Niro Inlagd Januari 29, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Januari 29, 2015 Du var borta länge! Ser ut att ha varit en fin vända, önskar jag varit med! Vi ses! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Januari 30, 2015 Dela Inlagd Januari 30, 2015 Var inte borta så många dagar Robert,men hade många sannslösa möten,släng dig på hoien och sakta dra i väg.(kross hoyen ) kan du läma hämma Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nbg Inlagd Februari 13, 2015 Dela Inlagd Februari 13, 2015 Är i CM nu och kan ta nån dags tur ifall nån har tid o det passar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Mars 22, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Mars 22, 2015 Jag är tillbaka ute i skogarna? Hittade det här annsiktet som rötterna från trädet själv format. Körde nästan över den här kondom gröna ormen. Den är tydligen inte dödlig. Men det var skoj, första vilda ormen jag sett här i landet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Mars 23, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Mars 23, 2015 Det är väldigt torrt nu och som ni vet eldars det uppe i bergen. Jag har viss försåelse för att de bränner sina åkrar men jag begriper inte varför de ska bränna ute i skogen och nära vägen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gustav Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Det är väldigt torrt nu och som ni vet eldars det uppe i bergen. Jag har viss försåelse för att de bränner sina åkrar men jag begriper inte varför de ska bränna ute i skogen och nära vägen. Hej Du ser ju ut att ha det bra där uppe! Vad är det för GPS du använder? //G Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own http://www.dahlen.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Mars 23, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Mars 23, 2015 Hej Du ser ju ut att ha det bra där uppe! Vad är det för GPS du använder? //G En Garmin Zumo 300 kostar 25.000 bath, skit dyrt om man vet att en bil gps går på runt 7.000 bath. Den är vattenttät, tål bensin och kan tappas från en meter. Finns inte i de vanligaste butikerna. Denna köpte jag från huvudkontoret i Bangkok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Mars 24, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Mars 24, 2015 Det är torrt uppe i bergen nu, men av någon konstig annledning har de vatten i grustagen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 Hej på dig,har "dimmorna" lättat lite ? det ser inte lika rökigt ut på dina bilder.Har du tid och lust så ta en vända öster ut till PHU CHI FA.det ligger på ca 1600 m så det kanske är bra temp där uppe i dom vackra trakterna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Mars 24, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Mars 24, 2015 Ja, jag måste åka öster. Jag håller mig aldeles förmycket västerut. Det kom en rejäl skur på eftermiddagen idag och det lättade upp rejält. Ryket försvann och det går att andas nu! Dax för dig att komma tilbaka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd September 29, 2015 Trådstartare Dela Inlagd September 29, 2015 (ändrad) Har svårt att hålla mig på asfalten så jag kommer att behöva nya däck med bättre grepp. Körde nästan över en orm idag. Inte för att det har något med varandra att göra. Ändrades September 29, 2015 av Niro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Oktober 6, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 6, 2015 Några kossor! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Oktober 9, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 9, 2015 Tänker visa några styrstångs bilder. Den här vägen visas som huvudled i min gps! Den ska altså vara samma som 1095, den som går till Pai och vidare till Mai Hong Son. För min del spelar det inte så stor roll hur vägen ser ut när jag är på moppen, då vimsar jag oftast bara runt och ser var jag hamnar. Men hade jag kört bil, påväg någon stans och gps-en tar en ut på såna här vägar, hade jag inte blivit glad. Klurigt att behöva backa 15 km tillbaka när vägen blir så här smal! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Oktober 10, 2015 Dela Inlagd Oktober 10, 2015 Rural Rd = lantlig väg även väg NR anger att det är en mindre väg , läs på en vägkarta där står det i regel en forklaring till väg-nr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Oktober 10, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 10, 2015 Den här klongen ligger inte långt från min förort här i Chiangmai. Har funderat på om jag inte behöver en kajak för att utforska den här kanalen.Eller kanske "tube-gliding" något som var populärt i Florida för 20 år sedan när jag bodde där.Då har man vars ett uppblåst traktordäck att sitta i och några luftmadrasser att ställa pilsner och tobak på. Sen sitter man där och flyter med strömmen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nbg Inlagd December 23, 2015 Dela Inlagd December 23, 2015 Är på väg upp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nbg Inlagd December 23, 2015 Dela Inlagd December 23, 2015 1148 Mellan Nan och Chiang Rai har jag hört ska vara bra. Nån som har kört den nyligen?Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 23, 2015 Dela Inlagd December 23, 2015 Nan ska ha vacker natur har jag hört och sett på bilder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd December 23, 2015 Dela Inlagd December 23, 2015 1148 Mellan Nan och Chiang Rai har jag hört ska vara bra. Nån som har kört den nyligen? Mvhkurvig och fin som en kvinna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd December 24, 2015 Trådstartare Dela Inlagd December 24, 2015 (ändrad) Ändrades December 24, 2015 av Niro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd December 24, 2015 Trådstartare Dela Inlagd December 24, 2015 Jag är tyvärr inte hemma nu, annars hade det varit kulmatt åka en runda med nbg. Vi var uppe i Chiangrai i början av månaden och det är riktigt fint. Vi var påväg till gränsen där Thailand möter Lao och Burma men blev tvungna att vända då någon hade bestämt att bron på den fina vägen skulle byggas om och att det inte behövdes någon under tiden jobbet görs.Vi styrde till höger i stället och åkte längs med floden vid gränsen till Lao. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nbg Inlagd December 25, 2015 Dela Inlagd December 25, 2015 Pitsanoluk nu CM i eftermiddag sen lite vila o hoj byte innan nya äventyr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nbg Inlagd December 25, 2015 Dela Inlagd December 25, 2015 Jag är tyvärr inte hemma nu, annars hade det varit kulmatt åka en runda med nbg. Vi var uppe i Chiangrai i början av månaden och det är riktigt fint. Vi var påväg till gränsen där Thailand möter Lao och Burma men blev tvungna att vända då någon hade bestämt att bron på den fina vägen skulle byggas om och att det inte behövdes någon under tiden jobbet görs.Vi styrde till höger i stället och åkte längs med floden vid gränsen till Lao. Nästa gång Niro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Januari 14, 2016 Dela Inlagd Januari 14, 2016 Lite bilder från en 980 km Honda click trip i norr,innan avfärd fick jag bygga om sadeln så den blev mera bekväm 2500 bath men det har det varit värd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Januari 14, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 14, 2016 Den sadelmakaren är berömd I MC kretsar här I Chiang mai och rekomenders verkligen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu