Nerike Inlagd Maj 24, 2022 Dela Inlagd Maj 24, 2022 On 2022-05-21 at 08:43, skrev Nerike: Som sagt hänt igen fast nu kosta kedjan 50 000 bath. Men det var en transperson I och med att det krävs reseförsäkring nu när man skall till Thailand, så är dom som egentligen inte har råd att åka till LOS pga. extrakostnad för försäkring, så ser dom sin chans att försöka få tillbaka lite av kostnaden för den extra försäkringen, dom är uppe i 11 indier som har blivit av med halsband av en transperson. ( alla har läst om att en transperson har knyckt halsband) Och alla har en kostnad på ca 45 000 Bath utom en som har en kostnad på 50 000 Bath och en som verkligen sticker ut på 100 000 Bath och det har hänt på natten på väg hem till hotellet. Han med 100 K halsbandet har torskat för bedrägeri, han la upp en kopia på polisrapporten som var daterad 2 dagar före händelsen, och fler är under utredning som också kommer torska. Men dom har även upptäckt (Association of British Insurers) att britter börjar fula sig pga. den extra reseförsäkringen en britt anmälde att han behövde ansiktsoperation efter ha fått en doja i ansiktet av en transperson, han hade läkarintyg men den gällde tydligen ett blodprov och i extra fältet hade han själv fullt i uppgifter om operation. En annan britt hade genomgått en ben operation och skicka upp kopior om det, men en utredare såg han göra benpress på ett gym så även han torska Obs. inte alla länder som har hemförsäkring som täcker reseförsäkring, därav måste dom köpa en extra försäkring. Som sagt ett nytt fenomen i Pattaya (fast jag tror det gäller hela Thailand) många brott händer just nu, och det är en mycket stor ökning anmälningar nu när alla måste ha reseförsäkring. Och många fula fiskar passar på ta igen lite av reskassan samt varför inte en skönhetsoperation , därav den stora ökningen brott mot turister just nu. Peppar peppar ingen svensk inblandad i detta scam än. Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 24, 2022 Dela Inlagd Maj 24, 2022 2 timmar sedan, skrev Nerike: Som sagt ett nytt fenomen i Pattaya (fast jag tror det gäller hela Thailand) många brott händer just nu, Ingen nytt fenomen i Pattaya att det händer brott. Redan 2009 blev dåvarande flickvän av med halskedjan på 2. rd i höjd av soi 7. Det kom en moppe bakom och ryckte av kedjan. Tjuven kom undan när en polis följde efter honom till Nakula men tappade bort honom där. Det var väldigt vanligt då, hände nog dagligen, det var flera ligor som härjade då. Sen med ladyboys att de knycker halsband är inget nytt heller, inte att de brutalt rånar en heller. Tyvärr har Pattaya (och andra turistorter) alltid dragit till sig även kriminella och annat skit. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Maj 24, 2022 Dela Inlagd Maj 24, 2022 23 minuter sedan, skrev Amigo: Ingen nytt fenomen i Pattaya att det händer brott. Redan 2009 blev dåvarande flickvän av med halskedjan på 2. rd i höjd av soi 7. Det kom en moppe bakom och ryckte av kedjan. Tjuven kom undan när en polis följde efter honom till Nakula men tappade bort honom där. Det var väldigt vanligt då, hände nog dagligen, det var flera ligor som härjade då. Sen med ladyboys att de knycker halsband är inget nytt heller, inte att de brutalt rånar en heller. Tyvärr har Pattaya (och andra turistorter) alltid dragit till sig även kriminella och annat skit. Alla vet ju att det händer, varför gå ut med ett guldhalsband i Pattaya då och sen gnälla Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 24, 2022 Dela Inlagd Maj 24, 2022 40 minuter sedan, skrev Boa52: Alla vet ju att det händer, varför gå ut med ett guldhalsband i Pattaya då och sen gnälla Håller med, bäst att stanna hemma i lägenheten i Sverige, inte köpa bil för den kan bli stulen, som exempel. Rätta sig efter kriminella, leva på deras villkor. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Maj 24, 2022 Dela Inlagd Maj 24, 2022 45 minuter sedan, skrev Amigo: Håller med, bäst att stanna hemma i lägenheten i Sverige, inte köpa bil för den kan bli stulen, som exempel. Rätta sig efter kriminella, leva på deras villkor. Förstår din ironi men gå ut i Pattaya med ett fett gulghalsband är väl inte klokt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Maj 24, 2022 Dela Inlagd Maj 24, 2022 3 minuter sedan, skrev apknug: Förstår din ironi, det har indianerna inte gjort. *Indierna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Maj 27, 2022 Dela Inlagd Maj 27, 2022 Det tar sig! 85.000 baht var det sjunde offrets guldkedja värd. https://thepattayanews.com/2022/05/27/indian-tourists-gold-necklace-worth-85000-baht-allegedly-stolen-by-two-women-in-south-Pattaya-seventh-such-incident-in-a-row/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Maj 27, 2022 Dela Inlagd Maj 27, 2022 Har öppnat 🍺🍻 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Maj 27, 2022 Dela Inlagd Maj 27, 2022 9 minuter sedan, skrev pust: Har öppnat 🍺🍻 Gött att se att Nikom Court öppnat igen efter långt uppehåll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Maj 27, 2022 Dela Inlagd Maj 27, 2022 10 minuter sedan, skrev pust: Har öppnat 🍺🍻 Fan vad trevligt då! Bästa dagstället på Buakhao! Vi ses! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Maj 27, 2022 Dela Inlagd Maj 27, 2022 14 minuter sedan, skrev apknug: Yipppeeee! Synd att man är här bara.... Kom,Kom jag håller plats åt dig 👌🍻😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Maj 27, 2022 Dela Inlagd Maj 27, 2022 Fan, det är ett straff att sitta här, tänkte ta foto men hur många Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Maj 29, 2022 Dela Inlagd Maj 29, 2022 Att dom inte lär sig,skåla med en viking, kan bara sluta på ett sätt 🍺😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juni 4, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 4, 2022 (ändrad) Hyperinflationen avseende mat i Thailand hanteras lite olika här i Sin City men små portioner börjar bli mer regel än undantag. Dagens lunch från alla Cheap Charlies favoritrestaurang lämnade inget att önska avseende pris (120 THB) men portionen har tveklöst blivit mindre. Man kunde lika gärna stannat i gästrummet och ätit när man kommit hem enligt sedvanlig svensk praxis. Ändrades Juni 4, 2022 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 4, 2022 Dela Inlagd Juni 4, 2022 8 timmar sedan, skrev spooncreek: Hyperinflationen avseende mat i Thailand hanteras lite olika här i Sin City men små portioner börjar bli mer regel än undantag. Dagens lunch från alla Cheap Charlies favoritrestaurang lämnade inget att önska avseende pris (120 THB) men portionen har tveklöst blivit mindre. Man kunde lika gärna stannat i gästrummet och ätit när man kommit hem enligt sedvanlig svensk praxis. Köpte en pizza idag 114 jävla spänn Kostade 89 när jag var hemma senast. Storleken dock densamma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Juni 4, 2022 Dela Inlagd Juni 4, 2022 2 minuter sedan, skrev rolba: Köpte en pizza idag 114 jävla spänn Kostade 89 när jag var hemma senast. Storleken dock densamma. Annat pålägg!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Juni 4, 2022 Dela Inlagd Juni 4, 2022 Skaffade fru för 22 år sen. Då var hennes matkonto blygsamt mot mitt 🍺konto.. Idag så vet jag ej vad dyrast😉🤔😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 4, 2022 Dela Inlagd Juni 4, 2022 4 minuter sedan, skrev Issanbonde: Annat pålägg!? Nä, inte enligt menyn i alla fall. Och smakade som förr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Juni 4, 2022 Dela Inlagd Juni 4, 2022 Precis nyss, skrev rolba: Nä, inte enligt menyn i alla fall. Och smakade som förr. Mängd pålägg? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Juni 4, 2022 Dela Inlagd Juni 4, 2022 1 timme sedan, skrev rolba: Köpte en pizza idag 114 jävla spänn Kostade 89 när jag var hemma senast. Storleken dock densamma. Billigare på Phuket. 😉 Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 4, 2022 Dela Inlagd Juni 4, 2022 2 timmar sedan, skrev Stoneys: Billigare på Phuket. 😉 Något. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 5, 2022 Dela Inlagd Juni 5, 2022 13 timmar sedan, skrev Issanbonde: Annat pålägg!? 12 timmar sedan, skrev Issanbonde: Mängd pålägg? Endast kartongen som var uppgraderad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 7, 2022 Dela Inlagd Juni 7, 2022 Här händer det viktiga saker! https://www.expressen.se/allt-om-resor/nyheter/thailands-nya-rymdhotell-liknar-ingenting-annat/ Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juni 8, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 8, 2022 (ändrad) Jag förstår förstås att det nu kommer att landa en del kommentarer från MPR:s medlemskår av åldrande män, om allt som är eländigt med gruppresor från Indien. Själv nöjer jag mig mest med att glädjas åt de thailändare som nu får i alla fall lite business åter. Ändrades Juni 8, 2022 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 8, 2022 Dela Inlagd Juni 8, 2022 26 minuter sedan, skrev spooncreek: Jag förstår förstås att det nu kommer att landa en del kommentarer från MPR:s medlemskår av åldrande män, om allt som är eländigt med gruppresor från Indien. Själv nöjer jag mig mest med att glädjas åt de thailändare som nu får i alla fall lite business åter. Ja och dessutom är det nog en lukrativ business att rycka guldhalsband. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu