Guest wUThai Inlagd Februari 9, 2018 Dela Inlagd Februari 9, 2018 4 minuter sedan, skrev pigge01: Plankan är lätt att sterilisera Diska och in i ugnen 5-10 minuter på över 80 grader. Om dom så eldade upp plankan och gjorde en ny... så skulle jag kanske fundera på att ta en planka. Men fan tro´t! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Februari 9, 2018 Dela Inlagd Februari 9, 2018 42 minuter sedan, skrev Cavemannen: Vanligt och vanligt? men gamla skinntorra gubbar på 45kg som dig kanske känner er träffade När du ändå är på gång, längden kan du också, oraklet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Februari 9, 2018 Dela Inlagd Februari 9, 2018 30 minuter sedan, skrev pigge01: Plankan är lätt att sterilisera Diska och in i ugnen 5-10 minuter på över 80 grader. Skulle du acceptera att få din mat serverad på en dåligt diskad tallrik med lite gamla såsrester fastklistrade, även om tallriken stått i 250 graders värme ett tag? Tror nog att du hellre skulle åka via Arlanda med en 787:a betald med nordeakort via en icke Lundrelaterad resebyrå... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Februari 9, 2018 Dela Inlagd Februari 9, 2018 3 timmar sedan, skrev Cavemannen: Vanligt och vanligt? men gamla skinntorra gubbar på 45kg som dig kanske känner er träffade Måste ju vara samma viktklass som frugan, fast set skiljer +30 år Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Februari 9, 2018 Dela Inlagd Februari 9, 2018 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev pigge01: Plankan är lätt att sterilisera Diska och in i ugnen 5-10 minuter på över 80 grader. Är det samma med flippan Ändrades Februari 9, 2018 av uptoyou Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LoveYa Inlagd Februari 10, 2018 Dela Inlagd Februari 10, 2018 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 10, 2018 Dela Inlagd Februari 10, 2018 7 minuter sedan, skrev LoveYa: Inget nytt i Pattaya idag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Februari 11, 2018 Dela Inlagd Februari 11, 2018 Plankan hos Harrys är riktig riktig bra dessutom billigt 195 bath Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Februari 11, 2018 Dela Inlagd Februari 11, 2018 On 2/10/2018 at 02:12, skrev wUThai: 25 st plankor med dregel!!! Inget fel på maten på Harrys, men jag blir förvånad att folk fortfarande äter planka på 2000:talet? Jag riktigt ser dreglet mellan skårorna i plankan när folk äter det! Hallå! 80:talet är över! Kanske är det därfor det är så mycket mat på plankan. Resterna ska inte synas........Lite skit rensar magen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 11, 2018 Dela Inlagd Februari 11, 2018 2 timmar sedan, skrev thomas001: Kanske är det därfor det är så mycket mat på plankan. Resterna ska inte synas........Lite skit rensar magen. .... Och mycket skit blir man mätt av! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Februari 15, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Februari 15, 2018 (ändrad) Inte så mycket nytt egentligen, som synes en helt vanlig dag i Sin Citys nyhetsflöde.. En kanske intressantare nyhet är att det planerade snabbtåget mellan de tre flygplatserna (Don Mueang, Suvarnabhumi, U-Tapao), inte kommer att gå vidare till Rayong vilket var planen från början. Oro över säkerheten minsann. Apropå agogos så är det som vanligt, en del får stänga och nya öppnar. Senaste tillskottet (agogo eller coyote) verkar bli borta vid soi Buakhow/soi 15. Nummer två på den gatstumpen som redan har en "boom boom agogo" (ladyboys). Fler kontorsarbetsplatser för Spooncreek har det också blivit, det som förr var en brasiliansk churrascaria vid entrén till Central Festival har nu blivit ett Starbucks. Det ”gamla” bara ett stenkast ifrån fortfarande kvar. För övrigt verkar det varit Pridefestival i Pattaya, något man missat när man varit fast förankrad i OS-soffan. Annars var det mycket rosa och röda ballonger igår utanför barerna, men av andra hjärtliga skäl... Och så har Cobra Gold inletts. Vi får se om amerikanska marinens glada gossar ärar Pattayas working girls med sin närvaro och sina surt förvärvade slantar under nästa vecka…i så fall blir det jubel. Annars är det mest kineser, kineser och åter kineser. Mer kommer det bli när nyårsledigheten inleds på riktigt till helgen. Nytt rekord gällande antalet besökare förväntas år igen, 400 000 till Thailand, varav Pattaya lär få sin beskärda del. Man får fylla på med energi inför den kinesiska anstormningen på stans bästa kebabhak.. . ...eller kanske bättre att återvända till OS-soffan...idag kan det bli roligt igen, även om dagen börjat väldigt norskt... Ändrades Februari 15, 2018 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 On 2018-01-28 at 10:55, skrev judazzz: https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g3366878-d12552658-Reviews-Zap_Nuar_Restaurant-Jomtien_Beach_Pattaya_Chonburi_Province.html Fin fin kaffir lime chicken. Leng kee agarna kan dra dit solen inte hittar in, dom serverar Haj, det gillar inte Kaj och inte heller dom flesta andra Zap Nuar var ett bra tips, tack för det. Lite sömnigt ställe och ligger lite off men väl värt ett besök. Kommer att bli fler för min del. Bara en servitris vad vi kunde se men hon gjorde vad hon kunde. Lite folk och dom är absolut värda fler gäster. Tog soltorkat griskött, vårrullar och kyckling/cashew. Dom andra i sällskapet var också mycket nöjda. Allt riktigt bra och till en billig peng. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 8 timmar sedan, skrev Esspe: Zap Nuar var ett bra tips, tack för det. Lite sömnigt ställe och ligger lite off men väl värt ett besök. Kommer att bli fler för min del. Bara en servitris vad vi kunde se men hon gjorde vad hon kunde. Lite folk och dom är absolut värda fler gäster. Tog soltorkat griskött, vårrullar och kyckling/cashew. Dom andra i sällskapet var också mycket nöjda. Allt riktigt bra och till en billig peng. Va bra att ni var nojda. Kvallstid brukar dom vara 3 stycken som serverar, tom. 4 om om dom har ett live band som spelar. Farang maten ar helt ok men det som jag gillar ar maten ifran Norra Thailand samt en helt grym Massaman. Genuin mat sager mer eller mindre alla mina Thai vanner som varit dar, till vettiga priser. Det ligger en bra BBQ buffet restaurang om man gar ifran Zap ner mot Rompho M. pa vanster sida Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 40 minuter sedan, skrev judazzz: Va bra att ni var nojda. Kvallstid brukar dom vara 3 stycken som serverar, tom. 4 om om dom har ett live band som spelar. Farang maten ar helt ok men det som jag gillar ar maten ifran Norra Thailand samt en helt grym Massaman. Genuin mat sager mer eller mindre alla mina Thai vanner som varit dar, till vettiga priser. Det ligger en bra BBQ buffet restaurang om man gar ifran Zap ner mot Rompho M. pa vanster sida Jo där har jag varit (BBQ) och det är lika bortkastat varje gång jag hamnar på liknande ställen. Finns ett likadant en bit bort på second road som heter Ninja och det finns säkert fler. Mycket att välja på men allt är lika smaklöst. Billigt men helt menlöst. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 Var på ett nytt ställe (för mig) idag igen, håller ju på att beta av Jomtiens restauranger. Poseidon på gatan där man tycker om varandra om man är av samma kön. En bit in på höger sida och det var en riktig fullträff. Fransk inriktning men fanns lite blandat att välja på. Thairätterna var dyra så vill man äta det så finns det bättre ställen. Väldigt bra pork tenderloin och kompisen tog en thaibiff. Finns även importerat. Mycket nöjda båda två. Gott rödvin för 145 Baht. Pork med 3 sidedishes (tog sallad, fries och bea) för facila 345 Baht. Väldigt prisvärt och bean smakade faktiskt bea, en aning för mycket senap bara. Ser dyrare ut än vad det är. Rekommenderas. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 (ändrad) Fel Ändrades Februari 17, 2018 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 4 timmar sedan, skrev Esspe: och bean smakade faktiskt bea, en aning för mycket senap bara Då kan det ju knappast smakat bea... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 4 timmar sedan, skrev Esspe: senap 24 minuter sedan, skrev Benriach: Då kan det ju knappast smakat bea... Senapssås kanske senap i Bea var nått nytt enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 5 minuter sedan, skrev Enis: Senapssås kanske senap i Bea var nått nytt enis Dijonsenap är det många som har i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 1 minut sedan, skrev wUThai: Dijonsenap är det många som har i. Inte i bearnaise... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 13 minuter sedan, skrev Benriach: Inte i bearnaise... Jo, faktiskt.... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 Precis nyss, skrev Soengsang: Jo, faktiskt.... Då är det ingen bearnaise, möjligen en dijonbea men då föredrar jag personligen en dijonhollandaise... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 (ändrad) 8 minuter sedan, skrev Benriach: Då är det ingen bearnaise, möjligen en dijonbea men då föredrar jag personligen en dijonhollandaise... Då har man väl blivit luuuurad då.............som vanligt 555555 Ändrades Februari 17, 2018 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 (ändrad) Orginal ska det inte vara senap i men finns en del som har både senap och kalvfond med mera i såsen. Man får prova med senap någon gång. Dragon är det viktigaste annars är det inte en bea. Ändrades Februari 17, 2018 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 4 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Orginal ska det inte vara senap i men finns en del som har både senap och kalvfond med mera i såsen. Man får prova med senap någon gång. Dragon är det viktigaste annars är det inte en bea. Man kan ha tomat i också men då blir det helt plötsligt en choronsås... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu