Jump to content

IGNORERAD

oanat aventyr i pattong

Baa

Recommended Posts

Ett oanat aventyr I Pattong.

Svensk, blond och i ens egna ogon totalt oemotstandlig, landar man pa Phuket airport kl 11 pa formiddan efter 14 langa timmar med 2 byten, latt svettig och inte blev det battre av att kliva ut pa plattan i Phuket, snarare luktar man formodligen som en fyllo i Bjorns Tradgard pa Sodermalm, men lik forbannat oemotstandlig. Polaren som va nagra ar aldre och redan lagom pa roken ropade bara nat om att ”hamta vaskorna, jag ska kolla brudsituationen”.

Redan dar, efter en kort promenad, insag man varfor det va sa satans viktigt att aka till Thailand.  Dom log at mig redan dar, hur lange ska det droja innan dom borjar ragga lite ocksa?

Det tog exakt 1 tim o 16 min. Da sattes dojan inanfor den eftermiddasoppna baren i hornet av Bangla och Sio Gonzo. Det va val inte svart att se vem som just kom fran vintern i Svedala, vit som ett lakan och draglet hangande i mungipan, ” Du, Nicke (polarn) kolla vilka brudar, dom verkar ju stenklara!”  Inget svar, vander mig lite om for att kolla va fan han tog vagen,  ingen Nicke, tar ett kliv ut mot gatan och tittar naturligtvis at fel hall, PANG, dar ligger man med en satans moppe over sig, som tur va ingen storre skada an sjalvfortroendet, men det brukar botas men en o annan bars.

Nicke aterfanns sittande uppflugen pe en barstol med snoken langt ner i urringningen pa lilla Da. Han va ju rutinerad, hade varit i Pattis 2 ggr sa kunde drillen, trodde han i alla fall och jag litade ju pa honom, ung och gron som man var.

Nu trodde Ni att den har storyn skulle handla om mig, FEL, det har ar den totalhavererade semestern som Nicke, den rutinerade, asamkade sig sjalv.

Redan forsta kvallen hade Nicke klart for sig att det var dags att testa Nils Adamsons produkter, in med lilla Da pa rummet som lag pa gatuplanet, direkt bakom gangen till receptionen.

Naturen har sin gang och det ar dags att avlagsna den numer valfyllda ballongen, detta gor sig bast pa WC och dit stalldes kosan, upp med dorren och stirrar ratt in i ogonen pa Musse Piggs vilda slakting i Pattong, nu var goda rad dyra, hur tar man livet av detta odjur pa enklaste satt?

Det enda verktyg som fanns tillhanda va den alltillstades narvarande gummiskrapan, den fick duga. Efter ett antal vildsinta swingar fich Nicke in en fulltraff, musse la sig pa rygg och va till synes stendod. Hjalten tar segervisst upp besten i svansen, oppnar dorren till rummet dar lilla Da vettskramt hort det fasansfulla ovasendet med skrikar och slag, visar stolt upp trofen, men, han hade fortfarande beviset pa aktiviteten hangande pa den numer vilande apparaten.

Ovasendet hade inte bara skramt lilla Da utan aven damen i receptionen undrade va fan som pagick och knackade pa dorren for att forsakra sig om att laget va OK.

Lilla Da som va vettskramd av anblicken av musse, eller det andra onamnbara drog handduken om sig och hoppade ur bingen och oppnade dorren, den syn som receptionissan fick maste vara arets vykort fran Thailand, naken man med dod mus i ena handen, en krokig gummiskrapa i den andra och ett valfyllt gummi pa, ja just det,.

Plotsligt gick det upp ett liljeholmens for Nicke, samtidigt vaknade musse till liv och sprattlade sig loss ur Nickes nypa och drog ivag ut i hotellet, Nicke gjorde helt om och skuttade in pa WC, jattemisstag. Det blota golvet va som en nyspolad iskana, Nicke gjorde en dubbel mollbergare med skruv och landade pa hacken.

Vart musen tog vagen vet jag inte men Nicke kom till Phuket international med sprackt svanskota, tva veckors konvalecens, sedan var det slut pa den semestern.

Hur det gick for mig?  Det ar en helt anna historia.  Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Håller med! Ett brutet ben eller arm hade väl gått ann, då hade han ju fortfarande varit med i matchen men

en bruten svanskota... kan inte blivit allt för mycket aktiviter utan kläder efter det missödet. :crazy:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Kul  :good:   :great:väntar på en helt annan historia  :D

Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...