Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya

spooncreek

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev thomas001:

Jag och min fru har haft 4 nya bilar under åren här i Thailand. Alla bilar Har fått röd plåt vid köptillfället. Har aldrig fått den infon du beskriver när vi köpt bil! Vi har kört överallt i Thailand med rödskyltad bil, aldrig blivit stoppad p.g.a det. Kört igenom massor av s.k poliskontroller och checkpoints men alltid blivit genomvinkad med ett leende! 

Eftersom du inte blivit stoppad vet vi ju inte vad som hänt. När vi hade röd skylt blev vi stoppade en gång på väg till Pattaya, vilket medförde böter då vi inte i förväg fyllt i färdplanen i boken vi hade som följde med den röda skylten. I fortsättningen fyllde vi i boken, men blev aldrig mer stoppade.

Dela på andra sajter

• Svar 4,7k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• spooncreek

425

• Esspe

390

• pust

343

• Fritz

206

5 timmar sedan, skrev gst:

När vi köpte bil, var vi tvungna att fylla i en "körjournal" med färdplan när vi körde utanför distriktet. Dessutom fick vi inte köra efter 18. Vi missade detta med färdplanen, så första gången vi blev stoppade av polis blev det böter..

Udon?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Esspe:

Udon?

Ubon, men vi blev ju stoppade långt därifrån, kommer inte ihåg exakt, kanske 20 mil från Bangkok.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev pust:

Snygg bil 👍IMG20210321070405.thumb.jpg.388d7373c9d1f77a5f1f2a6127ba1d0c.jpgIMG20210321070317.thumb.jpg.5c80eac6e139b8d6a69c52ad0110025d.jpg

Vad har han i bagageluckan?

Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Esspe:

Vad har han i bagageluckan?

En antilop kanske?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

On 2021-05-07 at 14:24, skrev Esspe:

Nej Immigration skojar inte april. Antar att du köpt genom handlare och dom brukar fixa till det men det tar tid. Jag köpte privat och fixade själv ägarbytet på en dag. Varför det tar så lång tid genom handlare begriper jag inte men här skulle det ta 1-2 veckor om jag köpte beg via handlare. En annan Honda handlare ville ha 1500 THB och det skulle ta 1-2 månader. Begriper inte varför, man kan göra det själv på en dag och det kostade några hundra baht att få den i mitt namn. Som vanligt så är det väl olika i olika chaengwat.

16 timmar sedan, skrev gst:

När vi köpte bil, var vi tvungna att fylla i en "körjournal" med färdplan när vi körde utanför distriktet. Dessutom fick vi inte köra efter 18. Vi missade detta med färdplanen, så första gången vi blev stoppade av polis blev det böter..

Kör journal fick jag låna av chevrolet med löfte om att bara skriva med blyerts. Köra dygnet runt skulle gå bra bara boken var ifylld. Åkte igenom några kontroller men ingen som frågade efter den. 

Dela på andra sajter

On 2021-05-07 at 14:24, skrev Esspe:

Nej Immigration skojar inte april. Antar att du köpt genom handlare och dom brukar fixa till det men det tar tid. Jag köpte privat och fixade själv ägarbytet på en dag. Varför det tar så lång tid genom handlare begriper jag inte men här skulle det ta 1-2 veckor om jag köpte beg via handlare. En annan Honda handlare ville ha 1500 THB och det skulle ta 1-2 månader. Begriper inte varför, man kan göra det själv på en dag och det kostade några hundra baht att få den i mitt namn. Som vanligt så är det väl olika i olika chaengwat.

Förstår fortfarande inte vad man ska ha cert of rec till efter att man fått boken? Då är ju allt redan klart.

Är ju för att få boken i sitt namn som man behöver cert. 

Dela på andra sajter

lasseiudon
2 timmar sedan, skrev LTD:

Förstår fortfarande inte vad man ska ha cert of rec till efter att man fått boken? Då är ju allt redan klart.

Vad är det för "cert" som diskuteras i denna tråd?

Dela på andra sajter

stefan5300
12 timmar sedan, skrev pust:

Snygg bil 👍IMG20210321070405.thumb.jpg.388d7373c9d1f77a5f1f2a6127ba1d0c.jpgIMG20210321070317.thumb.jpg.5c80eac6e139b8d6a69c52ad0110025d.jpg

Snor dessa bilder.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

stefan5300
12 timmar sedan, skrev pust:

Snor dessa bilder.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev LTD:

Det är ju inte klart förrän den står i ditt namn och för att föra över den behöver du CoR.

Ändrades av Esspe

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Vad är det för "cert" som diskuteras i denna tråd?

Certificate of residence.

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev LTD:

Kör journal fick jag låna av chevrolet med löfte om att bara skriva med blyerts. Köra dygnet runt skulle gå bra bara boken var ifylld. Åkte igenom några kontroller men ingen som frågade efter den. 

Boken (vi fick) hör ju till röda skylten, så den var använd tidigare. Den behövde bara fyllas i om vi var utanför distriktet. Till oss sade de att vi inte fick köra utanför distriktet efter 18.

Dela på andra sajter

Gammalt och nytt möts!

I den här youtube-videon har de tagit ett filmklipp från 1994 och lagt bredvid ett "likadant" från 2021.

Riktigt kul!

Dela på andra sajter

Captain Morgan
On 5/9/2021 at 9:44 AM, stefan5300 said:

Snor dessa bilder.

Det sitter bergis en Toyota V6:a monterad under huven. 

Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Det sitter bergis en Toyota V6:a monterad under huven. 

Eller Lexus!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Fan vad förvånade ni skulle bli om det visade sig vara en Briggs & Stratton.  😉

Dela på andra sajter

spooncreek

Så kan det gå numera om man tar ett par bira med polarna hemma.....det är grannen (angivaren) bakom kameran som det verkar...

https://www.facebook.com/carlos.debacker.1/videos/2930079123946179

Edit: Det är i Phuket tydligen, men i avsaknad av en "nytt i Phuket" tråd får den ligga kvar här. :-) 

https://thethaiger.com/news/phuket/british-citizens-fined-6000-baht-each-for-illegal-party-in-phuket

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

Det farligaste med Covid-19 är inte själva viruset utan all hjärntvättsdumhet som följer...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev spooncreek:

Så kan det gå numera om man tar ett par bira med polarna hemma.....

https://www.facebook.com/carlos.debacker.1/videos/2930079123946179

Ibland är det kul att Thailand är lite vilda västern. Men just den här skiten är otroligt trist, och visar en annan sida av landet än stränder och Changbira.

Otroligt småsinta och nationalistiska. Sen är ju nivån på engelska på brunskjortorna patetisk, det är ju som att höra en 3-åring som sett en cowboyfilm.

Inget kul läge att hamna i. Det är nog bara att garva och betala.....

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...