Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya

spooncreek

Recommended Posts

21 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Tack för att du frågade.

Ja ibland så triggar det mig, speciellt när någon vill spela under radarn,dem jagar jag........

???????????????????????????????

Dela på andra sajter

• Svar 4,7k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• spooncreek

425

• Esspe

390

• pust

343

• Fritz

206

Precis nyss, skrev soi covboy:

???????????????????????????????

Han syftade nog på att avslöja vissa nya profilers tidigare nick, lite träligt med dessa trollprofiler som inte har stake för att stå för sitt tidigare skrivande.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Dart stoppas omedelbart i Pattaya. Det krävs nu en licens, som ännu inte finns att söka.

http://www.pattayadarts.com

Ryktet säger även att det krävs en licens för dansgolv med tillhörande skatt på det. Det innebär tex att det populära Bamboo vid ingången till Walking Street har fyllt dansgolvet med bord och stolar istället. Bamboo är välkänt raggställe för de lite mognare kvinnorna.

Dela på andra sajter

Bronx pizza har öppnat igen. Soi leng Kee Högst upp mot 3an.

8c376456ce81f77da20fd724b87d5b1a.jpg&key=f1519c236168c02d31037d14b37f5c2e5f7bdbad1f510849cc1ba14bddd9a19e

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Det kanske inte är nytt i Pattaya, förhoppningsvis har det inte alltid varit lika dåligt.

Har varit på Aquavit i Jomtien en gång tidigare och blev då ganska besviken. Idag kände jag för att äta någon hemlandsrätt och gav därför Aquavit en andra chans. En gång är ingen gång.... Trodde i min enfald att det skulle finnas lite svenska rätter på menyn men dom lös med sin frånvaro. Tänkte att jag ska iaf ge det en ordentlig chans och började med Toast Skagen som var det mest svenska jag kunde hitta tillsammans med SOS (fanns köttbullar men bara barnportion). Kom in en grådaskig massa mellan två skivor rostbröd och en hel räka ovanpå. Löjrommen lös med sin frånvaro men rommen dom hittat lyste illande röd så man fick fälla ner solglasögonen. Allt detta till det facila priset av 195 Baht. Några små tomater och sen hade tallriken garnerats med nånting som såg ut som chokladsås. Till det en Margarita som serverades i rätt glas men var vattnig. För lite limejuice och saltkanten kunde man bara ana. 220 Baht och det ger en 4 i betyg.

Tänkte jag skulle kunna jämföra med News & Steak som ligger i ungefär samma prisklass och har samma utbud så jag tog en planka. Hade ätit en på N & S för ett par veckor sedan. Priset var ungefär detsamma 695 Baht men där slutade likheterna. Mosen var bara ljummen, precis som dom wokade grönsakerna som man hade stoppat i någon söt sås som hade gjort sig bättre på vaniljglass. Mosen gick heller inte runt hela tallriken utan hade nog tagit slut halvvägs runt plankan och verkade inte må så bra. Bernaisesås var där, för det stod det på menyn, men inte smakade det Bea. Såg inte ens ut som Bea mera som choron men smakade ingenting och det räckte knappt till en tugga kött. Köttet var ok men inte mer. Ska man jämföra med N&S så vinner N&S alla dar i veckan.

För att inte vara alltför negativ så får jag ge personalen positivt omdöme. Proffsiga och effektiva men det kommer jag inte att uppleva igen. En gång är ingen gång, två gånger är två för mycket.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Var håller Lem Morrison till i helgen?

Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Esspe:

Det kanske inte är nytt i Pattaya, förhoppningsvis har det inte alltid varit lika dåligt.

Har varit på Aquavit i Jomtien en gång tidigare och blev då ganska besviken. Idag kände jag för att äta någon hemlandsrätt och gav därför Aquavit en andra chans. En gång är ingen gång.... Trodde i min enfald att det skulle finnas lite svenska rätter på menyn men dom lös med sin frånvaro. Tänkte att jag ska iaf ge det en ordentlig chans och började med Toast Skagen som var det mest svenska jag kunde hitta tillsammans med SOS (fanns köttbullar men bara barnportion). Kom in en grådaskig massa mellan två skivor rostbröd och en hel räka ovanpå. Löjrommen lös med sin frånvaro men rommen dom hittat lyste illande röd så man fick fälla ner solglasögonen. Allt detta till det facila priset av 195 Baht. Några små tomater och sen hade tallriken garnerats med nånting som såg ut som chokladsås. Till det en Margarita som serverades i rätt glas men var vattnig. För lite limejuice och saltkanten kunde man bara ana. 220 Baht och det ger en 4 i betyg.

Tänkte jag skulle kunna jämföra med News & Steak som ligger i ungefär samma prisklass och har samma utbud så jag tog en planka. Hade ätit en på N & S för ett par veckor sedan. Priset var ungefär detsamma 695 Baht men där slutade likheterna. Mosen var bara ljummen, precis som dom wokade grönsakerna som man hade stoppat i någon söt sås som hade gjort sig bättre på vaniljglass. Mosen gick heller inte runt hela tallriken utan hade nog tagit slut halvvägs runt plankan och verkade inte må så bra. Bernaisesås var där, för det stod det på menyn, men inte smakade det Bea. Såg inte ens ut som Bea mera som choron men smakade ingenting och det räckte knappt till en tugga kött. Köttet var ok men inte mer. Ska man jämföra med N&S så vinner N&S alla dar i veckan.

För att inte vara alltför negativ så får jag ge personalen positivt omdöme. Proffsiga och effektiva men det kommer jag inte att uppleva igen. En gång är ingen gång, två gånger är två för mycket.

Har du testat Harrys snikplanka "Planksteak Pork Tenderloin", skulle vara intressant att få den proffsbedömd. :)

Dela på andra sajter

Proffs var ju att ta i. Där platsar nog samet bättre in. Jag råkar bara tycka om mat men alla tycker ju inte lika heller :) Har bara varit på Harrys 2 ggr, båda gångerna pga köttbullsabstinens och dom var helt ok. Lite snålt med lingon bara om jag minns rätt? Har både Harrys, Beefeater och den mittemot på "att göra"-listan.

Dela på andra sajter

On 2018-02-02 at 07:28, skrev Cavemannen:

Fegis, varför vågar du inte? :D 

Snart, mycket snart tar jag reda på vem du är :D 

Allt som vanligt alltså!

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Proffs var ju att ta i. Där platsar nog samet bättre in. Jag råkar bara tycka om mat men alla tycker ju inte lika heller :) Har bara varit på Harrys 2 ggr, båda gångerna pga köttbullsabstinens och dom var helt ok. Lite snålt med lingon bara om jag minns rätt? Har både Harrys, Beefeater och den mittemot på "att göra"-listan.

Tackar som ödmjukast för det epitetet! Vi får ta en bra middag en dag @Esspe och kalibrera våra paletter. 

Men efter din sågning av Akvavit så skulle jag säga att vi är ganska välkalibrerade :big_smile:

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Wwax:

Har du testat Harrys snikplanka "Planksteak Pork Tenderloin", skulle vara intressant att få den proffsbedömd. :)

Kallar väl mig inte for proffs men en jävla bra amator. Plankan på Harrys är kanon for det priset. En planka med en jävla massa god mat. Gott mos,god bea,god extra sås, allt det klassiska finns med, Majs,baconinlindad sparris,tomat.

Enda nackdelen kan vara att fläskkottet är lite segt. Men det är forlåtet när plankan endast kostar 195 Baht. Är man riktigt hungrig så rekommenderar jag Harrys planka alla dagar i veckan. Lite mindre hungrig och lite mer kräsen, då blir det Beefeater. 

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev thaiola:

finns det Semlor i Pattaya och i så fall  VAR

Här är en till som längtar enormt efter denna delikatess. :waaaht:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev thomas001:

Kallar väl mig inte for proffs men en jävla bra amator. Plankan på Harrys är kanon for det priset. En planka med en jävla massa god mat. Gott mos,god bea,god extra sås, allt det klassiska finns med, Majs,baconinlindad sparris,tomat.

Enda nackdelen kan vara att fläskkottet är lite segt. Men det är forlåtet när plankan endast kostar 195 Baht. Är man riktigt hungrig så rekommenderar jag Harrys planka alla dagar i veckan. Lite mindre hungrig och lite mer kräsen, då blir det Beefeater. 

Håller med på varje punkt. :) Dock tycker jag köttet även det var riktigt bra, inte segt alls dom gångerna jag tagit plankan.

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Wwax:

Håller med på varje punkt. :) Dock tycker jag köttet även det var riktigt bra, inte segt alls dom gångerna jag tagit plankan.

Instämmer och om bara kocken kunde lära sig att persiljesmöret som duttas på inte ska tas direkt från frysen utan vara lite mjukt så vore det högsta betyg. :good:

Fritz..

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Instämmer och om bara kocken kunde lära sig att persiljesmöret som duttas på inte ska tas direkt från frysen utan vara lite mjukt så vore det högsta betyg. :good:

Fritz..

Idag smälter smöret rätt bra :-)

20180209_210415.thumb.jpg.0b4474c3307e147e88e8e0de8e6c6596.jpg

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev spooncreek:

Idag smälter smöret rätt bra :-)

20180209_210415.thumb.jpg.0b4474c3307e147e88e8e0de8e6c6596.jpg

Lysande Sickan, jag tror dig på ditt ord. Min hustru har låst in mig i huset så jag har inget annat val. :drinks:

Fritz..

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev berlitz:

Mao prosten är hemma å prostatan är på på vift :big_smile:

Nu missförstod du mig. Prostatan står just nu i dörröppningen till sovrummet, hytter med näven och säger..shower go to bed, do dät !! Och då lyder jag, lugnast så. :)

Fritz..

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Fritz:

Nu missförstod du mig. Prostatan står just nu i dörröppningen till sovrummet, hytter med näven och säger..shower go to bed, do dät !! Och då lyder jag, lugnast så. :)

Fritz..

Klokt å lyda stränga order,sover hon vid dörren med kaveln i handen åxo? :pow: :waaaht:

Ändrades av berlitz
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Fritz:

Fritz..

Jag har kanske ätit 25st plankor på Harrys, jag har dock aldrig fått periljesmör, jag har fått vitlöksmör varje gång, ber du extra för att få persiljesmör eller har du tappat smaken?

Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Wanchai:

Allt som vanligt alltså!

Vanligt och vanligt? men gamla skinntorra gubbar på 45kg som dig kanske känner er träffade :D 

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag har kanske ätit 25st plankor på Harrys, jag har dock aldrig fått periljesmör, jag har fått vitlöksmör varje gång, ber du extra för att få persiljesmör eller har du tappat smaken?

Häng inte upp dig på hårklyverier nu... Djupfryst smör (vitlök är det rätta) då är det lik förb..t mkt bättre om det är lite tinat iaf.

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Cavemannen:

25 st plankor med dregel!!! Inget fel på maten på Harrys, men jag blir förvånad att folk fortfarande äter planka på 2000:talet? Jag riktigt ser dreglet mellan skårorna i plankan när folk äter det! Hallå! 80:talet är över! :mdr: 

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev wUThai:

25 st plankor med dregel!!! Inget fel på maten på Harrys, men jag blir förvånad att folk fortfarande äter planka på 2000:talet? Jag riktigt ser dreglet mellan skårorna i plankan när folk äter det! Hallå! 80:talet är över! :mdr: 

Plankan är lätt att sterilisera 

Diska och in i ugnen 5-10 minuter på över 80 grader. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...