Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya

spooncreek

Recommended Posts

13 timmar sedan, skrev Fritz:

I så fall har affären flyttat på sig. För en timme sen låg den inte på Soi 1 utan man ska svänga in mitt emot Soi 4 så hittar man den. :)

Fritz..

Är det Central Pattaya road soi 4 eller skall man först in på soi ett och sedan vidare till soi4 från denna gata?

Born41

Dela på andra sajter

• Svar 4,7k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• spooncreek

425

• Esspe

390

• pust

343

• Fritz

206

Fick lära mig på en ostkurs att fryst ost inte smakar likadant när den tinats upp, så man ska undvika att frysa ost av bättre kvalitet, men ska man bara ha den för ex. pizza funkar det ju!

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev born41:

Är det Central Pattaya road soi 4 eller skall man först in på soi ett och sedan vidare till soi4 från denna gata?

Born41

Nej nej, jag kopierar in Ragsons vägbeskrivning.

" Om du kommer på Klangen från stranden, korsa 3an. Big C kommer på vänster sida. Ta till höger vid trafiklyset. Det är Arunatai "

Fritz..

Edit: Och väl inne på den ska du alltså ta till vänster mitt emot Soi 4

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

On 2016-07-30 at 13:17, skrev Jive:

Trevligt, synd bara att de verkar stycka upp all ost i små smala bitar. Man skulle kanske åka dit och visa dem en osthyvel.

Jag citerar mej själv och fortsätter...

Jag var inne där idag och fick se att där fanns stora ostbitar längst in, bl a grevé och whiskycheddar. Jag köpte en bit grevé och den var helt ok - lagom lagrad och bra smak. Jag köpte också Abbas löksill, som var betydligt billigare än hos Friendship.

Hit kommer jag att gå fler gånger.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Jag försökte öppna ny tråd men funkar inte så jag frågar här istället, jag kommer i september och jag undrar om man fortfarande kan växla svenska femhundra kronors sedlar.

Det var så att uppe i udon i början på året så stod de på bankerna att dom inte tog emot svenska femhundringar f.r.o.m april

mvh Pust

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev pust:

Jag försökte öppna ny tråd men funkar inte så jag frågar här istället, jag kommer i september och jag undrar om man fortfarande kan växla svenska femhundra kronors sedlar.

Det var så att uppe i udon i början på året så stod de på bankerna att dom inte tog emot svenska femhundringar f.r.o.m april

mvh Pust

Kan du inte växla dina femhundringar innan du åker till sedlar som funkar på platsen du ska till?

Jag förstår inte problemet. Tar dom inte svenska så växla när du landar.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Kan du inte växla dina femhundringar innan du åker till sedlar som funkar på platsen du ska till?

Jag förstår inte problemet. Tar dom inte svenska så växla när du landar.

Instämmer.

Lagt in detta tidigare. Gör det igen.

9257636abab29465301136cc27c69522.jpg

Tapatalkat

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev pust:

mvh Pust

April 2016 eller 2017?

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev pust:

mvh Pust

Växla i källaren på Suvvan, där får du bra kurs och de vet hur giltiga sedlar ser ut.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

kitungmakmak
14 timmar sedan, skrev Soengsang:

Växla i källaren på Suvvan, där får du bra kurs och de vet hur giltiga sedlar ser ut.

Och jag som fått rådet att aldrig växla på suvvan, ta ut från ATM är det jag gör i alla fall.

ทีรัก

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Och jag som fått rådet att aldrig växla på suvvan, ta ut från ATM är det jag gör i alla fall.

Välkommen tillbaka :haha:

Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev Khonis:

Välkommen tillbaka :haha:

Tack, har varit tillbaka ett tag - men jag är lite sur över att blivit avstängd efter att jag blev kallad missbrukare.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev kitungmakmak:

Tack, har varit tillbaka ett tag - men jag är lite sur över att blivit avstängd efter att jag blev kallad missbrukare.

Fattar. Bara ta nya tag :haha:

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Ta det med ro vännen, en avstängning kan vara bra så man kan få lite andra perspektiv på tillvaron. 

//S

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
3 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Fredagstrådsvarning på mitt inlägg. 

Blev du avstängd för att någon kallade dig missbrukare? ?

Förstår vad du menar. Du gav igen. 555

Håller för övrigt med @Khonis bara att ta nya tag och välkommen tillbaka. 

Dela på andra sajter

Välkommen tillbaks, var lite rädd att du skulle ge upp, Jag tycker att du fick ett oriktigt avstängning..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Oregistrerad
48 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Denying is the first symptom :buba:

Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Du måste vara den största missbrukaren av MPR i varje fall :big_smile:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

kitungmakmak
23 minuter sedan, skrev Mr atm:

Denying is the first symptom :buba:

Så rätt, jag måste nog sluta käka allergimedicinerna för att få sova en snutt när jag reser. Bättre att trycka i sig taxfreespriten på dass just innan boarding och sen slockna på planet.

Men nån som är nere och kan verifiera att det är stendött där just nu? Alltså inte många turister i barer osv.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Så rätt, jag måste nog sluta käka allergimedicinerna för att få sova en snutt när jag reser. Bättre att trycka i sig taxfreespriten på dass just innan boarding och sen slockna på planet.

Det ena behöver väl inte utesluta det andra eller?:angel:

Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev Mr atm:

Det ena behöver väl inte utesluta det andra eller?:angel:

Funkar det ena så behövs inte det andra. Men tack för tipset om giktmedicinen - fixade till mig till nästan 100% igen. Grundorsaken var faktiskt sängen. Blev ett jäkla tryck på höften då jag låg på sida.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Funkar det ena så behövs inte det andra. Men tack för tipset om giktmedicinen - fixade till mig till nästan 100% igen. Grundorsaken var faktiskt sängen. Blev ett jäkla tryck på höften då jag låg på sida.

Giktmedicinen??? 

Säkert att du inte hade juckat för mycket bara, eller kört skeden?

Men sängen låter bra. Har du köpt in dig på en Hästens nu då för studiestödet?

Huvudsaken att pelvisen fungerar nu.

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev uptoyou:

Du måste vara den största missbrukaren av MPR i varje fall :big_smile:

Missbrukare är vi nog alla till var mans. Bara olika saker :haha:

Dela på andra sajter

Guest Fredman
12 minuter sedan, skrev Khonis:

Missbrukare är vi nog alla till var mans. Bara olika saker :haha:

Den som är utan synd kastar första stenen.....

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...