Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya

spooncreek

Recommended Posts

10 timmar sedan, skrev Fritz:

På Harrys finns det en ringklocka på varje bord, helt perfekt att använda när man vill ha service.

Så är väl tanken, men inte ens det fungerar ibland...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

• Svar 4,7k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• spooncreek

425

• Esspe

390

• pust

343

• Fritz

206

Guest Fredman
6 minuter sedan, skrev soi covboy:

Hur är det på Cafe Bärs??? Kom gärna med recensioner och bilder 😃😃😃

Har bara varit där en gång och då var servicen oklanderlig, ölen kall och god. Ägaren var trevlig och hans enda brist kan du ana när du ser bilden nedan. 😜

Ser på fb att de träffas för minigolf varje fredag. Verkar trevligt och välbesökt.

0052FF61-C94B-4BFD-9304-ACF08CC3DB03.thumb.jpeg.aec5dd9d9a7f807197ad3004d0368dff.jpeg

Dela på andra sajter

On 2023-02-01 at 18:10, skrev Stoneys:

Om vi tänker på samma person så vart han grinig för pepparkakorna var slut när han ville ha sådana. 

Och potatisgratäng som kallades janssons frestelse, torra köttbullar utan kryddor, sillskålarna innehöll endast spad och lite annat som var med i annonsen som saknades på bordet, det sämsta julbord jag någonsin ätit.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev spooncreek:

Bishops Arms.... besökte nyss ett i Stockholm. Där får man gå till baren och påkalla barpersonalens uppmärksamhet. Till och med  skyltat på borden om det.

Inte i Uppsala

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Mankan:

De finns enligt min mening inget medvetet val att ignorera kunder.

De kvällar jag spenderade på Harrys så var det fullt men bara tre i serverings personalen. Enl. en tjej så var dom underbemannade hela tiden. Ska man klaga på nått mera så är det väl "Ringa klockan, en shot till alla". Brukar bara vara vissa som får den där shoten....

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Dela på andra sajter

Jag gillar Harrys och har aldrig haft några problem där. Visst kanske serveringen kunde varit bättre, men TiT så man får anpassa sig lite i alla fall.

Alla kan ju kanske inte tycka lika och det är synd för Harrys är en bra samlingspunkt med hyfsad mat och det ligger bra som fan på soi Diana!

Om vissa känner att de får riktigt dålig service och går därifrån, det får enligt mig aldrig hända och borde påtalas personalen! Sen är ju folk alltid annorlunda och har olika nivåer angående vad de tycker är dålig service så såklart svårt att tillfredställa alla alltid!

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

En som är ny i Pattaya tydligen.

Och servicen var nog på topp.

Screenshot_20230207-131051_Facebook.thumb.jpg.b2477b6fb263a91c96401a0144f70f1d.jpg

Han skulle gått till Harry’s istället; enligt vad man läser här hade de aldrig hunnit servera mer än en klockringning 😉

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

On 2023-02-02 at 15:56, skrev Amigo:

Men jag rekommenderar Harrys, om inte annat så kan Du ansluta till kören med egna erfarenheter. Själv har jag aldrig kännt mig ovälkommen eller besvärat hos dem, gillade deras plankstek för 200 THB (visserligen fläskkött men iallafall)

Jag har, endast baserat på vad jag läst om Harrys här på MPR, uppfattat det som att servicen blivit sämre med åren, sedan Ragson lämnat...

När var du där senast?

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev rolba:

En som är ny i Pattaya tydligen.

Och servicen var nog på topp.

Screenshot_20230207-131051_Facebook.thumb.jpg.b2477b6fb263a91c96401a0144f70f1d.jpg

Stackars tjej som han hade sällskap med.  Hon måste ha känts sig som en riktig  Hollywood stjärna tills polletten ramlade ner.

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tommy:

När var du där senast?

Vad har det för betydelse, senast jag var där hade jag inget att klaga på. Fick min planka o dryck samt samtal med nån okänd.

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Amigo:

Vad har det för betydelse, senast jag var där hade jag inget att klaga på. Fick min planka o dryck samt samtal med nån okänd.

Jag tänkte att det kan vara så att stället blivit sämre de senaste 3 åren under pandemin, trist att du inte fattade.

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

On 2023-02-11 at 02:38, skrev pust:

Soi Buakhao, gamla Lotus, nytt barområde, kan aldrig bli för många 😁👌🍻

IMG20230211080324.jpg

De flesta barområdena får man nog betrakta som högst tillfälliga! Det är ju otroligt lätt att slänga upp ett barområde i väntan på det stora kontraktet från nån byggherre!

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Dela på andra sajter

Är det de höjda hyrorna som styr utvecklingen?

Service ställen blir barer och barer blir gogos

Ska det bara sup*s och knull*s i stan? Behöver man nåt annat får man åka utanför centrum.

Dela på andra sajter

Pattaya Buses and Boats to Move to Bali Hai Pier, Parking on Beach Side Banned

bild.png.75e5398e8d04727a1d7f8cdf9ca7690a.png

Pattaya mayor Poramase Ngampiches and city officials met on Wednesday to discuss new parking spots after parking on the Pattaya Beach side is set to be banned from March 1st.

On February 15th, the mayor announced on social media the return of the ban on parking on the Pattaya beach side of the road from March 1st in response to increasing traffic issues.

The mayor said he was finding new parking spots for tourists, which may include a parking space at the wastewater treatment plant in South Pattaya near Walking Street.

Full Story: https://thepattayanews.com/2023/02/16/Pattaya-buses-and-boats-to-move-to-bali-hai-pier-parking-on-beach-side-banned/

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Tar en bira på sprillans nya Boomerang bar på Naklua soi 18. Väl värt ett besök, bra biljardbord och najs spanhylla mot gatan (finns andra hyllor oxå för den som önskar)🐸

20230217_181310.thumb.jpg.694332e100cf9b810871ee15c870e666.jpg

Dela på andra sajter

Är det någon som vet om Tonys Gym fortfarande existerar i Pattaya?

De hade ju anläggningar lite överallt, bla på third street, soi Buakow och i Jomtien

Sist vi var där 2019 så köpte vi Lifetime medlemskap, men jag var medveten att det var lifetime på gymmet inte på mig :) 

/ Joe

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...