Oregistrerad Inlagd Augusti 26, 2014 Dela Inlagd Augusti 26, 2014 Någon som vart där? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 26, 2014 Dela Inlagd Augusti 26, 2014 Ja. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 Ja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 (ändrad) Jag var nere I kajen och köpte en röd varmkorv och sedan tillbaka I båten igen på 80 talet.Första gången jag såg röd pölse så man var tvungen och smaka. Ändrades Augusti 27, 2014 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 Jag var nere I kajen och köpte en röd varmkorv och sedan tillbaka I båten igen på 80 talet. Första gången jag såg röd pölse så man var tvungen och smaka. Och gott som fan med ristad lök, jag kan sluka 10 stycken utan problem Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 Och gott som fan med ristad lök, jag kan sluka 10 stycken utan problem Men nyrökt strömming på Bornholm är inte dumt det heller Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 Nyrökt strömming är gott överallt Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 Nyrökt strömming är gott överallt Men godast på Bornholm när man är där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 Men nyrökt strömming på Bornholm är inte dumt det heller Böckling är inte dumt det heller Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 I Stockholm var det gott om böckling Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 Var där när jag var ca: 5år så jag kommer inte ihåg så mycket men har ett minne som etsnat sig fast - böckling!!! Vi hade stannat till på ett rökeri och handlade varma/nyrökta sillar. Minns att jag tog mina godispengar för att köpa en till, jag tyckte att det var det godaste jag hade smakat! En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 På Bornholm ska man hyra en cykel och åka runt ön i maklig takt “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 Men nyrökt strömming på Bornholm är inte dumt det heller Røget sild heter det på dansk å vilka minne som kommer nu voine voine Tina från tejn hvilken tjej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 Böckling är inte dumt det heller Men då ska den komma från "Böna" rökeriet Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 Varit där en hel del tidigare, men säkert 15 år sen sist. Men Sandvig-Allinge måste besökas, likaså Gudhjem. Hammershus rekommenderas oxå. Stranden Dueodde är fin - nä, den är t.om jävligt fin. Go tur., Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 Røget sild heter det på dansk å vilka minne som kommer nu voine voine Tina från tejn hvilken tjej Var går fiskegränsen mellan strömming och sill? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 Varit där en hel del tidigare, men säkert 15 år sen sist. Men Sandvig-Allinge måste besökas, likaså Gudhjem. Hammershus rekommenderas oxå. Stranden Dueodde är fin - nä, den är t.om jävligt fin. Go tur.,allinge-sandvig heter det hi hi ja mkt fin ö Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 Var går fiskegränsen mellan strömming och sill? Kristianopel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 28, 2014 Dela Inlagd Augusti 28, 2014 Var går fiskegränsen mellan strömming och sill? - Enligt ett kungligt påbud från 1500-talet ska sill som fångats öster om en linje mellan Kalmar och den polska kusten kallas för strömming. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 29, 2014 Dela Inlagd Augusti 29, 2014 Kristianopel.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 29, 2014 Dela Inlagd Augusti 29, 2014 Kristianopel.. Latitude eller Longitude? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 Skiter i den rögade sillen, blir nock Burg nästa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu