Sam sip sam Inlagd December 22, 2015 Dela Inlagd December 22, 2015 Här kan man supa billigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 30, 2015 Trådstartare Dela Inlagd December 30, 2015 (ändrad) Högsäsong och strax nytt år. Mindre folk i år igen sägs det, men oavsett tycker jag det är rätt bra tryck i stan. Gjort några vändor på Harrys, Soi Diana under julhelgen, som kanske inte blivit en samlingspunkt för MPR:are, men i alla fall för svenskar i allmänhet, det fanns uppenbarligen ett behov av en svensk pub i centralt läge. Bra priser på såväl mat som alkohol gör säkert sitt till, liksom trevliga ägare och personal. Färskare än så, Hooters i Pattaya som öppnar i morgon på självaste nyårsafton. Har en egen tråd, men kan förtjänas att upprepas här. Bra läge onekligen, mellan soi 13 och soi 13/1 och med utsikt över Beach Road och havet. Kanske det borgar för succé, snarare än maten som jag vad jag upplevt på andra Hooters är rätt kass. Och lättklädda brudar…alltid trevligt men ingen direkt bristvara i Pattaya. Polis mha av junta har spänt musklerna lite inför peak-season, precis som vanligt. Efter att de kontrollerat några 7/11 och Family Marts råder nu samma regler i Pattis som på andra ställen (?) dvs ingen försäljning av alkohol mellan 14-17 och efter 24.00. I alla fall fick jag tvärnej på ett Family Mart och en 7/11 för ett par dagar sedan. På Walking Street dock tills stor del business as usual, nattklubbarna kör på till minst 5-6 tiden. Dock bestämde man sig för att raida de ryska strippbarerna för någon natt sedan, troligen är de väl igång igen. http://pattayaone.net/Pattaya-news/220237/police-raid-russian-go-go-bars-in-south-Pattaya/ Inga marknadsstånd på Beach Road i år. Rädsla för terrordåd sägs vara en orsak. Däremot fullt pådrag på Bali Hai, ”Pattaya Countdown” med fyrverkerier och live-uppträdanden. http://pattayaone.net/Pattaya-news/220250/Pattaya-new-year-countdown-2016-event-launches-at-Pattaya-port/ I morgon nyårsafton, jag intar från nu stridsställning och laddar fickorna med smällare och raketer. Återkommer måhända med rapport efter det att krutröken lagt sig… Ändrades December 30, 2015 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd December 30, 2015 Dela Inlagd December 30, 2015 @spooncreek nekad på familymart, det var nåt nytt. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 31, 2015 Dela Inlagd December 31, 2015 Family Mart och sju elva kan inte sälja på fel tider nu för kassorna är spärrade i dataprogrammet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd December 31, 2015 Dela Inlagd December 31, 2015 Family Mart och sju elva kan inte sälja på fel tider nu för kassorna är spärrade i dataprogrammet. Kan och kan, dom kan sälja och skriva upp det, slå in ölen sen bara - men dom gör helst inte det. Helt annan fråga, vad sjutton gör man på nyår i Jomtien/Pattis? Kunde starta en tråd om det iofs men den lär ju bli kortlivad så jag frågar här. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gustav Inlagd December 31, 2015 Dela Inlagd December 31, 2015 Kan och kan, dom kan sälja och skriva upp det, slå in ölen sen bara - men dom gör helst inte det. Helt annan fråga, vad sjutton gör man på nyår i Jomtien/Pattis? Kunde starta en tråd om det iofs men den lär ju bli kortlivad så jag frågar här. Siambylla är det nog fart på! Vi blir nog ett gäng gubbar på stranden också! Bara dyka upp och säga hej!! Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own http://www.dahlen.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 31, 2015 Dela Inlagd December 31, 2015 Kan och kan, dom kan sälja och skriva upp det, slå in ölen sen bara - men dom gör helst inte det. Helt annan fråga, vad sjutton gör man på nyår i Jomtien/Pattis? Kunde starta en tråd om det iofs men den lär ju bli kortlivad så jag frågar här. Om du går in på en seven och lyfter blicken lite så kommer du att upptäcka att ett antal kameror övervakar kassorna så jag tror inte personalen gör sig omaket att riva bort streckkoden för att föra in senare. Men det finns ju många småhandlare som fortfarande har kassan i en plastburk så problemet går att lösa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd December 31, 2015 Dela Inlagd December 31, 2015 Om du går in på en seven och lyfter blicken lite så kommer du att upptäcka att ett antal kameror övervakar kassorna så jag tror inte personalen gör sig omaket att riva bort streckkoden för att föra in senare. Men det finns ju många småhandlare som fortfarande har kassan i en plastburk så problemet går att lösa. 7-11 brukar inte vilja, men family mart har jag då köpt alko på under tider som det inte skall gå. Vad eller hur dom gör vet jag såklart inte. BigC eller Tesco är som 7-11, det är inte nån idé att prova ens. Småhandlarna har ju inga tider alls, vissa sover i butiken (tror jag) så det går att skaffa bira vilken tid som helst verkar det som. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd December 31, 2015 Dela Inlagd December 31, 2015 Siambylla är det nog fart på! Vi blir nog ett gäng gubbar på stranden också! Bara dyka upp och säga hej!! Kanske blir stranden nedanför soi 1 då, regeringen ville fara till nån wat men jag är inte sugen på sånt - då kan jag slumra med en öl och en cigg på stranden ett tag istället. Testade siambyllas köttbullar för nån dag sen när jag var barvakt men bättre har jag ätit (i Khao Lak tex). Tja, det är väl inte jag som bestämmer så jag skulle inte bli förvånad om jag släpas iväg till nåt jäkla tempel istället. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd December 31, 2015 Dela Inlagd December 31, 2015 Family Mart och sju elva kan inte sälja på fel tider nu för kassorna är spärrade i dataprogrammet. Kan dom visst, dom slår bara in ölen efteråt. Har själv smailat till mig på detta sätt. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 31, 2015 Dela Inlagd December 31, 2015 Kanske blir stranden nedanför soi 1 då, regeringen ville fara till nån wat men jag är inte sugen på sånt - då kan jag slumra med en öl och en cigg på stranden ett tag istället. Testade siambyllas köttbullar för nån dag sen när jag var barvakt men bättre har jag ätit (i Khao Lak tex).Tja, det är väl inte jag som bestämmer så jag skulle inte bli förvånad om jag släpas iväg till nåt jäkla tempel istället.På stranden precis innan walkingstreet brukar det samlas en massa folk och fira in nyåretSkickat från min GT-S7580 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd December 31, 2015 Dela Inlagd December 31, 2015 Det bidde stranden nedanför soi 1 (såg inte en kotte jag kände igen) och nu skall jag tydligen släpas iväg till nåt party - fan vet vart, men jag bryr mig inte heller.Ska bara kolla att jag har några battingar kvar så jag slipper diska i alla fall.Får tacka för förslagen, men regeringen bestämmer och hon har vittring på nåt. Kan vara i pattis eller jomtien - hon säger inte vart vi ska, men nåt tempel lär det tack och lov inte bli i alla fall om dom inte har kvällsöppet. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Februari 23, 2016 Dela Inlagd Februari 23, 2016 Inte nytt, men jag tycker det tål att belysas. Web adressen finns på deras kort och de saluför ju mycket annat än korv också. Här kommer firmanamnet. Snyggt upplägg med tydliga priser, det mesta kostar runt 250 THB / kilo. Men det finns både dyrare och billigare givetvis. Bra åtgång på produkterna, här en pirra på väg in. En bild av mitt inköp. Bier Schinken till vänster, mitten Jagdwurst, och till höger Vienna. En tallrik med Bier Schinken och som framgår av bilden rejält med köttbitar i produkten. Fantastiskt gott med en riktig senap på. Så om någon har vägarna förbi mitt tillhåll dom närmaste dagarna så bjuder jag på Vienna sausage. Meddela gärna en timme i förväg så jag hinner dra igång universalmaskinen (vattenkokaren). "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 23, 2016 Dela Inlagd Februari 23, 2016 Slänger in en karta till S.S Saugsase Restaurang som alltså ligger i Naklua, en bit norr om Pattaya. https://www.google.co.th/maps/place/S.+S.+Sausage+Restaurant/@12.9581655,100.8924104,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x6ddc553a8c7cf229 Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Havet Inlagd Mars 5, 2016 Dela Inlagd Mars 5, 2016 En bekant till mig har två condos till uthyrning , lägger in det i denna tråden. De finns på Hagone Condotel , Theprasit soi 10. Den ena ligger på 2:ndra våningen , den andra på 5:te . Condon på 2:ndra våningen är helronoverad med nytt kök, möbler , tv osv Den är utlagd på bahtsold - http://www.bahtsold.com/view/condo-for-rent-7-500-baht-a-month-241828 Condon på femte är ganska lik, renoverad för ett år sen ca, med nya möbler, tv , kyl o frys etc Internet på kabel , True . Tvättmaskin. El o vatten till government rates . Jag har bott i denna nu 5 månader, funkat kanon. Perfekt med egen tvättmaskin, billig el, bra kök, bra internet. Bra läge här också, Theprasit road till Jomtien eller mot Sukumvith, Thepr.soi 8 till third road så är man snabbt till Soi buakhow, second road etc Denna är ledig from 8:nde Mars. Hyresvärden Eric, han är Amerikan förresten, är en reko snubbe , lätt att ha o göra med. Erics tel: 0879823434 Med vänlig hälsning , Havet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Mars 10, 2016 Dela Inlagd Mars 10, 2016 (ändrad) On 2016-02-23 at 04:04, skrev lill_kurre: Inte nytt, men jag tycker det tål att belysas. Web adressen finns på deras kort och de saluför ju mycket annat än korv också. Här kommer firmanamnet. Snyggt upplägg med tydliga priser, det mesta kostar runt 250 THB / kilo. Men det finns både dyrare och billigare givetvis. Bra åtgång på produkterna, här en pirra på väg in. En bild av mitt inköp. Bier Schinken till vänster, mitten Jagdwurst, och till höger Vienna. En tallrik med Bier Schinken och som framgår av bilden rejält med köttbitar i produkten. Fantastiskt gott med en riktig senap på. Så om någon har vägarna förbi mitt tillhåll dom närmaste dagarna så bjuder jag på Vienna sausage. Meddela gärna en timme i förväg så jag hinner dra igång universalmaskinen (vattenkokaren). Hur mycket kostar korven i Thailand ungefär eller i den affären. Hur vet du att den inte är gammal? luktar på den? Biershinken går åt om den är riktig och god, den ser riktig god ut på bilden Sitta på altanen när solen går upp med en kopp kaffe och rostat bröd med pålägg är inte fel. Ibland tar jag som en ful ovana en öl också men det är turistbeteende. Finns olika sorter här hemma också och en del riktigt dåliga men en del goa. Snart 30 dar där, Ändrades Mars 10, 2016 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Mars 11, 2016 Dela Inlagd Mars 11, 2016 7 timmar sedan, skrev Galten: Hur mycket kostar korven i Thailand ungefär eller i den affären. Hur vet du att den inte är gammal? luktar på den? Biershinken går åt om den är riktig och god, den ser riktig god ut på bilden Sitta på altanen när solen går upp med en kopp kaffe och rostat bröd med pålägg är inte fel. Ibland tar jag som en ful ovana en öl också men det är turistbeteende. Finns olika sorter här hemma också och en del riktigt dåliga men en del goa. Snart 30 dar där, Korven i den affären kostar 250 THB per kilo. Finns från drygt 150 också, men jag brukar köpa den lite dyrare. Det går att dela på korvstången alltså man behöver inte köpa hela. I går hade de åter Pepper sausage i lager, storlek som en frukostkorv. Mycket kött i den och bra kryddad. Korven är märkt med tillverkningsdatum och bäst före datum. Ost från 350 THB per kilo. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 11, 2016 Dela Inlagd Mars 11, 2016 Detta nyöppnade hotell på tredje gatan har äntligen tagit bort skynkena som dolde den fina fasaden. Kanonläge, " krypavstånd " till både Pattaya City Hospital och Blue Lagoon. https://www.lkpattaya.com/presidentitz.. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Mars 11, 2016 Dela Inlagd Mars 11, 2016 (ändrad) 10 timmar sedan, skrev lill_kurre: Korven i den affären kostar 250 THB per kilo. Finns från drygt 150 också, men jag brukar köpa den lite dyrare. Det går att dela på korvstången alltså man behöver inte köpa hela. I går hade de åter Pepper sausage i lager, storlek som en frukostkorv. Mycket kött i den och bra kryddad. Korven är märkt med tillverkningsdatum och bäst före datum. Ost från 350 THB per kilo. Korven är ju billigare än hemma så det kommer jag inte och ta med mig mera. En ostabit räcker och ta med. är lite kräsen där så en vällagrad saftig greve eller emmenthal där det rinner ur hålen är mumselibabba. Ändrades Mars 11, 2016 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Mars 14, 2016 Dela Inlagd Mars 14, 2016 Man har pratat om ett nytt Tukcom på klangen. Åkte förbi Big c och foodland i sakta mak men hittade bara det nya köpcentrumet "Harbor". Eller är det samma hus man menar? Sent from my SM-N910C using Tapatalk mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Mars 14, 2016 Dela Inlagd Mars 14, 2016 Det kommer att bli ett litet "tukcom" i detta Harbor mall, som ligger bredvid Foodland Plus isbana och en massa annat. Jag tror att det blir ett bra ställe Harbor mall finns sen många år i Laem Chabang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 14, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Mars 14, 2016 Apropå Shopping malls så blir det en till om ett par år. Samma stuk som Terminal 21 i Bangkok. Som jag tycker är betydligt trevligare än tex Centrals shoppinggallerior. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Mars 14, 2016 Dela Inlagd Mars 14, 2016 (ändrad) 1 timme sedan, skrev spooncreek: Apropå Shopping malls så blir det en till om ett par år. Samma stuk som Terminal 21 i Bangkok. Som jag tycker är betydligt trevligare än tex Centrals shoppinggallerior. Ja Central är otroligt dåligt egentligen. Finns mest skräp och jag fattar inte hur dom tänker. Ändrades Mars 14, 2016 av Khonis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Mars 16, 2016 Dela Inlagd Mars 16, 2016 Ja Harbor kommer att göra gott för trafiksituationen på klangen. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 15, 2016 Joe Labero på Tiffanys minsann. Premiär i maj. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu