Tetra Inlagd September 6, 2014 Dela Inlagd September 6, 2014 Har bokat över jul o nyår med finnarna 13 800 för mig o tjejen med bra tider och är hel nöjd . Så länge det är nattflyg så är det väl inte så jäkla noga o man får gratis sprit eller inte ,bara man får lite te maten Annars så tycker man inte behöver vara så noga med vilka man flyger med ,bara man är nöjd med pris o tid , förhoppningsvis så är det väl inte flygresan man prioterar mest utan det som händer efter man landat . Tetra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd September 6, 2014 Dela Inlagd September 6, 2014 Enligt mig är du totalt fel ute. Är det maten och spriten som gör flighten så har du kanske fel prio eller inte smakat den. Jag tycker den mesta flygplansmaten smakar så att man överlever, så ock Finnairs, ungefär i klass med Thai. I övrigt har de gånger jag åkt med Finnair bara gått bra. Ända tills jag såg fel på dag och kom för sent till Suvan. Något flygbolag som har bättre service vid sådana tillfällen får man nog leta efter. Frugan, dottern och jag kom hem en aning sent utan att behöft betala skjorta. Trots fulla flygplan lyckades de stoppa in oss på en flight. Service av bästa sort när den behövs som mest. Sånt är värt mycket. det kan jag hålla med om. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd September 6, 2014 Dela Inlagd September 6, 2014 Finnair får alla fall högt betyg. http://www.airlinequality.com/Airlines/AirlineA-Z.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 8, 2014 Dela Inlagd September 8, 2014 Tack för alla svar. Priset är ju bra, och snabbt går det ju också. Jag gillar dock inte att de lyfter på morgonen, jag måste ju åka på natten från Bangkok eller Pattaya. Dessutom landar de sent på eftermiddagen samma dag. Jaja, jag avvaktar till vårkanten och ser om något bolag kampanjar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Finnair brukar ju vara punktliga, men inte idag. Detta gäller flighten från BKK till Helsinki. Min son hann ända fram till gaten. Där fick de först information kl. 08.00 att det är försenat pga. motorproblem. Nu ringde jag honom nyss och planet är borta från gaten. Få se hur lång försening det blir, hoppas de får ett bra hotel. Tur för honom att han inte har så tight till båten, så det gör inget om det blir försenat 1 dygn. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Finnair brukar ju vara punktliga, men inte idag. Detta gäller flighten från BKK till Helsinki. Min son hann ända fram till gaten. Där fick de först information kl. 08.00 att det är försenat pga. motorproblem. Nu ringde jag honom nyss och planet är borta från gaten. Få se hur lång försening det blir, hoppas de får ett bra hotel. Tur för honom att han inte har så tight till båten, så det gör inget om det blir försenat 1 dygn. Passagerarna checkades in på Novotel kl. 11.30 så det kanske blir en längre försening. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Passagerarna checkades in på Novotel kl. 11.30 så det kanske blir en längre försening. då är det säkert ett par injektorer som är paj eller möjligen skit i förgasaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 då är det säkert ett par injektorer som är paj eller möjligen skit i förgasaren Ja.Dessa kassa Stromberg förgasare.Dom borde köpa in Weber kan man tycka he he. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Ja.Dessa kassa Stromberg förgasare.Dom borde köpa in Weber kan man tycka he he. Kan vara pumpen också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Kan vara pumpen också Kan så vara.Vi borde åka iväg och fixa detta nu.Tar du med skiftnyckeln så tar jag med min flatmejsel. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Slägga ,yxa och spett ,tar även med mig silvertape Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Tar med ett par malaxlimpor fär vi nog förstärkning från Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Kan vara pumpen också Enligt säkra källor beror förseningen på höga halter Kryptonix i tankarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Slägga ,yxa och spett ,tar även med mig silvertape Fan..du har ju stora verktygslådan. Lyckos! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Fan..du har ju stora verktygslådan. Lyckos! jo spett var bra att ha när man körde Scania och växelföraren hoppa ur ,bara fram med spettet och slå i växel så man kom till en bättre plats att reparera Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Tycker det är bekvämast att åka Finnair från Landvetter. Kort byte I Helsingfors och så är man snart framme. Spritfrågan löste jag sist genom att köpa en sexpack öl på taxfree och drack på flyget. Sov gott förutom någon pissepaus. Hade jag bott I Stockholm så hade ju alternativen varit annorlunda. Men så fort, och billigt som möjlig gäller för mig. Det är dyrt och vandra runt på flygplatser med familj. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Har själv inga problem med att flyga med Finnarna fast flyget går på morgonen från BKK när man har 1 timmes restid dig från huset Mvh.Dolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Det är dyrt och vandra runt på flygplatser med familj. Det ska gudarna veta! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Passagerarna checkades in på Novotel kl. 11.30 så det kanske blir en längre försening. Hade han åkt med något annat bolag så har det säkert varit stridigt att få komma in på hotell efter 3 - timmar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Hade han åkt med något annat bolag så har det säkert varit stridigt att få komma in på hotell efter 3 - timmar. Tror jag inte,norwegian skickade sina på hotell i vintras och thai brukar också fixa hotell i bkk ganska omgående Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Tror jag inte,norwegian skickade sina på hotell i vintras och thai brukar också fixa hotell i bkk ganska omgående Japp, för något år sedan så flyg vi just med Thai och då var det förseningar. Fick bo på Novotel o det var ju ganska så nice! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 (ändrad) Hade han åkt med något annat bolag så har det säkert varit stridigt att få komma in på hotell efter 3 - timmar. Planet kom iväg kl. 21.30 (13 timmars försening) så det blev nattflyg vilket ju är en fördel. Ändrades September 14, 2014 av lill_kurre "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 (ändrad) Planet kom iväg kl. 21.30 (13 timmars försening) så det blev nattflyg vilket ju är en fördel. Tja. men grabben uppskattar det nog inte. Minsta tid för transfer skulle vara roligt att höra av dom som flugit via helsigfors. Helst inte springandes... Bokar gärna med lite lägre stopp, jag är en försiktig general. Ändrades September 14, 2014 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd September 15, 2014 Dela Inlagd September 15, 2014 Tycker det är bekvämast att åka Finnair från Landvetter. Kort byte I Helsingfors och så är man snart framme. Spritfrågan löste jag sist genom att köpa en sexpack öl på taxfree och drack på flyget. Sov gott förutom någon pissepaus. Hade jag bott I Stockholm så hade ju alternativen varit annorlunda. Men så fort, och billigt som möjlig gäller för mig. Det är dyrt och vandra runt på flygplatser med familj. Inte tillåtet Säger det bara så inte nån råkar i trubbel om/ när dom försoker dricka medhavd alkohol på flyget Det kan gå bra det gjorde det när jag flög med Aeroflot 2009. Det var stolsgrannen som drack upp hela sin PET flaska med sprit han bara fortsatte att beställa in "gratis" groggvirke (pepsi) och sjunga allsång flygvärdinnorna blev lite sura när dom samlade in tomburkar och annat skräp och han langade med den tomma petflaskan . Har sett att finnair har bra priser mellan Stockholm och Bangkok då och då. Är restiderna bra så kanske man provar nån gång, Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaigren Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 Får man köpa med sig taxfree alkohol när man mellanlandar i Helsingfors på vägen hem ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu