LittleBell Inlagd November 4, 2014 Dela Inlagd November 4, 2014 Tjenare Sitter på ett guesthouse i Pattaya och tänkte lämna in några rader på stryktipset, men det går ej att hitta www.svenskaspel.se. Har de nån spärr så man ej kan nå sidan från utlandet/Thailand ? Jag får inte ens upp en svenskaspel sida som säger något om problemet, utan det blir endast " hittar ej sidan " Någon som vet någonting ? mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
S m i l e 1 Inlagd November 4, 2014 Dela Inlagd November 4, 2014 Tjenare Sitter på ett guesthouse i Pattaya och tänkte lämna in några rader på stryktipset, men det går ej att hitta www.svenskaspel.se. Har de nån spärr så man ej kan nå sidan från utlandet/Thailand ? Jag får inte ens upp en svenskaspel sida som säger något om problemet, utan det blir endast " hittar ej sidan " Någon som vet någonting ? mvh Går bra med mobil och 12 call Puman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Samma fel hemma hos mig faktiskt. Men även denna sajt säger att det är nåt fel: http://www.downforeveryoneorjustme.com/svenskaspel.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Spelade nyss så felet är där eller någonstans annanstans. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Din Daeng 44 Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Tänk på tidsskillnaden, spelsajten brukar inte funka några timmar på natten svensk tid, prova igen senare, lycka till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Provade för 30 sekunder sedan och logga in så än är det inte stängt. Hur skall man åka till Thailand om det inte går och spela? Fruktansvärt tanke men Thailand blir det i alla fall. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LittleBell Inlagd November 5, 2014 Trådstartare Dela Inlagd November 5, 2014 Jag ringde Svenskaspel kundservice, och de har stora pokerturneringar igång denna vecka, och då har någon passat på att d-dos attackera svenska spels sajt så de har stängt sajten för ALLA utländsk besökare. De jobbar nu dygnet runt för att fixa detta, men tills det är löst så kan ingen se sajten utanför sverige. Jag kan ej redigera rubriken, och vill ej starta en ny tråd, men om modsen finner ämnet passa som nyhet, så ok för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
softaren Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Till: Mobilspel < Mobilspel@svenskaspel.se >; Ämne: Varför fungerar inte eran websida i Thailand längre? Hur ska man nu kunna förlänga sitt spel? Hej! Under vecka 44 så skedde ett stort antal överbelastningsattacker mot svenska företag och organisationer, varvid vi drabbades. Det påverkade vår pokerklient och hemsida genom kraftiga driftstörningar. Problemet är inte helt löst utan det återstår en del justeringar av våra system för bästa möjliga spelupplevelse. För att helt lösa problemet så säkert och snabbt som möjligt har vi tvingats stoppa datortrafik från utländska sajter eftersom överbelastningsattacker som regel sker från utlandet. Eftersom målservicen är en inköpt produkt från England så fungerar den inte nu när vi har stängt internettrafik från utlandet. Med vänlig hälsning Patrik Kundservice Svenska Spel Så länge du är utomlands så kan du inte göra så mycket. Och tyvärr vet jag inte när vi kommer öppna upp för spel utomlands igen.Med vänlig hälsning Patrik Kundservice Svenska Spel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
S m i l e 1 Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Har även idag spelat på Svenskaspel.se från min mobiltelefon med 12 call i Thailand Puman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Har även idag spelat på Svenskaspel.se från min mobiltelefon med 12 call i Thailand Puman Testade nu, och det funkade för mig med via AIS på mobilen, att komma in på mobilsajten. Med samma uppkoppling utdelad till min lap top: Funkade inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LittleBell Inlagd November 11, 2014 Trådstartare Dela Inlagd November 11, 2014 Just nu fungerade det att spela från dator igen, så veckans stryktips e inlämnat för min del. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd November 11, 2014 Dela Inlagd November 11, 2014 Just nu fungerade det att spela från dator igen, så veckans stryktips e inlämnat för min del. Japp åter öppnat för spel utanför Europa! Pokerturneringen är väl över! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd November 11, 2014 Dela Inlagd November 11, 2014 Annars så kan en VPN tunnel vara lösningen. //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd November 11, 2014 Dela Inlagd November 11, 2014 Annars så kan en VPN tunnel vara lösningen. Man blev hackade i samband med en pokerturnering och stängde ner för utomeuropeiska nätspel, men nu har man uppdaterat och det ska inte behöva hända igen (enl kundtjänst) Några tunnlar behövs inte! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd November 11, 2014 Dela Inlagd November 11, 2014 Provade för 30 sekunder sedan och logga in så än är det inte stängt. Hur skall man åka till Thailand om det inte går och spela? Fruktansvärt tanke men Thailand blir det i alla fall. Faktum är att SS är en av de sidor som fungerat bäst att spela på från Thailand. Många av de stora poker/spel siterna var i alla förut blockade från spel från Thailand. Råkade själv ut för det från ett hotelrum i Gantaralak. Dom stora sidorna var blockade, men Svenska gick hur bra som helst från deras knackiga modem. We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.