rolba Inlagd Mars 6, 2017 Dela Inlagd Mars 6, 2017 2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Nej men thailändare ska kunna stjäla från svenska pensionärer? BTT Att ta betalt för att skjutsa en pensionär är väl inte att stjäla? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 6, 2017 Dela Inlagd Mars 6, 2017 4 minuter sedan, skrev L64: Man kan ju undra vilken longstayare(eller annan) som åker grisbil 20 ggr/dag hela veckan lång Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Jag vill minnas att han tidigare påstått att han minsann inte betalde 10 THB utan bara 5 som Thaiarna, vilket borde innebära att han gjorde 40 vändor med grisbilen per dag. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Mars 6, 2017 Dela Inlagd Mars 6, 2017 Jag vill minnas att han tidigare påstått att han minsann inte betalde 10 THB utan bara 5 som Thaiarna, vilket borde innebära att han gjorde 40 vändor med grisbilen per dag. Jo, visst har han sagt det [emoji3] En helt vanlig dag med 24 timmar minus några timmars sömn, en stund för frukost/lunch/middag, kanske barbesök i ett par timmar.. blir ett väldigt intensivt resande i grisbil [emoji241] Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 6, 2017 Dela Inlagd Mars 6, 2017 4 timmar sedan, skrev L64: Jo, visst har han sagt det En helt vanlig dag med 24 timmar minus några timmars sömn, en stund för frukost/lunch/middag, kanske barbesök i ett par timmar.. blir ett väldigt intensivt resande i grisbil Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Inga barbesök,bara 7/11(utanför) Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 9, 2017 Dela Inlagd Mars 9, 2017 On 2017-03-06 at 09:45, skrev broder tuk tuk: Nej men thailändare ska kunna stjäla från svenska pensionärer? BTT On 2017-03-06 at 10:24, skrev UglyFarang: Hmm, kan du precisera vilka Thailändare det är som du anser "stjäl från svenska pensionärer"? Hallå lilla gubben, vilka thaiare är det som du anser stjäla från svenska pensionärer vilket skulle ge dej rätten att stjäla från grisbilschaufförerna? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 9, 2017 Dela Inlagd Mars 9, 2017 4 timmar sedan, skrev UglyFarang: Hallå lilla gubben, vilka thaiare är det som du anser stjäla från svenska pensionärer vilket skulle ge dej rätten att stjäla från grisbilschaufförerna? Ett exempel på stöld är ju den dubbla prissättningen mellan thailändare och faranger. Eller när taxichaufförerna systematiskt lurar turister på pengar. Det är inte acceptabelt i något land. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 9, 2017 Dela Inlagd Mars 9, 2017 11 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Ett exempel på stöld är ju den dubbla prissättningen mellan thailändare och faranger. Vart har du läst detta? 12 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Eller när taxichaufförerna systematiskt lurar turister på pengar. De lurar lika gärna en Thailändare som inte är på sin vakt. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Mars 9, 2017 Dela Inlagd Mars 9, 2017 Av vad man läst i tidningen bl.a Transportarbetaren (inte Aftonbladet) finns det utlänningar som måst betala över 3 000 kr för en taxiresa från Arlanda in till Stockholms city. Enligt svenska myndigheter, som fått in flera anmälningar skulle detta förfarande inte vara direkt olagligt dock "något" opassande mot våra utländska gäster. Frifräsande taxibolag äger rätt att sätta vilka priser de vill, gäller m.a.o. att vara påläst INNAN man sätter sig i en taxibil, inte bara i Thailand utan även i Sverige "Tror" att dessa taxibilar numera är portade från att lämna Arlanda med passagerare - men dit går visst fortfarande bra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nutteman Inlagd Mars 9, 2017 Dela Inlagd Mars 9, 2017 Alla taxibolag har rätt att sätta sitt eget pris. Kravet är att man visar priset med tydlig skyltning på bilens bakrutor och på instrumentbrädan på passagerarplats. Priset är hur mycket det kostar att åka en mil på femton minuter inklusive startavgift. Det är bara ett jämförelsepris som alla måste räkna ut på samma sätt. Jag har svårt att kalla det lurendrejeri att ha olika prissättning ungefär som Siba och Elgiganten har olika pris. Det är upp till var och en att kolla vad saker och ting kostar. MVH Nutteman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 9, 2017 Dela Inlagd Mars 9, 2017 4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Ett exempel på stöld är ju den dubbla prissättningen mellan thailändare och faranger. Eller när taxichaufförerna systematiskt lurar turister på pengar. Det är inte acceptabelt i något land. BTT Alla har väl läst på vad det är som gäller innan man satte sej på planet? Har man inte gjort det... Så är man dum. Har man förstått vad det är som gäller och accepterat det.. Då ligger det med i beräkningarna, no big deal. Har man förstått vad det är som gäller och inte accepterat det, så stannar man hemma. Har man förstått vad det är som gäller och inte accepterat det,och ändå åker så är man: 1. Dum 2. Kriminell 3. Bägge ovanstående. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 10, 2017 Dela Inlagd Mars 10, 2017 13 timmar sedan, skrev Nutteman: Alla taxibolag har rätt att sätta sitt eget pris. Kravet är att man visar priset med tydlig skyltning på bilens bakrutor och på instrumentbrädan på passagerarplats. Priset är hur mycket det kostar att åka en mil på femton minuter inklusive startavgift. Det är bara ett jämförelsepris som alla måste räkna ut på samma sätt. Jag har svårt att kalla det lurendrejeri att ha olika prissättning ungefär som Siba och Elgiganten har olika pris. Det är upp till var och en att kolla vad saker och ting kostar. MVH Nutteman Enligt länken nedan finns det i alla fall ett maxpris när det gäller Taxi från Arlanda innom en viss zon https://www.swedavia.se/arlanda/taxi/#gref För övrigt så har jag inte svårt att kalla det lurendrejeri när man exempelvis på sina bilar sätter loggor som är väldigt likta Taxi Stockholm loggan, men med extremt dyrare priser även om nu klisterlappen sitter där. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 10, 2017 Dela Inlagd Mars 10, 2017 1 timme sedan, skrev Mankan: Enligt länken nedan finns det i alla fall ett maxpris när det gäller Taxi från Arlanda innom en viss zon https://www.swedavia.se/arlanda/taxi/#gref För övrigt så har jag inte svårt att kalla det lurendrejeri när man exempelvis på sina bilar sätter loggor som är väldigt likta Taxi Stockholm loggan, men med extremt dyrare priser även om nu klisterlappen sitter där. Vi har ju ett bra exempel på lurendrejeriet när vi åkte från centralen till Sue-Ellen Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 10, 2017 Dela Inlagd Mars 10, 2017 Vi har ju ett bra exempel på lurendrejeriet när vi åkte från centralen till Sue-Ellen Åkte ni med en friåkare? Jag brukar ta Taxi Stockholm här. Möjligen Solna och/eller Taxikurir.Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 10, 2017 Dela Inlagd Mars 10, 2017 8 minuter sedan, skrev Peolito: Åkte ni med en friåkare? Jag brukar ta Taxi Stockholm här. Möjligen Solna och/eller Taxikurir. Skickat från min iPhone med Tapatalk Vet inte vad det var(Mankan vet)men han tog femhundra för den lilla biten Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 10, 2017 Dela Inlagd Mars 10, 2017 Vet inte vad det var(Mankan vet)men han tog femhundra för den lilla biten Då blev ni blåsta.Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 10, 2017 Dela Inlagd Mars 10, 2017 4 minuter sedan, skrev Peolito: Då blev ni blåsta. Skickat från min iPhone med Tapatalk Deluxe, men vi hade ju bråttom till ett trevligt möte Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 10, 2017 Dela Inlagd Mars 10, 2017 Deluxe, men vi hade ju bråttom till ett trevligt möte Har också blivit blåst någon gång :-;Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 10, 2017 Dela Inlagd Mars 10, 2017 I morse blev jag erbjuden en happy ending på min morgonpromenad och när jag kom hem från bridgen så berättade frugan att en thailändsk man som bor i närheten tagit livet av sig genom att hänga sig. Dagens nyheter från mig i Pattaya. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 10, 2017 Dela Inlagd Mars 10, 2017 (ändrad) On 2017-03-09 at 14:58, skrev broder tuk tuk: Ett exempel på stöld är ju den dubbla prissättningen mellan thailändare och faranger. Eller när taxichaufförerna systematiskt lurar turister på pengar. Det är inte acceptabelt i något land. BTT Detta ger dej då någon slags rätt att smita från betalningen hos grisbilarna? Skänker du sedan dessa pengar till de "bestulna" svenska pensionärerna? I så fall så är du en riktig Robbìn hood! Ändrades Mars 10, 2017 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 11, 2017 Dela Inlagd Mars 11, 2017 On 2017-03-10 at 08:54, skrev Peolito: Åkte ni med en friåkare? Jag brukar ta Taxi Stockholm här. Möjligen Solna och/eller Taxikurir. Skickat från min iPhone med Tapatalk Kommer inte ihåg vad det var för taxi men färgen och loggan påminde stark om Taxi Stockholm. Jag reflekterade inte över det när vi klev in i taxin. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 15, 2017 Dela Inlagd Mars 15, 2017 On 2017-03-10 at 22:23, skrev UglyFarang: Detta ger dej då någon slags rätt att smita från betalningen hos grisbilarna? Skänker du sedan dessa pengar till de "bestulna" svenska pensionärerna? I så fall så är du en riktig Robbìn hood! Jag har inget till övers för thailändska taxichaufförer. Jag har mycket sällan råkat ut för en ärlig chaufför och jag vet att många av dom tjänar bra med pengar så jag tycker inte synd om dom heller. Bilhandlare och bilmekaniker och taxichaufförer är ett jävla släkte. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 15, 2017 Dela Inlagd Mars 15, 2017 On 2017-03-10 at 13:51, skrev Fritz: I morse blev jag erbjuden en happy ending på min morgonpromenad och när jag kom hem från bridgen så berättade frugan att en thailändsk man som bor i närheten tagit livet av sig genom att hänga sig. Dagens nyheter från mig i Pattaya. Fritz.. Eftersom du blev erbjuden happy ending på morgonen utgår jag ifrån att det var en ladyboy som kom med förslaget? BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 15, 2017 Dela Inlagd Mars 15, 2017 30 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Eftersom du blev erbjuden happy ending på morgonen utgår jag ifrån att det var en ladyboy som kom med förslaget? BTT Jag tror inte att det var det men jag gjorde ingen närmare undersökning så jag är inte helt säker. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 15, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Mars 15, 2017 I morse brann en pub/rockklubb ner på walking street. Tur i oturen att det hände vid den tiden... http://www.nationmultimedia.com/news/national/30309160 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseryd Inlagd Mars 15, 2017 Dela Inlagd Mars 15, 2017 Tjaba ska ner till "Fiskebyn" nästa vecka för lite Ornitologiska studier i området. Antar att nu när det börjar bli lågsäsong så är det väll rätt myckr "Ruguglor" att observera men...... En fråga då fins det nått Etablisemang i byn som visar SM slutspelet i Hockey? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu