Fritz Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 2 minuter sedan, skrev Esspe: Har kollat där men får väl ta en sväng dit lite då och då. Jag ska in där i morgon fm, kollar om det finns och rapporterar här, om jag inte glömmer förstås. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 1 minut sedan, skrev Esspe: Har kollat där men får väl ta en sväng dit lite då och då. Det ligger en butik på höger sida om Friendship som säljer frysta frukter och bär, i januari hade dom cranberries. Sen till vänster om friendship ligger deras butik som säljer bak och köks/kock attiraljer, kolla i deras frysar. https://www.olearyssbd.com/store/p/lingon-pickled-vegetable-251328/lingonberry-jam-714587 http://www.ikea.com/ms/en_TH/food-at-ikea/swedish-food-market/ SYLT LINGON Lingonberry jam, 400g 150 THB http://cajutan.com/sv/butik/ Felix Smörgåsgurka, Rårörda lingon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 25 minuter sedan, skrev Esspe: Har aldrig smakat cranberrry vad jag vet, får väl ta en liten provburk och testa. Ligger i frysdisken på Macro, funkar bra att göra enl recept "rårörda lingon". Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 Glöm inte att tillsätta senap i sylten... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 33 minuter sedan, skrev Benriach: Glöm inte att tillsätta senap i sylten... Senap har man bara i Bearnaisesås... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 3 timmar sedan, skrev Fritz: Jag ska in där i morgon fm, kollar om det finns och rapporterar här, om jag inte glömmer förstås. Fritz.. Tackar då slipper jag köra in till Pattaya Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 1 timme sedan, skrev Benriach: Glöm inte att tillsätta senap i sylten... Tog den så hårt Vi kan väl kalla det senapslingon då. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 1 minut sedan, skrev Esspe: Tog den så hårt Vi kan väl kalla det senapslingon då. Annars låter lingonsnaps mycket godare! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 3 timmar sedan, skrev judazzz: Det ligger en butik på höger sida om Friendship som säljer frysta frukter och bär, i januari hade dom cranberries. Sen till vänster om friendship ligger deras butik som säljer bak och köks/kock attiraljer, kolla i deras frysar. https://www.olearyssbd.com/store/p/lingon-pickled-vegetable-251328/lingonberry-jam-714587 Tackar för tipsen. Lite långt att åka bara för en burk lingon men ska kolla i affärerna du nämnde. Annars provar jag med cranberries först. Ska nog förbi Rayong om ett par veckor så då kanske jag kan passa på men det känns inte riktigt juste att dom tar 250 Baht för Ikeas lingon när Ikea tar 150. Känns lite som att en hel del matförsäljare använder Ikea som grossist. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 6 minuter sedan, skrev GreenValley: Annars låter lingonsnaps mycket godare! Det duger, däremot har jag aldrig provat senapssnaps. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 (ändrad) 35 minuter sedan, skrev Esspe: Tackar för tipsen. Lite långt att åka bara för en burk lingon men ska kolla i affärerna du nämnde. Annars provar jag med cranberries först. Ska nog förbi Rayong om ett par veckor så då kanske jag kan passa på men det känns inte riktigt juste att dom tar 250 Baht för Ikeas lingon när Ikea tar 150. Känns lite som att en hel del matförsäljare använder Ikea som grossist. Handla en påse frysta. Är 1 kg i varje. Låt så mycket spad som mojligt rinna av i en sil under tiden dom tinar. I med Cranberryn i en gryta,tillsätt 5 dl socker. Koka upp och låt sen sjuda i 30-40 min. Ett jävla rorande under tiden. Låt kallna,häll upp i en REN burk eller skål. Smakar fanimej som lingon. Jag har bjudit på kåldolmar,kålpudding m.m och denna sylt till många Svenskar som varit här. Ingen har märkt att det skulle vara något annat än lingon. Ett litet tips. Ta alltid lingonen med en ren sked....vill du smaka på sylten så gor det bara en gång med samma sked,stoppar du tbx samma sked for att smaka en gång till så blir den fort forstord. Annars står den sig utan problem minst 6 månader i kylskåp. Ändrades Februari 22, 2018 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 Handla en påse frysta. Är 1 kg i varje. Låt så mycket spad som mojligt rinna av i en sil under tiden dom tinar. I med Cranberryn i en gryta,tillsätt 5 dl socker. Koka upp och låt sen sjuda i 30-40 min. Ett jävla rorande under tiden. Låt kallna,häll upp i en REN burk eller skål. Smakar fanimej som lingon. Jag har bjudit på kåldolmar,kålpudding m.m och denna sylt till många Svenskar som varit här. Ingen har märkt att det skulle vara något annat än lingon. Ett litet tips. Ta alltid lingonen med en ren sked....vill du smaka på sylten så gor det bara en gång med samma sked,stoppar du tbx samma sked for att smaka en gång till så blir den fort forstord. Annars står den sig utan problem minst 6 månader i kylskåp.Jepp just den grejen att stoppa sked eller gaffel som man haft i munnen i nåt som sen ska sparas är ingen bra grej, då ser man snabbt hur jäkla mycke bakterier vi har i truten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 23, 2018 Dela Inlagd Februari 23, 2018 (ändrad) 15 timmar sedan, skrev Fritz: Jag ska in där i morgon fm, kollar om det finns och rapporterar här, om jag inte glömmer förstås. Fritz.. 11 timmar sedan, skrev Esspe: Tackar då slipper jag köra in till Pattaya Nu har jag kollat Friendship men solly, no have lingon. Men om du har vägarna förbi Pattis så kan du få en liten laddning av mig, jag har just fått en ordentlig leverans från Sverige. Hör av dig via PM i så fall. Fritz.. Ändrades Februari 23, 2018 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 23, 2018 Dela Inlagd Februari 23, 2018 16 timmar sedan, skrev Esspe: Har varit i Thailand ganska länge nu och ännu längre blir det. Saknar ingenting förutom en sak - lingon. Finns det att få tag på i Pattaya, har tittat i alla stora butiker och inte hittat det. Någon som kan tipsa mig? 11 timmar sedan, skrev thomas001: Handla en påse frysta. Är 1 kg i varje. Låt så mycket spad som mojligt rinna av i en sil under tiden dom tinar. I med Cranberryn i en gryta,tillsätt 5 dl socker. Koka upp och låt sen sjuda i 30-40 min. Ett jävla rorande under tiden. Låt kallna,häll upp i en REN burk eller skål. Smakar fanimej som lingon. Jag har bjudit på kåldolmar,kålpudding m.m och denna sylt till många Svenskar som varit här. Ingen har märkt att det skulle vara något annat än lingon. Ett litet tips. Ta alltid lingonen med en ren sked....vill du smaka på sylten så gor det bara en gång med samma sked,stoppar du tbx samma sked for att smaka en gång till så blir den fort forstord. Annars står den sig utan problem minst 6 månader i kylskåp. Använder också cranberry som blir kanon som lingonsylt, gör som du men pressar ur så mycket saft som möjligt och slår på vid koket om så behövs, skullen sylten bli för blaskig så blandar jag i lite gelatin. Den återstående saften blir det lingonsaft av med socker men man får ju prova sig fram med sockermängd i både sylt och saft. ylt Har pratat med flera svenskar om detta med tranbärssylt men en del måste ha lingonsylt men den mesta lingonsylten innehåller ju äppelmos. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Februari 26, 2018 Dela Inlagd Februari 26, 2018 On 2018-02-22 at 17:24, skrev Esspe: Har varit i Thailand ganska länge nu och ännu längre blir det. Saknar ingenting förutom en sak - lingon. Finns det att få tag på i Pattaya, har tittat i alla stora butiker och inte hittat det. Någon som kan tipsa mig? Kom nyss från Scandalic bar,dom har lingonsylt ,.Ikeas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 26, 2018 Dela Inlagd Februari 26, 2018 2 timmar sedan, skrev berlitz: Kom nyss från Scandalic bar,dom har lingonsylt ,.Ikeas Tack för tipset. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Februari 26, 2018 Dela Inlagd Februari 26, 2018 Har ett tips. Såg att bästa Fever Tree fanns att köpa på Central Foodland. Om man önskar blanda till en riktigt go GT[emoji4]Tapatalkat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr_Martin Inlagd Februari 27, 2018 Dela Inlagd Februari 27, 2018 On 2/22/2018 at 18:24, skrev Benjamas: Jepp just den grejen att stoppa sked eller gaffel som man haft i munnen i nåt som sen ska sparas är ingen bra grej, då ser man snabbt hur jäkla mycke bakterier vi har i truten. Lite bakterier i kokande mat är ju inte jättefarligt dör ju direkt, däremot vill man inte ha amylas i sylten, eller annat som ska tjockna till sig. /Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 27, 2018 Dela Inlagd Februari 27, 2018 22 timmar sedan, skrev Nilsson68: Har ett tips. Såg att bästa Fever Tree fanns att köpa på Central Foodland. Om man önskar blanda till en riktigt go GT Tapatalkat Den är ju nästan lika dyr som ginen. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Februari 27, 2018 Dela Inlagd Februari 27, 2018 3 timmar sedan, skrev Mr_Martin: Lite bakterier i kokande mat är ju inte jättefarligt dör ju direkt, däremot vill man inte ha amylas i sylten, eller annat som ska tjockna till sig. /Martin Inga problem när sylten kokar. Problemen uppstår när den är kall och man använder samma sked 2 ggr. En gång i sylten,smaka och sedan tbx med samma skad i sylten. Då blir den dålig fort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 27, 2018 Dela Inlagd Februari 27, 2018 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev thomas001: Inga problem när sylten kokar. Problemen uppstår när den är kall och man använder samma sked 2 ggr. En gång i sylten,smaka och sedan tbx med samma skad i sylten. Då blir den dålig fort. Ja det där gäller nog de flesta glaskonserver, bostongurka, jalapeños eller vad det nu kan vara som sedan de en gång är öppnade förvars i kylen. Ändrades Februari 27, 2018 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Mars 1, 2018 Dela Inlagd Mars 1, 2018 Ny bar på soi Made in Thailand, Money Bar. Invigning fredag 2/3 med party och käk till alla ballongjägare. Kom och träffa områdets kanske snyggaste ägarpar (ja, det är 2 tjejer) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 2, 2018 Dela Inlagd Mars 2, 2018 Bor den här vintern på Jomtien View Talay 8. Fantastiskt fin lägenhet och trivs utomordentligt men undrar hur det egentligen står till med Pattaya/Jomtiens condo marknad. Fick höra för ett par dagar sen att något kinesiskt tour bolag hade köpt resterande osålda lägenheter på våning 28-30, där jag bor. Sammanlagt på dom tre våningarna är det ca 90 lägenheter. Dom ska nu göra i ordning dom som såldes och då ställdes alla dörrar upp så man kan se vilka som var osålda. Huset färdigställdes för 4-5 år sedan enl grannen och fortfarande fanns det ca 20 lägenheter på varje våning som var osålda. Dvs ca 65%!!!!! Det är säkerligen detsamma på dom flesta våningar och man undrar ju hur man får ekonomi i det? Våning 2 oh 3 är omgjorda till hotel för kinesgrupperna, vilket verkar vara ett vanligt grepp på dom större condona. Ryktet säger att det är kineser som äger huset och denna condo är säkert inte den enda som har det så här. Har i flera år väntat på att marknaden ska braka ihop här men det verkar inte hända, man går inte ner i pris iaf inte officiellt och inte så det märks mycket på marknadspriserna. Man kan ju undra vad ägarna har för syfte med det här för tjäna pengar kan dom knappast göra. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 2, 2018 Dela Inlagd Mars 2, 2018 2 minuter sedan, skrev Esspe: Man kan ju undra vad ägarna har för syfte med det här för tjäna pengar kan dom knappast göra. Tvättar svarta pengar vita har jag hört att det viskas om. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Mars 2, 2018 Dela Inlagd Mars 2, 2018 3 timmar sedan, skrev Fritz: Tvättar svarta pengar vita har jag hört att det viskas om. Fritz.. Varvas mellan Macau och olika fastighetsprojekt i slappare länder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu