17ff8dae0b3b9519883575d.png 

image.png.f47d71b06c9dfda520fb5b992be9c323.png

• Ge karma 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

kenneth073
30 minuter sedan, skrev Mankan:

Alkoholserveringen var det inget fel på då antar jag eftersom du som var med undrar. 🙂

Det verkar som om de flyger eller har flugit den rutten över Ryssland ganska ofta och så i torsdags. Fredags och lördags flighten går dock mer söder över.

Trodde inte dom fick flyga över Ryssland och in i EU landet estland

Dela på andra sajter

kenneth073
53 minuter sedan, skrev Mankan:

Kartan dom lägger upp kan ju visa en rutt men kör en annan i verkligheten .

Det gjorde thai i början av ukraina krisen kartan visade över Ryssland men det blev en omväg i verkligheten .

Om nu emirates kan åka över Ryssland varför gör inte Thai det

Dela på andra sajter

Soengsang

23/10

Thai låg bäst till prismässigt vs restid, mumintrollen orkar jag inte med.....även om de har bra priser.

• Ge karma 7

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

23/10

Thai låg bäst till prismässigt vs restid, mumintrollen orkar jag inte med.....även om de har bra priser.

Vad är det för fel på dem?Jag funder på att finåka med dem.Priset och restiden är väl OK eller?

• Ge karma 3

Måne

Dela på andra sajter

Wangthong
13 timmar sedan, skrev måne:

Vad är det för fel på dem?Jag funder på att finåka med dem.Priset och restiden är väl OK eller?

Sista gången jag åkte med dom blev det dryg och tråkig väntan med dom i Helsingfors. På hemvägen klantade vi oss och missade flyget. Då var de otroligt bra att ha att göra med.

Nackdelen är att det blir en stopover till.

Har du stavat fel eller? Heter det inte finnåka? 

• Haha 1
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Wangthong:

Sista gången jag åkte med dom blev det dryg och tråkig väntan med dom i Helsingfors. På hemvägen klantade vi oss och missade flyget. Då var de otroligt bra att ha att göra med.

Nackdelen är att det blir en stopover till.

Har du stavat fel eller? Heter det inte finnåka? 

Inte felstavat 😂ska hoppa över apklassen på denna resa

• Ge karma 2

Måne

Dela på andra sajter

Hur är deras buisness? ska ju inte festa på planet,bara äta och sova.är det bra sovplatser`?Hur är maten?

Måne

Dela på andra sajter

Wangthong
1 minut sedan, skrev måne:

Inte felstavat 😂ska hoppa över apklassen på denna resa

😂 Det bör väl finnas något bra ställe att koppla av med tilltugg och törstsläckare i Helsingfors. 

Har ej flugit business med finnarna men det är en hel del som jag vet har gjort det. De är nog snart på.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Soengsang
1 timme sedan, skrev måne:

Hur är deras buisness? ska ju inte festa på planet,bara äta och sova.är det bra sovplatser`?Hur är maten?

De har spottat upp sig, de nya inredningarna är ok.

Du är är väl en räkel, då är det nog lite trångt på de flesta biz, jag är 186....och känns kanske något trångt.

De har absolut skärpt till sig efter djupdykningen för 5-6 år sen, men är egentligen mest stolen jag är ute efter, även om det är trevligt med bra mat och flöde på GT.

14 timmar sedan, skrev måne:

Är väl jag som mest haft otur när åkt med dem, alltid försenat, men de är säkert ok med tanke på priset.

Sen lär det ju finnas några kärror med inte flat bed, lite surt att få en sån om man nu har siktat och trott man betalat för det.

Ändrades av Soengsang
  • Ge karma 2

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

De har spottat upp sig, de nya inredningarna är ok.

Du är är väl en räkel, då är det nog lite trångt på de flesta biz, jag är 186....och känns kanske något trångt.

De har absolut skärpt till sig efter djupdykningen för 5-6 år sen, men är egentligen mest stolen jag är ute efter, även om det är trevligt med bra mat och flöde på GT.

Är väl jag som mest haft otur när åkt med dem, alltid försenat, men de är säkert ok med tanke på priset.

Sen lär det ju finnas några kärror med inte flat bed, lite surt att få en sån om man nu har siktat och trott man betalat för det.

Jag är ju vuxen(194) men förmodligen ligger jag i fosterställning enär jag är flygrädd så om slafen är 150 så klarar jag det.tacksam för mer info 🥰

• Ge karma 2
  • Haha 2

Måne

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev måne:

Jag är ju vuxen(194) men förmodligen ligger jag i fosterställning enär jag är flygrädd så om slafen är 150 så klarar jag det.tacksam för mer info 🥰

Åkte den senast jag var nere samma plan med finnar Helsingfors -Bangkok som Stockholm -Doha då finnair kör för Qatar eftersom ja hade en gammal Qatar biljett som ja inte kunde använda.

Finnair funkar får käk och dryck som man vill kanske lite sämre än Qatars men det var det lilla men det trevliga är att man sitter själv slipper se som på Qatars 380 alla andra man är mer innesluten.

Kanske Finnairs stol är lite trängre framtill men jag störde mig inte speciellt på det.

Jag är själv en bit över 190 så en ekonomi resa blir tuff för mig.

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

kolla min fot

Det finns dom som rymt ifrån Skansen akvariet när beskedet att grundaren Jonas ska dra sig tillbaka och pensionera sig snart.

Jag försökte få ett svar angående om personen flugigt Mumin Airlines

Biz Sto-Bkk.

Tyvärr skulle clownen uppträda på en kareoke bar belägen på soi Buakhao.

Nästa gång den icke hovnarren uppträder så kanske man kan fresta med Archa för att få en eventuell kommentar...

20240716_232714.jpg

• Haha 3
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...