Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya

spooncreek

Recommended Posts

17 minuter sedan, skrev spooncreek:

"Route 4: Bali Hai Pier to Third Road to Soi Photisan in Naklua

Man börjar misstänka att BTT har ett finger med i spelet. :crazy:

För övrigt gick bathbussarna på Soi Buakhao som vanligt för ett par timmar sen och det hoppas jag dom fortsätter att göra.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

• Svar 4,7k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• spooncreek

425

• Esspe

390

• pust

343

• Fritz

206

14 minuter sedan, skrev Fritz:

Man börjar misstänka att BTT har ett finger med i spelet. :crazy:

För övrigt gick bathbussarna på Soi Buakhao som vanligt för ett par timmar sen och det hoppas jag dom fortsätter att göra.

Fritz..

Bra, vi hoppas i detta fall på fortsatt civil olydnad :-) 

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev spooncreek:

no-baht-bus.jpg.45fab953ba9e03bd825d85830cecb45e.jpg

Fan också. Juntan fortsätter peta i bland det bästa Pattaya har, systemet med Bahtbussar. Nu ska man tydligen på allvar styra bort dem från Soi Buakhow, bland annat.  

Bra (kanske) är dock de nya rutterna: Fyra nya rutter gäller, totalt alltså 7:

"Route 4: Bali Hai Pier to Third Road to Soi Photisan in Naklua to Naklua Road to the Banglamung District Office. The trip back to the pier follows the same route.

Route 5: Baan Charoen Community to Sukhumvit Road to Naklua Road to Beach Road to South Road to Pratamnak Road to Thappraya Road. It continues to Thepprasit Road and back to Sukhumvit and back to Thappraya and Jomtien Beach Road. The route terminates at Soi Chaiyapruek and travels back the way it came.

Route 6: Starts at the South Road and Sukhumvit intersection and travels along Sukhumvit to Naklua Road. It then proceeds down Naklua Road to North Road and Beach Road to South Road. It then returns up South Road to Sukhumvit.

Route 7: Starts on North Road at Sukhumvit and travels to Beach Road, South Road Thappraya and Jomtien Beach. It then turns on Soi Chaiyapruek and proceeds to Sukhumvit and Central Road and terminates at Second Road.

If you understand the descriptions of all of the routes, then you’ve obviously been here too long."

http://pattayaone.news/en/no-baht-busses-soi-buakow/

1229-NEWS3-PIC1.jpg.2110f4e9a32646e8351da1a566968c4b.jpg

Äntligen. Third rd. Nu får även jag tillfälle att utnyttja dessa när jag skall till och från Badtunnan.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev lk2:

Äntligen. Third rd. Nu får även jag tillfälle att utnyttja dessa när jag skall till och från Badtunnan.

Det är ju faktist en stor fördel. Då kan du utan problem fortsätta ditt uppdrag som Badtunnans mästerfotograf :-) 

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev lk2:

Eller om du känner att du behöver bikta dig i Sakristian. :thumbsup:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det är ju faktist en stor fördel. Då kan du utan problem fortsätta ditt uppdrag som Badtunnans mästerfotograf :-) 

Det är redan klart, kom ett tillbud i tisdags som jag inte kunde tacka nej till. 55555 Så det blir troligen ett år till.

12 minuter sedan, skrev Fritz:

Fritz..

Det blir mycket smidigare med att bikta sig.  Och alla ärtsopps sittningar inte att förglömma.  Jag satte mig nyss på balkongen och rökte en cigarr för att fira detta.  Och inte en enda jävla bathbuss i sikte. Fattas bara att detta går i stöpet.  I så fall får jag be Hövdingen om påökt arvode.5555

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev lk2:

Det är redan klart, kom ett tillbud i tisdags som jag inte kunde tacka nej till. 55555 Så det blir troligen ett år till.

Det blir mycket smidigare med att bikta sig.  Och alla ärtsopps sittningar inte att förglömma.  Jag satte mig nyss på balkongen och rökte en cigarr för att fira detta.  Och inte en enda jävla bathbuss i sikte. Fattas bara att detta går i stöpet.  I så fall får jag be Hövdingen om påökt arvode.5555

Dom jävla bahtbussarna transporterar ju fortfarande folk på Soi Buakhow säger pastorn. Att de inte kan lära sig att följa gällande lagar och regler! Upprörande!!  :crazy:

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Fritz:

Fritz..

Ja, att ta grisbussen till stian passar ju bra, men om det är Knorrs ärtsoppa som serveras så börjar jag bli lite orolig...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev spooncreek:

Dom jävla bahtbussarna transporterar ju fortfarande folk på Soi Buakhow säger pastorn. Att de inte kan lära sig att följa gällande lagar och regler! Upprörande!!  :crazy:

Jo, var är juntaälskarna när de behövs...

Det är f*n ingen rättighet att få åka bahtbuss i Pty?

Dela på andra sajter

Såg att gamla svensk stället Viking Hotell på Pattaya Tai fått en total renovering..

Numer thai ägt men samma namn.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Naam jai:

Såg att gamla svensk stället Viking Hotell på Pattaya Tai fått en total renovering..

Numer thai ägt men samma namn.

Där höll väl dom svenska telefon bluffarna till.  ? Som sen mördade sin kupan på Phuket och nu svettas i bkk fängelse. 

Pattaya

Dela på andra sajter

Tråden heter nytt i Pattaya.Fins väl inget nytt där mer än att nån ny sörlänning kommer dit, samma skitställe vad dom nu ser i

Pattaya mer än asfalt naturliktvis, konstiga är sörlänningarna

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Boa52:

Tråden heter nytt i Pattaya.Fins väl inget nytt där mer än att nån ny sörlänning kommer dit, samma skitställe vad dom nu ser i

Pattaya mer än asfalt naturliktvis, konstiga är sörlänningarna

Har inte du ett par egna trådar där du kan kräkas ur dina åsikter? Helt ok för mig att du gör det, och så kan vi som helt eller delvis bor i Pattaya skriva ifred i denna tråden. Känns det ok?

Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev spooncreek:

Har inte du ett par egna trådar där du kan kräkas ur dina åsikter? Helt ok för mig att du gör det, och så kan vi som helt eller delvis bor i Pattaya skriva ifred i denna tråden. Känns det ok?

Vist får du ha dina åsikter, får inte jag ha det då, kräkas kan du göra när du vill det skiter jag i. Du får bo var du vill för mej, Ok.

Du ska väl inte försöka övertyga nån att Pattaya är nån bra plats att bo på om man inte bara tänker på supa

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Vist får du ha dina åsikter, får inte jag ha det då, kräkas kan du göra när du vill det skiter jag i. Du får bo var du vill för mej, Ok.

Du ska väl inte försöka övertyga nån att Pattaya är nån bra plats att bo på om man inte bara tänker på supa

Åsikten är fri och jag tänker inte hindra dig från att ha din, och kan självfallet inte heller hindra dig från att skriva i denna tråd. Men om du inte gillar Pattaya kan du kanske skippa att skriva i trådar som handlar om Pattaya? 

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Det blir rätt tröttsamt att höra samma återkommande skitsnack från dig. Det blir liksom inte roligt 20-25 gången du skriver ungefär samma sak.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Mankan:

Det blir rätt tröttsamt att höra samma återkommande skitsnack från dig. Det blir liksom inte roligt 20-25 gången du skriver ungefär samma sak.

Med en dunktömning per dag är det inte lätt för Stollen att komma ihåg vad och i vilka trådar han skrivit tidigare.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Du har ju aldrig varit i Pattaya, så hur f-n kan du uttala dig om det?

Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev möljis:

Du har ju aldrig varit i Pattaya, så hur f-n kan du uttala dig om det?

Det räcker väl att läsa här så förstår man vilka som vistas i Pattaya och vilket fyllställe det är

Dela på andra sajter

Efter 4 veckor i Pattis och en hel del moppeåkande har jag faktiskt blivit stoppad och fått visa mitt körkort en gång. Så jämfört med noll gånger stoppad är det ju helt klart en ökning ;) Men detta var i och för sig utanför polisstation soi9 som man kan undvika att köra förbi.

Oavsett märker jag aldrig av den där lavinartade ökningen av poliskontroller det snackas om varje år.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Efter 4 veckor i Pattis och en hel del moppeåkande har jag faktiskt blivit stoppad och fått visa mitt körkort en gång. Så jämfört med noll gånger stoppad är det ju helt klart en ökning [emoji6] Men detta var i och för sig utanför polisstation soi9 som man kan undvika att köra förbi.

Oavsett märker jag aldrig av den där lavinartade ökningen av poliskontroller det snackas om varje år.

Kan bara hålla med, jag kör relativt mycket bil på många olika platser i Thailand....har inte nu på 5 veckor behövt visa körkort en enda gång.
Så den lavinartade ökning av kontroller är nog inget annat än svammel.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Det räcker väl att läsa här så förstår man vilka som vistas i Pattaya och vilket fyllställe det är

Så det är så du fått din efarenhet från.... Google.

Det säger mer om dig, än Pattaya..

Men sitt du vid ditt stenbord i din yxby och gnäll om allt annat, som inte passar in i din bild av Thailand..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...