Mankan Inlagd Juli 28, 2017 Dela Inlagd Juli 28, 2017 Precis nyss, skrev Stefan: 555, hör av dig om du vill ha en bättre vägbeskrivning. Jag lär väl vara där i slutet på december. //S å-fan då kanske vi ses men det kanske vi redan gjort utan att jag har koll på det Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juli 28, 2017 Dela Inlagd Juli 28, 2017 4 minuter sedan, skrev Mankan: å-fan då kanske vi ses men det kanske vi redan gjort utan att jag har koll på det Jo då, vi har träffats, men jag är lite som den beige mannen i Macken, jag gör inget större väsen av mig så ingen ser mig. Fråga Ragson, efter 8 år kommer han inte ihåg mitt namn, dock vart det ändring på det under juniresan då han plötsligt skrev om en känd låt till min ära, "Stefan who the fuck is Stefan" //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Juli 28, 2017 Dela Inlagd Juli 28, 2017 49 minuter sedan, skrev Stefan: Ullrika driver MM bar/hotell i Hat Mae Rampueng, Rayong, ett riktigt trevligt ställe några stenkast från stranden. Vad jag vet driver hennes x Scandalic vidare. Om golf vet jag inte ett skit! //S Lelle Ulrikas X har väl inte haft med Scandalic att göra på länge. ? I vintras var det nån lycko sökare som sas vara delägare i baren från Småland som skötte Dart tävlingarna. Vad jag hörde enligt rykte. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juli 28, 2017 Dela Inlagd Juli 28, 2017 Precis nyss, skrev Stoneys: Lelle Ulrikas X har väl inte haft med Scandalic att göra på länge. ? I vintras var det nån lycko sökare som sas vara delägare i baren från Småland som skötte Dart tävlingarna. Vad jag hörde enligt rykte. Nä, jag har inte mycket info om Lelle, dock bara att han har någon koppling till Scandilac, men det kan naturligtvis bara vara rykten! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 8 timmar sedan, skrev Stefan: 555, hör av dig om du vill ha en bättre vägbeskrivning. Jag lär väl vara där i slutet på december. //S Vi är också där hela december Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 16 timmar sedan, skrev Tallviking: Vi är också där hela december Being nice is overrated - Garfield En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Juli 30, 2017 Dela Inlagd Juli 30, 2017 On 2017-07-29 at 04:07, skrev Stefan: Jo då, vi har träffats, men jag är lite som den beige mannen i Macken, jag gör inget större väsen av mig så ingen ser mig. Fråga Ragson, efter 8 år kommer han inte ihåg mitt namn, dock vart det ändring på det under juniresan då han plötsligt skrev om en känd låt till min ära, "Stefan who the fuck is Stefan" //S Haha...joho...nu vet jag vem du är ju!....tror jag... mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Juli 31, 2017 Dela Inlagd Juli 31, 2017 On 2017-07-28 at 23:19, skrev Stefan: Nä, jag har inte mycket info om Lelle, dock bara att han har någon koppling till Scandilac, men det kan naturligtvis bara vara rykten! //S Jag tror han har/hade planer pa att oppna ett burgarhak i Jomtien, M*A*S*H Burgers var arbetsnamnet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 1, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 1, 2017 (ändrad) Skitigt även på Jomtien Beach tydligen. So it seems that it’s not just the main Pattaya beach that is suffering at the moment, Jomtien is also feeling the effect of year of neglect. Tnews reported that deck chair and umbrella operators on Jomtien beach had all gone home as there were virtually no tourists and the place was filthy. http://pattayaone.news/en/tourists-replaced-dead-fish-rubbish/ Ändrades Augusti 1, 2017 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 3, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 3, 2017 Dags att ta ner skylten på Walking Street http://pattayaone.news/en/walking-street-bars-ordered-rip-signs/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 3, 2017 Dela Inlagd Augusti 3, 2017 21 minuter sedan, skrev spooncreek: Dags att ta ner skylten på Walking Street http://pattayaone.news/en/walking-street-bars-ordered-rip-signs/ Ja dom ska fan lägga näsan i blöt i allting numera...Men det handlar brandsäkerhet (framkomlighet), så jag tror inte att alla skyltar ryker. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 4, 2017 Dela Inlagd Augusti 4, 2017 Tog en öl med Hansi igår kväll. Han har Lucky Love Bar på soi 6 och naughty bar, var den nu ligger... Frågade om alko stoppet på em - man får inte servera alko innan 5pm enligt licens - och han körde som vanligt den senaste veckan. 80 % av barerna gjorde det nu, och snart alla. Snart tillbaka till normalt igen. Varför frågar jag? Samma som förut sa Hansi.. Dom spänner musklerna ett tag, nu med armén som hjälp, men man orkar inte hålla "musklerna" igång... Massa snygg media och folk tror att Pattaya som vi känner det faller ihop. Men det är inte så lätt, mycket pengar ska in i prominenta fickor. Och pengar vinner alltid. Frågade om skyltarna på Walking om dom ska tas ner, han bara skrattade... Låt dom försöka! Sent from my SM-N910C using Tapatalk mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 5, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 5, 2017 (ändrad) Det kom en inbjudan... Klart man var tvungen att kolla in det nya stället, äta och dricka gratis ett par timmar. Malibu ligger på Soi Post Office 13/2, för den som har lite koll på den soien så är det samma lokal som tills alldeles nyss huserade ett Family Mart. Mittemot halvsvenska Wimons. Snyggt och påkostat var det. Italienaren Alex, som visade sig vara en mycket trevlig, man hade kokat ihop lite Bruschettas, som ska bli en stort inslag i menyn, som också innehöll en del annat spännade. Smakade riktigt bra, och priserna kändes helt ok. I fatölstappen visade det sig vara Heineken. Det blir fler besök framöver och man får hoppas att han lyckas och inte drabbas av "Soi Post Office-döden". Vid samma bord hade vi för övrigt ett thailändskt par som drivit sin business i mer än 25 år på soien. Imonerande. De hade en del kul att berätta. Men det är en annan historia.... Ändrades Augusti 5, 2017 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 19, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 19, 2017 (ändrad) Lite beach-time idag, och hade man inte läst om att det ska vara uppstädat och att nya regler ska gälla så hade man inte märkt, eller snarare., det märktes inte alls. Möjligen ytterligare lite glesare mellan stolarna. Däremot hade man på den beach-plätt jag var på satt kuddar på stolarna. Karma för det! http://pattayaone.news/en/pattayas-beach-clean-up/ Ändrades Augusti 19, 2017 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 19, 2017 Dela Inlagd Augusti 19, 2017 1 timme sedan, skrev spooncreek: Lite beach-time idag, och hade man inte läst om att det ska vara uppstädat och att nya regler ska gälla så hade man inte märkt, eller snarare., det märktes inte alls. Möjligen ytterligare lite glesare mellan stolarna. Däremot hade man på den beach-plätt jag var på satt kuddar på stolarna. Karma för det! Dom där stolarna är inte roliga att sitta i. Smala för en bredaxlad farang och ofta skrangliga. Finns riktiga solsängar på Pratamnak beachen och har hittat en i Jomtien som har det. Ännu inte sett någon inne i Pattaya och förstår inte varför. Visserligen är dom lite dyrare men f-n så mycket bättre att sitta/ligga i. Det är väl vanlig thailogik, man ser bara på inköpskostnaden, inte vad det kan göra på intäktssidan. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Augusti 19, 2017 Dela Inlagd Augusti 19, 2017 1 timme sedan, skrev Esspe: Dom där stolarna är inte roliga att sitta i. Smala för en bredaxlad farang och ofta skrangliga. Finns riktiga solsängar på Pratamnak beachen och har hittat en i Jomtien som har det. Ännu inte sett någon inne i Pattaya och förstår inte varför. Visserligen är dom lite dyrare men f-n så mycket bättre att sitta/ligga i. Det är väl vanlig thailogik, man ser bara på inköpskostnaden, inte vad det kan göra på intäktssidan. Mja, skull tro att det är röv och övervikt snarare än axlar som sätter stopp för dom flesta farangerna😊 Givetvis är riktiga solstolar bättre, det har dom fattat på Phuket, men klientelet som hänger i Pattaya räknar ju varje satang så då blir det svårt. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Augusti 19, 2017 Dela Inlagd Augusti 19, 2017 20 minuter sedan, skrev hamnoi: Mja, skull tro att det är röv och övervikt snarare än axlar som sätter stopp för dom flesta farangerna😊 Givetvis är riktiga solstolar bättre, det har dom fattat på Phuket, men klientelet som hänger i Pattaya räknar ju varje satang så då blir det svårt. Dom päronformade farangerna med axlar som en pilsnerflaska skall bums bege sig till Phuket. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Augusti 19, 2017 Dela Inlagd Augusti 19, 2017 5 minuter sedan, skrev B747: Dom päronformade farangerna med axlar som en pilsnerflaska skall bums bege sig till Phuket. Nja, då blir ju Pattaya tomt på gubbar.. Och hade du varit läskunnig så passar solstolarna i phuket alla former, även din barbapappa. Dock är priset 100% upp mot pattis och då faller ju cheap charlies bort. Good guys goes to Phuket, cheap charlies to Pattaya😉 Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Augusti 19, 2017 Dela Inlagd Augusti 19, 2017 4 minuter sedan, skrev hamnoi: Nja, då blir ju Pattaya tomt på gubbar.. Och hade du varit läskunnig så passar solstolarna i phuket alla former, även din barbapappa. Dock är priset 100% upp mot pattis och då faller ju cheap charlies bort. Good guys goes to Phuket, cheap charlies to Pattaya😉 Just därför så ska dom till phuket,skrev jag inte det??Synd då om tjejerna i pattis när alla gubbar försvinner. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 20, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 20, 2017 (ändrad) On 2017-08-19 at 18:47, skrev Esspe: Dom där stolarna är inte roliga att sitta i. Smala för en bredaxlad farang och ofta skrangliga. Finns riktiga solsängar på Pratamnak beachen och har hittat en i Jomtien som har det. Ännu inte sett någon inne i Pattaya och förstår inte varför. Visserligen är dom lite dyrare men f-n så mycket bättre att sitta/ligga i. Det är väl vanlig thailogik, man ser bara på inköpskostnaden, inte vad det kan göra på intäktssidan. Håller med, hade jag fått vara med i utlottningen av strandplättarna och vunnit en plätt, hade jag köpt solsängar och tagit dubbelt eller trippelt betalt för dem, jämfört med vad solstolarna kostar idag. Skulle absolut funka eftersom det inte finns någon enda som erbjuder det. Ändrades Augusti 20, 2017 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 20, 2017 Dela Inlagd Augusti 20, 2017 55 minuter sedan, skrev spooncreek: Håller med, hade jag fått vara med i utlottningen av strandplättarna och vunnit en plätt, hade jag köpt solsängar och tagit dubbelt eller trippelt betalt för dem, jämfört med vad solstolarna kostar idag. Skulle absolut funka eftersom det inte finns någon enda som erbjuder det. Killen jag hittat på Jomtien har blandat och solsängarna verkar vara en bra affär för honom. Han har väl fått ny plats när jag kommer till Pattaya tyvärr. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Augusti 20, 2017 Dela Inlagd Augusti 20, 2017 (ändrad) Har konstigt nog ingen koll på priserna? Gumman inhandlar en massa mat vid strandbesök till thaisällskapet och jag betalar allt en summa på kanske 1000 bath eller mer beroende på storleken av sällskapet men det händer bara ett par gånger vid varje resa. Är jag ensam så vänder jag på slantarna och sitter hellre i en bar vid stranden än obekväm solstol. Ändrades Augusti 20, 2017 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 21, 2017 Dela Inlagd Augusti 21, 2017 18 timmar sedan, skrev spooncreek: Håller med, hade jag fått vara med i utlottningen av strandplättarna och vunnit en plätt, hade jag köpt solsängar och tagit dubbelt eller trippelt betalt för dem, jämfört med vad solstolarna kostar idag. Skulle absolut funka eftersom det inte finns någon enda som erbjuder det. Du är forsent ute. Alla kommer att använda nya breda fina solstolar/sängar. Detta är ett av dom nya kraven på ägarna. Stolarna ska visst kosta ca 1000 Baht i inkop. Hyrpriset per dag kommer att bli 100 Baht/dagen mot tidigare ca 40 Baht. Alla parasoller ska bytas ut. Alla kommer att se likadan ut, Beer Chang står for hela kalaset. Givetvis i deras färger och med logga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 21, 2017 Dela Inlagd Augusti 21, 2017 1 timme sedan, skrev thomas001: Du är forsent ute. Alla kommer att använda nya breda fina solstolar/sängar. Detta är ett av dom nya kraven på ägarna. Stolarna ska visst kosta ca 1000 Baht i inkop. Hyrpriset per dag kommer att bli 100 Baht/dagen mot tidigare ca 40 Baht. Alla parasoller ska bytas ut. Alla kommer att se likadan ut, Beer Chang står for hela kalaset. Givetvis i deras färger och med logga. 40 Baht gäller ju för dom skrangliga solstolar som dom flesta kört med. Har varierat mellan 30-60 Baht. 100 Baht har dom få som har haft solsängar tagit även tidigare. Blir det så här och dom dessutom drar in matförsäljningen blir det inte många Thai på beachen på helgen. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 24, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 24, 2017 On 2017-08-21 at 15:50, skrev thomas001: Du är forsent ute. Alla kommer att använda nya breda fina solstolar/sängar. Detta är ett av dom nya kraven på ägarna. Stolarna ska visst kosta ca 1000 Baht i inkop. Hyrpriset per dag kommer att bli 100 Baht/dagen mot tidigare ca 40 Baht. Alla parasoller ska bytas ut. Alla kommer att se likadan ut, Beer Chang står for hela kalaset. Givetvis i deras färger och med logga. Beer Chang kan man lita på! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu