spooncreek Inlagd Maj 20, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2017 (ändrad) 36 minuter sedan, skrev Fritz: Man slutar aldrig förvånas över hur en del tänker. Så länge jag kan minnas så har det funnits en Family Mart nästan nere vid Action Street och Hotel Dania på Soi Buakhao men nu är den nedlagd. Problemen började med att Tesco Lotus för ett par år sen öppnade en liknande butik nästan rakt över gatan. Som om inte det räckte så kom 7/11 in på banan och öppnade alldeles nyligen en butik vägg i vägg med nämnda Tesco Lotus och det blev spiken i kistan för gamla Family Mart som kastade in handduken. Det ska bli spännande att se vad nästa hyresgäst satsar på. Fritz.. Hård konkurrens i den sektorn och det verkar vara Family Mart som drar det kortaste strået just nu. Dålig lönsamhet i Thailand tydligen. Jag satsar en Chang på att nästa verksamhet i den nu tomma lokalen blir en "massage-shop" Ändrades Maj 20, 2017 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 20, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2017 Glömde tunnelnytt: Den tunnel som byggts under snart tre år, för genomfartstrafik under Sukhmvit Road som skulle ha öppnat i februari, därefter innan Songkran, för att skjutas upp till efter Songkran, "förväntas" nu öppna i slutet på maj. Fan trot. "Both locals and holidaymakers alike will be happy to finally see the tunnel open, after the problems it has caused for traffic moving both ways. I wouldn’t hold your breath though, the key word coming out of the meeting was ‘expected”, which sounds more hopeful than certain to me." http://pattayaone.news/en/Pattaya-underpass-expected-may/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Maj 20, 2017 Dela Inlagd Maj 20, 2017 1 timme sedan, skrev Fritz: Man slutar aldrig förvånas över hur en del tänker. Så länge jag kan minnas så har det funnits en Family Mart nästan nere vid Action Street och Hotel Dania på Soi Buakhao men nu är den nedlagd. Problemen började med att Tesco Lotus för ett par år sen öppnade en liknande butik nästan rakt över gatan. Som om inte det räckte så kom 7/11 in på banan och öppnade alldeles nyligen en butik vägg i vägg med nämnda Tesco Lotus och det blev spiken i kistan för gamla Family Mart som kastade in handduken. Det ska bli spännande att se vad nästa hyresgäst satsar på. Fritz.. Samma på post soien. Där, mittemot den svenska restaurangen Wimons, stängde en Family mart för ett par veckor sen. Ska tydligen bli ett Café, drivas av en italienare. För övrigt är Wimons ägg och kaviar macka för 50 baht kanongod Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 20, 2017 Dela Inlagd Maj 20, 2017 1 timme sedan, skrev spooncreek: Hård konkurrens i den sektorn och det verkar vara Family Mart som drar det kortaste strået just nu. Dålig lönsamhet i Thailand tydligen. Jag satsar en Chang på att nästa verksamhet i den nu tomma lokalen blir en "massage-shop" Jag ska inte sätta emot. Det finns ju hur många massagesalonger som helst efter Soi Buakhao och det måste ju betyda att affärerna går lysande. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 20, 2017 Dela Inlagd Maj 20, 2017 22 minuter sedan, skrev möljis: Samma på post soien. Där, mittemot den svenska restaurangen Wimons, stängde en Family mart för ett par veckor sen. Ska tydligen bli ett Café, drivas av en italienare. För övrigt är Wimons ägg och kaviar macka för 50 baht kanongod Tack för tipset! Det blir nog att styra promenaden i morgon till Wimons och testa mackan. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 21, 2017 Dela Inlagd Maj 21, 2017 19 timmar sedan, skrev spooncreek: Jag satsar en Chang på att nästa verksamhet i den nu tomma lokalen blir en "massage-shop" Jag har bestämt mig för att sätta emot och satsar på att det blir en coffeeshop eller vad det nu heter i stället. Det verkar vara senaste trenden här i södra delarna av Pattaya så jag tror jag har en hyfsad chans att vinna vadet. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 21, 2017 Dela Inlagd Maj 21, 2017 18 timmar sedan, skrev möljis: Samma på post soien. Där, mittemot den svenska restaurangen Wimons, stängde en Family mart för ett par veckor sen. Ska tydligen bli ett Café, drivas av en italienare. För övrigt är Wimons ägg och kaviar macka för 50 baht kanongod Jepps...det var den och även kaffet. Men du utlämnade det viktigaste....dom har Palt på menyn! Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 21, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 21, 2017 1 timme sedan, skrev Fritz: Jag har bestämt mig för att sätta emot och satsar på att det blir en coffeeshop eller vad det nu heter i stället. Det verkar vara senaste trenden här i södra delarna av Pattaya så jag tror jag har en hyfsad chans att vinna vadet. Fritz.. Det är ett bra bet. Du har rätt i att coffeshops är lite av en trend. Fast man kan sällan få sig en gammal hederlig kopp bryggkaffe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Maj 21, 2017 Dela Inlagd Maj 21, 2017 3 timmar sedan, skrev Fritz: Jepps...det var den och även kaffet. Men du utlämnade det viktigaste....dom har Palt på menyn! Fritz.. Ja, men jag är ju inte norrlänning... Palten tror jag du måste säga till lite i förväg, för den säger dom tar ett tag att göra. Det är en kille från Luleå som äger stället, och det går väl så där. Bra att du gick dit och testade mackan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Maj 21, 2017 Dela Inlagd Maj 21, 2017 4 timmar sedan, skrev Fritz: Jepps...det var den och även kaffet. Men du utlämnade det viktigaste....dom har Palt på menyn! Fritz.. Fantastiskt!! soi Postoffice? 13/2? mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 21, 2017 Dela Inlagd Maj 21, 2017 5 minuter sedan, skrev ragson: Fantastiskt!! soi Postoffice? 13/2? Jepps, en bit ner på höger sida om man kommer uppifrån. Vi kan väl ta en paltträff när du kommer tillbaka från semestern? Andra hågade är naturligtvis åxå välkomna att avnjuta denna norrländska delikatess. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 21, 2017 Dela Inlagd Maj 21, 2017 5 minuter sedan, skrev Fritz: Jepps, en bit ner på höger sida om man kommer uppifrån. Vi kan väl ta en paltträff när du kommer tillbaka från semestern? Andra hågade är naturligtvis åxå välkomna att avnjuta denna norrländska delikatess. Fritz.. Men inte kan de vara lika goda som pastorns! 👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Maj 21, 2017 Dela Inlagd Maj 21, 2017 4 timmar sedan, skrev Fritz: Jepps, en bit ner på höger sida om man kommer uppifrån. Vi kan väl ta en paltträff när du kommer tillbaka från semestern? Andra hågade är naturligtvis åxå välkomna att avnjuta denna norrländska delikatess. Fritz.. ja, men glöm inte bort att säga till ett tag i förväg. Jag vet att dom har haft problem ibland, det tar ett tag att göra palt, säger dom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Maj 21, 2017 Dela Inlagd Maj 21, 2017 4 timmar sedan, skrev Fredman: Men inte kan de vara lika goda som pastorns! 👍 jag testade Wimons för ett tag sen, men man måste nog vara norrlänning för att tycka om det där.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Maj 21, 2017 Dela Inlagd Maj 21, 2017 sorry, glömde denna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 21, 2017 Dela Inlagd Maj 21, 2017 18 minuter sedan, skrev möljis: ja, men glöm inte bort att säga till ett tag i förväg. Jag vet att dom har haft problem ibland, det tar ett tag att göra palt, säger dom Det fixar jag när jag vet vilken dag vi kommer och hur många vi blir. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juni 7, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 7, 2017 (ändrad) Beefeater har tagit sin sedvanliga semester vid denna tiden på året så så blev det läge att testa lite nytt, snett emot. Longhorn Steakhouse. Öppnade för cirka ett halvår sedan tror jag. Tomt på folk när vi kom vid 22-tiden, men å andra sidan var det i princip tomt på alla restauranger på denna gata. Fräscht inrett, blir ett+ i kanten för det. Longhorn verkar ha någon form av svensk anknytning, i vart fall hade de bland annat Biff Rydberg och Toast Skagen på menyn . Blev att testa den sistnämnda rätten först. Australienimporterad köttbit till huvudrätt, damen valde lamb chops. Betyg: Godkänt. Mitt kött var kanonbra kvalitet och rätt stekt (mediium,) men pepparsåsen sådär. Kompisen tog gorgonzolasås till sin och var mer nöjd. Damen tyckte lammkoteletterna var lite smaklösa, vilket även dam nr 2 tyckte om sin Biff Rydberg. Till efterätt en Cuba libre och en Singapore Sling . Finfint. Jag kommer nog att återkomma och kan rekommendera även om det inte nådde upp till Beefeaterklass. Ändrades Juni 7, 2017 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 7, 2017 Dela Inlagd Juni 7, 2017 3 timmar sedan, skrev spooncreek: Beefeater har tagit sin sedvanliga semester vid denna tiden på året så så blev det läge att testa lite nytt, snett emot. Longhorn Steakhouse. Öppnade för cirka ett halvår sedan tror jag. Blev lite brydd av detta inlägg och trodde jag hamnat på första sidan För visst fanns det ett ställe som hette longhorn där i krokarna förut /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juni 7, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 7, 2017 Precis nyss, skrev Enis: Blev lite brydd av detta inlägg och trodde jag hamnat på första sidan För visst fanns det ett ställe som hette longhorn där i krokarna förut /Enis Det fanns ett "Big Horn" förut, lite längre upp på samma gågata, som var svenskägt och stängde. I samma lokaler ligger nu en annan svenskägd restaurang, Calles Bar & Grill. https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g293919-d8760097-Reviews-Calles_Grill_Bar-Pattaya_Chonburi_Province.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juni 7, 2017 Dela Inlagd Juni 7, 2017 12 minuter sedan, skrev Enis: Blev lite brydd av detta inlägg och trodde jag hamnat på första sidan För visst fanns det ett ställe som hette longhorn där i krokarna förut /Enis Vi käkade på Longhorn i januari. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juni 7, 2017 Dela Inlagd Juni 7, 2017 Storleken på tallrikarna kan man inte klaga på, eller är det köttbiten som är liten? Hur är priserna jämfört med Beefeater? News & Steak borta vid Jomtien busstation tycker jag är ett bra ställe om man vill ha en köttbit eller min favorit toast Skagen. Har bra pris på vinet också om jag minns rätt. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Imperiale Inlagd Juni 7, 2017 Dela Inlagd Juni 7, 2017 När man läser om Beefeater och News & Steak så vattnas de alltid i munnen. När jag kommer till Pattaya så blir de några besök på de här två restaurangerna så magen får sitt. Har aldrig hört att Beefeater har haft semester stängt för. Hur länge är de stängt Spooncreek? Jag ankommer om två veckor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Juni 8, 2017 Dela Inlagd Juni 8, 2017 7 timmar sedan, skrev Imperiale: När man läser om Beefeater och News & Steak så vattnas de alltid i munnen. När jag kommer till Pattaya så blir de några besök på de här två restaurangerna så magen får sitt. Har aldrig hört att Beefeater har haft semester stängt för. Hur länge är de stängt Spooncreek? Jag ankommer om två veckor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Juni 8, 2017 Dela Inlagd Juni 8, 2017 On 5/21/2017 at 21:44, skrev Fritz: Det fixar jag när jag vet vilken dag vi kommer och hur många vi blir. Fritz.. Jag tankte ga dit ikvall vid 9 tiden tror jag det blir. Kanske nan mer som vill kolla? mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juni 8, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 8, 2017 (ändrad) 17 timmar sedan, skrev Esspe: Storleken på tallrikarna kan man inte klaga på, eller är det köttbiten som är liten? Hur är priserna jämfört med Beefeater? News & Steak borta vid Jomtien busstation tycker jag är ett bra ställe om man vill ha en köttbit eller min favorit toast Skagen. Har bra pris på vinet också om jag minns rätt. Stora tallrikar var det, snyggt upplagt också., men min steak var också den minsta på menyn, 150 gram. Jag gjorde ingen riktig jämförelse av priserna , men det kändes något billligare än Beefeater. Notan för två Toast Skagen , 1 Steak, 1 Lamb Chops, 3 öl samt 1 Cuba Libre och 1 Singapore Sling landade på ganska exakt 2000 THB. Ändrades Juni 8, 2017 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu