MaiChai Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 Har kommit över en HD Sportster -98 till en billig peng efter att förra ägaren tröttnat efter att ha plockat ner den i molekyler. Den är ju mer än lovligt skabbig i lacken-som till stora delar är nerslipad/mattad inför en planerad omlackering som aldrig blev av. Men nu funderar jag på att foliera den, i princip bara tanken och skärmarna i försvarets mattgröna färg, frågan är nu om man kan hitta den som folie utan att behöva köpa 30 metet som jag såg en del rullar var på? Eller det är lika bra att packa ner delarna som ska folieras i lådor och ta med mig till Thailand för lackering istället? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 Kan väl inte kosta många kronor att lacka de smågrejorna här hemma? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 Försvarets grönfärg köper du billigt på öb, sen är det väl bara å rolla på, verkar överkurs att släpa prylarna till Thailand för samma behandling Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd September 1, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 1, 2014 Försvarets grönfärg köper du billigt på öb, sen är det väl bara å rolla på, verkar överkurs att släpa prylarna till Thailand för samma behandling Hehe, jag var lite otydlig där. Släpar jag med grejorna till Thailand blir det ju en riktig lackering och inte mattgrönt. Problemet är att jag inte har bestämt mig för vilken lackering jag vill ha ännu och tror inte jag vet det tills jag drar till Thailand den 27 september heller. Därför hade jag tänkt att foliera/mattlacka den så länge så att man kan ut och gasa lite! "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 (ändrad) Hehe, jag var lite otydlig där. Släpar jag med grejorna till Thailand blir det ju en riktig lackering och inte mattgrönt. Problemet är att jag inte har bestämt mig för vilken lackering jag vill ha ännu och tror inte jag vet det tills jag drar till Thailand den 27 september heller. Därför hade jag tänkt att foliera/mattlacka den så länge så att man kan ut och gasa lite! Transporten av sakerna Thailand ToR är nog nära på lika dyr som vad det kostar att lacka en liten sprustertank och några skärmar/kåpor i Sverige. Men en foliering kunde ju vara lite udda! Ändrades September 1, 2014 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kung Otto Inlagd September 2, 2014 Dela Inlagd September 2, 2014 Jag hade en gammal HD som jag måla med pensel och slipa ner med våtslippapper så det blev som sprutlackering, blev skitbra, brittisk racing green Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd September 2, 2014 Dela Inlagd September 2, 2014 Men herre gud vilka problem Lacka skiten i sverige istället för att släpa med skiten till Thailand Du betalar MAX 2000skr för ett perfekt underarbete å den skabbiga gröna färgen som du vill ha Jobba en dag extra så har du råd eller så skickar du hit grejorna så fixar jag det åt dig Äre en bakskärm å tank du ska ha lackat tar jag 1500skr av dig Up 2 u now Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd September 2, 2014 Dela Inlagd September 2, 2014 Slipp då tjurskalle Nu har jag inte tid Allt är lackat på tanken Inga klistermärken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd September 2, 2014 Dela Inlagd September 2, 2014 Slipp då tjurskalle Nu har jag inte tid Allt är lackat på tanken Inga klistermärken 18454_251696500673_5546565_n.jpg 18454_251696505673_7516666_n.jpg Vad skall det månne föreställa, maskar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd September 3, 2014 Dela Inlagd September 3, 2014 Vad skall det månne föreställa, maskar? Ja det är Flenmaskar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd September 3, 2014 Dela Inlagd September 3, 2014 Ja det är Flenmaskar Coolt, va tar du för att lacka en sparkstötting med maskmotiv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd September 3, 2014 Dela Inlagd September 3, 2014 Ja det är FlenmaskarSåg ut som flensost men riktigt snyggt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd September 3, 2014 Dela Inlagd September 3, 2014 Riktigt niceva tar du för ett sådant jobb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gustav Inlagd September 3, 2014 Dela Inlagd September 3, 2014 Länge leve RatBikes och Ratrods!!! Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own http://www.dahlen.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd September 3, 2014 Dela Inlagd September 3, 2014 Riktigt niceva tar du för ett sådant jobb Det var ett bytesjobb men ca 2000-2500 skr å då var det en bakskärm åsså Allt beror på hur det ser ut före underarbetet Knöligt å jävligt tar jag lite till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd September 4, 2014 Dela Inlagd September 4, 2014 Det var ett bytesjobb men ca 2000-2500 skr å då var det en bakskärm åsså Allt beror på hur det ser ut före underarbetet Knöligt å jävligt tar jag lite till Låter bra återkommer senare om det går bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd September 4, 2014 Dela Inlagd September 4, 2014 Lackar du hjälmar me Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd September 4, 2014 Dela Inlagd September 4, 2014 (ändrad) Lackar allt men inte motivlacker,,,usel på det om du inta ska ha Helgonet på hjälmen vill säga Återkom du bara,,inga problem alls Ändrades September 4, 2014 av Maloon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd September 4, 2014 Dela Inlagd September 4, 2014 :) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd September 4, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 4, 2014 Slipp då tjurskalle Nu har jag inte tid Allt är lackat på tanken Inga klistermärken 18454_251696500673_5546565_n.jpg 18454_251696505673_7516666_n.jpg Det var ju elegant-och överkomligt, men jag har bestämt mig för en annan väg... Japp, det blir ratbikestuket på den, mattsvart och olivgrönt är tanken, lite åt hållet som on svenska armén köpt Harley till sina ordonanser istället för Jawa,,, "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd September 5, 2014 Dela Inlagd September 5, 2014 Det var ju elegant-och överkomligt, men jag har bestämt mig för en annan väg... Japp, det blir ratbikestuket på den, mattsvart och olivgrönt är tanken, lite åt hållet som on svenska armén köpt Harley till sina ordonanser istället för Jawa,,, Lacken var bara ett förslag till dig av vad jag sysslar med för lacker Du kan få den lackad med grus i om du vill med 100 lager klarlack Kunden bestämmer helt å hållet vad han vill ha å jag går efter det klarar jag inte av det är det bara att gå till nästa dörr å fråga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu