Jump to content
IGNORERAD

Om jag vill provanställa en thailänsk medborgare


scorpio63

Recommended Posts

En sjukdag tillsammans på 5 år för 29 thailändare. Kanske chefen hotat med att sparka ut dom som inte "sköter" sig? :-)

Men visst tror jag många utbildade thailändare inte sjukskriver sig i onödan, sedan jag träffade frugan har hon en sjukdag pga min övertalning att åka till Hua hin en helg.

 

/ SatanG

Tja, den enda som chefen hotar med att sparka är mig.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 162
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • scorpio63

    20

  • erkki

    18

  • andrejsdenruskige

    17

  • Sam sip sam

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Statistiska urvalet är dom som vi haft som provanställningar på vårt jobb.

Unga killar 20 -25 år 20 - 30% frånvaro pga ont i magen, huvudet, feber, ryggvärk osv.

Så det är inget vetenskapligt, bara min åsikt.

 

Själv så har jag inte en sjukdag på xx år, försäkringskassan hittade inte ens mig när jag ansökte om föräldrapenning och gav dom min årslön.

 

20-30% sjukfrånvaro verkar sanslöst mycket och dessutom på en provanställning, stämmer verkligen detta?

Kanske de (svenskarna) blir sura på att tjäna mindre än en thai, han skulle ju även få mat och husrum i anställningen.

Varför inte söka i lite äldre åldersklass bland svenskarna, kanske bättre där. De borde ju rimligtvis även ha mer erfarenhet och kunnande.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, den enda som chefen hotar med att sparka är mig.

Puss

Erkki

 

Hahaha det låter tufft för dig.

Vad handlar det om för jobb? Thailand eller Sverige?

 

Kram / SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

20-30% sjukfrånvaro verkar sanslöst mycket och dessutom på en provanställning, stämmer verkligen detta?

Kanske de (svenskarna) blir sura på att tjäna mindre än en thai, han skulle ju även få mat och husrum i anställningen.

Varför inte söka i lite äldre åldersklass bland svenskarna, kanske bättre där. De borde ju rimligtvis även ha mer erfarenhet och kunnande.

 

/ SatanG

Tja Satan,

Du har rätt, de i särklass bästa anställningarna jag har gjort är svenska kvinnor i medelåldern.

Arbetar som maskiner och är aldrig sjuka.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

20-30% sjukfrånvaro verkar sanslöst mycket och dessutom på en provanställning, stämmer verkligen detta?

Kanske de (svenskarna) blir sura på att tjäna mindre än en thai, han skulle ju även få mat och husrum i anställningen.

Varför inte söka i lite äldre åldersklass bland svenskarna, kanske bättre där. De borde ju rimligtvis även ha mer erfarenhet och kunnande.

/ SatanG

Jag kanske kunde få jobb som riskokare hos Erkki pojka[emoji1] [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske kunde få jobb som riskokare hos Erkki pojka[emoji1] [emoji1]

Tja,

När du vill.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Ena säger att så är det, det är tyvärr jag...

Puss

Erkki

Vekling :) Ändrades av kycklingen
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tja,

När du vill.

Erkki

kan jag börja 5 juli har en vecka kvar på nuvarande jobb

Link to comment
Dela på andra sajter

kan jag börja 5 juli har en vecka kvar på nuvarande jobb

Tja,

Så du byter yrkesbana, coolt.

Kan inte ha varit så kul att vara chaffis i dessa tider.

Riskokare är nog lite för svårt för dig, du får nog ställa dig med mig i disken..

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tja,

Så du byter yrkesbana, coolt.

Kan inte ha varit så kul att vara chaffis i dessa tider.

Riskokare är nog lite för svårt för dig, du får nog ställa dig med mig i disken..

Puss

Erkki

Helt ok för mig ,har du ngt förråd jag kan sova i på nätterna

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ok för mig ,har du ngt förråd jag kan sova i på nätterna

Tja,

Du får ragga upp nån lapptant.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Så du byter yrkesbana, coolt.

Kan inte ha varit så kul att vara chaffis i dessa tider.

Riskokare är nog lite för svårt för dig, du får nog ställa dig med mig i disken..

Puss

Erkki

 

Att han sedan bara skall ha 10 000 i lön i månaden  gör saken inte sämre, antar att du kan lägga på 100 så att han får något för att ha bytt jobb... ;)

 

När jag ändå är inne och "kladdar" i tråden så kan jag säga att i Norge så är det 100% i sjuklön från första dagen och vad jag har hört så ligger de i topp i västvärden gällande sjukskrivande. En annan sak är att svenska ungdomar i Norge är väldigt populära pga att de är så arbetssamma. Jag brukar säga att de driftiga ungdomarna kommer hit till Norge medan patrasket stannar kvar i Sverige... ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Att han sedan bara skall ha 10 000 i lön i månaden gör saken inte sämre, antar att du kan lägga på 100 så att han får något för att ha bytt jobb... ;)

När jag ändå är inne och "kladdar" i tråden så kan jag säga att i Norge så är det 100% i sjuklön från första dagen och vad jag har hört så ligger de i topp i västvärden gällande sjukskrivande. En annan sak är att svenska ungdomar i Norge är väldigt populära pga att de är så arbetssamma. Jag brukar säga att de driftiga ungdomarna kommer hit till Norge medan patrasket stannar kvar i Sverige... ;)

Nu hade jag nog tänkt mig en kraftig löneförhöjning diskexpert som jag är [emoji1] [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hade jag nog tänkt mig en kraftig löneförhöjning diskexpert som jag är [emoji1] [emoji1]

 

Skall du inte bli potatisskalare ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Skall du inte bli potatisskalare ?

Det fixar jag det också [emoji1] [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Det fixar jag det också [emoji1] [emoji1]

 

Fixar du att stå upp en dag då?

Du brukar väl jobba sittandes på arslet :y2:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Fixar du att stå upp en dag då?

Du brukar väl jobba sittandes på arslet :y2:

Ja jag stod upp o 7 timmar härom natten medans jouren reparera bilen i dikeskanten[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag stod upp o 7 timmar härom natten medans jouren reparera bilen i dikeskanten[emoji1]

 

Jösses, måste vara något rekord va :heat:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket?

 

Att du står upp i 7 timmar!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Att du står upp i 7 timmar!

Ojoj i min ungdom stod jag upp flera dygn ibland [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Ojoj i min ungdom stod jag upp flera dygn ibland [emoji1]

 

Nu pratar jag inte om kuken :wink:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tja,

Lite skillnad från min erfarenhet, av 31 anställda varav 2 svenskar och 29 thaiare så har svenskarna i snitt 2-3 veckor sjukdom/år medans de 29 thailändarna har tillsammans 1 sjukdag de sista fem åren...

Puss

Erkki

Jag känner igen det där.

Finns många som verkligen känner efter om dom möjligtvis kan vara lite sjuka och sjukskriver sig sedan.

Själv är jag så jävla snygg så bara av ren djävulskap så går jag på jobb om jag är lite krasslig.

Kommer man bara igång på jobbet så går krassligheten över.

Under min skoltid var det lite annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner igen det där.

Finns många som verkligen känner efter om dom möjligtvis kan vara lite sjuka och sjukskriver sig sedan.

Själv är jag så jävla snygg så bara av ren djävulskap så går jag på jobb om jag är lite krasslig.

Kommer man bara igång på jobbet så går krassligheten över.

Under min skoltid var det lite annat.

Så du menar att du har stora studieskulder?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Så du menar att du har stora studieskulder?

 

Nej, något sådant har jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...