ftn705 Inlagd November 18, 2021 Dela Inlagd November 18, 2021 4 timmar sedan, skrev apknug: Jag gillade den som svensken hade uppe i ett "hörn" han såld varmkorv och hade senap och ketchup upphängt i taket.... RIP ”Våfflan” Vill jag minnas att stället hette. Mycket sympatisk ägare. En del gånger fick man svensk räksallad till korven.👍🏻 Mvh.Frazze Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 18, 2021 Dela Inlagd November 18, 2021 4 timmar sedan, skrev apknug: Jag gillade den som svensken hade uppe i ett "hörn" han såld varmkorv och hade senap och ketchup upphängt i taket.... RIP 3 minuter sedan, skrev ftn705: ”Våfflan” Vill jag minnas att stället hette. Mycket sympatisk ägare. En del gånger fick man svensk räksallad till korven.👍🏻 Mvh.Frazze Smutten kallades han hemma i Gävle. Dörrvakt på krogen Victoria bland annat. Hade en stående beställning av lingonsylt ända fram till han lyckades sälja stället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ftn705 Inlagd November 18, 2021 Dela Inlagd November 18, 2021 1 timme sedan, skrev rolba: Smutten kallades han hemma i Gävle. Dörrvakt på krogen Victoria bland annat. Hade en stående beställning av lingonsylt ända fram till han lyckades sälja stället. Som sagt. Många trevliga ”pitstops” har man haft där. Men nu är allt minnen blott….😔(Som så mycket annat i fiskebyn tyvärr..) Mvh.Frazze Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 10 baht för senapen på korven 😄👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 (ändrad) Nu har Lindas också gott i graven 😢 Känd ladyboysbar på WS Ändrades November 19, 2021 av pust Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd November 19, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 19, 2021 Ett cert som troligen är bra att ha när det så småningom öppnar upp igen runt 2032... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 8 minuter sedan, skrev spooncreek: Ett cert som troligen är bra att ha när det så småningom öppnar upp igen runt 2032... Tror du att de får servera någon bira från 1 december? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 1 timme sedan, skrev Fredman: Tror du att de får servera någon bira från 1 december? Restaurangen får väl servera till 9 (eller nåt sånt)? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 8 minuter sedan, skrev frogfish: Restaurangen får väl servera till 9 (eller nåt sånt)? Inte i Pattaya väl om de inte precis har ändrat sig. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 1 minut sedan, skrev Mankan: Inte i Pattaya väl om de inte precis har ändrat sig. Ok. Har dålig koll på det måste jag erkänna. Kommer själv mest sitta vid stenbordet hemma eller göra utflykter med familjen. Ska bli intressant att göra en stint i Fiskebyn där variabeln barer plockats bort från ekvationen🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 (ändrad) 6 minuter sedan, skrev frogfish: Ok. Har dålig koll på det måste jag erkänna. Kommer själv mest sitta vid stenbordet hemma eller göra utflykter med familjen. Ska bli intressant att göra en stint i Fiskebyn där variabeln barer plockats bort från ekvationen🐸 Jag tänkte vara i Pattaya över jul men just nu lutar det väl åt att jag stannar i byn istället. Ändrades November 19, 2021 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 Någon som är skyldig, pappa sa att han var " svensk" 👍😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 12 minuter sedan, skrev Mankan: Jag tänkte vara i Pattaya över jul men just nu lutar det väl åt att jag stannar i byn istället. Byn (iaf vår by) är ganska hysterisk när det gäller covid. Flera småpåvar som ställer till problem när folk kommer hem. Och om en farang kommer blir det väl världskrig. Så vi håller oss nog i huset i Pty, känns friare här. Kanske blir 2-3 dgr i byn då lilltjejen ska få sin andra dos där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 1 timme sedan, skrev frogfish: Restaurangen får väl servera till 9 (eller nåt sånt)? 1 timme sedan, skrev Mankan: Inte i Pattaya väl om de inte precis har ändrat sig. Jag läste att det var väldigt få faranger i fiskebyn. De som kom åkte i regel efter 1-2 dagar. Jag ska ner till Jomtien/Samet en sväng med frun och hade tänkt att dröja mig kvar en vecka i Pattaya men om det inte ändrar sig så blir det bara en natt eller två. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 Ingen laglig spritservering öht i Pattaya, inte ens på restauranger. Men i Bangkok går det bra av någon konstig anledning. 4 timmar sedan, skrev Fredman: Tror du att de får servera någon bira från 1 december? Som det ser ut nu, nej. Inte om dom håller sig till restriktionerna. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Fredman: Jag läste att det var väldigt få faranger i fiskebyn. De som kom åkte i regel efter 1-2 dagar. Jag ska ner till Jomtien/Samet en sväng med frun och hade tänkt att dröja mig kvar en vecka i Pattaya men om det inte ändrar sig så blir det bara en natt eller två. Så är det säkert. Men det ska bli en kul upplevelse ändå. Skönt att slippa barhetsen, mat och dryck blir det ändå. Jag ska bara vara 2v denna gång, så det funkar nog. Ändrades November 19, 2021 av frogfish Freudiansk felskrivning... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd November 19, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 19, 2021 4 timmar sedan, skrev Fredman: Tror du att de får servera någon bira från 1 december? Jag säger som Stefan Sauk: "Jag är skeptisk." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 (ändrad) Loy kratong idag och här gick det bra att köpa bira, rätt sort dessutom 🍻 Ändrades November 19, 2021 av LTD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 Vi tar nya tag, kanske öppnar någon gång 👍😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 (ändrad) På fredag kväll, 26 November, är det Fireworks festival på Pattaya Beach. Fotot nedan visar några av pråmarna som fyrverkerierna skjuts up från Ändrades November 21, 2021 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 För 2 år sedan var jag o tittade på fyrverkerierna och det var en trevlig upplevelse. Jag köpte ett plastskynke(filt) och satt på stranden.Och ser man på, jag fick sällskap på filten av en 63-årig dam från Bangkok, och den kvällen blev minnesvärd. Det var många länder som ställde upp i världsmästerskapen i fyrverkeri. Vet du hur många länder det kommer i år? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 23 minuter sedan, skrev born41: För 2 år sedan var jag o tittade på fyrverkerierna och det var en trevlig upplevelse. Jag köpte ett plastskynke(filt) och satt på stranden.Och ser man på, jag fick sällskap på filten av en 63-årig dam från Bangkok, och den kvällen blev minnesvärd. Det var många länder som ställde upp i världsmästerskapen i fyrverkeri. Vet du hur många länder det kommer i år? VM är det väl inte men häftig är det. I år (nästa helg) blir det väl extra kul utan alkohol, återstå att se om polisen tillåter medhavd dryck på stranden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 2 minuter sedan, skrev LTD: VM är det väl inte men häftig är det. I år (nästa helg) blir det väl extra kul utan alkohol, återstå att se om polisen tillåter medhavd dryck på stranden. Man har haft VM i fyrverkeri, som alternerat mellan länder i Asien.Hur det blir i år ,vet jag inte. Kanske har alla restriktioner satt stopp för det jippot? Thailand kanske kör en egen variant i år? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 Det sista som överger människan är hoppet. Det ska tydligen bli nya överläggningar i veckan om öppnandet. https://aseannow.com/topic/1240186-Thailand-to-consider-early-reopening-of-bars/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 Vore ju lite komiskt om fyrverkeriet blev uppskjutet...😜 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu