Jump to content
IGNORERAD

Foliera en HD?

MaiChai

Recommended Posts

Har kommit över en HD Sportster -98 till en billig peng efter att förra ägaren tröttnat efter att ha plockat ner den i molekyler.

Den är ju mer än lovligt skabbig i lacken-som till stora delar är nerslipad/mattad inför en planerad omlackering som aldrig blev av.

Men nu funderar jag på att foliera den, i princip bara tanken och skärmarna i försvarets mattgröna färg, frågan är nu om man kan hitta den som folie utan att behöva köpa 30 metet som jag såg en del rullar var på?

Eller det är lika bra att packa ner delarna som ska folieras i lådor och ta med mig till Thailand för lackering istället?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Försvarets grönfärg köper du billigt på öb, sen är det väl bara å rolla på, verkar överkurs att släpa prylarna till Thailand för samma behandling

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Försvarets grönfärg köper du billigt på öb, sen är det väl bara å rolla på, verkar överkurs att släpa prylarna till Thailand för samma behandling

Hehe, jag var lite otydlig där. Släpar jag med grejorna till Thailand blir det ju en riktig lackering och inte mattgrönt.

Problemet är att jag inte har bestämt mig för vilken lackering jag vill ha ännu och tror inte jag vet det tills jag drar till Thailand den 27 september heller. Därför hade jag tänkt att foliera/mattlacka den så länge så att man kan ut och gasa lite!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Hehe, jag var lite otydlig där. Släpar jag med grejorna till Thailand blir det ju en riktig lackering och inte mattgrönt.

Problemet är att jag inte har bestämt mig för vilken lackering jag vill ha ännu och tror inte jag vet det tills jag drar till Thailand den 27 september heller. Därför hade jag tänkt att foliera/mattlacka den så länge så att man kan ut och gasa lite!

Transporten av sakerna Thailand ToR är nog nära på lika dyr som vad det kostar att lacka en liten sprustertank och några skärmar/kåpor i Sverige.

Men en foliering kunde ju vara lite udda!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Jag hade en gammal HD som jag måla med pensel

och slipa ner med våtslippapper så det blev som sprutlackering, blev skitbra, brittisk racing green

Dela på andra sajter

Men herre gud vilka problem

Lacka skiten i sverige istället för att släpa med skiten till Thailand

Du betalar MAX 2000skr för ett perfekt underarbete å den skabbiga gröna färgen som du vill ha

Jobba en dag extra så har du råd eller så skickar du hit grejorna så fixar jag det åt dig

Äre en bakskärm å tank du ska ha lackat tar jag 1500skr av dig

Up 2 u now

Dela på andra sajter

Riktigt niceva tar du för ett sådant jobb

Det var ett bytesjobb men ca 2000-2500 skr å då var det en bakskärm åsså

Allt beror på hur det ser ut före underarbetet

Knöligt å jävligt tar jag lite till

Dela på andra sajter

Det var ett bytesjobb men ca 2000-2500 skr å då var det en bakskärm åsså

Allt beror på hur det ser ut före underarbetet

Knöligt å jävligt tar jag lite till

Låter bra återkommer senare om det går bra :)

Dela på andra sajter

Lackar allt men inte motivlacker,,,usel på det om du inta ska ha Helgonet på hjälmen vill säga

Återkom du bara,,inga problem alls

post-10791-0-21275600-1409815384.jpg

Ändrades av Maloon
Dela på andra sajter

Slipp då tjurskalle

Nu har jag inte tid

Allt är lackat på tanken

Inga klistermärken

attachicon.gif18454_251696500673_5546565_n.jpg

attachicon.gif18454_251696505673_7516666_n.jpg

Det var ju elegant-och överkomligt, men jag har bestämt mig för en annan väg...

Japp, det blir ratbikestuket på den, mattsvart och olivgrönt är tanken, lite åt hållet som on svenska armén köpt Harley till sina ordonanser istället för Jawa,,,

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Det var ju elegant-och överkomligt, men jag har bestämt mig för en annan väg...

Japp, det blir ratbikestuket på den, mattsvart och olivgrönt är tanken, lite åt hållet som on svenska armén köpt Harley till sina ordonanser istället för Jawa,,,

Lacken var bara ett förslag till dig av vad jag sysslar med för lacker

Du kan få den lackad med grus i om du vill med 100 lager klarlack

Kunden bestämmer helt å hållet vad han vill ha å jag går efter det

klarar jag inte av det är det bara att gå till nästa dörr å fråga

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...