ragson Inlagd September 29, 2017 Dela Inlagd September 29, 2017 17 timmar sedan, skrev Esspe: Där har vi förklaringen till dom försvunna hållplatserna. Dom grävde naturligtvis bort dom när dom grävde ner kablarna. Hört att dom såldes till Bangkok för grymma pengar... mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Oktober 11, 2017 Dela Inlagd Oktober 11, 2017 nytt o nytt vet jag inte om det är. men är det någon som vet var det finns hår salonger där man kan betala lite extra så är personalen avklädda och gör det lite extra samtidigt som man blir klippt ?? min kompis är lite nyfiken han skulle vilja prova ett sånt ställe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Oktober 11, 2017 Dela Inlagd Oktober 11, 2017 2 timmar sedan, skrev soi covboy: nytt o nytt vet jag inte om det är. men är det någon som vet var det finns hår salonger där man kan betala lite extra så är personalen avklädda och gör det lite extra samtidigt som man blir klippt ?? min kompis är lite nyfiken han skulle vilja prova ett sånt ställe Säg till honom att ta en sax med sig så blir det lättare att hitta. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 11, 2017 Dela Inlagd Oktober 11, 2017 On 2017-05-20 at 17:02, skrev Fritz: Man slutar aldrig förvånas över hur en del tänker. Så länge jag kan minnas så har det funnits en Family Mart nästan nere vid Action Street och Hotel Dania på Soi Buakhao men nu är den nedlagd. Problemen började med att Tesco Lotus för ett par år sen öppnade en liknande butik nästan rakt över gatan. Som om inte det räckte så kom 7/11 in på banan och öppnade alldeles nyligen en butik vägg i vägg med nämnda Tesco Lotus och det blev spiken i kistan för gamla Family Mart som kastade in handduken. Det ska bli spännande att se vad nästa hyresgäst satsar på. Fritz.. Spooncreek....Vi höll ju vad om en flaska Chang om vad det skulle bli för ny verksamhet där Family Mart hållit till. Du satsade på att det skulle bli en massagesalong och jag på en Coffeeshop. Resultatet av vadhållningen blev detsamma som när det var en skönhetstävling i Bastuträsk 1977...ingen vann! Efter bara några veckor så återuppstod Family Mart igen i uppfräschade lokaler, är man förvånad? Nix pix. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sundbom Inlagd Oktober 11, 2017 Dela Inlagd Oktober 11, 2017 Kommer fyrverkeritävlingen tillbaka detta år, eller sätter Kungens död fortfarande stopp för det. Hoppas på svar av Fritz eller någon annan som har stenkoll på Pattaya. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Oktober 11, 2017 Dela Inlagd Oktober 11, 2017 3 timmar sedan, skrev soi covboy: nytt o nytt vet jag inte om det är. men är det någon som vet var det finns hår salonger där man kan betala lite extra så är personalen avklädda och gör det lite extra samtidigt som man blir klippt ?? min kompis är lite nyfiken han skulle vilja prova ett sånt ställe Undras om inte stället andra sidan stora gatan från soi cowboy Bangkok fortfarande är öppet. Värt för dig och prova då kanske och din kompis peterniklas. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 11, 2017 Dela Inlagd Oktober 11, 2017 42 minuter sedan, skrev sundbom: Kommer fyrverkeritävlingen tillbaka detta år, eller sätter Kungens död fortfarande stopp för det. Hoppas på svar av Fritz eller någon annan som har stenkoll på Pattaya. Sorry sundbom, att hålla koll på fyrverkerier vare sig det sker på stranden eller i sängarna ingår inte i mitt uppdrag här på MPR men det finns säkert andra som kan svara på din fråga. Jag bevakar bathbussarna och rapporterar om jag ser några förändringar i deras trafik. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sundbom Inlagd Oktober 11, 2017 Dela Inlagd Oktober 11, 2017 4 minuter sedan, skrev Fritz: Sorry sundbom, att hålla koll på fyrverkerier vare sig det sker på stranden eller i sängarna ingår inte i mitt uppdrag här på MPR men det finns säkert andra som kan svara på din fråga. Jag bevakar bathbussarna och rapporterar om jag ser några förändringar i deras trafik. Fritz.. Ok tack för snabbt svar, är personligen inte så mycket för fyrverkeri men men denna tävling brukar vara värd att se. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 11, 2017 Dela Inlagd Oktober 11, 2017 1 timme sedan, skrev sundbom: Kommer fyrverkeritävlingen tillbaka detta år, eller sätter Kungens död fortfarande stopp för det. Hoppas på svar av Fritz eller någon annan som har stenkoll på Pattaya. 17-18 november enligt Google! https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiqndas6OfWAhWBCpoKHWMRChMQ4wYIWCgAMAk&url=https%3A%2F%2Frove.me%2Fto%2Fthailand%2Fpattaya-international-fireworks-festival&usg=AOvVaw27l5T4nh_ook5dV1gi_-rb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Oktober 11, 2017 Dela Inlagd Oktober 11, 2017 18 minuter sedan, skrev Fritz: Sorry sundbom, att hålla koll på fyrverkerier vare sig det sker på stranden eller i sängarna ingår inte i mitt uppdrag här på MPR men det finns säkert andra som kan svara på din fråga. Jag bevakar bathbussarna och rapporterar om jag ser några förändringar i deras trafik. Fritz.. Hur var det med hållplatserna? Kan vi få en rapport om dom? Är det sedvanlig thailogik , bygger vi inga behöver man inte stanna även om man ska? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sundbom Inlagd Oktober 11, 2017 Dela Inlagd Oktober 11, 2017 3 minuter sedan, skrev ellim63: 17-18 november enligt Google! https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiqndas6OfWAhWBCpoKHWMRChMQ4wYIWCgAMAk&url=https%3A%2F%2Frove.me%2Fto%2Fthailand%2Fpattaya-international-fireworks-festival&usg=AOvVaw27l5T4nh_ook5dV1gi_-rb Tack för svaret, lite tidigare detta år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Oktober 13, 2017 Dela Inlagd Oktober 13, 2017 Ser ut såhär nu vid Bali hai pier. Va ska det bli månntro? Skickat från min SM-G930F via Tapatalk mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 13, 2017 Dela Inlagd Oktober 13, 2017 2 timmar sedan, skrev ragson: Ser ut såhär nu vid Bali hai pier. Va ska det bli månntro? Skickat från min SM-G930F via Tapatalk De gör en ny helikopterplatta tills jag kommer ner “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Oktober 13, 2017 Dela Inlagd Oktober 13, 2017 5 timmar sedan, skrev ragson: Ser ut såhär nu vid Bali hai pier. Va ska det bli månntro? Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Ett nytt marknadsområde Bali Hai Market. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Oktober 13, 2017 Dela Inlagd Oktober 13, 2017 On 2017-04-02 at 20:51, skrev L64: Spelar väl ingen roll om man är där 1 vecka eller hundra veckor... blir ju väldigt gott om allt funkar och att tunneln gör lite nytta!? Ehh, är väl kanske lite enklare att stå ut med 1 vecka än hundra veckor.. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HaSib HaSib Inlagd Oktober 14, 2017 Dela Inlagd Oktober 14, 2017 Är det någon som har koll på hur det har gått med förbudet att sälja öl på stranden som skulle träda i kraft den 1:a oktober? Bröt benet i Jomtien för en dryg månad sedan och fick åka tillbaka till gamla Svedala för operation (fick en 36 cm lång märgspik inopererad i skenbenet). Ska träffa doktorn den 2/11 och hoppas på grönt ljus att åter få borda flyget till Bangkok då. Är jäkligt sugen på några kalla Leo nu med polarna på stranden men känner mig lite orolig för de nya förbuden som armen hotat med att införa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 14, 2017 Dela Inlagd Oktober 14, 2017 20 minuter sedan, skrev HaSib HaSib: Är det någon som har koll på hur det har gått med förbudet att sälja öl på stranden som skulle träda i kraft den 1:a oktober? Bröt benet i Jomtien för en dryg månad sedan och fick åka tillbaka till gamla Svedala för operation (fick en 36 cm lång märgspik inopererad i skenbenet). Ska träffa doktorn den 2/11 och hoppas på grönt ljus att åter få borda flyget till Bangkok då. Är jäkligt sugen på några kalla Leo nu med polarna på stranden men känner mig lite orolig för de nya förbuden som armen hotat med att införa. I värsta fall får du väl springa över till 7/11 och köpa en och annan öl. Jag skulle oroa mig mer för att åka utan försäkring men det kanske du inte väljer att snåla in på igen Men visst är det en tråkig utveckling om man inte längre kan ta sig en öl och en matbit under en parasoll på stranden som förut. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 14, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 14, 2017 34 minuter sedan, skrev HaSib HaSib: Är det någon som har koll på hur det har gått med förbudet att sälja öl på stranden som skulle träda i kraft den 1:a oktober? Bröt benet i Jomtien för en dryg månad sedan och fick åka tillbaka till gamla Svedala för operation (fick en 36 cm lång märgspik inopererad i skenbenet). Ska träffa doktorn den 2/11 och hoppas på grönt ljus att åter få borda flyget till Bangkok då. Är jäkligt sugen på några kalla Leo nu med polarna på stranden men känner mig lite orolig för de nya förbuden som armen hotat med att införa. Pattaya Beach just nu. Business as usual. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HaSib HaSib Inlagd Oktober 14, 2017 Dela Inlagd Oktober 14, 2017 31 minuter sedan, skrev Mankan: I värsta fall får du väl springa över till 7/11 och köpa en och annan öl. Jag skulle oroa mig mer för att åka utan försäkring men det kanske du inte väljer att snåla in på igen Men visst är det en tråkig utveckling om man inte längre kan ta sig en öl och en matbit under en parasoll på stranden som förut. Det blir försäkring nästa gång, det kan du räkna med. Speciellt om man ska behöva springa fram och tillbaka över vägen var gång man ska köpa en öl. OT: Sen är det lite lurigt med reseförsäkring och alkohol. Läser man avtalen så är det inte säkert försäkringen gäller om man druckit alkohol. Känns inte riktigt ok om man skulle vara oförsäkrad var gång man druckit en öl. Jag är ingen expert på försäkringsfrågor men jag ska ringa försäkringsbolaget innan jag åker så jag vet lite mer om regelverket. Kanske någon här på forumet som vet lite mer om försäkringsfrågor. https://www.aftonbladet.se/incoming/article10554448.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HaSib HaSib Inlagd Oktober 14, 2017 Dela Inlagd Oktober 14, 2017 33 minuter sedan, skrev spooncreek: Pattaya Beach just nu. Business as usual. Tack för det snabba lugnande beskedet. PS. Var det nödvändigt att skicka en bild på en kall Chang och göra mig än mer sugen? DS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 14, 2017 Dela Inlagd Oktober 14, 2017 24 minuter sedan, skrev HaSib HaSib: Det blir försäkring nästa gång, det kan du räkna med. Speciellt om man ska behöva springa fram och tillbaka över vägen var gång man ska köpa en öl. OT: Sen är det lite lurigt med reseförsäkring och alkohol. Läser man avtalen så är det inte säkert försäkringen gäller om man druckit alkohol. Känns inte riktigt ok om man skulle vara oförsäkrad var gång man druckit en öl. Jag är ingen expert på försäkringsfrågor men jag ska ringa försäkringsbolaget innan jag åker så jag vet lite mer om regelverket. Kanske någon här på forumet som vet lite mer om försäkringsfrågor. https://www.aftonbladet.se/incoming/article10554448.ab Då blir ju försäkringen i det närmaste värdelös när man är i Pattaya! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 14, 2017 Dela Inlagd Oktober 14, 2017 20 minuter sedan, skrev HaSib HaSib: Läser man avtalen så är det inte säkert försäkringen gäller om man druckit alkohol. Känns inte riktigt ok om man skulle vara oförsäkrad var gång man druckit en öl Vad jag hört så har man alltid varit nykter vid olyckstillfället. I alla fall står det så i dom papper som det thailändska sjukhuset skickar till försäkringsbolaget. Men det är som sagt bara vad jag hört. Money rules.. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 14, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 14, 2017 1 timme sedan, skrev HaSib HaSib: Tack för det snabba lugnande beskedet. PS. Var det nödvändigt att skicka en bild på en kall Chang och göra mig än mer sugen? DS. Du får se bilden som en motivator som bidrar till att du raskt blir bättre och kan ta dig till Thailand igen. Bara för att, som nu, sitta med utsträckt ben, men med en chang och i en trevligare miljö Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Oktober 15, 2017 Dela Inlagd Oktober 15, 2017 20 timmar sedan, skrev HaSib HaSib: Är det någon som har koll på hur det har gått med förbudet att sälja öl på stranden som skulle träda i kraft den 1:a oktober? Va nere igår vid Pattaya soi 13/1....inga som helst problem med kalla Leo där. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HaSib HaSib Inlagd Oktober 15, 2017 Dela Inlagd Oktober 15, 2017 4 timmar sedan, skrev ragson: Va nere igår vid Pattaya soi 13/1....inga som helst problem med kalla Leo där. Tackar för den lugnande infon. Den ser riktigt god ut. Spara några kalla till mig är du bussig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu