Tallviking Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 New super tollway linking Pattaya and Rayong expected to open in August Sophon Cable TV reported on Facebook that the Route 7 section from Pattaya to Maptaphut is now nearly complete. The Highways Department said it is 98% done. The road is expected to open to drivers in July on a free basis. It will be fully operational by August when charges will be levied. Picture: Sophon Cable TV Charges on the road will roughly equate to 1 baht per kilometer. The toll to Bangkok will be 130 baht. The new 32 kilometer stretch of Route 7 is being done in 13 sections at a cost of 14.2 billion baht. Source: Sophon Cable TV Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 9 timmar sedan, skrev Tallviking: New super tollway linking Pattaya and Rayong expected to open in August Sophon Cable TV reported on Facebook that the Route 7 section from Pattaya to Maptaphut is now nearly complete. The Highways Department said it is 98% done. The road is expected to open to drivers in July on a free basis. It will be fully operational by August when charges will be levied. Picture: Sophon Cable TV Charges on the road will roughly equate to 1 baht per kilometer. The toll to Bangkok will be 130 baht. The new 32 kilometer stretch of Route 7 is being done in 13 sections at a cost of 14.2 billion baht. Source: Sophon Cable TV Bild från bygget i slutet på februari Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 14, 2019 Dela Inlagd December 14, 2019 4 timmar sedan, skrev acarls: Bild från bygget i slutet på februari Bygg högt så det går åt mycket betong så de onämnbra får lite flis /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 14, 2019 Dela Inlagd December 14, 2019 2 timmar sedan, skrev Enis: Bygg högt så det går åt mycket betong så de onämnbra får lite flis /Enis Måste ju ta höjd för regnperioden. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 14, 2019 Dela Inlagd December 14, 2019 Inte kul att ha bar i Pattaya nu, om det nu nånsin varit det. https://forum.thaivisa.com/topic/1138617-customers-in-Pattaya’s-famous-bars-and-nightclubs-down-a-whopping-40/?fbclid=IwAR17EXyu2tle3_CZtlXehaGAdAytm-z8Cz6fnbLpNVIGPm9U4mX-8XQg2Y8 Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 14, 2019 Dela Inlagd December 14, 2019 5 timmar sedan, skrev Esspe: Inte kul att ha bar i Pattaya nu, om det nu nånsin varit det. https://forum.thaivisa.com/topic/1138617-customers-in-Pattaya’s-famous-bars-and-nightclubs-down-a-whopping-40/?fbclid=IwAR17EXyu2tle3_CZtlXehaGAdAytm-z8Cz6fnbLpNVIGPm9U4mX-8XQg2Y8 Kan det vara andra orsaker än valutan för kall öl och snygga tjejer går väl inte att tröttna på? 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd December 14, 2019 Dela Inlagd December 14, 2019 fyllesvenne stannar ju hemma i Sverige när han kan få en Sofiero (eller motsvarande) 50 cl på CentralBar för 29 svenska pesetas. I fiskebyn kostar ju 33 cl lokalpiss av valfri sort detsamma på gogobarerna.... 125-175 b Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 14, 2019 Dela Inlagd December 14, 2019 54 minuter sedan, skrev HajKaj: fyllesvenne stannar ju hemma i Sverige när han kan få en Sofiero (eller motsvarande) 50 cl på CentralBar för 29 svenska pesetas. I fiskebyn kostar ju 33 cl lokalpiss av valfri sort detsamma på gogobarerna.... 125-175 b Får man samma tilltugg på CentralBar? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd December 16, 2019 Dela Inlagd December 16, 2019 On 2019-12-14 at 11:32, skrev Esspe: Får man samma tilltugg på CentralBar? det beror på hur fulla kärringarna blir... Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 16, 2019 Trådstartare Dela Inlagd December 16, 2019 Nu ni gubbar, nya barhak och agogos i Pattaya, med ambitioner att bli som Nana Plaza i Bangkok. Men har Nana någonsin kunnat tävla med det bästa Pattaya har att erbjuda? Högst tveksamt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 16, 2019 Dela Inlagd December 16, 2019 2 timmar sedan, skrev spooncreek: Nu ni gubbar, nya barhak och agogos i Pattaya, med ambitioner att bli som Nana Plaza i Bangkok. Men har Nana någonsin kunnat tävla med det bästa Pattaya har att erbjuda? Högst tveksamt. Friskt satsat måste jag erkänna, hoppas att det funkar men jag tvivlar. Barområdet Action Street mitt emot Hotel Dania blev då ingen succe', inte ens i närheten. Tråkigt tycker jag eftersom jag har krypavstånd dit. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd December 16, 2019 Dela Inlagd December 16, 2019 En av barägarna skriver på en annan sida att hyrorna är halva priset mot Walking Street. I ett första skede satsar man på 39 barer/gogo samt 2 nattklubbar. I ett senare skede tillkommer 40 barer. Räkna med att många flyttar från WS. Mycket av de nuvarande ställena förblir där de är som tex Villa Market, bion, gymmet, Robin Hoods samt McDonalds. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 16, 2019 Trådstartare Dela Inlagd December 16, 2019 (ändrad) 11 minutes ago, Abercrombie said: En av barägarna skriver på en annan sida att hyrorna är halva priset mot Walking Street. I ett första skede satsar man på 39 barer/gogo samt 2 nattklubbar. I ett senare skede tillkommer 40 barer. Räkna med att många flyttar från WS. Mycket av de nuvarande ställena förblir där de är som tex Villa Market, bion, gymmet, Robin Hoods samt McDonalds. Varför ska man räkna med att många flyttar från WS? De flesta agogos där går väl rätt bra såvitt jag vet. Avenue shopping mall har dessutom en historik av att ha provat i princip allt utan att lyckas fylla sina tomma ytor. De sista försöken var en outlet, följt av en koreansk trendig nattklubbskedja, liksom ett par nattklubbar som var mer thai-style. Allt har fått lägga ned. Rätt fort dessutom. Ändrades December 16, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd December 16, 2019 Dela Inlagd December 16, 2019 Det där tar tid.....inte samma som att bygga ett köpcentrum....Nana Plaza har utvecklats i 50 år. Folk är konservativa, man går dit man känner sej hemma, gammalt inbeprövat. Dyrt lär det bli att bygga om...Vem hostar upp alla mijoner på en chansning? Sorry för molingt inlägg. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd December 16, 2019 Dela Inlagd December 16, 2019 Har inte dom styrande sagt att dom vill riva kåkarna på WS tidigare? eller har jag fattat fel? (igen) 😋 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 17, 2019 Dela Inlagd December 17, 2019 6 timmar sedan, skrev Naam jai: Har inte dom styrande sagt att dom vill riva kåkarna på WS tidigare? eller har jag fattat fel? (igen) 😋 Det var väl lite snack om det för ett tag sen men från ord till handling är det väldigt långt i Thailand och kanske ffa i Pattaya. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 17, 2019 Dela Inlagd December 17, 2019 9 timmar sedan, skrev Abercrombie: En av barägarna skriver på en annan sida att hyrorna är halva priset mot Walking Street. I ett första skede satsar man på 39 barer/gogo samt 2 nattklubbar. I ett senare skede tillkommer 40 barer. Räkna med att många flyttar från WS. Mycket av de nuvarande ställena förblir där de är som tex Villa Market, bion, gymmet, Robin Hoods samt McDonalds. Tror knappast någon flyttar förrän dom ser hur det går. Iaf inte om dom går runt på WS. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd December 25, 2019 Dela Inlagd December 25, 2019 Högsäsong 😀👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd December 25, 2019 Dela Inlagd December 25, 2019 9 timmar sedan, skrev pust: Högsäsong 😀👍 tydligen ingen ökning över jul? hmmm märkligt, men helt okej för mej nere i januari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 26, 2019 Trådstartare Dela Inlagd December 26, 2019 (ändrad) Eftersom det verkar vara lite folktomt i Pattaya trots högsäsong har jag tagit initiativ till att bussa folk till Sin City när de landar på Suvvan. Just nu går det nästan i raketfart, en buss var 20 minut. Ändrades December 26, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amatören Inlagd December 27, 2019 Dela Inlagd December 27, 2019 Hej Har aldrig prova att ta bussen, fungerar det bra? Mvh Amatören Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 27, 2019 Dela Inlagd December 27, 2019 47 minuter sedan, skrev amatören: Hej Har aldrig prova att ta bussen, fungerar det bra? Mvh Amatören Med spooncreek som guide kommer du säkert fram. Blir väl bara nåt stopp hos en juvelerare och några lättklädda damer på vägen så han får sin provision. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd December 27, 2019 Dela Inlagd December 27, 2019 57 minuter sedan, skrev amatören: Hej Har aldrig prova att ta bussen, fungerar det bra? Mvh Amatören Det fungerar jättefint och är närapå gratis.. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd December 27, 2019 Dela Inlagd December 27, 2019 52 minuter sedan, skrev amatören: Hej Har aldrig prova att ta bussen, fungerar det bra? Mvh Amatören Bussen från flygplatsen till HuaHin eller Pattaya fungerar mycket bra. Pattaya så kan du kliva av på olika ställen på Sukomvit road eller åka med till Jomtien och sedan Bat-buss vidare dit du skall. Total kostnad när jag åker är under 200 Thb för hela resan. Har aldrig åkt taxi från flygplatsen. Har man mycket med bagage och är flera som delar på taxin blir det ett annat läge. Är ditt hotell långtifrån där batbussarna går så kanske du måste ta taxi till hotellet och då kan det bli 300 extra. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd December 27, 2019 Dela Inlagd December 27, 2019 Rekommenderar Bell Travel Service. Cirka 350 baht. Du åker storbuss från Suvvan, i utkanten av Pattaya så lastas man om till minibussar som tar dig till hotellet. Omvänt funkar lika smidigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu