L64 Inlagd Juli 23, 2016 Dela Inlagd Juli 23, 2016 Plockar man ut hälften av batterierna så går den till 10kg. [emoji3] haha, skrattar så jag dör [emoji2] skickat från min eller annans mobil någonstans out there Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd Juli 23, 2016 Dela Inlagd Juli 23, 2016 1 timme sedan, skrev hasseryd: Ursäkta den här tråden heter "Nytt i Pattaya" ville bara säja det Lågsäsong nu We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juli 23, 2016 Dela Inlagd Juli 23, 2016 2 timmar sedan, skrev hasseryd: Ursäkta den här tråden heter "Nytt i Pattaya" ville bara säja det Ja, Fiskebyn - fisk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseryd Inlagd Juli 23, 2016 Dela Inlagd Juli 23, 2016 5 minuter sedan, skrev Nemo: Ja, Fiskebyn - fisk Tänkte inte på deeee.... Hej Då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 On 7/23/2016 at 08:22, skrev hasseryd: Ursäkta den här tråden heter "Nytt i Pattaya" ville bara säja det Hehe får väl bidra med lite nytt här. Man har öppnat en liten delikatessaffär på soi 1 Arunatai. Dom kör engelska och svenska varor. Där finns det godsaker och till bästa priset hittills verkar det som. Leksandsknäcke triangel för 120 baht tex. Dom ska få in Grillchips och OLW ostbågar senare sa den mycket trevliga butiksoperatören.....skulle vilja operera lite där själv jag hehehe.... bildbevis: Som sagt, myyycket trevlig... mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 (ändrad) dubbelpost. Ändrades Juli 30, 2016 av ragson dubbelpost. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 (ändrad) Trevligt, synd bara att de verkar stycka upp all ost i små smala bitar. Man skulle kanske åka dit och visa dem en osthyvel. Ändrades Juli 30, 2016 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 5 timmar sedan, skrev ragson: Man har öppnat en liten delikatessaffär på soi 1 Arunatai. Tack för tipset men kan du ge en närmare beskrivning av var stället ligger, har aldrig hört talas om Arunatai. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 1 minut sedan, skrev Fritz: Tack för tipset men kan du ge en närmare beskrivning av var stället ligger, har aldrig hört talas om Arunatai. Fritz.. Om du kommer på Klangen från stranden, korsa 3an. Big C kommer på vänster sida. Ta till höger vid trafiklyset. Det är Arunatai. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 Bra, jag skall åka dit och handla lite Dock inte ost. den har förmodligen varit fryst under transporten hit, och då blir det bara småsmulor då man ska hyvla den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 Jasmine bredvid vårt hus i Bang sare har också liten butik bredvid baren. Köpte kalles kaviar där för ett par veckor sedan. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 (ändrad) 36 minuter sedan, skrev möljis: Bra, jag skall åka dit och handla lite Dock inte ost. den har förmodligen varit fryst under transporten hit, och då blir det bara småsmulor då man ska hyvla den Varför skulle de frysa ner matvaror? Det är samma kabintryck och temperatur i bagageutrummet som där du sitter allt annat är myt. Ändrades Juli 30, 2016 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 6 minuter sedan, skrev Galten: Varför skulle de frysa ner matvaror? Det är samma kabintryck och temperatur i bagageutrummet som där du sitter allt annat är myt. Jo, det vet jag att det är. Och jag pratar inte om alla matvaror. Jag skrev att osten har förmodligen varit fryst. Jag brukar ta med ost då jag har varit i Sverige, och det går bra, att ha den i väskan. Men shopen här, och likaså den i Ban phee, importerar nog sin ost, då har dom tullbekymret att handskas med, och det kan ta 2-3 dagar. Jag antar att osten börjar då svettas så pass att den inte blir skojig att äta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 Det finns recept men med gram mått, som till exempel ska det vara 25 gram vitpepparkorn, hur många korn är det och kornen har ju olika storlekar, får väl köpa en brevvåg Kornen kommer väl i en förpackning. Med en viss vikt. Låt oss säga 100gr som exempel. Då kan man dela den i 4 lika stora högar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 8 timmar sedan, skrev möljis: Jo, det vet jag att det är. Och jag pratar inte om alla matvaror. Jag skrev att osten har förmodligen varit fryst. Jag brukar ta med ost då jag har varit i Sverige, och det går bra, att ha den i väskan. Men shopen här, och likaså den i Ban phee, importerar nog sin ost, då har dom tullbekymret att handskas med, och det kan ta 2-3 dagar. Jag antar att osten börjar då svettas så pass att den inte blir skojig att äta. Tullen måste väl förvara varorna enligt tillverkarens preferenser? Dom kan ju f-n inte förvara glass i 35 gradig värme tex. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 11 timmar sedan, skrev ragson: Om du kommer på Klangen från stranden, korsa 3an. Big C kommer på vänster sida. Ta till höger vid trafiklyset. Det är Arunatai. Är det den gatan som kommer fram till Nirun Condo? Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 16 minuter sedan, skrev born41: Är det den gatan som kommer fram till Nirun Condo? Born41 yes stämmer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 Jo, det vet jag att det är. Och jag pratar inte om alla matvaror. Jag skrev att osten har förmodligen varit fryst. Jag brukar ta med ost då jag har varit i Sverige, och det går bra, att ha den i väskan. Men shopen här, och likaså den i Ban phee, importerar nog sin ost, då har dom tullbekymret att handskas med, och det kan ta 2-3 dagar. Jag antar att osten börjar då svettas så pass att den inte blir skojig att äta. Det är en massa antaganden i det du skriver. Äntä lika bra å bara kjöp en ostjävel å prova? Sent from my SM-N910C using Tapatalk mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 Har köpt ost i Ban Phee på prov och det blev bara smulor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 6 timmar sedan, skrev Odin: Tullen måste väl förvara varorna enligt tillverkarens preferenser? Dom kan ju f-n inte förvara glass i 35 gradig värme tex. Tror du själv att tullen i Thailand är så noga? Importeras det glass till Thailand? Det undrar jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 (ändrad) 16 timmar sedan, skrev möljis: Bra, jag skall åka dit och handla lite Dock inte ost. den har förmodligen varit fryst under transporten hit, och då blir det bara småsmulor då man ska hyvla den Tog kontakt med min lillebror som jobbat som ostvändare på Arla i Kalmar, han berättade att ostar med hög fetthalt är inga problem att frysa men att de ska tinas upp sakta i kylskåpet, prova vet ja. Ändrades Juli 30, 2016 av stefan5300 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Juli 30, 2016 Dela Inlagd Juli 30, 2016 4 timmar sedan, skrev ragson: Det är en massa antaganden i det du skriver. Äntä lika bra å bara kjöp en ostjävel å prova? Sent from my SM-N910C using Tapatalk Jag skall dit i morgon och köpa en hop läckerheter, och nu då stefan 5300 säger att det går att frysa fet ost, så ska jag kolla om dom har nån sån godsak. Som inte har varit fryst. Så det var ett bra tips du gav om butiken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juli 31, 2016 Dela Inlagd Juli 31, 2016 18 timmar sedan, skrev ragson: Man har öppnat en liten delikatessaffär på soi 1 Arunatai. Dom kör engelska och svenska varor. Där finns det godsaker och till bästa priset hittills verkar det som. I så fall har affären flyttat på sig. För en timme sen låg den inte på Soi 1 utan man ska svänga in mitt emot Soi 4 så hittar man den. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Juli 31, 2016 Dela Inlagd Juli 31, 2016 4 timmar sedan, skrev Fritz: I så fall har affären flyttat på sig. För en timme sen låg den inte på Soi 1 utan man ska svänga in mitt emot Soi 4 så hittar man den. Fritz.. Ja, exakt. Jag kom nyss hem från shopen, letar man på soi 1 får man leta länge. Shopen är bra, lite billigare än friendship, och definitivt mera godsaker. Så det var ett bra tips om shopen. Damen sa att hon kommer att utöka sortimentet vartefter, hon har nyss öppnat. Hoppas att hon får en massa kunder, så att priserna kan hållas på en skaplig nivå. Jag köpte en del godsaker, men ost har jag kvar sen jag var i Sverige, så det väntar jag med. Men när min ost är slut, ska jag testa, jag litar på Stefan 5300 när det gäller mat. Och annat också! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 31, 2016 Dela Inlagd Juli 31, 2016 10 timmar sedan, skrev möljis: Tror du själv att tullen i Thailand är så noga? Importeras det glass till Thailand? Det undrar jag. Jag vet inte heller, men att alla lyxglassar som säljs där skulle vara tillverkade i landet verkar inte logiskt Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu