Niro Inlagd November 11, 2016 Trådstartare Dela Inlagd November 11, 2016 Ja Clicken hade haft det svårt, men en Wave på blank slitna däck hade säkert gått igenom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd November 16, 2016 Trådstartare Dela Inlagd November 16, 2016 Vi blir mellan fem och sju hårda knuttar som ger oss iväg på äventyr nu på lördag den 19. Fler är såklart välkomna, just nu är det väll mest moppar med en Honda 500 som störst. Vi ska träffas klockan nio, vid flygplatsen, där muren tar slut. Tydligen vet alla var det är utom jag men det går säkert att lista ut. Turen är på ca 180 km först till Sanpatong och vidare till Samoeng. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd November 16, 2016 Dela Inlagd November 16, 2016 Hårda knuttar på moppar. Jojo, ska bli kul. Vi får väl ta en gruppbild som inger respekt, och lägga upp. / hakancnx /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd November 16, 2016 Dela Inlagd November 16, 2016 4 timmar sedan, skrev hakancnx: Hårda knuttar på moppar. Jojo, ska bli kul. Vi får väl ta en gruppbild som inger respekt, och lägga upp. / hakancnx Hells Moppe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd November 17, 2016 Trådstartare Dela Inlagd November 17, 2016 20 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: Hells Moppe. Man skojar inte med The Veerachai Gangsters Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nbg Inlagd November 17, 2016 Dela Inlagd November 17, 2016 On 16/11/2016 at 12:50, skrev Niro: Vi blir mellan fem och sju hårda knuttar som ger oss iväg på äventyr nu på lördag den 19. Fler är såklart välkomna, just nu är det väll mest moppar med en Honda 500 som störst. Vi ska träffas klockan nio, vid flygplatsen, där muren tar slut. Tydligen vet alla var det är utom jag men det går säkert att lista ut. Turen är på ca 180 km först till Sanpatong och vidare till Samoeng. Ser intressant ut, hur är väglaget? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd November 17, 2016 Trådstartare Dela Inlagd November 17, 2016 9 timmar sedan, skrev nbg: Ser intressant ut, hur är väglaget? Asfalt hela vägen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd November 19, 2016 Trådstartare Dela Inlagd November 19, 2016 Det blev en fin tur på nio timmar, men då var tre timmar stop för umgänge. Medelhastighet på 40. Här är Veerachai Gangsters med två hang around från Tyskland. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd November 20, 2016 Trådstartare Dela Inlagd November 20, 2016 Vi hade roligt igår. Här visas några bilder utan komentarer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalasbullen Inlagd December 4, 2016 Dela Inlagd December 4, 2016 Grym tråd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Jag fyller på med lite flera bilder på turen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 "Bossen" för Veerachai Knutters är i väg från byn och dom andra knuttarna var kanske inte redo för en långväga färd så jag gav mig i väg en tidig morgon medan det fortfarande var lite mörkt och svalt svalt var väll å ta i det var sjit kallt 16 grader ... Google maps var ställd på Mae Sariang ca 200 - 250 km bort . Hade kanske en liten plan på Immigration i Mae Sot men tiden fick visa vart jag sku styra moppen . Det slutade med ca 1000 km på 5 övernattningar på härliga vägar och många sköna möten Ni får titta på bilderna och "fantisera " själva Sista bilderna är från Mae Sot där jag fick mitt Extension samt hittade "goa" Nautiska grejer lågt från havet Troligt www2 saker . MAE SOT gillar jag skarpt Nästa vända blir mot Tak och Sukhothai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 2 dagar i Mae sot fick räcka denna gång. Finns bra Guesthouse för 500 helt nära bron och immigration. Nu bar det i väg mot Tak och Thailand's gamla huvudstad Sukohthai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 Fina bilder.gillar också Mae Sot. Vägen mellan Mae Sot och Mae Saring måste va som gjord att åka hoj på. Mae sot ligger ju inte alls så lång ifrån havet,många Burmeser säljer bläckfisk mm.där och frugan undrade varför ,det är ju jättelångt till havet därifrån men då räknas ju bara Thailand att det skulle ligga ett hav på andra sidan gränsen räknades ju inte . Måste vara en drömtillvaro ni har däruppe i bergen ,så fantastiskt vackert. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 Tack, du har alldeles rätt det är inte lågt till havet på Burma sidan men det var i alla fall mycket förvånande för mig att hitta Nauticka i en by eller stad som har mest möbler och "krins - krams" Vägarna har varit fina hela resan .Var en tur "off vägen ut till Ban mae sam leap och där var det ett par mil med grus och det var en återvänds väg så det blev samma väg åter till vägen mot Mae Sot det gör inte så mycket då RESAN ÄR MÅLET Inte all så långt i från MS ligger det en jätte flyktning camp för Burmeser(BURMA KALLAR JAG LANDET DÅ DET ÄR MILITREN SOM HAR DÖPT OM DET TILL MYANMAR ) med gate'r och militära vakter efter vägen . Jag frågade om det gick att besöka men där var det stopp och bellegg ... Blev lite glad för att se stor vucksen gammal teak skog på långa sträckor på färden Ja vi har det fint här uppe i norr .Lanna land är vackert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd December 23, 2016 Dela Inlagd December 23, 2016 Det dröjde inte många dagar innan längtan att ge sig ut på vägarna igen kom åter . Veerachai Knutters på väg 5555 Fick med mig bara en Knutte denna gången. Vi drog tidigt på morgonen första stintet gick till Chang Dao caves. sen blev via div. omvgar upp till Thaton. övernattning på ett treveligt resort vid floden. dryga 200 km blev det nog på härliga vägar Dagen efter hyrde vi en long tail båt ned till Chiang rai med inlagda stop i olika "village" Resan ned tog ca 3.5 timmar Lunch i CR och upp för floden bar det . Vi hann med ett besök på en Orange farm lite utan för Thaton när vi kom åter med 700 000 träd........ Enorm Plantage . resan åter till CM gjorde vi via Doi Ang Khan . Vi hade jätte tur med vädret bara några få bränder har startat och mycket klar luft Lanna land när det är som vackrast Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd December 23, 2016 Dela Inlagd December 23, 2016 God Jul på er alla Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nbg Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 Skit väder i krokarna....Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 Veerachai Knutters har varit i väg på en ny 100 mila rip i detta vackra lanna land. 4 nätter CM - Phayao - Phu chi fa - Chiang Kong - Golden triangle - Mae Sai - Doi Tung - Mae salong ------------ Chiangmai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 (ändrad) Era bilder är så vackra så man nästan blir tårögd.Nyss hemkommen från Thailand känns det som om något fattats iom att vi inte besökte norra thai denna gång. Känner igen många av platserna och plötsligt kommer en våg av längtan att bara sticka iväg till Lanna land.,men med ett ryggskott som heter duga kan man bara drömma om det hehe. Ändrades Januari 10, 2017 av kenneth073 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 6 minuter sedan, skrev kenneth073: Era bilder är så vackra så man nästan blir tårögd.Nyss hemkommen från Thailand känns det som om något fattats iom att vi inte besökte norra thai denna gång. Känner igen många av platserna och plötsligt kommer en våg av längtan att bara sticka iväg till Lanna land.,men med ett ryggskott som heter duga kan bara drömma om det hehe. Häng på nästa gång . Alla är välkomna i Veerachai Knutters . Hoppas du snart är kry i ryggen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 Härliga bilder. Frugan kommer från dom trakterna tar 10 minuter med bil till Doi Tung. Satan nu blev man sugen och resa igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Januari 26, 2017 Dela Inlagd Januari 26, 2017 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Januari 26, 2017 Dela Inlagd Januari 26, 2017 Kolla den här killens resa på "moppe" runt i Thailand . Jag gillar hans videos . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Mars 12, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Mars 12, 2017 Janne_h drar runt i hundra åttio! nbg gör mai hong son rundan på Ducatin och Verachai knuttarna åker iväg på en tre dagarstur norr ut. Jag håller mig här runt hörnen, det som förut var mjuk lera är nu hårt som cement. Det är torrt här uppe i buskarna. Och det finns spindlar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu