Kenneth4618 Inlagd Mars 15, 2019 Dela Inlagd Mars 15, 2019 (ändrad) 22 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Det där är Second Road och inte soi Diana. Dåligt att inte kunna skilja på second road och soi Diana. BTT Gör dig inte dummare än du redan är Rätt dåligt av en självutnämd Pattaya veteran och inte se Soi Diana. Man ser faktiskt hela längden av den gatan. Googla vet ja 😀 Ändrades Mars 15, 2019 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 15, 2019 Dela Inlagd Mars 15, 2019 1 timme sedan, skrev broder tuk tuk: Det där är Second Road och inte soi Diana. Dåligt att inte kunna skilja på second road och soi Diana. BTT Det där visar ju bara vad lite du egentligen vet om Pattaya. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 15, 2019 Dela Inlagd Mars 15, 2019 3 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Gör dig inte dummare än du redan är Rätt dåligt av en självutnämd Pattaya veteran och inte se Soi Diana. Man ser faktiskt hela längden av den gatan. Googla vet ja 😀 Jaså det gör man? Jag hade ingen aning om att Diana Inn sträcker sig ner mot beach Road med. Vad jag vet går den upp mot soi Bukahao. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Mars 15, 2019 Dela Inlagd Mars 15, 2019 Första gången i Pattaya -84 och det enda jag kände igen vid återbesök -04 var den snurrande baren i Walking street, En vit hotell och boxningsring vid stranden. Hade inte stranden funnits så hade jag varit vilse. Numera sporadiska besök i byn då man är fast med en kärring, Det var nog över två år sist då laptoppen behövde lagas. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 15, 2019 Dela Inlagd Mars 15, 2019 (ändrad) 11 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Jaså det gör man? Jag hade ingen aning om att Diana Inn sträcker sig ner mot beach Road med. Vad jag vet går den upp mot soi Bukahao. BTT Jösses Gör det inte väldigt ont i foten nu? Soi Diana Ändrades Mars 15, 2019 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 15, 2019 Dela Inlagd Mars 15, 2019 (ändrad) 7 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Jaså det gör man? Jag hade ingen aning om att Diana Inn sträcker sig ner mot beach Road med. Vad jag vet går den upp mot soi Bukahao. BTT Diana inn var ett hotell vad jag vet men rätta mig om jag har fel du som vet allt om Pattaya. Ändrades Mars 15, 2019 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 15, 2019 Dela Inlagd Mars 15, 2019 Precis nyss, skrev Mankan: Diana inn var ett hotell vad jag vet men rätta mig om jag har fel du som vet allat om Pattaya. Precis nyss, skrev Mankan: Diana inn var ett hotell vad jag vet men rätta mig om jag har fel du som vet allat om Pattaya. Inget av mina stamområden direkt men vad jag vet så går väl gatan under namnet Soi Diana inn i folkmun? BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 15, 2019 Dela Inlagd Mars 15, 2019 (ändrad) 5 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Inget av mina stamområden direkt men vad jag vet så går väl gatan under namnet Soi Diana inn i folkmun? BTT Oavsett vad så har väl oftast en soi 2 ändar. Förövrigt så tvivlar jag på att du har några stamområden då krävs nog att man är på plats ibland. Ändrades Mars 15, 2019 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 15, 2019 Dela Inlagd Mars 15, 2019 6 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Inget av mina stamområden direkt men vad jag vet så går väl gatan under namnet Soi Diana inn i folkmun? BTT En thailandsräv borde veta att soi betyder gränd och inte gata! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 15, 2019 Dela Inlagd Mars 15, 2019 (ändrad) 8 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Inget av mina stamområden direkt men vad jag vet så går väl gatan under namnet Soi Diana inn i folkmun? BTT Diana Inn finns inte längre 8 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Inget av mina stamområden direkt men vad jag vet så går väl gatan under namnet Soi Diana inn i folkmun? BTT Näää. Inte hos oss riktiga Pattaya veteraner 😀 Ändrades Mars 15, 2019 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 15, 2019 Dela Inlagd Mars 15, 2019 6 timmar sedan, skrev GreenValley: En thailandsräv borde veta att soi betyder gränd och inte gata! Jag vet inte vad gata heter på thai. Brukar ju benämnas Road ex Phetkasem Road eller Beach Road. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd Mars 15, 2019 Dela Inlagd Mars 15, 2019 6 timmar sedan, skrev Mankan: Diana inn var ett hotell vad jag vet men rätta mig om jag har fel du som vet allt om Pattaya. Diana Inn var ett hotel som jag själv bodde på ett par gånger runt millenium. 350B/natt med fläkt natten om man ville lyxa till det:) Deras "eye catcher" var biff med valfri sås för runt 115 bath.. Många gånger man har ätit åsna där, men klarat sig................................ We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Leni Inlagd Mars 15, 2019 Dela Inlagd Mars 15, 2019 43 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Jag vet inte vad gata heter på thai. Brukar ju benämnas Road ex Phetkasem Road eller Beach Road. BTT Du har rätt Btt Sai eller Soi är same same för i stort sätt alla. Gata som gata. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 15, 2019 Dela Inlagd Mars 15, 2019 28 minuter sedan, skrev Leni: Du har rätt Btt Sai eller Soi är same same för i stort sätt alla. Gata som gata. Precis och det borde ju alla vi veta som har någon kunskap om Thailand. Men nu är det ju så på forumet att alla chanser tas att knäppa just BTT på näsan om det finns möjlighet till det. Om detta görs av elakhet eller för att retas låter jag vara osagt men drevet tar alla chanser. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 15, 2019 Dela Inlagd Mars 15, 2019 36 minuter sedan, skrev KaiserBlood: Diana Inn var ett hotel som jag själv bodde på ett par gånger runt millenium. 350B/natt med fläkt natten om man ville lyxa till det:) Deras "eye catcher" var biff med valfri sås för runt 115 bath.. Många gånger man har ätit åsna där, men klarat sig................................ Hur vet du att det var åsna du åt? Kunde lika gärna varit ex buffalo. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd Mars 16, 2019 Dela Inlagd Mars 16, 2019 (ändrad) 29 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Hur vet du att det var åsna du åt? Kunde lika gärna varit ex buffalo. BTT Förmodligen samma som dom serverar på Kiss. Åsna eller gammal buffalo, billigt skit som fastnar mellan tänderna om du har några kvar. Ändrades Mars 16, 2019 av KaiserBlood We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 16, 2019 Dela Inlagd Mars 16, 2019 1 minut sedan, skrev KaiserBlood: Förmodligen samma som dom serverar på Kiss- åsna eller gammal buffalo, billigt skit som fastnar mellan tänderna om du har några kvar. Om köttbiten smakar bra och mättar så spelar det väl ingen roll om det är buffel eller oxe? Varför betala 500 baht för en liten bit entrecote när man kan äta lika gott för 150 baht? Så länge det inte är hund eller ormkött så skiter jag i vilket. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 16, 2019 Dela Inlagd Mars 16, 2019 2 minuter sedan, skrev Stein: Du får väl inte ens rutten fläskfilé. Så vitt jag har hört är du singel igen. Jag är nöjd med fläskkotlett. Även fläskfile om det är extrapris dock inte rutten. Den överlåter jag åt dig. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd Mars 16, 2019 Dela Inlagd Mars 16, 2019 5 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Om köttbiten smakar bra och mättar så spelar det väl ingen roll om det är buffel eller oxe? Varför betala 500 baht för en liten bit entrecote när man kan äta lika gott för 150 baht? Så länge det inte är hund eller ormkött så skiter jag i vilket. BTT Smakerna är nog svårt att googla sig fram, men jag önskar att du fick prova skillnaden en dag du också så slapp vi den här diskussionen......... We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 16, 2019 Dela Inlagd Mars 16, 2019 9 minuter sedan, skrev KaiserBlood: Smakerna är nog svårt att googla sig fram, men jag önskar att du fick prova skillnaden en dag du också så slapp vi den här diskussionen......... Jag köper ett kilo revbensspjäll när det är extrapris. Lidl brukar ha för 39.95 kilot. Godare än både entrecot och oxfile som kostar 5 gånger mer per kilo. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 16, 2019 Dela Inlagd Mars 16, 2019 (ändrad) 8 timmar sedan, skrev Leni: Du har rätt Btt Sai eller Soi är same same för i stort sätt alla. Gata som gata. Nu har jag inte lagt något jätte krut på just forskningen kring gatunamn men i min värd är inte sai och soi samma sak. Jag trodde sai var namnet för gata (större) och soi namnet för gränd/tvärgata. Men jag har missuppfattat det du menar du? Ändrades Mars 16, 2019 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 16, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Mars 16, 2019 (ändrad) Då var det dags igen... Jag kan bara be snällt som vanligt, men har ni inte tillräckligt många trådar där ni redan matar trollet? Tacksamt om denna tråd slapp vara ytterligare en sådan. m v h / TS Ändrades Mars 16, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 16, 2019 Dela Inlagd Mars 16, 2019 9 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Jag vet inte vad gata heter på thai. Brukar ju benämnas Road ex Phetkasem Road eller Beach Road. BTT Jag är ganska säker på att road är ett engelskt ord för väg/gata men det borde väl du veta som lärare. Man kan ju även tycka att det borde ingå i grundkursen om man ska lära ut engelska till thailändare. Du kanske skulle ta och besöka Pattis nån gång så kan du kan lära dig omgivningen och lite av språket. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 16, 2019 Dela Inlagd Mars 16, 2019 11 minuter sedan, skrev spooncreek: Då var det dags igen... Jag kan bara be snällt som vanligt, men har ni inte tillräckligt många trådar där ni redan matar trollet? Tacksamt om denna tråd slapp vara ytterligare en sådan. m v h / TS Håller med. Tänk vad en bild kan ställa till med 😉 Mvh en inte helt oskyldig Kenneth “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Mars 16, 2019 Dela Inlagd Mars 16, 2019 16 minuter sedan, skrev Mankan: Nu har jag inte lagt något jätte krut på just forskningen kring gatunamn men i min värd är inte sai och soi samma sak. Jag trodde sai(större) var namnet för gata och sai namnet för gränd/tvärgata. Men jag har missuppfattat det du menar du? Undrar om det heter sai eller sai. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu