Jump to content
IGNORERAD

Fattigt.


khun-petch

Recommended Posts

Fantasilöner ni pratar om. 1991 tjänade jag 25 kronor om dagen, det blev typ 2 kronor i timmen, och en veckolön räckte till 3 stora stark på Bogrens i Skövde om man hade helgpermis. Hade man inte helgpermis blev det 6 stycken helgen därpå om man inte slarvade bort hela förmögenheten på Riddar Jakob i Jakobsberg, eller senare Mårtensssons i Halmstad, under veckan. 

Jäkla lyxlirare

73/74 hade vi 8 spänn om dagen som räckte till en stöl på Sir Francis Drake eller 4 mellisar på markan

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    9

  • GreenValley

    6

  • khun-petch

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du passar bättre i helrakat...

 

Vill Ni månne att jag på Era vägnar frågar chans på Herr A, det verkar ju vara kärlek banne mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, man förstår ju varför di slopade den allmänna värnplikten.

 

Ligger kanske något i det men jag tog ju ändå ett steg till och gjorde FN-tjänst, dock osäker på om det talar för eller emot allmän värnplikt.

 

När vi ändå har dig på tråden; vad var det du satt inne för: var det vapenvägran eller värnpliktsvägran? Vapenvägran står jag helt bakom men värnpliktsvägran känns lite väl Lars Ohlyskt för min smak.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, ser rätt bögig ut. Hittade en bild till i samma serie som frugan fotade av vid något besök i barndomshemmet, där ser jag klart mindre bögig ut men omanligt smal midja jämfört med den manlige person jag är nu.

Jag gjorde också lumpen i Skövde,

Pansarvagnar i P4 eller gick du på det fjolliga K3 som låg bredvid.

Vi var där som vakter en helg men blev utkörda då vi inte hälsade på befälen.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger kanske något i det men jag tog ju ändå ett steg till och gjorde FN-tjänst, dock osäker på om det talar för eller emot allmän värnplikt.

 

När vi ändå har dig på tråden; vad var det du satt inne för: var det vapenvägran eller värnpliktsvägran? Vapenvägran står jag helt bakom men värnpliktsvägran känns lite väl Lars Ohlyskt för min smak.

 

Mja, någon tid bakom lås eller bom har jag inte tillbringat och endast trafikförseelser kan läggas mig till last.

 

Ni var säkert en utmärkt soldat men om fienden precis som Ni själv skulle uppfatta di svenska soldaterna som fjollor vore det ju inte bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, någon tid bakom lås eller bom har jag inte tillbringat och endast trafikförseelser kan läggas mig till last.

 

Ni var säkert en utmärkt soldat men om fienden precis som Ni själv skulle uppfatta di svenska soldaterna som fjollor vore det ju inte bra.

 

Det var ett väldigt fördomsfullt inlägg för att komma från en så vidsynt skribent som Ni. Jag har inte pratat om fjollor men påpekade att jag såg bögig ut. Att en bög skulle vara sämre på att försvara sitt land än en heterosexuell är det väl bara extremister som Islamic State och George W Bush som tror på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett väldigt fördomsfullt inlägg för att komma från en så vidsynt skribent som Ni. Jag har inte pratat om fjollor men påpekade att jag såg bögig ut. Att en bög skulle vara sämre på att försvara sitt land än en heterosexuell är det väl bara extremister som Islamic State och George W Bush som tror på.

 

post-3404-0-63255700-1416672295.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett väldigt fördomsfullt inlägg för att komma från en så vidsynt skribent som Ni. Jag har inte pratat om fjollor men påpekade att jag såg bögig ut. Att en bög skulle vara sämre på att försvara sitt land än en heterosexuell är det väl bara extremister som Islamic State och George W Bush som tror på.

 

Det har Ni alldeles rätt i, di flesta homosexuella är ju inte fjollor.

Däremot är jag tveksam till att di beväringar som som tillbringar 90% av sin vakna tid till att fundera på om frisyren ligger korrekt fungerar lika bra som di ofjolliga i ett skyttevärn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har Ni alldeles rätt i, di flesta homosexuella är ju inte fjollor.

Däremot är jag tveksam till att di beväringar som som tillbringar 90% av sin vakna tid till att fundera på om frisyren ligger korrekt fungerar lika bra som di ofjolliga i ett skyttevärn.

 

Nu blir du ännu mer fördomsfull; är du säker på att du inte egentligen är någon av de fördomsfulla SD-avarter du normalt sett argumenterar mot?

 

Skulle en bögig soldat spendera 90% av sin vakna tid i försvaret av sitt land till att checka om frisyren ligger perfekt? Kanske han spenderar resterande 10% med att bli påsatt i röven av fienden eller?

 

Skyttevärn?????? Du är väl född på 60-talet om jag förstått det hela rätt och på den tiden fanns det nog minnen från Västfronten men att ett krig idag, eller i morgon, skulle avgöras i ett skyttevärn känns lika osannolikt som att du skulle erkänna att du i denna tråd har skrivit snabbare än din hjärna tänkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantasilöner ni pratar om. 1991 tjänade jag 25 kronor om dagen, det blev typ 2 kronor i timmen, och en veckolön räckte till 3 stora stark på Bogrens i Skövde om man hade helgpermis. Hade man inte helgpermis blev det 6 stycken helgen därpå om man inte slarvade bort hela förmögenheten på Riddar Jakob i Jakobsberg, eller senare Mårtensssons i Halmstad, under veckan. 

När jag låg inne 72/73 hade de svinbillig öl på mässen. Serverades i plastmugg. En kväll på mässen brukade resultera i en halvmeterhög trave med tömda plastglas, då var vi ju ett gäng förstås. Så många kvällar i månaden blev det inte på basselönnen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir du ännu mer fördomsfull; är du säker på att du inte egentligen är någon av de fördomsfulla SD-avarter du normalt sett argumenterar mot?

 

Skulle en bögig soldat spendera 90% av sin vakna tid i försvaret av sitt land till att checka om frisyren ligger perfekt? Kanske han spenderar resterande 10% med att bli påsatt i röven av fienden eller?

 

Skyttevärn? :huh:?? Du är väl född på 60-talet om jag förstått det hela rätt och på den tiden fanns det nog minnen från Västfronten men att ett krig idag, eller i morgon, skulle avgöras i ett skyttevärn känns lika osannolikt som att du skulle erkänna att du i denna tråd har skrivit snabbare än din hjärna tänkt.

 

Mja, nu skenar Er fantasi lite väl mycket med avseende på eventuellt umgänge med fienden.

 

Tror inte att FM avskaffat gevär eller kulsprutor riktigt ännu och förmodligen utbildar man förmodligen även i ruska lång och ruska kort, även om jag inte alls är någon expert på det militära.

 

Hur Ert hår ligger slipper Ni ju i alla fall fundera på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, nu skenar Er fantasi lite väl mycket med avseende på eventuellt umgänge med fienden.

 

Tror inte att FM avskaffat gevär eller kulsprutor riktigt ännu och förmodligen utbildar man förmodligen även i ruska lång och ruska kort, även om jag inte alls är någon expert på det militära.

 

Hur Ert hår ligger slipper Ni ju i alla fall fundera på.

 

Jag står ofta på din sida, även när jag inte riktigt håller med dig, för att din röst behövs. Du menar säkert inget illa i denna tråd heller men du kom in fel och valde att försvara ett dåligt skämt med ett rätt korkat inlägg och sedan att försvara ett halvkorkat inlägg med ett riktigt korkat inlägg. Jag börjar bli lite smådragen och släpper det gärna här men det förutsätter att du inte försöker försvara att ditt Stand-Up Comedy bidrag i denna tråd var dödfött. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Började jobbab i juni 1969 med farsan hos SIAB när de byggde IBM fabriken i Jakobsberg och fick 7,50 i timmen

+ någon reseersättning

IBM är borta, en del av det är elfa centrallager.

Kodak i närheten revs till slut efter att stått övergivet i åratal.

Min första lön var väl cirka 10000 / månad.

Ganska omgående tjänade jag mer än styv-farsan som jobbade som säljare av film till tryckerier på just detta Kodak. Han fick åka bil runt hela norra Sverige och kröka med kunder.

Blev alkis och mycket lösa fruntimmer.

För honom var det knäckande när jag tjänade mer. Själv skulle jag gråta av lycka om mina ungar kunde tjäna mer än jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har Ni alldeles rätt i, di flesta homosexuella är ju inte fjollor.

Däremot är jag tveksam till att di beväringar som som tillbringar 90% av sin vakna tid till att fundera på om frisyren ligger korrekt fungerar lika bra som di ofjolliga i ett skyttevärn.

Patrick Bertrand :

Born to be malaj

Link to comment
Dela på andra sajter

Året kan ha varit 1960 eller 1961..gallrade bedor för 1 öre metern, pengarna jag fick räckte till en ABU 20, ett spö och ett Flamingo drag.- Lyckan var stor när man fick sin första gädda.   :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt första jobb fick jag 2 dec 1974. Mitt uppdrag gick ut på att vara söt och göra väsen av mig. Ersättningen var så mycket tutte jag ville ha ;)

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Första jobbet -97 eller -98. Lärarvikarie i alla möjliga saker som svagström, lite fordonsteknisk, svets, pneumatik, hydraulik och annat trams.

120:-/t.

Tror att det var en rätt skaplig lön på den tiden. Speciellt med tanke på att det var jag och min spetsinkompetens

Link to comment
Dela på andra sajter

Började som traditionell rörmokarlärling direkt efter 9´an1971 hos BPA, fick 4,29 i timmen, fick höjt till 4.63 efter 1000 arbetade timmar. Jobbade i 1 år, sedan in på vvs-yrkesskola i 1 1/2 år, när jag började att jobba igen efter skolan så fick jag 15,30 i timman + ackord så det blev ju en hyfsad lönehöjning.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att jag fick kanske 4 kronor som moppebud -73.

Moppen var en puch som chefens son haft innan och var rejält trimmad men det sa jag inte till chefen.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker till huset nu  den 10/12 så jag får återkomma med  aktuella utgifter.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Första jobbet -97 eller -98. Lärarvikarie i alla möjliga saker som svagström, lite fordonsteknisk, svets, pneumatik, hydraulik och annat trams.

120:-/t.

Tror att det var en rätt skaplig lön på den tiden. Speciellt med tanke på att det var jag och min spetsinkompetens

 I stort sett alla ämnen utom teckning antar jag?

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

I stort sett alla ämnen utom teckning antar ?

:lol:  :lol:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

I stort sett alla ämnen utom teckning antar jag?

Ja, det och hemkunskap.

På helgerna undervisade jag hur man drar riktiga norrbottensfyllor.

På veckorna hade jag mina elever och på helgen drack vi sprit tillsammans. Det blev även en del kemi lektioner och biologi med folk som inte tillhörde sorteringen elever.

Det var en liten tallviking i mig.

Men jag anar att jag var gladare i fest på den tiden än TV

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

2,50 åt en gubbe jävel för en helgs jobb rensa ut nån jävla Lo på skit och elda upp. Kompisen som ordnat jobbet fick en femma, han skulle liksom agera förman sa gubbe jäveln.

Kan varit 82-83. Sedan satte jag skogs plant  från jag 14 var bra betalt tyckte man, ackord så man gömde en del med . Skogs plant sätter jag än men åt mig själv och gubben. Ok jobb tycker jag inga ungdomar som vill göra det nu för tiden säger dom, vad vet jag. Mest öststatare  som röjer och sätter skogs plant nu för tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...