Jump to content
IGNORERAD

Om jag vill provanställa en thailänsk medborgare


scorpio63

Recommended Posts

Tja,

Förstår Scorpio mycket väl och även Enis, om amn gör som Enis säger och gör som alla andra så fungerar allt.

Migrationsverket driver en linje som ingen och då menar jag ingen kan arbeta med.

När jag får ork ska jag driva några fall vidare, det rör sig om ren rasism och total avsaknad av empati och kunnande.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 162
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • scorpio63

    20

  • erkki

    18

  • andrejsdenruskige

    17

  • Sam sip sam

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tja,

Förstår Scorpio mycket väl och även Enis, om amn gör som Enis säger och gör som alla andra så fungerar allt.

Migrationsverket driver en linje som ingen och då menar jag ingen kan arbeta med.

När jag får ork ska jag driva några fall vidare, det rör sig om ren rasism och total avsaknad av empati och kunnande.

Puss

Erkki

Snarare rör det sig om PK!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja vad är 5 månader mot Aldrig i Thailand

Har du någon kunskap som efterfrågas i Thailand så får rätt visum för det relativt fort, vad är problemet? Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Förstår Scorpio mycket väl och även Enis, om amn gör som Enis säger och gör som alla andra så fungerar allt.

Migrationsverket driver en linje som ingen och då menar jag ingen kan arbeta med.

När jag får ork ska jag driva några fall vidare, det rör sig om ren rasism och total avsaknad av empati och kunnande.

Puss

Erkki

Håller med och jag beundrar ditt sätt att uttrycka det på ett snyggt sätt, trots din frustration, Erkki.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gf vill att jag bygger ett hus, ett mindre som en Friggebod på farmen utanför byn för att vi kan få dra in El och kommunalt vatten.

Hon betalar dessutom. 

 

Hon vill att jag skall bygga för hon har kunskap att jag har firma, kunskap och bygger i Sverige.

 

Flera ansökningar för att jag skall få ett arbetstillstånd för detta lilla projekt har misslyckats.

 

Nu kör jag en IL och det kan gå om inte Isaan gubbsen blir sur.

När jag,frugan och hennes brorsa satte ihop den första friggeboden för flera år sedan. Tog tre dagar ungefär. Under hela tiden var det snutar,kommungubbar som kom och kollade.

Tog kort,undrade vad vi skulle ha den till. Var den kom ifrån. Inte fan var det någon som frågade den svettige,fete falangen om han har arbetstillstånd.

Vägen strax utanför är A1 Highway mellan Bangkok och Changmai.

post-8709-0-04008900-1435374123.jpg

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du någon kunskap som efterfrågas i Thailand så får rätt visum för det relativt fort, vad är problemet?

 

Menar du att thailändare skulle erkänna att faranger skulle klara av ett jobb bättre än dem, och dessutom söka efter dessa, låter orimligt?       :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att thailändare skulle erkänna att faranger skulle klara av ett jobb bättre än dem, och dessutom söka efter dessa, låter orimligt? [emoji14]

Iaf ett krav för arbetsvisum.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett arbetstillstånd är väl första kravet.

Är väl tämligen realiterat va?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl tämligen realiterat va?

 

Var tvungen att göra en sökning på realiterat, hittade inget.   Om du menar relaterat, så är svaret ja.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Var tvungen att göra en sökning på realiterat, hittade inget.   Om du menar relaterat, så är svaret ja.    :)

Det är inte som det verkar, du är fan lite bakom flötet!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte som det verkar, du är fan lite bakom flötet!

 

Va fan menar du?  Jag förstår inte ordet "realiterat" och hittade ingen förklaring på det efter en Google-sökning, måste man sitta och meta bara för det.

 

Förklara vad ordet betyder i stället för att vara dumdryg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan menar du?  Jag förstår inte ordet "realiterat" och hittade ingen förklaring på det efter en Google-sökning, måste man sitta och meta bara för det.

 

Förklara vad ordet betyder i stället för att vara dumdryg.

 

Du vet ju vad jag menade, så vad är problemet.

 

Du har ju hitintills lyckas åstadkommit ca 4850 dumdryga ilägg på mpr, så vifta inte med ditt spjut i radhuset gubbe!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet ju vad jag menade, så vad är problemet.

 

Du har ju hitintills lyckas åstadkommit ca 4850 dumdryga ilägg på mpr, så vifta inte med ditt spjut i radhuset gubbe!

 

Fortfarande en bit kvar till dina 13 157.............whistling.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon. tja det kan man ju säga då om man inte förstår bättre.

Att anställa en person i Sverige är inte som att köpa en liter  mjölk.

Så nu har vi tagit in annat folk som inte är i närheten av den kompetensen vi kunnat få.

Den personen vi hade är inte beredd att åka hit igen.

 

Erkänn att du trivs lite ändå. Med offerrollen?  :im_happy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hur bär man sig åt?

Vi har behov av en extra man och vi hittar ingen i Sverige som vi vill ha, men frugans bror har alla kvalifikationer vi behöver.

 

Jag behöver tips och info för att kunna ta hit honom på en provanställning.

Kan jobbet delas med SFI, han kan ingen svenska och har dålig engelska. frugan kan tolka i början.

 

Hoppas på mycket hjälp här nu.

vad ska han göra och vad har han för kvalifikationer som inte en inföding besitter

Link to comment
Dela på andra sajter

vad ska han göra och vad har han för kvalifikationer som inte en inföding besitter

Utbildad elektromekaniker.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utbildad elektromekaniker.

Finns det verkligen inte några sådana i Sverige? Eller du kanske bara vill betala lite lägre lön...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

En berättigad fråga som jag också ställt flera gånger.

Det verkar inte finnas någon som kan sitt jobb i alla fall.

Vi har haft några på test, och det visar sig ganska omgående varför dom var arbetslösa.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

En berättigad fråga som jag också ställt flera gånger.

Det verkar inte finnas någon som kan sitt jobb i alla fall.

Vi har haft några på test, och det visar sig ganska omgående varför dom var arbetslösa.

 

Varför måste ni anställa någon som är arbetslös? Är det inte bättre att söka en person med rätt kompetens och betala marknadsmässig lön?

 

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför måste ni anställa någon som är arbetslös? Är det inte bättre att söka en person med rätt kompetens och betala marknadsmässig lön?

 

 

/Krille

Vem har påstått att vi inte betalar marknadsmässig lön?

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har påstått att vi inte betalar marknadsmässig lön?

 

 

Du har ju själv skrivit det tidigare i tråden. Är man inte beredd att betala för kompetent personal kan man nog inte heller räkna med att få tag på det.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Lågavlönad betyder inte att det inte är marknadsmässigt. 

Men det är sant att vi inte kan betala topplöner.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lågavlönad betyder inte att det inte är marknadsmässigt. 

Men det är sant att vi inte kan betala topplöner.

 

Jag har aldrig träffat någon kompetent person som tycker att lågavlönad är marknadsmässigt. :wink:

 

Lycka till i alla fall och hoppas det löser sig för er.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...