Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya

spooncreek

Recommended Posts

17 timmar sedan, skrev Lucky:

Hilton!

Fullbokat enligt Booking.com men har rum om man loggar in på Hilton direkt, 7.000 + för 2 nätter.

17 timmar sedan, skrev Fredman:

En nyårsafton satt jag på terrassen på Red Balcony inn. Det förutsätter nog att man bor där. De har dock ingen bar där men en ok utsikt.

Tyvärr fullbokat, annars såg det ju bra ut.

Dela på andra sajter

• Svar 4,7k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• spooncreek

425

• Esspe

390

• pust

343

• Fritz

206

19 timmar sedan, skrev apknug:

Vart hamnade du @lasseiudon ? Vilket hotell? Såg du bra från din balkong? 

Jag kan annars rekommendera att du ikväll går ner på stranden i lkväll och kollar, man hör musiken som fyrverkerierna är synkade med bättre där, blir en helhetsupplevelse! 

Du är alltid så intresserad av mina förehavanden så jag skall försöka svara utförligt. Jag fick tips på 2 hotell, det ena var svindyrt och det andra fullbokat. Lyckades inte hitta något vettigt när jag letade på bookingsiter. Sedan tänkte jag precis som du att bäst ser man naturligtvis ifrån stranden. Sedan tänkte jag lite till att hela stranden kommer vara fullständigt packad med folk och att försöka ta sig fram där stapplandes med en rullator blir inte kul varför jag bordlade alla planer på årets fyrverkerifestival.

Och jag hade nog rätt för nu läser man om timslånga bilköer till Pattis och jag ser bilder ifrån stranden där det är fullständigt packat.

Jag har nu påbörjat Plan B, Nyårsafton i Pattis! Hotell är bokat, Flyg är bokat, Nyårssupe på Hilton är bokat och jag utgår ifrån att det kommer bli ett smaskigt fyrverkeri även på nyårsafton.

Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev apknug:

Tråkigt att du inte kom ner Lasse. Du har helt rätt angående folkmängden, det var lätt lika mycket folk som på nyår. 

Hilton på nyår låter inte tokigt men dyrt, bor du på. Hilton också?

De ska tydligen ha en bra lunch buffe på, Hilton har ej testat den dock.

Hilton är svindyrt, skulle ha 70.000 + för 4 nätter.

Dela på andra sajter

Det är för mycket turister i stan. Fullt på restauranger & barer, liksom konstant trafikkaos.

Temat för nästa möte med stenbordet är därmed satt: hur skrämmer  vi iväg turisterna på bästa sätt?

En lockdown a la covid tror vi inte funkar igen, men hur är det med det där apviruset, kan det fungera som skrämseltaktik, tro? 

Andra tips på att komma tillrätta med det allvarliga läget i Pattaya just nu mottages tacksamt.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det är för mycket turister i stan. Fullt på restauranger & barer, liksom konstant trafikkaos.

Temat för nästa möte med stenbordet är därmed satt: hur skrämmer  vi iväg turisterna på bästa sätt?

En lockdown a la covid tror vi inte funkar igen, men hur är det med det där apviruset, kan det fungera som skrämseltaktik, tro? 

Andra tips på att komma tillrätta med det allvarliga läget i Pattaya just nu mottages tacksamt.

Du behöver inte vara orolig enligt TAT kommer resenärerna att avta nästa åt pga. dom höga flygbiljetterna, lågkonjektur, den starka bathen mm.
Källa
https://pattayaone.news/arrivals-set-to-slow-next-year/ 

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Nerike:

Du behöver inte vara orolig enligt TAT kommer resenärerna att avta nästa åt pga. dom höga flygbiljetterna, lågkonjektur, den starka bathen mm.
Källa
https://pattayaone.news/arrivals-set-to-slow-next-year/ 

Bahten är redan stark, flygbiljetterna dyra och konjukturen låg. De jävla turisterna kommer ändå. Svenska fyllhundar inte minst. Mer aktiva insatser krävs för att stoppa inflödet.

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev j43:

När spelar Pattaya United nästa hemma match 

6 januari tror vi. Det är "mid season break".

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Bahten är redan stark, flygbiljetterna dyra och konjukturen låg. De jävla turisterna kommer ändå. Svenska fyllhundar inte minst. Mer aktiva insatser krävs för att stoppa inflödet.

Höj priset på Chang med 5 bath 😉

så backar många 😉

Pattaya

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Stoneys:

Höj priset på Chang med 5 bath 😉

så backar många 😉

Jag backar om nån bjuder mig på en Chang image.png.723bff5bc535ae15a962e8b452a828a2.png

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

6 januari tror vi. Det är "mid season break".

Samling på kaffe bärs kl:14:00 förhoppningsvis. 555

Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev spooncreek:

Rösta på SD 🙃

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev LTD:

Rösta på SD 🙃

Svenska fyllhundar röstar företrädesvis på SD. Menar du att de skulle stanna "i det jävla landet Sverige" om SD tar makten på riktigt? Då kan det vara värt en stödröst. :buba:

Dela på andra sajter

Mitt i all politik i Nytt i Fiskebyn lockar den nya ägarinnan av Diamond Bar på Phra Tam Nak 5 till nytt galej (helt opolitiskt).

För den hungrige är det bara att bege sig dit för lite ballongmat ikväll 30/11.

image.png.323748ab48b726c4663ec64dcfec0ce5.png

image.png.604567671df9a7dd3276bb23b4d647a8.png

Dela på andra sajter

Som jag har letat efter ett ställe där en fattig pensionär har råd att dricka, kommer inte att avslöja stället.

För då kommer det en massa löst folk hit 👌😁🍺🍻

IMG20221130112142.jpg

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev pust:

Som jag har letat efter ett ställe där en fattig pensionär har råd att dricka, kommer inte att avslöja stället.

För då kommer det en massa löst folk hit 👌😁🍺🍻

IMG20221130112142.jpg

Fy f-n va elakt att hålla sådan dyrbar info för sig själv.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Fy f-n va elakt att hålla sådan dyrbar info för sig själv.

Instämmer med föregående skrivare, och dessutom ett härligt stenbord.
Nu får du fan dela med dig till oss stenbordsälskare som röstar på SD och klagar som fan om hur allt är fuck up i Svedala

Ändrades av Nerike

Dela på andra sajter

Ska fundera på det, men det kommer att krävas att man kan visa upp medlemskapet i SD ,och att man bara dricker LEO.

Några andra är inte välkomna 🍺😁👌🍻

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...