Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya

spooncreek

Recommended Posts

Precis nyss, skrev spooncreek:

Som TS kan jag inte styra, men bara önska. Mata inte trollet i den här tråden. Ni har så många andra trådar när ni ägnar er åt det, borde räcka...

Mot BTT och trollmatarna har du ingen chans som du ser. Så är det tyvärr, han lyckas varje gång. :(

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

• Svar 4,7k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• spooncreek

425

• Esspe

390

• pust

343

• Fritz

206

34 minuter sedan, skrev Wanchai:

Synd att se normala, vettiga svenskar vuxenmobba!

Äntligen har du upptäckt dina fel och brister.

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
19 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

150Thb är väl den billigaste Pizzan i Thailand.

Inte för att jag äter Pizza där så ofta, så jag har inte koll på prisläget. Men då jag har ätit så har det nästan varit svenska priser och sämre produkt.

Inget märkligt att många svenskrestauranger i Thailand ofta ligger på priser som nästan är samma som i Sverige för dom vet ju att Lasse och Ulla på semestern gärna betalar bra för att få äta dom där köttbullarna eller pytt i pannan.

Och det är ju inget unikt svenskt fenomen. Jag känner till tyska restauranger i Naklua som tar 400 baht för en schnitzel och en bit bröd. Eller frukost för 250 baht som många ställen numera ståtar med i Pattaya.

Sen vad gäller snabbmatspriserna i bland annat Pattaya så är det ju fortfarande billigare att äta på ex Burger King eller Mc Donalds än vad det är i Sverige men däremot pizzorna ligger tyvärr på nästan samma pris som på en vanlig svensk pizzeria av någon anledning.

Jag minns när Lasse på Globetrotter skulle ha 300 baht för en vanlig pizza med ost, skinka och räkor. Givetvis beställde jag och dåvarande flickvännen enbart en pizza som vi delade på. Minns oxå att Lasse blev lite sur över detta och att han fräste till med att " ska ni ha en sallad med bara" vilket jag tyckte var väldigt oförskämt.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

18 minutes ago, broder tuk tuk said:

Inget märkligt att många svenskrestauranger i Thailand ofta ligger på priser som nästan är samma som i Sverige för dom vet ju att Lasse och Ulla på semestern gärna betalar bra för att få äta dom där köttbullarna eller pytt i pannan.

Och det är ju inget unikt svenskt fenomen. Jag känner till tyska restauranger i Naklua som tar 400 baht för en schnitzel och en bit bröd. Eller frukost för 250 baht som många ställen numera ståtar med i Pattaya.

Sen vad gäller snabbmatspriserna i bland annat Pattaya så är det ju fortfarande billigare att äta på ex Burger King eller Mc Donalds än vad det är i Sverige men däremot pizzorna ligger tyvärr på nästan samma pris som på en vanlig svensk pizzeria av någon anledning.

Jag minns när Lasse på Globetrotter skulle ha 300 baht för en vanlig pizza med ost, skinka och räkor. Givetvis beställde jag och dåvarande flickvännen enbart en pizza som vi delade på. Minns oxå att Lasse blev lite sur över detta och att han fräste till med att " ska ni ha en sallad med bara" vilket jag tyckte var väldigt oförskämt.

BTT

20180823_182001.jpg

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

BTT

Ja, vad gäller din snålhet så blir jag lite överraskad.

Att ni inte bara stod utanför restaurangen och luktade på maten, samtidigt som ni tuggade i er lite nudlar. Mycket billigare.

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Fritz:

Mot BTT och trollmatarna har du ingen chans som du ser. Så är det tyvärr, han lyckas varje gång. :(

Och så fick han även med Farbror Fritte som inte ens han kunde hålla sina fingrar i styr...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Att ni inte bara stod utanför restaurangen och luktade på maten, samtidigt som ni tuggade i er lite nudlar. Mycket billigare.

Ännu billigare att sitta hemma i pojkrummet och gåggla bilder...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

On 2018-08-22 at 13:58, skrev ragson:

Välkomna allihopa!

271c66dabe4e13bb90d94a488453a0b9.jpg

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Ska provas imorgon

Dela på andra sajter

Tack alla som kom och förgyllde söndagen! Lite bilder kommer här.

b773ab4ea9b9cdd8ab5f170f8d6c1f2a.jpgd7ce51f88de957ebf9eac21d31336c84.jpg35ba73b99a4228736c9f78600b8b9d60.jpg8327b251791fbc2a45ff1a672ce90f04.jpge266b0d99583d43135014b3fa60fc73e.jpg0af31ca2719775862bd30a9d1a7318af.jpg4ec31d5a4ee262d20db82f8686f5435d.jpgbb9ef32295c8a34795ad1242a00a5b5f.jpg3b776112c423f962d415ab7fb0ae002a.jpg

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

On 2018-08-23 at 11:18, skrev stefan5300:

Om 150 Baht är dyrt eller billigt vet man väl inte förrän man sett storleken och smakat på pizzan men är det 150 Baht för en god Quattro Stagioni på 35-40 cm i diameter så är det ett bra pris.

Håller med du! (säger man så)

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

Ja det såg ut att vara riktigt stora fina smarriga pizzsor men vad blir priset efter öppningspriset, det är ju intressant.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Ja det såg ut att vara riktigt stora fina smarriga pizzsor men vad blir priset efter öppningspriset, det är ju intressant.

11 timmar sedan, skrev ragson:

Tack alla som kom och förgyllde söndagen! Lite bilder kommer här.

b773ab4ea9b9cdd8ab5f170f8d6c1f2a.jpgd7ce51f88de957ebf9eac21d31336c84.jpg35ba73b99a4228736c9f78600b8b9d60.jpg8327b251791fbc2a45ff1a672ce90f04.jpge266b0d99583d43135014b3fa60fc73e.jpg0af31ca2719775862bd30a9d1a7318af.jpg4ec31d5a4ee262d20db82f8686f5435d.jpgbb9ef32295c8a34795ad1242a00a5b5f.jpg3b776112c423f962d415ab7fb0ae002a.jpg

Jag hade Hawaii som min favoritpizza före det här eventet, men nu har jag fått en ny - kommer inte ihåg namnet, men den var med fläskfile' och bea. Såå smarrig! Tack Zip-gänget, det här kommer att bli succe'.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2018-08-24 at 07:06, skrev andrejsdenruskige:

Nu var ju detta besök på globetrotter under någon av dom första kvällarna man dejtade tjejen i baren så då fick man ju visa att man hade en fet plånbok och att man inte var snål. Så länge tjejen inte riktigt har fallit för en kan man ju inte snåla in på saker.

Nu hjälpte det ju inte att vara spendersam i detta fallet eftersom tjejen ändå svek och lurade broder så att han till och med drack 15 starköl, spydde ner en annan tjej och låg på ett hotelrum och grät ömkligt.

Och framförallt till att han på fyllan skämde ut sig i en bar på soi 8 genom att ge mama san ett kärleksbrev han skrev på fyllan till denna mycket söta tjej.

Jag kan ännu idag skämmas över detta och höra gapskratten i baren när mama san högljutt läste högt ur broders brev till alla dom andra tjejernas stora glädje och hån.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Nu var ju detta besök på globetrotter under någon av dom första kvällarna man dejtade tjejen i baren så då fick man ju visa att man hade en fet plånbok och att man inte var snål. Så länge tjejen inte riktigt har fallit för en kan man ju inte snåla in på saker.

Nu hjälpte det ju inte att vara spendersam i detta fallet eftersom tjejen ändå svek och lurade broder så att han till och med drack 15 starköl, spydde ner en annan tjej och låg på ett hotelrum och grät ömkligt.

Och framförallt till att han på fyllan skämde ut sig i en bar på soi 8 genom att ge mama san ett kärleksbrev han skrev på fyllan till denna mycket söta tjej.

Jag kan ännu idag skämmas över detta och höra gapskratten i baren när mama san högljutt läste högt ur broders brev till alla dom andra tjejernas stora glädje och hån.

BTT

6771i.jpg.e9e2b9d1a613c58ccd422e6a5bde1c02.jpg

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Dela på andra sajter

BTT

Du skämmer ut dig stadigt än i dag.
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Nicholas said:

6 minutes ago, Nicholas said:

Dela på andra sajter

Förmodligen enbart inför Beirut (om hon existerar ens)

Allt kostar ju pengar, bara att gå utanför dörren hemifrån kan gräva djupa hål i fattigpensionärens tunna plånka.

Det är nog tur att Google inte har möjlighet att debitera per sökning...

Dela på andra sajter

Så här ser det ut idag på Beach road vid soi 6. Mera strand är på gång...

1e98eaebd5e957dedb63e27094fd8e00.jpg

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ragson:

Så här ser det ut idag på Beach road vid soi 6. Mera strand är på gång...

1e98eaebd5e957dedb63e27094fd8e00.jpg

Då är det bara armeringsjärnen och betongen kvar. 😉

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 timmar sedan, skrev judazzz:

Förmodligen enbart inför Beirut (om hon existerar ens)

Allt kostar ju pengar, bara att gå utanför dörren hemifrån kan gräva djupa hål i fattigpensionärens tunna plånka.

Det är nog tur att Google inte har möjlighet att debitera per sökning...

Jag har inga problem med priserna i Sverige däremot reagerar jag kraftigt när vissa restaurangägare i Thailand ligger på priser som i det närmaste är domsamma som i Sverige.

Att dom gör det på phuket bland korkade charterturister är sin sak men när vissa ska ta överpriser på restaurangerna i Pattaya är det trist.

Dom fattar tydligen inte att man kan gå 150 meter bort och äta sin pytt för halva priset.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Jag har inga problem med priserna i Sverige däremot reagerar jag kraftigt när vissa restaurangägare i Thailand ligger på priser som i det närmaste är domsamma som i Sverige.

Att dom gör det på phuket bland korkade charterturister är sin sak men när vissa ska ta överpriser på restaurangerna i Pattaya är det trist.

Dom fattar tydligen inte att man kan gå 150 meter bort och äta sin pytt för halva priset.

BTT

Och dom bryr sig inte om sådana som dig

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

39 minutes ago, broder tuk tuk said:

BTT

Varför har du problem med det?

Det drabbar ju inte dig eftersom att du aldrig är där.

Hur var det nu när du åkte på den där förskräckligt dyra bussresan?

Var inte det i Sverige eller var det ifrån Tallins flygplats till färjeterminalen i Tallin?

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev pigge01:

Och dom bryr sig inte om sådana som dig

Nej det sticker väl i ögonen på dom när Thailandskännarna dyker upp.

Då blir det ju svårt att luras.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
55 minuter sedan, skrev judazzz:

Varför har du problem med det?

Det drabbar ju inte dig eftersom att du aldrig är där.

Hur var det nu när du åkte på den där förskräckligt dyra bussresan?

Var inte det i Sverige eller var det ifrån Tallins flygplats till färjeterminalen i Tallin?

Som gammal Thailansveteran jämför man ju alltid priserna mellan Sverige och Thailand och samma bussresa i Thailand hade kostat ca 30 baht. Priset i Sverige är 200 kronor för 6 mil.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...