Jump to content
IGNORERAD

Dåliga tider för Thaiairways


Repe

Recommended Posts

Med tanke på den dåliga lönsamheten i Thai-air så känns det intressant att jag i dag fick e-post om billigare sistaminuten biljetter och nedsatt pris nästa vecka. Det låter inte som äkta thaistyle, för då skulle de naturligtvis höja priserna för att minska lite på förlusterna, så antagligen är det någon farang bakom som tänkt till.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    5

  • pigge01

    4

  • B747

    3

  • micke isaan

    3

Mest aktiva i denna tråd

När jag flög ner den 27 september så var det ganska fullt på Thaikärran, visserligen med en massa bärplockare men de har väl också betalt för sin biljett?

 

Jag fick en plats vid nödutgången och den var helt okej-kanske lite smalare än de andra platserna eftersom TV´n sitter på en mojäng i armstödet men man är ju smal om röven!

 

Ska tillbaka till Sverige den 4 december och då har jag poänguppgraderat mig till Preimum economy så att man kan sova hela vägen...

 

Thais problem är inte direkt nya,de flesta härstammar från politisk inblandning i hur företaget sköts, vad som köps in och vilka destinationer som trafikeras med vilket material. 

 

Airbus A-380 gick ju fram och tillbaka till Hong Kong fullsatt med icke betalande förstaklass resenärer under många år, det är en stor rutt men Thai är ju inte precis den enda som flyger BKK-HKG.

 

Kanske dags att plocka in den sparkade Piyasvasti Armarand igen, han vände ju den finansiella utvecklingen för Thai sist de låg illa till ekonomiskt men han fick ju sparken för att hans fru var parlamentsledamot för "fel" parti.

 

Sen kom en utsedd clown till och förlusterna kom som ett brev på posten.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Prisex.Finnair jan 3 månadsbiljett Omk 6000 sek Thai samma 8300 sek bra tider 13 o14t med Finn ( Putin air 4900 oxå bra tider ) 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag flög ner den 27 september så var det ganska fullt på Thaikärran, visserligen med en massa bärplockare men de har väl också betalt för sin biljett?

 

Jag fick en plats vid nödutgången och den var helt okej-kanske lite smalare än de andra platserna eftersom TV´n sitter på en mojäng i armstödet men man är ju smal om röven!

 

Ska tillbaka till Sverige den 4 december och då har jag poänguppgraderat mig till Preimum economy så att man kan sova hela vägen...

 

Thais problem är inte direkt nya,de flesta härstammar från politisk inblandning i hur företaget sköts, vad som köps in och vilka destinationer som trafikeras med vilket material. 

 

Airbus A-380 gick ju fram och tillbaka till Hong Kong fullsatt med icke betalande förstaklass resenärer under många år, det är en stor rutt men Thai är ju inte precis den enda som flyger BKK-HKG.

 

Kanske dags att plocka in den sparkade Piyasvasti Armarand igen, han vände ju den finansiella utvecklingen för Thai sist de låg illa till ekonomiskt men han fick ju sparken för att hans fru var parlamentsledamot för "fel" parti.

 

Sen kom en utsedd clown till och förlusterna kom som ett brev på posten.

 

 

Det största sorgebarnet är de 4 A340-500 planen!

Köpta för BKK-JFK men står avställde på DMK = Don Mueang internationella flygplats.

Dom är svårsålda. 

 

Skulle kunda gå att använda med ändrad inredning.  

Typ SAS A330-300.

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder Thai fortfarande sina 747 inrikes?

 

Det är som sagt något magiskt med dom där gamla kärrorna.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder Thai fortfarande sina 747 inrikes?

 

Det är som sagt något magiskt med dom där gamla kärrorna.

Ja två turer på Phuket och till Chang Mai

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja två turer på Phuket och till Chang Mai

 

Inte nu längre va!?  

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte nu längre va!?

Det har dom ändrat på i höst.

I somras var det 747

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Står tre Thai 747 på Don Muang just nu.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Står tre Thai 747 på Don Muang just nu.

Det är är många uppställda plan på Thaiairways.

B747, A340-500, A300. A310

8 + 17 avställda TG plan.

Dom är svårsålda.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...