Esspe Inlagd Augusti 25, 2017 Dela Inlagd Augusti 25, 2017 Hur gick det med dom nya Bahtbusturerna? Blev det några nya linjer eller alla kör som dom vill som vanligt? Och hur blev det med hållplatserna? Stannar dom bara vid dom nu eller alla kör som dom vill som vanligt? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 25, 2017 Dela Inlagd Augusti 25, 2017 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Esspe: Hur gick det med dom nya Bahtbusturerna? Blev det några nya linjer eller alla kör som dom vill som vanligt? Och hur blev det med hållplatserna? Stannar dom bara vid dom nu eller alla kör som dom vill som vanligt? Vad jag sett så går bathbussarna precis samma sträckningar som förr. Skillnaden är att nu har alla bilarna dekaler på framsidan där det står mellan vilka platser dom går men det är bara för att förvilla resenärerna, det som står på dekalerna stämmer oftast inte. Sak samma med att en del av bilarna har en skylt på insidan där det står att dom bara stannar på speciella hållplatser, det stämmer inte heller. Dom stannar snällt där man vill kliva av eller på. Fritz.. Ändrades Augusti 25, 2017 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 25, 2017 Dela Inlagd Augusti 25, 2017 7 timmar sedan, skrev Fritz: Vad jag sett så går bathbussarna precis samma sträckningar som förr. Skillnaden är att nu har alla bilarna dekaler på framsidan där det står mellan vilka platser dom går men det är bara för att förvilla resenärerna, det som står på dekalerna stämmer oftast inte. Sak samma med att en del av bilarna har en skylt på insidan där det står att dom bara stannar på speciella hållplatser, det stämmer inte heller. Dom stannar snällt där man vill kliva av eller på. Fritz.. Precis som det brukar bli mao Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 27, 2017 Dela Inlagd Augusti 27, 2017 Konstigt nog verkar ju INGEN veta vad som gäller nere på stranden nu......??Har uthyrarna fått nya platser?Är storleken på platserna ändrad?Är det samma gamla fällstolar?Och viktigast..Får de sälja öl o mat?Måste väl finnas nån som masar sig ner till stranden från ölbarerna där nere......Skickat från min Lenovo TB2-X30F via TapatalkI Jomtien är det väl som vanligt? Utom onsdagar och torsdagar är det inga stolar och parasoller..Torsdagar skulle vara som vanligt igen i september tror jag. Skickat från min SM-G930F via Tapatalk mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 28, 2017 Dela Inlagd Augusti 28, 2017 (ändrad) Nytt för mej iallafall. Billigast I Pattaya? [emoji2] Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Ändrades Augusti 28, 2017 av ragson mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Augusti 28, 2017 Dela Inlagd Augusti 28, 2017 Det var tamejtusan billigt. Skål Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 28, 2017 Dela Inlagd Augusti 28, 2017 6 timmar sedan, skrev swedenfarang: Det var tamejtusan billigt. Skål Smakade som det ska också! mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Augusti 28, 2017 Dela Inlagd Augusti 28, 2017 9 timmar sedan, skrev ragson: Smakade som det ska också! Inget vidare alltså? BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 29, 2017 Dela Inlagd Augusti 29, 2017 14 timmar sedan, skrev stefan5300: Inget vidare alltså? hehe...jadu...en del älskar det, en del...som du! mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd September 25, 2017 Dela Inlagd September 25, 2017 Det kvittar vad höjdarna bestämmer hur det ska vara. Inte f-n bryr baht bussarna om vad dom bestämmer men en skylt hänger man upp så kanske man är på den säkra sidan. Tyckte jag såg en busstation i januari men har inte sett en enda nu. Blir lite svårt då. Som vanligt, mycket väsen för ingenting. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd September 25, 2017 Dela Inlagd September 25, 2017 Kan också rapportera att vattnet på Jomtien är bedrövligt dåligt. Har inte varit här i september tidigare så hoppas det är äsongsbetonat men tror tyvärr inte det. Var inte mycket bättre i januari. Blir det inte bättre är Pattayas dagar som badort räknade om dom nu inte redan var det. Kontant växling idag 4.07. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 25, 2017 Dela Inlagd September 25, 2017 17 minuter sedan, skrev Esspe: Kan också rapportera att vattnet på Jomtien är bedrövligt dåligt. Har inte varit här i september tidigare så hoppas det är äsongsbetonat men tror tyvärr inte det. Var inte mycket bättre i januari. Blir det inte bättre är Pattayas dagar som badort räknade om dom nu inte redan var det. Kontant växling idag 4.07. Vattnet? Håll dig till öl så behöver du inte bry dig om vattenkvalitet. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd September 25, 2017 Dela Inlagd September 25, 2017 1 timme sedan, skrev Mankan: Vattnet? Håll dig till öl så behöver du inte bry dig om vattenkvalitet. Öl är alldeles för gott och dyrt för att bada i. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd September 25, 2017 Dela Inlagd September 25, 2017 Bra tråd denna.Inte varit i Pattis på 4 år nu och funderar på om man ska dra ihop några grabbar och ta färjan över och välta ett gäng Sangsom.Borde va lagom med folk nu innan säsongen drar igång, så vi rullatorgrabbar kanske också kan få lite sällskap. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 26, 2017 Dela Inlagd September 26, 2017 12 timmar sedan, skrev Esspe: Det kvittar vad höjdarna bestämmer hur det ska vara. Inte f-n bryr baht bussarna om vad dom bestämmer men en skylt hänger man upp så kanske man är på den säkra sidan. Tyckte jag såg en busstation i januari men har inte sett en enda nu. Blir lite svårt då. Som vanligt, mycket väsen för ingenting. Dom bryr sig heller inte så mycket om vad som står på skyltarna framtill på bilarna. På dom som patrullerar Pattaya Tai upp och ner står det South Pattaya- Naklua, men vem bryr sig, huvudsaken att det rullar på. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 26, 2017 Dela Inlagd September 26, 2017 4 timmar sedan, skrev Benjamas: Bra tråd denna. Inte varit i Pattis på 4 år nu och funderar på om man ska dra ihop några grabbar och ta färjan över och välta ett gäng Sangsom. Borde va lagom med folk nu innan säsongen drar igång, så vi rullatorgrabbar kanske också kan få lite sällskap. Jag säger som frugan....do dät! Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd September 26, 2017 Dela Inlagd September 26, 2017 7 timmar sedan, skrev Benjamas: Bra tråd denna. Inte varit i Pattis på 4 år nu och funderar på om man ska dra ihop några grabbar och ta färjan över och välta ett gäng Sangsom. Borde va lagom med folk nu innan säsongen drar igång, så vi rullatorgrabbar kanske också kan få lite sällskap. Nu är rätt tid. Vädret verkar hyfsat stabilt och behaglig värme. Varit här 5 dagar haft en med regn att tala om. Bodde på Fifth Jomtien för 1100 Baht inklusive frukost . Högsong ligger det på över 4000 senast jag kollade. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 26, 2017 Dela Inlagd September 26, 2017 15 timmar sedan, skrev Esspe: Öl är alldeles för gott och dyrt för att bada i. Nähä !! https://www.pivnilaznebernard.cz/en/beer-bath “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd September 26, 2017 Trådstartare Dela Inlagd September 26, 2017 Ännu en ny regel som inte kommer att följas? Ingen ölförsäljning på beachen från och med 1a oktober.... http://pattayaone.news/en/no-alcohol-sales-beach/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd September 26, 2017 Dela Inlagd September 26, 2017 1 timme sedan, skrev apknug: Nån som hört mer om detta? Jag ska be min kontakt kolla med de lokala uthyrarna onde har hört nåt! Är det sant så måste man allvarligt fundera på att kasta in nyckel......... Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk Jo jag har också läst det. Dessutom skulle den som stod för kontraktet vara tvungen att själv jobba med stolarna. Ingen andrahandsuthyrning vilket låter väldigt bra. Att det sen inte kommer att följas är en annan sak. Öl på stranden spelar ingen roll för min del. Man kan ju fylla hotellpoolen i stället Och bada där. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd September 26, 2017 Trådstartare Dela Inlagd September 26, 2017 2 timmar sedan, skrev apknug: Nån som hört mer om detta? Jag ska be min kontakt kolla med de lokala uthyrarna onde har hört nåt! Är det sant så måste man allvarligt fundera på att kasta in nyckel......... Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk Foto från mötet där det hela sägs ha avhandlats. Notera också den obligatoriska uniformen som numera måste bäras Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BIGBOSS Inlagd September 26, 2017 Dela Inlagd September 26, 2017 6 timmar sedan, skrev spooncreek: Ännu en ny regel som inte kommer att följas? Ingen ölförsäljning på beachen från och med 1a oktober.... http://pattayaone.news/en/no-alcohol-sales-beach/ Men va fan är det här! Är inte mycket för att bada i havet, men att sitta på stranden med en bok och vinka in en öl när man känner för det är nånting jag gillar Och jag som är på väg ner närmsta dagarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd September 26, 2017 Dela Inlagd September 26, 2017 Dom kanske gör som på Buddhadagar och serverar i kaffekopp. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd September 28, 2017 Dela Inlagd September 28, 2017 (ändrad) Storstädning av Pattaya Beachroad för turisternas säkerhet. Nu är alla hängande kablar nedgrävda, alla trafiljusen vid övergångsställena fungerar, alla felparkerade bilar bortforslade, och alla 50 prostituerade arresterade. 50 prostitutes rounded up in Pattaya prostitution bust - Thai PBS English News Ändrades September 28, 2017 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd September 28, 2017 Dela Inlagd September 28, 2017 4 timmar sedan, skrev ArneMorales: Storstädning av Pattaya Beachroad för turisternas säkerhet. Nu är alla hängande kablar nedgrävda, alla trafiljusen vid övergångsställena fungerar, alla felparkerade bilar bortforslade, och alla 50 prostituerade arresterade. 50 prostitutes rounded up in Pattaya prostitution bust - Thai PBS English News Där har vi förklaringen till dom försvunna hållplatserna. Dom grävde naturligtvis bort dom när dom grävde ner kablarna. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu