UglyFarang Inlagd Januari 26, 2023 Dela Inlagd Januari 26, 2023 19 timmar sedan, skrev Amigo: Vill man se ryssar åker man till Ryssland, i Thailand vill man se Thailändare.!. (och äta köttbullar, bada bastu) Glöm inte Full English breakfast! Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd Januari 26, 2023 Dela Inlagd Januari 26, 2023 Väldigt mycket ryssar uppe i Pratumnak också. Har typ nästan bara haft ryssar på mina boenden här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd Januari 26, 2023 Dela Inlagd Januari 26, 2023 2 timmar sedan, skrev UglyFarang: Glöm inte Full English breakfast! Va e det för fel på Swedish breakfast, frågas? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 26, 2023 Dela Inlagd Januari 26, 2023 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev Elmeri: Va e det för fel på Swedish breakfast, frågas? Det är för enkelt, en English breakfast är i princip omöjlig att hitta. Ändrades Januari 26, 2023 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd Januari 26, 2023 Dela Inlagd Januari 26, 2023 1 minut sedan, skrev Mankan: Det är för enkelt, en English breakfas är i princip omöjlig att hitta. Vet du vad Svensk frukost är ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd Januari 26, 2023 Dela Inlagd Januari 26, 2023 6 minuter sedan, skrev Elmeri: Vet du vad Svensk frukost är ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 26, 2023 Dela Inlagd Januari 26, 2023 22 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Har man 😁 Hur många liter svenskt vatten släpade du med dig då? /ENis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 26, 2023 Dela Inlagd Januari 26, 2023 4 minuter sedan, skrev Enis: Hur många liter svenskt vatten släpade du med dig då? /ENis Inget då kaffet smakar utmärkt med kranvattnet i byn. Har gjort det i 20 år nu med Lindvalls kaffe 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Januari 26, 2023 Dela Inlagd Januari 26, 2023 4 timmar sedan, skrev Mickey1969: Väldigt mycket ryssar uppe i Pratumnak också. Har typ nästan bara haft ryssar på mina boenden här. Har du boende att hyra ut? Ska ev byta i april. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd Januari 27, 2023 Dela Inlagd Januari 27, 2023 14 timmar sedan, skrev Esspe: Har du boende att hyra ut? Ska ev byta i april. Ja vi har några lägenheter. Har skickat PM till dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Don Went Inlagd Januari 27, 2023 Dela Inlagd Januari 27, 2023 48 minuter sedan, skrev Mickey1969: Ja vi har några lägenheter. Har skickat PM till dig. Vad ligger hyran i månaden på, ungefär? Om du vill delge det, förstås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd Januari 27, 2023 Dela Inlagd Januari 27, 2023 31 minuter sedan, skrev Don Went: Vad ligger hyran i månaden på, ungefär? Om du vill delge det, förstås. 10 000 baht plus el och vatten för dom flesta lägenheterna. Ni kan se mer på https://www.roomforrent.asia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lucky Inlagd Januari 27, 2023 Dela Inlagd Januari 27, 2023 Nu har jag varit i Jomtien ett tag och Jomtien är mitt nya stället framöver. Men ryssarna är väldigt många och man ser hur illa omtyckta de är. När man småpratar i hissen så blir det knäpptyst när en ryss kliver in. Hursomhelst... Till min poäng. Sitter i en bar strax efter Night Market. Baht bus stannar och jag hör skrik. En riktigt bastant västerlänning, typ 75 år och 150 kg går av bussen och står och skriker till gruppen som är kvar ombord samtidigt som han visar fingret. Förarens sällskap, jag gissar på frugan, går ut och skriker:- Go away! Han stapplar in på baren där jag är och skriker:- Fucking Russians! I hate them! Fd Abercrombie på MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Januari 27, 2023 Dela Inlagd Januari 27, 2023 1 timme sedan, skrev Lucky: Nu har jag varit i Jomtien ett tag och Jomtien är mitt nya stället framöver. Men ryssarna är väldigt många och man ser hur illa omtyckta de är. När man småpratar i hissen så blir det knäpptyst när en ryss kliver in. Hursomhelst... Till min poäng. Sitter i en bar strax efter Night Market. Baht bus stannar och jag hör skrik. En riktigt bastant västerlänning, typ 75 år och 150 kg går av bussen och står och skriker till gruppen som är kvar ombord samtidigt som han visar fingret. Förarens sällskap, jag gissar på frugan, går ut och skriker:- Go away! Han stapplar in på baren där jag är och skriker:- Fucking Russians! I hate them! Kör omkring en Ivan tokskalle på en stor motorbike i Rysslands färger och med Putins porträtt målat på. Ryska kampsånger på högsta volym och ryska flaggan. Har inte sett honom på ett tag nu, han kanske blivit mobiliserad? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 27, 2023 Dela Inlagd Januari 27, 2023 Bara nån som kör förbi och sätter en fot i sidan så han " krockar" 😀 Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Januari 27, 2023 Dela Inlagd Januari 27, 2023 5 timmar sedan, skrev Lucky: Nu har jag varit i Jomtien ett tag och Jomtien är mitt nya stället framöver. Men ryssarna är väldigt många och man ser hur illa omtyckta de är. När man småpratar i hissen så blir det knäpptyst när en ryss kliver in. Hursomhelst... Till min poäng. Sitter i en bar strax efter Night Market. Baht bus stannar och jag hör skrik. En riktigt bastant västerlänning, typ 75 år och 150 kg går av bussen och står och skriker till gruppen som är kvar ombord samtidigt som han visar fingret. Förarens sällskap, jag gissar på frugan, går ut och skriker:- Go away! Han stapplar in på baren där jag är och skriker:- Fucking Russians! I hate them! Detta är en grov killgissning, men jag tror att travgubben är lite på lyset nu😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oskarudon Inlagd Januari 27, 2023 Dela Inlagd Januari 27, 2023 var försiktig med att provocera rysskräken. Dom är inte att lita på dessutom är det många thai som köpt deras propagandasnack... Never forget: Robots will kill you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 28, 2023 Dela Inlagd Januari 28, 2023 13 timmar sedan, skrev Lucky: Nu har jag varit i Jomtien ett tag och Jomtien är mitt nya stället framöver. Men ryssarna är väldigt många och man ser hur illa omtyckta de är. När man småpratar i hissen så blir det knäpptyst när en ryss kliver in. Hursomhelst... Till min poäng. Sitter i en bar strax efter Night Market. Baht bus stannar och jag hör skrik. En riktigt bastant västerlänning, typ 75 år och 150 kg går av bussen och står och skriker till gruppen som är kvar ombord samtidigt som han visar fingret. Förarens sällskap, jag gissar på frugan, går ut och skriker:- Go away! Han stapplar in på baren där jag är och skriker:- Fucking Russians! I hate them! Du skulle ställt dej upp och vrålat: SLAVA UKRAINI!!! Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Januari 28, 2023 Dela Inlagd Januari 28, 2023 (ändrad) Padelhallen tar form. Hoppas det går fortare än huset bakom, det har stått så i 2 år. Ändrades Januari 28, 2023 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Januari 29, 2023 Dela Inlagd Januari 29, 2023 On 2023-01-28 at 16:01, skrev Esspe: Padelhallen tar form. Hoppas det går fortare än huset bakom, det har stått så i 2 år. En bil har fastnat i trädet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Januari 30, 2023 Dela Inlagd Januari 30, 2023 Då stänger Aree Max New House 9 februari... tråkigt såklart men hon är 72 och kunderna har sinat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Februari 1, 2023 Dela Inlagd Februari 1, 2023 Efter en månad nykter, tänkte börja kvällen med en öl på Harrys, Sat i baren, ingen intresserad av mig, tack och adjö, dom vill inte ha några nya kunder, inte mina problem, finns andra baren 🍺😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 1, 2023 Dela Inlagd Februari 1, 2023 (ändrad) 9 minuter sedan, skrev pust: Efter en månad nykter, tänkte börja kvällen med en öl på Harrys, Sat i baren, ingen intresserad av mig, tack och adjö, dom vill inte ha några nya kunder, inte mina problem, finns andra baren 🍺😄 Har upplevt samma där, ibland kan man sitta i 10 min medan de "upptagna" i personalen tittar i lur eller snackar. En del stammisar är väldigt poppis, är de där får man knappt beställa framme vid baren ens. Själv har jag slutat gå dit. Men det har varit så länge, ägarna verkar vilja ha det så. Ändrades Februari 1, 2023 av frogfish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Februari 1, 2023 Dela Inlagd Februari 1, 2023 23 minuter sedan, skrev apknug: Det var nån på forumet som påpekade det, bristande service, kring en jul buffe för länge sedan. Han blev fasen hudflängd här på forumet för det. Om vi tänker på samma person så vart han grinig för pepparkakorna var slut när han ville ha sådana. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Februari 1, 2023 Dela Inlagd Februari 1, 2023 1 timme sedan, skrev pust: Efter en månad nykter, tänkte börja kvällen med en öl på Harrys, Sat i baren, ingen intresserad av mig, tack och adjö, dom vill inte ha några nya kunder, inte mina problem, finns andra baren 🍺😄 Tråkigt att höra, jag har inte varit i Thailand på 3 år så kanske det har blivit ännu sämre? Jag vet inte om ägarna läser här inne på MPR, något de absolut borde göra. Jag hade i alla fall gjort det Ja, det finns ju minst sagt gott om barer, det är ju knappast för ölen man går dit, att man går förbi Harrys är ju för att 'alla' är där och man kanske kan träffa nån att snacka lite med. Vi kanske återvänder till Thailand snart igen, då får vi väl hitta ett nytt samlingsställe eller så får Harrys se till att bättra sig! Hade jag varit ägare hade jag blivit vansinnig på personalen, men det är ju jag det... / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu