judazzz Inlagd Augusti 28, 2018 Dela Inlagd Augusti 28, 2018 7 minutes ago, broder tuk tuk said: Som gammal Thailansveteran jämför man ju alltid priserna mellan Sverige och Thailand och samma bussresa i Thailand hade kostat ca 30 baht. Priset i Sverige är 200 kronor för 6 mil. BTT Fortsätt du med dina prisjämförelser. En flygbiljett ToR till Thailand i din värld kostar gratis, eftersom det som vanligt när det handlar dig om enbart rör sig om fantasi floskler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 28, 2018 Dela Inlagd Augusti 28, 2018 1 timme sedan, skrev broder tuk tuk: Nej det sticker väl i ögonen på dom när Thailandskännarna dyker upp. Då blir det ju svårt att luras. BTT Dom ser nog inte dig som Thailandskännare Utan som snåljop Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 28, 2018 Dela Inlagd Augusti 28, 2018 1 minut sedan, skrev pigge01: Dom ser nog inte dig som Thailandskännare Utan som snåljop Jag tror de inte ser han alls i Thailand, av uppenbara skäl. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Augusti 28, 2018 Dela Inlagd Augusti 28, 2018 5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: . Priset i Sverige är 200 kronor för 6 mil. BTT I Kalmar län betalar man som pensionär 100 kr för ett månadskort (gäller 30 dagar från start) och sen får man åka hur mycket man vill men inte under rusningstid. Åkte från gränsen Östergötland till norra Öland tur o retur totalt 50 mil varav sista biten med kompletteringstrafik (=taxi) och allt gick på mitt månadskort. Var i Sverige kostar det 200 kr för att åka 6 mil? Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Augusti 28, 2018 Dela Inlagd Augusti 28, 2018 46 minutes ago, born41 said: I Kalmar län betalar man som pensionär 100 kr för ett månadskort (gäller 30 dagar från start) och sen får man åka hur mycket man vill men inte under rusningstid. Åkte från gränsen Östergötland till norra Öland tur o retur totalt 50 mil varav sista biten med kompletteringstrafik (=taxi) och allt gick på mitt månadskort. Var i Sverige kostar det 200 kr för att åka 6 mil? Born41 På Google... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Augusti 28, 2018 Dela Inlagd Augusti 28, 2018 3 minuter sedan, skrev judazzz: På Google... Är inte släkt med BTT så jag skriver om sådant jag gjort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Augusti 28, 2018 Dela Inlagd Augusti 28, 2018 2 timmar sedan, skrev born41: I Kalmar län betalar man som pensionär 100 kr för ett månadskort (gäller 30 dagar från start) och sen får man åka hur mycket man vill men inte under rusningstid. Åkte från gränsen Östergötland till norra Öland tur o retur totalt 50 mil varav sista biten med kompletteringstrafik (=taxi) och allt gick på mitt månadskort. Var i Sverige kostar det 200 kr för att åka 6 mil? Born41 Finns nog ingenstans i Europa där ett månadskort kostar 100 kronor. Det har du nog drömt. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Augusti 28, 2018 Dela Inlagd Augusti 28, 2018 (ändrad) 15 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Finns nog ingenstans i Europa där ett månadskort kostar 100 kronor. Det har du nog drömt. BTT Du börjar tackla av i ditt googlande! https://www.klt.se/Priser/Produkter/Seniorperiod/ Här köper du 30-dagars Seniorperiod Ombord på buss och Kustpilen - Du kan köpa 30-dagars Seniorperiod ombord på våra bussar och Kustpilentåg, där du betalar med bankkort. Giltig fotolegitimation ska kunna uppvisas. Fasta försäljningsställen - Du kan köpa 30-dagars Seniorperiod på våra fasta försäljningsställen, där du kan betala med både kontanter och bankkort. Giltig fotolegitimation ska kunna uppvisas. 30-dagar Seniorperiod Hela länet 100 kr Ändrades Augusti 28, 2018 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Augusti 28, 2018 Dela Inlagd Augusti 28, 2018 1 timme sedan, skrev GreenValley: Du börjar tackla av i ditt googlande! https://www.klt.se/Priser/Produkter/Seniorperiod/ Här köper du 30-dagars Seniorperiod Ombord på buss och Kustpilen - Du kan köpa 30-dagars Seniorperiod ombord på våra bussar och Kustpilentåg, där du betalar med bankkort. Giltig fotolegitimation ska kunna uppvisas. Fasta försäljningsställen - Du kan köpa 30-dagars Seniorperiod på våra fasta försäljningsställen, där du kan betala med både kontanter och bankkort. Giltig fotolegitimation ska kunna uppvisas. 30-dagar Seniorperiod Hela länet 100 kr Ok men tittar man sen lite närmare så upptäcker man att en enkelbiljett för en vuxen mellan Kalmar central och Oskarshamn central kostar 95 kronor enkel resa. Så 6 mil kostar alltså 95 kronor och jämför man det med ex sträckan mellan Ekamai busstation i Bangkok och Pattaya, en sträcka på ca 13 mil så upptäcker man att det skiljer ca 140 kronor i pris för en resa samma sträcka mellan Thailand och Sverige. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2018 Dela Inlagd Augusti 29, 2018 7 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Ok men tittar man sen lite närmare så upptäcker man att en enkelbiljett för en vuxen mellan Kalmar central och Oskarshamn central kostar 95 kronor enkel resa. Så 6 mil kostar alltså 95 kronor och jämför man det med ex sträckan mellan Ekamai busstation i Bangkok och Pattaya, en sträcka på ca 13 mil så upptäcker man att det skiljer ca 140 kronor i pris för en resa samma sträcka mellan Thailand och Sverige. BTT Ja, se där. Du borde kanske åka till Thailand någon gång så du får uppleva billiga bussturer på denna sida millennieskiftet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd Augusti 29, 2018 Dela Inlagd Augusti 29, 2018 14 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Ok men tittar man sen lite närmare så upptäcker man att en enkelbiljett för en vuxen mellan Kalmar central och Oskarshamn central kostar 95 kronor enkel resa. Så 6 mil kostar alltså 95 kronor och jämför man det med ex sträckan mellan Ekamai busstation i Bangkok och Pattaya, en sträcka på ca 13 mil så upptäcker man att det skiljer ca 140 kronor i pris för en resa samma sträcka mellan Thailand och Sverige. BTT Rätt meningslöst resonmang då det billiga bygger på att man tjänar pengarna i Sverige och sen får flyga ner till asien för att tjäna några kronor på bussbiljetten. Du fattar att en Thailändsk fabriksarbetare tjänar lite sämre och arbetsinsatsen för att tjäna ihop till en bussbiljetten inte per automatik blir mindre eller? And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Augusti 29, 2018 Dela Inlagd Augusti 29, 2018 1 timme sedan, skrev omarama: Rätt meningslöst resonmang då det billiga bygger på att man tjänar pengarna i Sverige och sen får flyga ner till asien för att tjäna några kronor på bussbiljetten. Du fattar att en Thailändsk fabriksarbetare tjänar lite sämre och arbetsinsatsen för att tjäna ihop till en bussbiljetten inte per automatik blir mindre eller? Nja nu syftar jag ju inte på dom vanliga turisterna eller på di thailändska fabriksarbetarna utan på dom svenska långliggarnas köpkraft mellan Sverige och Thailand. Och då upptäcker man ju snabbt att man kan åka betydligt längre för sina pengar i Thailand. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 29, 2018 Dela Inlagd Augusti 29, 2018 Nytt i Pattaya är att jag i em har varit på en MPR-träff, en riktig sådan! Trevligt värre var det ända tills skröpperyggen sa ifrån och tyckte att jag skulle knalla hem vilket jag gjorde. Tur var väl det för då hann jag hem innan utegångsförbudet började gälla. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd Augusti 29, 2018 Dela Inlagd Augusti 29, 2018 54 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Nja nu syftar jag ju inte på dom vanliga turisterna eller på di thailändska fabriksarbetarna utan på dom svenska långliggarnas köpkraft mellan Sverige och Thailand. Och då upptäcker man ju snabbt att man kan åka betydligt längre för sina pengar i Thailand. BTT Så du ser dig själv som långliggare nu ochså 😂😂😂 And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Augusti 29, 2018 Dela Inlagd Augusti 29, 2018 1 timme sedan, skrev omarama: Så du ser dig själv som långliggare nu ochså 😂😂😂 Har man bott över 5 år sammanlagt i Thailand får man väl räknas som långliggare? BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 29, 2018 Dela Inlagd Augusti 29, 2018 47 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Har man bott över 5 år sammanlagt i Thailand får man väl räknas som långliggare? BTT Nix, gränsen ligger på 6 år i sträck. Tex Berit som varit i Thailand 2 månader varje år sedan 1982, har kommit upp till ca 6 år sammanlagt är inte nån långliggare utan en turist. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd Augusti 29, 2018 Dela Inlagd Augusti 29, 2018 Ja den går ju definitivt inte vid att sitta med Berit i en stuga i värmland eller hur det nu e fablerna går. Hur länge du ska ner och långligga i vinter undrar man ju lite? Åk mycket buss så är flygresan snart intjänad🤙 And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Augusti 29, 2018 Dela Inlagd Augusti 29, 2018 21 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Finns nog ingenstans i Europa där ett månadskort kostar 100 kronor. Det har du nog drömt. BTT Nu förstår jag att du är korkad på riktigt - totalt blåst då du utgår från att andra är mytomaner som du. Googgla på KLT.se eftersom du inte tror på någon annan än dig själv! Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Augusti 29, 2018 Dela Inlagd Augusti 29, 2018 2 timmar sedan, skrev born41: Nu förstår jag att du är korkad på riktigt - totalt blåst då du utgår från att andra är mytomaner som du. Googgla på KLT.se eftersom du inte tror på någon annan än dig själv! Born41 Det har jag ju gjort och konstaterar att dom som inte är +65 pensionärer betalar 95 kronor för 6 mils resande. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Augusti 29, 2018 Dela Inlagd Augusti 29, 2018 On 2018-08-28 at 15:10, skrev broder tuk tuk: Som gammal Thailansveteran jämför man ju alltid priserna mellan Sverige och Thailand och samma bussresa i Thailand hade kostat ca 30 baht. Priset i Sverige är 200 kronor för 6 mil. BTT 53 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Det har jag ju gjort och konstaterar att dom som inte är +65 pensionärer betalar 95 kronor för 6 mils resande. BTT På 2 dagar har busspriset i Sverige mer än halverats, på måndag är det nog billigare att åka buss i Sverige än i Thailand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Augusti 29, 2018 Dela Inlagd Augusti 29, 2018 17 minuter sedan, skrev GreenValley: På 2 dagar har busspriset i Sverige mer än halverats, på måndag är det nog billigare att åka buss i Sverige än i Thailand! Skiljer nog inte så mycket i pris mellan dom olika buss och tågbolagen i Sverige. Bara konstaterar att där jag bor kostar det 90 kronor för en enkelresa med buss 3 mil. En annan jämförelse är skillnaden mellan biobiljett Sverige och Thailand. En bra biljett på bion Big C i Pattaya kostar 80 baht ska man se samma film på bio i Sverige kostar det 117 kronor. Det vill säga en skillnad på ca 100 kronor. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Augusti 30, 2018 Dela Inlagd Augusti 30, 2018 Tanken bakom tråden var väldigt god. Utfallet blev som så ofta på mpr skräp. Tragiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Augusti 30, 2018 Dela Inlagd Augusti 30, 2018 SLUTA tjafsa om busspriser och hur länge BTT varit i Thailand!! Denna tråden skall handla om Nyheter i Pattaya, INGET ANNAT, så skärp er!! / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Augusti 30, 2018 Dela Inlagd Augusti 30, 2018 Så för att kicka tråden i rätt riktning så såg jag följande promotion på Facebook Om nu någon mot förmodan skulle vilja träna så är detta ett bra pris Man vet ju aldrig hur länge ett sånt här träningskort egentligen gäller, lifetime membership lär ju betyda hur länge Tonys gym finns, inte ens egen livstid... Sen är det många som ifrågasätter kvaliten på Tonys olika gym, men de finns på många olika platser i Pattaya och även Bangkok, och de har varit öppna i minst 15 år i alla fall. Jag har testat det på soi Buakow och det är helt ok, ingen lyx, men det fungerar. Third road lär vara bäst och ha störst gym och där finns även en Swimmingpool, har dock inte testat detta själv. / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Augusti 30, 2018 Dela Inlagd Augusti 30, 2018 On 8/27/2018 at 2:21 AM, stefan5300 said: Ja det såg ut att vara riktigt stora fina smarriga pizzsor men vad blir priset efter öppningspriset, det är ju intressant. Priset efter öppnings priset bilr Same,Same Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu