Jump to content
IGNORERAD

Om jag vill provanställa en thailänsk medborgare


scorpio63

Recommended Posts

andrejsdenruskige

..eller till någon.

Till någon i Thailand är att se det som en gåva.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 162
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • scorpio63

    20

  • erkki

    18

  • andrejsdenruskige

    17

  • Sam sip sam

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak

Till någon i Thailand är att se det som en gåva.

Tja, det gör nog dom åxå.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Andrejs, du kan få halva - jag är inte knusslig. :wink:

 

Så får du lite status åxå. Men såklart kan jag betala av lånet direkt om jag så vill, är dock en av om bättre lånen jag hittat.

 

FAN!

 

CSN kom på mig.

Jag hade tydligen studielån kvar.

 

Får ett engångsbelopp på 6800.nånting.

Guuuud så påfrestande och betungande det är med Stuuudie låååån

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

FAN!

 

CSN kom på mig.

Jag hade tydligen studielån kvar.

 

Får ett engångsbelopp på 6800.nånting.

Guuuud så påfrestande och betungande det är med Stuuudie låååån

Life is a bitch.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det verkligen inte några sådana i Sverige? Eller du kanske bara vill betala lite lägre lön...

Växer inte på träd , tex att linda om elmotorer är ett utdöende yrke

Tid och pengar är det enda jag har!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Ska man anställa folk utanför eu så måste man betala bättre lön än åt en vanlig svenssonkille.

Vilket man gärna gör när man inser att svenssonkillen kommer att var sjuk x antal gånger/år.

Med dagens sjuksystem så är det inte konstigt att sjukliga svenskar sjunker i värde.

Spelar ingen roll hur kompetent du är om du inte är på jobbet..

Puss

Erkki

Vågar nog inte äta på ditt place, risken finns att man blir sjuk

Tid och pengar är det enda jag har!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vågar nog inte äta på ditt place, risken finns att man blir sjuk

Tja,

Det ska vi väl hoppas att du inte blir.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan ska man jobba när man är sjuk, allra helst i restaurang och sjukvård

Tid och pengar är det enda jag har!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

 

Ja, det finns alla möjliga varianter.

 

Jag tror ingen klagar på att det är jobbigt att betala av ett studielån.

Tror mest att dom vill leka viktiga på Facebook och att det inte ska undgå någon att dom har studerat, vilket en väldigt hög andel i Sverige har gjort.

 

4år med studier ger väl runt 300.000:- idag. Var det 20år sedan man studerade så bör det vara ett utgångsbelopp som är lägre.

Och tog man sitt sista lån för 20år sedan så bör det väl inte vara såååå jobbigt och farligt för ekonomin.

 

Det är få människor som skriver om deras jobbiga SMS-lån. Fast dessa människor har nog "inga studieskulder", som det heter.

Har jobbat på ställen utan utbildning och sedan tagit en utbildning och saken är att det är svårt att förklara för någon skillnaden att ha en högre utbildning eller inte, det är något man förstår först när man har utbildningen :).

 

Om jag nu skulle klaga på mitt studielån så är det för att jag tycker att jag var korkad att jag inte tex jobbade under tiden när jag studerade utan la pengarna på vin, sång och kvinnor och då blir det "f-n jävla studielån att man aldrig blir klar med det..." Men nu är det bara några månader kvar så har jag betalt allt och med några lyckade val i livet så har mitt studielån helt klart lönat sig för mig även om det är sura pengar att punga ut med ibland... 

 

En sak är säker, jag rekommenderar alla att ta en eftergymnasial utbildning för det är inte alla förunnat att halka in på ett bananskal i oljeindustrin i Norge med bara gymnasieutbildning ... ;) 

 

Skål på dig och trevlig helg Andrej :-)

55b25e3ad0576_studieln.thumb.png.d8397b4

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har jobbat på ställen utan utbildning och sedan tagit en utbildning och saken är att det är svårt att förklara för någon skillnaden att ha en högre utbildning eller inte, det är något man förstår först när man har utbildningen :).

 

Om jag nu skulle klaga på mitt studielån så är det för att jag tycker att jag var korkad att jag inte tex jobbade under tiden när jag studerade utan la pengarna på vin, sång och kvinnor och då blir det "f-n jävla studielån att man aldrig blir klar med det..." Men nu är det bara några månader kvar så har jag betalt allt och med några lyckade val i livet så har mitt studielån helt klart lönat sig för mig även om det är sura pengar att punga ut med ibland... 

 

En sak är säker, jag rekommenderar alla att ta en eftergymnasial utbildning för det är inte alla förunnat att halka in på ett bananskal i oljeindustrin i Norge med bara gymnasieutbildning ... ;) 

 

Skål på dig och trevlig helg Andrej :-)

55b25e3ad0576_studieln.thumb.png.d8397b4

Halka och halka. Man får slå näven i bordet och visa hur saker och ting ska göras, räknas och designas. Med sunt förnuft och en liten gnutta matematik, fysik och kemi kommer man ganska långt. Det är dock svårare att få sig ett jobb utan utbildning. Jag kan senare vid tillfälle dra en anekdot angående folk som utbildar sig långt utöver vad deras intelligens. I detta fall var det en finsk civilingenjör. Då man sällan behöver uppfinna något så finns de flesta formler sedan hundra år tillbaka i tiden. Det gäller bara att förstå hur man ska tillämpa formlerna och även när och varför. De gånger då jag får problem kan jag i alla fall skylla på utbildningsbristen. Jävligare är det för dessa ingenjörer som bara har sin intelligensbrist att skylla på. ;)
Link to comment
Dela på andra sajter

Halka och halka. Man får slå näven i bordet och visa hur saker och ting ska göras, räknas och designas. Med sunt förnuft och en liten gnutta matematik, fysik och kemi kommer man ganska långt. Det är dock svårare att få sig ett jobb utan utbildning. Jag kan senare vid tillfälle dra en anekdot angående folk som utbildar sig långt utöver vad deras intelligens. I detta fall var det en finsk civilingenjör. Då man sällan behöver uppfinna något så finns de flesta formler sedan hundra år tillbaka i tiden. Det gäller bara att förstå hur man ska tillämpa formlerna och även när och varför. De gånger då jag får problem kan jag i alla fall skylla på utbildningsbristen. Jävligare är det för dessa ingenjörer som bara har sin intelligensbrist att skylla på.

;)

 

Absolut, det finns många högutbildade som inte har alla hästar hemma och mycket av det jag läste på universitetet har jag aldrig använt och kommer aldrig att använda och jag undrar fortfarande varför vi skulle lära oss det...

Många av de som jag har träffat på jobbet som inte har utbildning men som är otroligt duktiga på sitt jobb verkar bara ha denna kunskapen (blir lite bokstavskombination på dem) och skulle omöjligt ha klarat en utbildning för utbildning kräver mer än "bara" denna specifika kunskapen hur jag skall säga det, typ man bajsar inte på golvet och man skriker inte "öhhh knxlla alla i röven" när man är ute och tar en öl, hmmm, nu börjar det låta som jag pratar om folk med Singhaline och som brukar åka på semester till Thailand... bäst att ta en öl till... ;)

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

 

Absolut, det finns många högutbildade som inte har alla hästar hemma och mycket av det jag läste på universitetet har jag aldrig använt och kommer aldrig att använda och jag undrar fortfarande varför vi skulle lära oss det...

Många av de som jag har träffat på jobbet som inte har utbildning men som är otroligt duktiga på sitt jobb verkar bara ha denna kunskapen (blir lite bokstavskombination på dem) och skulle omöjligt ha klarat en utbildning för utbildning kräver mer än "bara" denna specifika kunskapen hur jag skall säga det, typ man bajsar inte på golvet och man skriker inte "öhhh knxlla alla i röven" när man är ute och tar en öl, hmmm, nu börjar det låta som jag pratar om folk med Singhaline och som brukar åka på semester till Thailand... bäst att ta en öl till... ;)

Inget fel på utbildning. Men när folk inte klarar av att tillämpa kunskapen som dom bör besitta, så blir det lite pinsamt. Det samma med folk som pluggade till prov för att därefter bara kunna just på provdagen och sedan glömma allt dom "lärt" sig. Gjorde ett år på naturtekniskt basår. Det jag såg var skrämmande. Folk som hade studerat naturvetenskaplig linje eller 4 årig teknisk, var helt värdelösa. Med allmänbildning så klarade man sig långt mycket bättre än dessa. Men jag känner även till folk som skiter i badkar, springer nakna och beter sig lite små konstigt. Den värsta av dom alla är dock advokat och driver sin egen firma. Dock så har han en del eftergymnasial utbildning, både från England och Sverige. Han gråter däremot inte över att det är såååååå jobbigt med studielånet. Han har jobbigare lån att tampas med.
Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel på utbildning. Men när folk inte klarar av att tillämpa kunskapen som dom bör besitta, så blir det lite pinsamt. Det samma med folk som pluggade till prov för att därefter bara kunna just på provdagen och sedan glömma allt dom "lärt" sig. Gjorde ett år på naturtekniskt basår. Det jag såg var skrämmande. Folk som hade studerat naturvetenskaplig linje eller 4 årig teknisk, var helt värdelösa. Med allmänbildning så klarade man sig långt mycket bättre än dessa. Men jag känner även till folk som skiter i badkar, springer nakna och beter sig lite små konstigt. Den värsta av dom alla är dock advokat och driver sin egen firma. Dock så har han en del eftergymnasial utbildning, både från England och Sverige. Han gråter däremot inte över att det är såååååå jobbigt med studielånet. Han har jobbigare lån att tampas med.

Amen på det. Mina Ryssar är fullskitna av div cert, men de kan fan inte ens ro en båt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...