Esspe Inlagd Mars 31, 2021 Dela Inlagd Mars 31, 2021 7 minuter sedan, skrev spooncreek: Har samma erfarenhet som du när det gäller WC. Minns på rak arm en sen lunch på Mega Bangna i BKK där ingen charm i världen hjälpte för att få ett glas rött till maten strax efter 14. Vill också minnas att det var samma lika på Royal Garden i Pattis. Med Mega Bangna tror jag det handlade om att alla restaurangerna hade/har förbud att servera alkohol mellan 14-17.. Det är ju nästan @Atom:s hemmaplan så vi pingar honom på den för att bekräfta eller dementera. Jag blev förvånad att dom sålde vin under förbudstiden i Phuket. Måste dock kasta in en brasklapp om servering. Inte helt säker på att det var efter 14 som jag beställde vinet. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Mars 31, 2021 Dela Inlagd Mars 31, 2021 Visste inte att Wine Connection var restauranger, trodde att de bara sålde vin där... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 31, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Mars 31, 2021 12 minutes ago, Abercrombie said: Visste inte att Wine Connection var restauranger, trodde att de bara sålde vin där... Bra käk, du får testa på nästa resa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Mars 31, 2021 Dela Inlagd Mars 31, 2021 2 timmar sedan, skrev Abercrombie: Visste inte att Wine Connection var restauranger, trodde att de bara sålde vin där... Som Spooncreek skriver så helt okej käk- lite upper class junk food. Men som någon varit inne på så kan dryckesförbudet hänga ihop med närheten till en skola. Två, tre strategiskt placerade skolor på walking street och hela stället förvandlas till Saudi arabien... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Mars 31, 2021 Dela Inlagd Mars 31, 2021 10 timmar sedan, skrev pust: Sitter på"gubbhyllan"och kåtar upp mig 👍😄😄 På henne??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd April 2, 2021 Dela Inlagd April 2, 2021 On 2021-04-01 at 05:38, skrev möljis: På henne??? Jag tog numret åt dig 😄👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd April 2, 2021 Dela Inlagd April 2, 2021 On 2021-03-31 at 11:14, skrev Esspe: Vilket LK? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd April 2, 2021 Dela Inlagd April 2, 2021 2 timmar sedan, skrev pust: Jag tog numret åt dig 😄👍 Så jäkla bra, då får jag det på söndag!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd April 2, 2021 Dela Inlagd April 2, 2021 3 timmar sedan, skrev möljis: Så jäkla bra, då får jag det på söndag!! Ett nummer? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 2, 2021 Dela Inlagd April 2, 2021 On 3/31/2021 at 11:09 PM, spooncreek said: Har samma erfarenhet som du när det gäller WC. Minns på rak arm en sen lunch på Mega Bangna i BKK där ingen charm i världen hjälpte för att få ett glas rött till maten strax efter 14. Vill också minnas att det var samma lika på Royal Garden i Pattis. Med Mega Bangna tror jag det handlade om att alla restaurangerna hade/har förbud att servera alkohol mellan 14-17.. Det är ju nästan @Atom:s hemmaplan så vi pingar honom på den för att bekräfta eller dementera. Vi mötte upp några bekanta på Teppan (också Mega Bangna) för ett par helger sedan och och tänkte ta en öl innan vi beställde in en sen lunch (eller tidig middag) men det blev blankt nej då klockan var runt 16:30. Vi grabbar/gubbar gick då över till Wine Connection men det blev nej där också så åtminstone på Mega Bangna är de tuffa. Men så har de också haft en svensk GM till för ett halvår sedan och vi tar ju allmänt sett hårt på föreskrifter 😉. Däremot är jag nästan 100 på att jag köpt några vinflaskor i butiken på Wine Connection under "förbudstiden". Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 11, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 11, 2021 (ändrad) On 3/31/2021 at 8:00 PM, spooncreek said: Håll i hatten gubbar, I morgon öppnar den äntligen, den nya nattklubben på Avenue/Major. Det har fejats och fixats i många månader nu och lär kunna bli bra hallabaloo som passar de mer trendkänsliga och hippa medlemmarna. Det var väl en evig tur att min gode granne ordnade kalas i byn-i-byn samma dag, annars kunde man hamnat här: den nyöppnade klubben som verkar vara det ställe där pesten spridits mest i stan. Trist start för ett påkostat bygge. Ändrades April 11, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 12, 2021 Dela Inlagd April 12, 2021 On 2021-04-02 at 14:18, skrev Atom: Vi mötte upp några bekanta på Teppan (också Mega Bangna) för ett par helger sedan och och tänkte ta en öl innan vi beställde in en sen lunch (eller tidig middag) men det blev blankt nej då klockan var runt 16:30. Vi grabbar/gubbar gick då över till Wine Connection men det blev nej där också så åtminstone på Mega Bangna är de tuffa. Men så har de också haft en svensk GM till för ett halvår sedan och vi tar ju allmänt sett hårt på föreskrifter 😉. Däremot är jag nästan 100 på att jag köpt några vinflaskor i butiken på Wine Connection under "förbudstiden". Kan man fortfarande handla Alkoholhaltiga drycker under "Förbudstiderna" OM man handlar minst 10 liter? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kentan Inlagd April 12, 2021 Dela Inlagd April 12, 2021 Efter gårdagens regnskur var det svårt ta sig fram på stranden I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being. Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 12, 2021 Dela Inlagd April 12, 2021 4 timmar sedan, skrev Kentan: Efter gårdagens regnskur var det svårt ta sig fram på stranden Oj då. Det är bara att hoppas på att det regnar lite mer mellan fårorna nästa gång så det jämnar ut sig. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 13, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 13, 2021 (ändrad) Dagsfärsk nyhet från Sin City: det tränas inne på Champagne agogo inför ett återöppnande. Ändrades April 13, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 15, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 15, 2021 (ändrad) Mer dagsfärsk info. Egentligen vill jag inte avslöja vilken medlem det är, men låt mig säga att han vanligtvis är hård mot de hårda och att blixten brukar stå stilla när han rör sig.... Ändrades April 15, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd April 15, 2021 Dela Inlagd April 15, 2021 18 minuter sedan, skrev spooncreek: Mer dagsfärsk info. Egentligen vill jag inte avslöja vilken medlem det är, men låt mig säga att han vanligtvis är hård mot de hårda och att blixten brukar stå stilla när han rör sig.... När xxx sover så stör man inte 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd April 16, 2021 Dela Inlagd April 16, 2021 10 timmar sedan, skrev spooncreek: Mer dagsfärsk info. Egentligen vill jag inte avslöja vilken medlem det är, men låt mig säga att han vanligtvis är hård mot de hårda och att blixten brukar stå stilla när han rör sig.... I väntan på att landet ska öppnas upp. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd April 18, 2021 Dela Inlagd April 18, 2021 https://thepattayanews.com/2021/04/15/Pattaya-hotel-room-booking-was-at-70-to-80-percent-for-their-members-during-songkran-despite-covid-19-says-Thailand-eastern-hotel-association/?fbclid=IwAR0sd7ZEUDS7t39nx7m6ci4LusamHvdIEKKu_WNEHVeCXccHmfsIzilWJ40 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 3, 2021 Dela Inlagd Maj 3, 2021 Väldigt bra Rioja på Friendship nu. Reserva 2015 för det facila priset av 745 baht. Unna er nåt gott i tristessen. Dessutom hade dom 500 g NZ Mainland cheddar tasty ost för 259 baht. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 3, 2021 Dela Inlagd Maj 3, 2021 1 timme sedan, skrev Esspe: Väldigt bra Rioja på Friendship nu. Reserva 2015 för det facila priset av 745 baht. Unna er nåt gott i tristessen. Dessutom hade dom 500 g NZ Mainland cheddar tasty ost för 259 baht. Tack för tipset! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Maj 3, 2021 Dela Inlagd Maj 3, 2021 Nya brudar när barena öppnar 👍😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 3, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 3, 2021 (ändrad) Konfidentiell info endast till MPR medlemmar som befinner sig i Pattaya: Idag när jag kom upp ur bingen var hela mitt hem desinficerat. Damen hade varit och hämtat specialmedel som utdelades på ett kontor på soi 6 av alla ställen. Så om någon vill ha en ursäkt för att åka till sexan på spaning och samtidigt få ett covidsäkrat hem.....😉 . Ändrades Maj 3, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 3, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 3, 2021 (ändrad) 7 hours ago, Esspe said: Väldigt bra Rioja på Friendship nu. Reserva 2015 för det facila priset av 745 baht. Unna er nåt gott i tristessen. Dessutom hade dom 500 g NZ Mainland cheddar tasty ost för 259 baht. Annars kan jag tipsa om 3 liter Mont Clair, även kallat "Chateau Fyllhund" för endast 995 THB i samma butik. Ändrades Maj 3, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Maj 3, 2021 Dela Inlagd Maj 3, 2021 8 timmar sedan, skrev pust: Nya brudar när barena öppnar 👍😀 Kommer det att finnas tunnor, så man kan stoppa ner brudarna med huvudet före, så inte den nedhängande magen inte hindrar vage försök till förlustelse? Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu