Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya

spooncreek

Recommended Posts

• Svar 4,7k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• spooncreek

425

• Esspe

390

• pust

343

• Fritz

206

4 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Och jag som fått rådet att aldrig växla på suvvan, ta ut från ATM är det jag gör i alla fall.

Det var fel råd, de små växlingskontoren(bla superrich) nere i källaren där snabbtåget går har i princip de bästa kurserna du kan få vi cashväxling.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

On 2016-07-31 at 21:34, skrev born41:

Är det Central Pattaya road soi 4 eller skall man först in på soi ett och sedan vidare till soi4 från denna gata?

Born41

Tycker att det är mycket fram och tillbaka om var denna affär ligger. Är det ingen som vet som kan leta upp den på Google Maps och ge oss GPS-koordinater?

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Funkar det ena så behövs inte det andra. Men tack för tipset om giktmedicinen - fixade till mig till nästan 100% igen. Grundorsaken var faktiskt sängen. Blev ett jäkla tryck på höften då jag låg på sida.

Ja det kan ju vara bra att lämna rummet och sängen ibland :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Tycker att det är mycket fram och tillbaka om var denna affär ligger. Är det ingen som vet som kan leta upp den på Google Maps och ge oss GPS-koordinater?

Om du kör Pattaya Klang från Beach road, så passerar du två trafikljus (vid 2:nd road och vid 3:rd raoad) . Vid tredje trafikljuset, som ligger vid Big C extra tar du till höger och kör denna soien 3-500 m tills du kommer till en skylt på höger sida (soi 4), där tar du vänster (alltså mitt emot soi4-skylten). ca 50 -100m in här ligger ligger affären på vänster sida.

Kommer just därifrån och har köpt en prästost.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
On 2016-08-06 at 08:53, skrev Jive:

Om du kör Pattaya Klang från Beach road, så passerar du två trafikljus (vid 2:nd road och vid 3:rd raoad) . Vid tredje trafikljuset, som ligger vid Big C extra tar du till höger och kör denna soien 3-500 m tills du kommer till en skylt på höger sida (soi 4), där tar du vänster (alltså mitt emot soi4-skylten). ca 50 -100m in här ligger ligger affären på vänster sida.

Kommer just därifrån och har köpt en prästost.

Det måste vara någonstans vid Nirun Condo?

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev rolba:

Jaha? Det ligger iaf en stor parkeringsplats för bilar med bom vid infarten alldeles intill.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev rolba:

Yes.

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎07‎-‎30 at 21:02, skrev ragson:

Det är en massa antaganden i det du skriver. Äntä lika bra å bara kjöp en ostjävel å prova?

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

hahahah

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev ragson:

Kanske inte så nytt men knutet till Pattaya iallafall.

Här finns en webcam som fotar ut mot Pattaya beach, och den funkar bra också!

Många kompisar från swe som undrar hur vädret är här, då brukar jag hänvisa hit.

http://fivestarvagabond.com/webcam-beach-rd-Pattaya-2/

Finns en kamera på A-one som åxå filmar stranden. Tror jag hittade den på yr.no

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

På söndagsvandring genom stan…

Mer beständigt än nytt, Pokemon go-hysterin håller i sig, i alla fall i Pattis. Utanför Central, på båda sidor, verkar det vara extra gött om monster, eller så är det än såndäringa tankstation (eller vad det nu heter på Pokemonspråk), som  man behöver gå till ibland. Rätt fascinerande är det trots allt.

POKEMONcentral.jpg

Mer nytt kring ett i övrigt rätt sömnigt shoppingcenter Major/Avenue.
Snart verkar det vara dags för inflyttning i Centara Condominium bakom Avenue på soi 15 (mot Soi Buakhow). Ser flådigt ut och borde bli poppis att bo i som hyresgäst.
Mittemot byggs det för fullt på ett Golden Tulip. Kanske kan det bli lite mer liv och rörelse i området när båda är färdiga

centara golden.jpg

Ombyggt är det också på Starbucks Avenue, som därmed får behålla titeln ”stans bästa kontor” ännu ett år.

starbucks avenue.jpg

Veckans restaurangtips får också bli från Avenue, Pizza Pizza. Rätt dyrt ställe, men med två för en på pizzorna blir det prisvärt. Och gott.

PIZZAPIZZA.jpg

En del nytt verkar också  hända nere på Walking Street, som även de rustar inför högsäsongen. Mer om detta i nästa spaning. Men tills dess, beständigt även där är att man inte får gå till Marine för tidigt (innan 03.00) då är det inte roligare än såhär..

marine.jpg

Avslutningsvis en puff för Harrys oktoberfest den 22 resp. 29 oktober. 1000 THB för korvbuffé  och fria pints. Som hittat. Syns där?!

harrysoktcoll.jpg

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Stoneys:

Hittade detta på Expressen ,nån som vet nått om var, hur länge osv om denna bar?

http://www.expressen.se/nyheter/christian-tvingas-stanga-sin-bar/

"Alla barer måste stänga i 30 dagar.

"Det är kaos just nu"

Beskedet kom som en chock för familjen."

Christian med familj måste vara de enda i Thailand som inte kunde förutse detta.  Tragiskt......

Ändrades av Nemo
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

Alla barer måste stänga i 30 dagar

Jag var ute och kollade Chiangmais nattliv i gårkväll.

Business as usual , Barer öppna och ölen flödade , blev lite  förvånad fakktiskt.

Hur är/var det i övriga Thailand?

Dela på andra sajter

Enligt media skall ALLA barer och utskänkningsställen av alkohol vara stängt mellan minst tre och upp till sju dagar, därefter skall man vara sparsam med hög musik och alltför högljudd underhållning. Vad som gäller försäljning av alkohol verkar mer tveksamt. 

Detta vet man väl mer om i helgen, i alla fall så spelades ingen musik igår på några ställen i HH.

Kommer nog uppmaningar till vårdad klädsel också.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev leifen:

Enligt media skall ALLA barer och utskänkningsställen av alkohol vara stängt mellan minst tre och upp till sju dagar, därefter skall man vara sparsam med hög musik och alltför högljudd underhållning. Vad som gäller försäljning av alkohol verkar mer tveksamt. 

Detta vet man väl mer om i helgen, i alla fall så spelades ingen musik igår på några ställen i HH.

Polisen i Pattaya åkte runt igår kväll och gav barägare ett papper med order om stägning i 30dagar.

Minutes after the ailing monarch’s passing was announced by the palace, 
Thailand’s junta chief Prayut Chan-O-Cha took to national television to 
announce a one-year official mourning period.

He added: “All entertainment functions must tone it down for 30 days.”

http://www.todayonline.com/world/asia/Thailand-tames-infamous-nightlife-it-mourns-king

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Hua Hin som vanligt både fredag och lördag, bara levande musiken vid Baan Khun Por (plattan) saknades.

Affärer säljer alkohol som vanligt 11-14, 17-24.

Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev leifen:

Funkar Changlinne och foppatofflor tror du?

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Khonis:

Funkar Changlinne och foppatofflor tror du?

Nej

Dela på andra sajter

Pattaya också som vanligt.

Ingen musik nånstans, underbart tyst.

Alla äffarer säljer alcovaror som förut.

Jävlar, somliga går utan skjorta. Bura in packet.

Lite vett och respekt borde man ha!

Dela på andra sajter

På LK Metro skulle en del Gogos öppna på måndag efter 3 dagar stängning

plus Buddhadag på söndag, så frpm. måndag som vanligt verkar det som. :39:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...