Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya

spooncreek

Recommended Posts

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Fritz:

Tanken är god men utan kinesiskt ägande av restaurangen så tror jag inte riktigt på den serru. ;)

Kinesologen Fritz..

Den kines som inte pastorn kan omvända är inte född än

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

• Svar 4,7k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• spooncreek

425

• Esspe

390

• pust

343

• Fritz

206

KaiserBlood
On 2016-05-04 at 13:32, skrev erkki:

Tja,

Själv tycker jag det är bra att Diana gör nytt, sista åren helt värdelöst.

Dålig service och ett spritsortiment på ett par flaskor.

Hoppas det blir bra igen.

puss

Erkki

Det heter väl Boss numera. Ena flygeln ska vara riktigt bra vad jag hört i alla fall, men lobbyn såg för jäklig ut för några veckor sedan när jag kikade in där.

Många sköna minnen därifrån och läget är nog det bästa i hela byn.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

Det var inte så stiligt i lobbyn förr heller jag bodde där i slutet på 80-talet.

Diana-89.JPG

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Broskan:

Det var inte så stiligt i lobbyn förr heller jag bodde där i slutet på 80-talet.

Diana-89.JPG

//Broskan

tycker det ser ut som att folk känner sig som hemma, lite hemtrevligt! :thumbsup:

Dela på andra sajter

KaiserBlood
1 timme sedan, skrev Broskan:

Diana-89.JPG

//Broskan

Det var därför man trivdes där:)

Dela på andra sajter

Hejsan

Synd på ett gammalt klassiskt  ställe som Diana Inn. Där har man många minnen från den goda tiden som man säger.

Green Bottle Pub var en mysig 'restaurang där man kunde gå med sin nyvunna kärlek för en romantisk middag. 

Men det går väl fler tåg. Man har ju fått vänja sig vid att allt inte är som förr, inte ens i Pattaya, jordens sista paradis.

MVH Nonki 

Dela på andra sajter

Tja,

Själv tycker jag det är bra att Diana gör nytt, sista åren helt värdelöst.

Dålig service och ett spritsortiment på ett par flaskor.

Hoppas det blir bra igen.

puss

Erkki

Kan ju ha att göra med att sista 18 måndaderna ägdes det av indier som döpte om det till "boss suites". Dom renoverade eller nåt och allt barkade käpprätt åt helvete.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev thomas001:

Såg hans show i Pukhet for några år sedan. Inte mycket att hänga i granen. Tyvärr. Vi betalade halva priset vid luckan strax innan det borjade.

Inte samma världsartist som forr!

Har aldrig sett han live.

Får ha det i åtanke för så mycket kan han inte ha tappat?

Gissar dock att han slår mimosa i jomtien som show;)

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

KaiserBlood
3 timmar sedan, skrev ragson:

Kan ju ha att göra med att sista 18 måndaderna ägdes det av indier som döpte om det till "boss suites". Dom renoverade eller nåt och allt barkade käpprätt åt helvete.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Det kan bli bra. Det är samma ägare som har Boss suites i Bkk. Har bott där ett par gånger för 300 kr natten och helt klart prisvärt. Är dock en liten bit att gå till festligheterna till soi 4,men dom har gratis tuk-tuk service.

Ändrades av KaiserBlood

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Galten:

Har aldrig sett han live.

Får ha det i åtanke för så mycket kan han inte ha tappat?

Gissar dock att han slår mimosa i jomtien som show;)

Om jag ska vara ärlig så var hans show på Pukhet rena skiten. Har sett honom live tidigare så det var en stor besvikelse.

Men är han kvar i Juli så ska vi ge honom en ny chans. Det kan ju inte bli sämre!

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Hur är Calles jämfört med Beefeater? Ska iaf testa Calles när vi är i Pattaya. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

Var dit i November och då var det inget jag blev imponerad av iaf.

Men var dit i April också och tyckte det blivit klart mycket bättre.

Var iofs bara en gång och en rätt men de andra som var med tyckte

också det var klart godkänt.

Dela på andra sajter

Guest wUThai
2 minuter sedan, skrev Ducce:

Var dit i November och då var det inget jag blev imponerad av iaf.

Men var dit i April också och tyckte det blivit klart mycket bättre.

Var iofs bara en gång och en rätt men de andra som var med tyckte

också det var klart godkänt.

Man får ge det en chans iaf. Beefeater är ju alltid ett säkert kort. 

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wUThai:

Man får ge det en chans iaf. Beefeater är ju alltid ett säkert kort. 

Visst är det så,tyckte även att Harry´s hade bra mat när man blev sugen på "svensk" mat.

Dela på andra sajter

Guest wUThai
Visst är det så,tyckte även att Harry´s hade bra mat när man blev sugen på "svensk" mat.

Harrys hade tyvärr ingen mat när jag vara ner förra sommaren. Men den ska absolut provas denna gången.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev wUThai:

Harrys hade tyvärr ingen mat när jag vara ner förra sommaren. Men den ska absolut provas denna gången.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Måndagar är det pannbiff med lök sås och stekta potäter som dagens för 195 battingar, rekommenderas.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Varför pratar Thai alltid om mat var det nån som undrade...

:yarr:Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

spooncreek
3 timmar sedan, skrev wUThai:

De flesta jag har pratat med håller Beefeater före Calles. Men jämförelsen blir kanske inte helt rättvis, Beefeater är ju så inarbetat och ett stamställe för många. Jag har bara ätit en gång på Calles, och då var det riktigt bra.  Inga problem att få bord heller vilket kanske är en fördel.

Dela på andra sajter

sunshine11281
4 timmar sedan, skrev wUThai:

Vi har ätit på bägge och tycker att dom är mycket bra samt att Calle är mycket trevlig också.:big_smile:

Dela på andra sajter

kennakanon

Har ätit två gånger på varje ställe förra veckan Beefeater vinner lått tio ggr av tio calles är i mitt tycke inte ens nära!!!

mvh kenna

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev kennakanon:

Har ätit två gånger på varje ställe förra veckan Beefeater vinner lått tio ggr av tio calles är i mitt tycke inte ens nära!!!

mvh kenna

De gånger jag har käkat på Calles har maten varit god, väldigt god och servicen helt utan anmärkning av en trevlig personal som jag tycker har uppträtt proffsigare för varje gång jag varit där. Krögaren själv är, som ju sagts tidigare, en trevlig och positiv prick.

Jag tror att Calles kan bli riktigt bra på sikt om bara medvetenheten finns vad som absolut måste åtgärdas snarast. Betänk att Beefeater fyller 12 år i oktober, så det vore orättvist att inte ge Calles en rimlig chans att så småningom nå upp till Beefeater.

En åtgärd som skulle lyfta Calles ordentligt och som är absolut nödvändig för att en gammal trogen beefeatergäst som jag skall käka på Calles är, att göra en grundlig mögelsanering invändigt.

Mögellukten i restauranten har funnits ända sedan Big Horntiden med Conny som krögare.

Sätter man sej där inne, så vänjer näsan sej efter ett tag, men mögellukten sätter sej i kläderna och den tar man med sej därifrån.

Alternativet att sitta ute och äta i denna värmen går fetbort för min del + alla nasare som stannar och stör under hela måltiden som inte gör saken bättre.

Jag går gärna till Calles och käkar för matens skull, men då vill jag sitta inne i en lokal utan mögellukt.

Lycka till, Calles!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

Det kan bli bra. Det är samma ägare som har Boss suites i Bkk. Har bott där ett par gånger för 300 kr natten och helt klart prisvärt. Är dock en liten bit att gå till festligheterna till soi 4,men dom har gratis tuk-tuk service.

Dom har bytt ägare nyligen. Såldes för 300 milj tror jag, 4 månader sen. Vilka dom nya ägarna är vet jag inte, men det är dom som byggt om green bottle.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

spooncreek

Ny polischef igen, f*n vad de byter ofta..brukar bli stökigt ngn vecka eller två när de byter. Första razzian genomfördes tydligen på Soi Honey*s massagesalonger. Utan anmärkning minsann.

http://www.khaosodenglish.com/news/crimecourtscalamity/2016/06/09/tourist-safety-pattayas-no-1-priority/

http://pattayaone.net/Pattaya-news/crime/225122/pattayas-new-police/

chiefintown.jpg

Dela på andra sajter

Jag har hört att förre polischefen fick betala åtskilliga miljoner för att få sin tjänst och så slutar han redan, märkligt.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...