ItaMar Inlagd December 27, 2019 Dela Inlagd December 27, 2019 Skulle ta taxi från Pattaya till Sattahip en gång, man ville ha 1300 Bath. Åker aldrig taxi i Pattya, över priser. Blev Songtheew. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 27, 2019 Trådstartare Dela Inlagd December 27, 2019 (ändrad) 2 hours ago, amatören said: Hej Har aldrig prova att ta bussen, fungerar det bra? Mvh Amatören Denna buss kostar 130 THB tror jag, minns inte på öret just nu. Det kan vara lite väntetid ibland eftersom den är populär. Igår fick jag vänta en timme, trots att de körde bussar var 20e minut. Bra bussar, inget att anmärka på där. I Pattaya stannar den på tre ställen på Sukhumvit, vid Pattaya Nua, Pattaya Klang och Pattaya tai. Slutstationen i Jomtien. Från alla stationerna kan man åka vidare med Songtaew eller motorbike taxi. Ändrades December 27, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 29, 2019 Trådstartare Dela Inlagd December 29, 2019 (ändrad) Förbannade jävla högsäsong! Fick säkert vänta en kvart och blev passerad av fem knökfulla bahtbussar för att ta mig från Jomtien till Pattaya nu på eftermiddagen. Väl inne i stan var det trafikstockning på såväl 2nd Road som Soi Diana och Soi Lengkee. Fullt på vanligtvis lugna after-work barer som Bodega och Wonderful (även kallad Fyndhörnan). I supermarket är det slut på en del varor och på 7/11 får man helt plötsligt inte handla öl igen mellan 14-17 och efter 24. Fullt med både snåla long-stayers och "two week millionaires" fan ta mig överallt, häromkvällen fick man till och med knö sig in på en av Soi LKs agogo-barer. Inte får man vara ifred på Harrys heller. Kallt som fan är det också till råga på allt jävelskap. Vad sa? Att jag är en gnällig och bitter gubbe? Icke! jag vill bara ha tillbaka de halvtomma barerna, slippa boka bord på restaurang och få åka bahtbuss i lugn och ro. Samt få tillbaka ¨möljigheten att sitta vid stenbordet och prata om hur Pattaya är tommare än någonsin, och hur "alla" istället väljer Kambodja och Vietnam. Måtte det gå fort till maj.,... Ändrades December 29, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd December 31, 2019 Dela Inlagd December 31, 2019 (ändrad) On 2019-12-29 at 17:57, skrev spooncreek: Förbannade jävla högsäsong! Fick säkert vänta en kvart och blev passerad av fem knökfulla bahtbussar för att ta mig från Jomtien till Pattaya nu på eftermiddagen. Väl inne i stan var det trafikstockning på såväl 2nd Road som Soi Diana och Soi Lengkee. Fullt på vanligtvis lugna after-work barer som Bodega och Wonderful (även kallad Fyndhörnan). I supermarket är det slut på en del varor och på 7/11 får man helt plötsligt inte handla öl igen mellan 14-17 och efter 24. Fullt med både snåla long-stayers och "two week millionaires" fan ta mig överallt, häromkvällen fick man till och med knö sig in på en av Soi LKs agogo-barer. Inte får man vara ifred på Harrys heller. Kallt som fan är det också till råga på allt jävelskap. Vad sa? Att jag är en gnällig och bitter gubbe? Icke! jag vill bara ha tillbaka de halvtomma barerna, slippa boka bord på restaurang och få åka bahtbuss i lugn och ro. Samt få tillbaka ¨möljigheten att sitta vid stenbordet och prata om hur Pattaya är tommare än någonsin, och hur "alla" istället väljer Kambodja och Vietnam. Måtte det gå fort till maj.,... kanske dags att boka en resa ner så vi kan sitta och fabulera vid ett stenbord snart igen. måste bara vänta på att arbetsgivaren får tummen ut och ger mig ledigt först... Ändrades December 31, 2019 av HajKaj Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HaSib HaSib Inlagd Januari 2, 2020 Dela Inlagd Januari 2, 2020 (ändrad) Varför har thailändare så fruktansvärt svårt att lyssna och när man påpekar något fel? De verkar ta det väldigt personligt och istället för att lyssna så vänder dom alla taggarna utåt direkt. Igår var jag på ett av mina favoritställe på soi Diana för att äta några lämpliga rätter dagen efter nyårsafton. Till maten så beställde jag några flaskor Tigeröl (såg utanför att det var Happy Hour 55 baht). När jag fick in notan såg jag att dom debiterat 65 baht för ölen. Jag betalade och tänkte att jag läst fel. När jag kom ut såg jag att ölen faktiskt skulle kosta 55 baht. Det var nu jag begick misstaget att gå in och fråga vad ölen egentligen kostar. -Ursäkta men hur mycket tar ni för Tiger ölen? -65 baht -Ok, men det står att de ska kosta 55 baht utanför. -Ja, men det är bara för att det är Happy Hour annars så kostar de mer. -Jo, det förstår jag men det står att de ska kosta 55 baht när det är Happy Hour -Nej, det är bara Chang och Leo som kostar 55 baht. -Vi kan väl gå ut och titta vad det står på skylten utanför? -Nej det kan vi inte. Jag jobbar här och jag vet vad ölen kostar. -Nä, tydligen gör du inte det -.... -.... o.s.v. Jag förstod nu att diskutera med denna damen var som att köra huvet i väggen så jag gick därifrån. Ska tillägga att jag aldrig sett henne där tidigare. Hon var fruktansvärt besvärad och hade en mycket arrogant attityd. Tråkigt bemötande, speciellt när det är ett ställe som jag verkligen gillar annars. Känns lite surrealistiskt när man i dessa tider på vissa barer nästan kan få en happy ending inkluderat bara man beställer en öl. Nu kommer det att ta ett bra tag innan jag återvänder ditt igen, det finns som sagt en uppsjö med andra bra restauranger att välja mellan. Hur som helst så blir detta en bra story att dra för de andra svenskarna nere på stranden. Gott Nytt År på er alla. Ändrades Januari 2, 2020 av HaSib HaSib Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 2, 2020 Dela Inlagd Januari 2, 2020 20 minuter sedan, skrev HaSib HaSib: Varför har thailändare så fruktansvärt svårt att lyssna och när man påpekar något fel? De verkar ta det väldigt personligt och istället för att lyssna så vänder dom alla taggarna utåt direkt. Igår var jag på ett av mina favoritställe på soi Diana för att äta några lämpliga rätter dagen efter nyårsafton. Till maten så beställde jag några flaskor Tigeröl (såg utanför att det var Happy Hour 55 baht). När jag fick in notan såg jag att dom debiterat 65 baht för ölen. Jag betalade och tänkte att jag läst fel. När jag kom ut såg jag att ölen faktiskt skulle kosta 55 baht. Det var nu jag begick misstaget att gå in och fråga vad ölen egentligen kostar. -Ursäkta men hur mycket tar ni för Tiger ölen? -65 baht -Ok, men det står att de ska kosta 55 baht utanför. -Ja, men det är bara för att det är Happy Hour annars så kostar de mer. -Jo, det förstår jag men det står att de ska kosta 55 baht när det är Happy Hour -Nej, det är bara Chang och Leo som kostar 55 baht. -Vi kan väl gå ut och titta vad det står på skylten utanför? -Nej det kan vi inte. Jag jobbar här och jag vet vad ölen kostar. -Nä, tydligen gör du inte det -.... -.... o.s.v. Jag förstod nu att diskutera med denna damen var som att köra huvet i väggen så jag gick därifrån. Ska tillägga att jag aldrig sett henne där tidigare. Hon var fruktansvärt besvärad och hade en mycket arrogant attityd. Tråkigt bemötande, speciellt när det är ett ställe som jag verkligen gillar annars. Känns lite surrealistiskt när man i dessa tider på vissa barer nästan kan få en happy ending inkluderat bara man beställer en öl. Nu kommer det att ta ett bra tag innan jag återvänder ditt igen, det finns som sagt en uppsjö med andra bra restauranger att välja mellan. Hur som helst så blir detta en bra story att dra för de andra svenskarna nere på stranden. Gott Nytt År på er alla. Nu får du nog fan drevet efter digför det stället får man inte kritisera. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HaSib HaSib Inlagd Januari 2, 2020 Dela Inlagd Januari 2, 2020 5 minutes ago, stefan5300 said: Nu får du nog fan drevet efter digför det stället får man inte kritisera. Kanske, men ingen nämnd och ingen klämd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Januari 2, 2020 Dela Inlagd Januari 2, 2020 Precis nyss, skrev HaSib HaSib: Kanske, men ingen nämnd och ingen klämd. Skulle tro att Harrysloggan är en ledtråd😉 Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 2, 2020 Dela Inlagd Januari 2, 2020 1 timme sedan, skrev HaSib HaSib: Varför har thailändare så fruktansvärt svårt att lyssna och när man påpekar något fel? De verkar ta det väldigt personligt och istället för att lyssna så vänder dom alla taggarna utåt direkt. Igår var jag på ett av mina favoritställe på soi Diana för att äta några lämpliga rätter dagen efter nyårsafton. Till maten så beställde jag några flaskor Tigeröl (såg utanför att det var Happy Hour 55 baht). När jag fick in notan såg jag att dom debiterat 65 baht för ölen. Jag betalade och tänkte att jag läst fel. När jag kom ut såg jag att ölen faktiskt skulle kosta 55 baht. Det var nu jag begick misstaget att gå in och fråga vad ölen egentligen kostar. -Ursäkta men hur mycket tar ni för Tiger ölen? -65 baht -Ok, men det står att de ska kosta 55 baht utanför. -Ja, men det är bara för att det är Happy Hour annars så kostar de mer. -Jo, det förstår jag men det står att de ska kosta 55 baht när det är Happy Hour -Nej, det är bara Chang och Leo som kostar 55 baht. -Vi kan väl gå ut och titta vad det står på skylten utanför? -Nej det kan vi inte. Jag jobbar här och jag vet vad ölen kostar. -Nä, tydligen gör du inte det -.... -.... o.s.v. Jag förstod nu att diskutera med denna damen var som att köra huvet i väggen så jag gick därifrån. Ska tillägga att jag aldrig sett henne där tidigare. Hon var fruktansvärt besvärad och hade en mycket arrogant attityd. Tråkigt bemötande, speciellt när det är ett ställe som jag verkligen gillar annars. Känns lite surrealistiskt när man i dessa tider på vissa barer nästan kan få en happy ending inkluderat bara man beställer en öl. Nu kommer det att ta ett bra tag innan jag återvänder ditt igen, det finns som sagt en uppsjö med andra bra restauranger att välja mellan. Hur som helst så blir detta en bra story att dra för de andra svenskarna nere på stranden. Gott Nytt År på er alla. Gissar att du inte fick några pepparkakor heller? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd Januari 2, 2020 Dela Inlagd Januari 2, 2020 2 gånger har jag gått ut från Harrys utan att jag fått köpa något. Andra gånger har jag fått vänta i evigheter på att beställa/betala. Det är väl förståeligt under stökiga musikkvällar, men inte under normala omständigheter. Lite synd faktiskt, för jag tycker maten är ganska ok där. Jag äter väl till 95% thaimat, men ibland blir man ju sugen på nåt svenskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 2, 2020 Dela Inlagd Januari 2, 2020 1 timme sedan, skrev dandic: 2 gånger har jag gått ut från Harrys utan att jag fått köpa något. Andra gånger har jag fått vänta i evigheter på att beställa/betala. Gjort det samma, men vid de senaste besöken har personalen vart bättre. Men oduglig personal, som gärna står o lallar med stamkunder och skiter i andra kunder är ett problem för dem. Synd då ställer är trevligt, mat som är prisvärd och bra samt ett kanonläge. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Januari 2, 2020 Dela Inlagd Januari 2, 2020 19 minuter sedan, skrev Soengsang: Gjort det samma, men vid de senaste besöken har personalen vart bättre. Men oduglig personal, som gärna står o lallar med stamkunder och skiter i andra kunder är ett problem för dem. Synd då ställer är trevligt, mat som är prisvärd och bra samt ett kanonläge. Jäkligt konsrigt att ägarna inte kan sätta ner foten.Tror det var4 år sedann jag var där sist och då fick jag gå utan mat då det var viktigare för fröknarna att leka med mobilen än att ta upp en beställninig. Dom läser väl här titt som tätt omjag fattat rätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd Januari 2, 2020 Dela Inlagd Januari 2, 2020 1 timme sedan, skrev kenneth073: Jäkligt konsrigt att ägarna inte kan sätta ner foten.Tror det var4 år sedann jag var där sist och då fick jag gå utan mat då det var viktigare för fröknarna att leka med mobilen än att ta upp en beställninig. Dom läser väl här titt som tätt omjag fattat rätt Jag ska väl inte anklaga dom för att leka med mobilen, för det såg jag dom aldrig göra. Bara lite allmänt ouppmärksamma. Men detta är inget jag är särskilt upprörd över, det är sånt som händer, även i Sverige. Jag har inte varit på Harrys sen februari. Men det kan nog bli ett besök igen ändå. Tyvärr är där ju bara massa svenskar där som ska tjata om massa skit, visum och annat tjat. Dödstråkigt. Jag åker till Pattaya för att hänga i barerna och umgås med brudar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 2, 2020 Dela Inlagd Januari 2, 2020 6 timmar sedan, skrev HaSib HaSib: Varför har thailändare så fruktansvärt svårt att lyssna och när man påpekar något fel? De verkar ta det väldigt personligt och istället för att lyssna så vänder dom alla taggarna utåt direkt. Igår var jag på ett av mina favoritställe på soi Diana för att äta några lämpliga rätter dagen efter nyårsafton. Till maten så beställde jag några flaskor Tigeröl (såg utanför att det var Happy Hour 55 baht). När jag fick in notan såg jag att dom debiterat 65 baht för ölen. Jag betalade och tänkte att jag läst fel. När jag kom ut såg jag att ölen faktiskt skulle kosta 55 baht. Det var nu jag begick misstaget att gå in och fråga vad ölen egentligen kostar. -Ursäkta men hur mycket tar ni för Tiger ölen? -65 baht -Ok, men det står att de ska kosta 55 baht utanför. -Ja, men det är bara för att det är Happy Hour annars så kostar de mer. -Jo, det förstår jag men det står att de ska kosta 55 baht när det är Happy Hour -Nej, det är bara Chang och Leo som kostar 55 baht. -Vi kan väl gå ut och titta vad det står på skylten utanför? -Nej det kan vi inte. Jag jobbar här och jag vet vad ölen kostar. -Nä, tydligen gör du inte det -.... -.... o.s.v. Jag förstod nu att diskutera med denna damen var som att köra huvet i väggen så jag gick därifrån. Ska tillägga att jag aldrig sett henne där tidigare. Hon var fruktansvärt besvärad och hade en mycket arrogant attityd. Tråkigt bemötande, speciellt när det är ett ställe som jag verkligen gillar annars. Känns lite surrealistiskt när man i dessa tider på vissa barer nästan kan få en happy ending inkluderat bara man beställer en öl. Nu kommer det att ta ett bra tag innan jag återvänder ditt igen, det finns som sagt en uppsjö med andra bra restauranger att välja mellan. Hur som helst så blir detta en bra story att dra för de andra svenskarna nere på stranden. Gott Nytt År på er alla. Hahaha!!! Härlig anonymisering av loggan🤣 Personalen är ett problem om man inte är kompis med dem, annars (potentiellt) trevligt ställe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd Januari 3, 2020 Dela Inlagd Januari 3, 2020 On 2020-01-02 at 18:32, skrev frogfish: Hahaha!!! Härlig anonymisering av loggan🤣 Personalen är ett problem om man inte är kompis med dem, annars (potentiellt) trevligt ställe. Ja, potentiellt trevligt, visst. Men personligen, om jag ska stanna kvar längre än 7 minuter efter maten, så måste det finns några working girls, annars har jag tråkigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 3, 2020 Dela Inlagd Januari 3, 2020 21 minuter sedan, skrev dandic: Ja, potentiellt trevligt, visst. Men personligen, om jag ska stanna kvar längre än 7 minuter efter maten, så måste det finns några working girls, annars har jag tråkigt. Jag ser väl stället mer som ett guesthouse med restaurang, inget ställe jag går till för att ragga brudar (särskilt inte med frun i hasorna). Och såna "working girls" som jag antar du menar finns det ju ingen brist på i de omgivningarna, vill man ha såna behöver man inte gå många meter. Själv tycker jag det vore bättre om de "girls" som finns på stället var lite bättre på sitt "work" (servera). Men det kan vara jag som är kinkig, det går ju bra för stället och det är fullt för det mesta vad jag förstår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 3, 2020 Dela Inlagd Januari 3, 2020 Ett tips 😉 använd klockan som finns på alla bord 😂😉 så brukar det lösa sig hyggligt snabbt. Om inte bara plinga på hårt och flera gånger 😉 Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Januari 3, 2020 Dela Inlagd Januari 3, 2020 1 timme sedan, skrev Stoneys: Ett tips 😉 använd klockan som finns på alla bord 😂😉 så brukar det lösa sig hyggligt snabbt. Om inte bara plinga på hårt och flera gånger 😉 Varför inte busvissla eller knäppa med fingrarna, brukar ju funka med djur. Om man måste pingla på personalen så är det fel personal , punkt slut imo. Har man lite feeling så har man koll på restaurangen. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 3, 2020 Dela Inlagd Januari 3, 2020 9 minuter sedan, skrev hamnoi: Varför inte busvissla eller knäppa med fingrarna, brukar ju funka med djur. Om man måste pingla på personalen så är det fel personal , punkt slut imo. Har man lite feeling så har man koll på restaurangen. Ja plinga i klockan kan man väl göra om man vill betala notan eller beställa något mera men kommer man in på en restaurang och sätter sig till bords så bör det väl komma serveringspersonal till bordet. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 3, 2020 Dela Inlagd Januari 3, 2020 18 minuter sedan, skrev hamnoi: Varför inte busvissla eller knäppa med fingrarna, brukar ju funka med djur. Om man måste pingla på personalen så är det fel personal , punkt slut imo. Har man lite feeling så har man koll på restaurangen. Håller med, men tit 😉 Lite ägare som borde sköta det. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 3, 2020 Dela Inlagd Januari 3, 2020 3 minuter sedan, skrev Stoneys: Håller med, men tit 😉 Lite ägare som borde sköta det. TiT, generellt är de nog mer på tårna om ägare är i närheten, de har med all säkerhet förklarat vikten av att vara alerta för servitriserna. Men typiskt Thailand, när husse inte ser då är det inte så noga... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 3, 2020 Dela Inlagd Januari 3, 2020 11 minuter sedan, skrev Soengsang: TiT, generellt är de nog mer på tårna om ägare är i närheten, de har med all säkerhet förklarat vikten av att vara alerta för servitriserna. Men typiskt Thailand, när husse inte ser då är det inte så noga... Håller med dig. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Januari 3, 2020 Dela Inlagd Januari 3, 2020 40 minuter sedan, skrev hamnoi: Varför inte busvissla eller knäppa med fingrarna, brukar ju funka med djur. Om man måste pingla på personalen så är det fel personal , punkt slut imo. Har man lite feeling så har man koll på restaurangen. Det kan vara bättre att plinga när man vill ha en till så slipper dom stå och tjata "one more" som man kan bli tokig på. Halva ölen kvar i flaskan och ändå hör man "one more". Men håller med dig att en liten vift med handen borde räcka. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Januari 3, 2020 Dela Inlagd Januari 3, 2020 Fel tråd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Januari 3, 2020 Dela Inlagd Januari 3, 2020 Fan nu måste jag klargöra lite känner jag.Mitt inlägg var inget svar eller reaktion på något/någon. Jag postade i fel tråd och tog bort inlägget och skrev "fel tråd" som en förklaring till min editering. Men det blev ju fel också. Så ta gärna bort båda mina inlägg här då de är meningslösa (som vanligt är väl bäst att lägga till innan någon annan gör det) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu