Esspe Inlagd December 9, 2022 Dela Inlagd December 9, 2022 Enligt bekräftade rykten håller det på att byggas en padelhall på pratamnak med svensk inblandning. Verkar dock ha gått i stå. Marken röjdes för ett par månader sen men sen har det inte hänt mer än att man satt upp ett grönt nätstaket som faller ihop med jämna mellanrum. Vad månde bliva? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 9, 2022 Trådstartare Dela Inlagd December 9, 2022 4 minuter sedan, skrev apknug: Förhoppningsvis klarar sig Thailand från denna "svenska" flopp. Flopp är väl tveksamt (?) överetablering av banor däremot konstaterad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 9, 2022 Dela Inlagd December 9, 2022 1 timme sedan, skrev apknug: Förhoppningsvis klarar sig Thailand från denna "svenska" flopp. Flopp kanske, men all lek med boll är väl roligt.......varför vara negativ? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 9, 2022 Dela Inlagd December 9, 2022 Asia Hotel var väl först ut med en 9 -håls kortbana. Funkar hur bra som helst idag. Tokiga kineser som inte orkar åka ut till dom riktiga banorna. Paddel kan vara nästa grej, dock tror jag att servicen begränsar det en hel del. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 9, 2022 Dela Inlagd December 9, 2022 En fling med caddyn, 19:e hålet och några bira på club house och man har en en hel dag utan frugan. Paddel är som en timmes tennis match. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 9, 2022 Dela Inlagd December 9, 2022 6 minuter sedan, skrev apknug: Jag åker ofta förbi den banan. Det är sällan man ser nån spela. Nu lär Asia hotel äga marken och den är billig i drift. Jag vet i tusan om nån hade kommerciell kunna satsa på det idag och tjäna pengar. Padel kräver minder yta men är det hall, ja då blir det byggnad och med AC som ska drivas.... Mini golf! That's the shit det ska alla svenskar spela på semestern! Pre corona så var det bra beläggning på den "lilla banan". Bodde själv 400 m därifrån så Asia gjorde ett smart val som spenderade marken väl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd December 9, 2022 Dela Inlagd December 9, 2022 18 minuter sedan, skrev Risifrutti: Asia Hotel var väl först ut med en 9 -håls kortbana. Funkar hur bra som helst idag. Tokiga kineser som inte orkar åka ut till dom riktiga banorna. Paddel kan vara nästa grej, dock tror jag att servicen begränsar det en hel del. Är nog mer än tokiga kineser som lirar där. Spelades och spelas mycket fylle golf där. Många roliga minnen där ifrån. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 9, 2022 Dela Inlagd December 9, 2022 2 minuter sedan, skrev Stoneys: Är nog mer än tokiga kineser som lirar där. Spelades och spelas mycket fylle golf där. Många roliga minnen där ifrån. Jo, många "feta" bett har det blivit där. Kommer ihåg när caddies fick spela istället för oss😃 Aktiekursen på Hasses var viktigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd December 9, 2022 Dela Inlagd December 9, 2022 52 minuter sedan, skrev Risifrutti: Jo, många "feta" bett har det blivit där. Kommer ihåg när caddies fick spela istället för oss😃 Aktiekursen på Hasses var viktigare Hoppas Hasse mår bra, vet du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 9, 2022 Dela Inlagd December 9, 2022 21 minuter sedan, skrev Naam jai: Hoppas Hasse mår bra, vet du? Vet ej tyvärr. Har inte varit där sedan 90-talet då aktiekurserna satt på tavlan dagen efter😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 9, 2022 Dela Inlagd December 9, 2022 4 timmar sedan, skrev Risifrutti: Pre corona så var det bra beläggning på den "lilla banan". Bodde själv 400 m därifrån så Asia gjorde ett smart val som spenderade marken väl. Ser banan från mitt fönster. Inte mycket folk som spelar. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 9, 2022 Dela Inlagd December 9, 2022 1 timme sedan, skrev Esspe: Ser banan från mitt fönster. Inte mycket folk som spelar. Bra tryck förr om åren. Har hotellet lite gäster så påverkar det, men asiater runt golfbanan och vattenparken kunde fan skapa hjärnblödning.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 9, 2022 Dela Inlagd December 9, 2022 6 timmar sedan, skrev Soengsang: Flopp kanske, men all lek med boll är väl roligt.......varför vara negativ? Ja, speciellt fickpingis är ju hur kul som helst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 9, 2022 Dela Inlagd December 9, 2022 17 minuter sedan, skrev GreenValley: Ja, speciellt fickpingis är ju hur kul som helst! I tråden Nytt i Pattaya skulle jag säga att fickpingis är lika onödigt som badvakter på McDonalds Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 15, 2022 Trådstartare Dela Inlagd December 15, 2022 (ändrad) En del rävar minns säkert det här hotellet på Soi Buakhow: : Det revs för några år sedan, och i dess ställe har vi nu istället fått detta flådiga nybygge, Hotell Debua 1200 THB natten enligt Google, känns överkomligt för att bo nytt och i bra läge. Någon semesterfirande medlem får ta på sig ansvaret att testa och recensera. . Ändrades December 15, 2022 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 Så är allt som vanligt igen i Pattaya https://thepattayanews.com/2022/12/01/two-people-shot-and-injured-near-walking-street-during-street-brawl-in-Pattaya/?fbclid=IwAR0CMWeQMIf3CrHq76MFDo0gTpY3k9Yjqx_qvWpmEsVftFogw0NK9XFKcwY Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Imperiale Inlagd December 17, 2022 Dela Inlagd December 17, 2022 On 2022-12-15 at 10:23, skrev spooncreek: En del rävar minns säkert det här hotellet på Soi Buakhow: : Det revs för några år sedan, och i dess ställe har vi nu istället fått detta flådiga nybygge, Hotell Debua 1200 THB natten enligt Google, känns överkomligt för att bo nytt och i bra läge. Någon semesterfirande medlem får ta på sig ansvaret att testa och recensera. . Här är en video av hotellet + ett annat nytt hotell 50 m bort som ser mycket bättre ut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rasamus Inlagd December 17, 2022 Dela Inlagd December 17, 2022 On 2022-12-09 at 20:14, skrev apknug: Jag åker ofta förbi den banan. Det är sällan man ser nån spela. Nu lär Asia hotel äga marken och den är billig i drift. Jag vet i tusan om nån hade kommerciell kunna satsa på det idag och tjäna pengar. Padel kräver minder yta men är det hall, ja då blir det byggnad och med AC som ska drivas.... Mini golf! That's the shit det ska alla svenskar spela på semestern! Det behöver inte vara en hall. På samui har de byggt tre utomhusbanor. Dock inte mycket folk. Och minigolfbanan mycket lite folk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 19, 2022 Trådstartare Dela Inlagd December 19, 2022 (ändrad) De relativt få av forumets medlemmar som varit eller är i Pattaya på sistone har noterat hur stan har överösts av coffee-shops likt den på bilden nedan. Och visst röks det på rätt mycket mest överallt just nu (eller äts kakor eller soppa), men man anar en överetablering. Kan kanske jämföras med padelbanor i Sverige: även om efterfrågan är stor ser alltför många chansen till snabba cash, och hux flux så är utbud större än efterfrågan. Någon sa häromkvällen att samma gäller för bönderna som odlar plantan. Bra med pengar att tjäna i början av avregleringen, större utbud nu, och därmed mindre betalt. Rätt lätt att odla dessutom säger de som vet. Frågan är väl hur det blir långsiktigt, kommer många likt svenska padelbanor att slå igen inom något år? Det som talar emot, i varje fall i Pattaya, är att stan är kroniskt överetablerad när det gäller det mesta i nöjessektorn (barer, restauranger, agogos, nattklubbar etc). Kanske kommer även coffee-shops bara att snurra vidare med nya ägare när en gammal ägare rökt sin sista pipa. Den om lever får se... Ändrades December 19, 2022 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd December 28, 2022 Dela Inlagd December 28, 2022 Det här måste vara en av Pattayas snyggaste uppställning, finns för alla smaker 😁👌 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lucky Inlagd December 28, 2022 Dela Inlagd December 28, 2022 @pust Jag tror minsann att min herre sitter och dricker självserverad öl på Nikom Court? Fd Abercrombie på MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd December 28, 2022 Dela Inlagd December 28, 2022 Ni har så rätt, en kall 🍺🍻 Leo, och titta på hönsen, gör en karl glad 🍺👌😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd December 28, 2022 Dela Inlagd December 28, 2022 Man får se mycket om man sitter på gubbhyllan 😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd December 28, 2022 Dela Inlagd December 28, 2022 Även en och annan höna👌😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd December 28, 2022 Dela Inlagd December 28, 2022 (ändrad) Ändrades December 28, 2022 av pust Gammal bild Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu