Rillex Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 On 2021-07-10 at 22:51, skrev Benriach: Vem tillbringar 24 h på hotellet? Ja, förutom karantänsresenärer då alltså... Expandera De som ska strippa sin resa med flyget så mycket det går men f**n ta bofinken om det är med ett arab bolag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farangset Inlagd Juli 11, 2021 Dela Inlagd Juli 11, 2021 On 2021-07-10 at 13:53, skrev frogfish: Oväntat att just du inte kommer överens med folk..... Expandera Tråkig flygplats dessutom tar dom inte kontanter fel på uttagsautomater men kanske var det bara tillfälligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Juli 11, 2021 Dela Inlagd Juli 11, 2021 On 2021-03-03 at 10:53, skrev Abercrombie: Någon som vet hur långt innan avgång som bonusresor i business släpps? Expandera Missat din fråga... Finnair släpper bonusresor 331 dagar innan avgång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Juli 11, 2021 Dela Inlagd Juli 11, 2021 On 2021-07-10 at 13:53, skrev frogfish: Oväntat att just du inte kommer överens med folk..... Expandera Det har fungerat bra på andra flygplatser. Nu har ju finnar en lite avog inställning till Svenskar, ja för övrigt verkar ju bara finnar duga åt finnar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 11, 2021 Dela Inlagd Juli 11, 2021 (ändrad) On 2021-07-10 at 12:52, skrev Batting: Det enda flygbolag som fått mig att missa ett anslutningsflyg. Sedan har de synnerligen otrevlig flygplatspersonal i Helsingfors, men det är kanske en annan sak. Expandera On 2021-07-11 at 09:37, skrev Batting: Det har fungerat bra på andra flygplatser. Nu har ju finnar en lite avog inställning till Svenskar, ja för övrigt verkar ju bara finnar duga åt finnar. Expandera För drygt 10 år sedan klantade jag mig och kom en halv dag försent till avgången på suvan med Finnair. Hjälpsammare flygbolag har jag aldrig varit med om. För 25% av kostnaden fick jag, frugan och dottern plats på nästa flyg. Planen var fulla så det var på gränsen att vi skulle komma med alla tre. Blev verkligen servad av en tant på HQ. Hur man blir bemöt har ofta samband med hur man bemöter andra. Ändrades Juli 11, 2021 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Juli 11, 2021 Dela Inlagd Juli 11, 2021 On 2021-03-03 at 10:53, skrev Abercrombie: Någon som vet hur långt innan avgång som bonusresor i business släpps? Expandera Uppgraderingar till businessklass med Finnair Plus-poäng och uppgraderingsförmåner Alla Finnair Plus-medlemmar kan ställa sig på väntelista för uppgradering från 360 dagar till 40 timmar före avgång. https://www.finnair.com/se-sv/info/villkor-för-uppgradering-till-businessklass Vad jag läst på motsvarande forum på finska är det 40 timmar som gäller för det mesta! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Juli 12, 2021 Dela Inlagd Juli 12, 2021 (ändrad) On 2021-07-10 at 22:51, skrev Benriach: Vem tillbringar 24 h på hotellet? Ja, förutom karantänsresenärer då alltså... Expandera Lite min tanke eftersom vi pratade i närtid. Tror inte dom kommer släppa på det iaf under 2021-Q1 2022 Lägger till att en biz biljett ligger runt 14k-uppåt, en ekonomi med modifikation kanske runt 10k det ger dig åtminstone 4k o göra vad du vill med. Det tycker ja e roligare än än ta ett par insta bilder på ett finskt mumintroll med bubbel i Ändrades Juli 12, 2021 av Efraim Barkbit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Juli 12, 2021 Dela Inlagd Juli 12, 2021 On 2021-07-10 at 07:25, skrev soi covboy: kanon bra av finnair .smart att bara köra med 350an till bkk phuket och miami .som spar soppa men hur dom ska lyckas är frågan . thai drar ner på sina flyg bästa norwiegen har hoppat av på sammma linjer.hur ska dom lyckas ordentligt sänkta priser?? Expandera Finnair kommer att bli det enda(?) bolaget som flyger non-stop mellan Arlanda och Bangkok/Phuket och då kan man ta lite mer än bolagen som mellanlandar. Moderna plan, svensktalande personal och non-stop flyg är värt en hel del Thai Airways priser mellan Köpenhamn - Bangkok nu är inte billiga och lär inte bli billiga i framtiden heller. Tveksamt om de kommer at flyga regelbundet från ARN igen utan förlitar sig på transfer i Köpenhamn. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Juli 12, 2021 Dela Inlagd Juli 12, 2021 On 2021-07-11 at 12:45, skrev Wangthong: För drygt 10 år sedan klantade jag mig och kom en halv dag försent till avgången på suvan med Finnair. Hjälpsammare flygbolag har jag aldrig varit med om. För 25% av kostnaden fick jag, frugan och dottern plats på nästa flyg. Planen var fulla så det var på gränsen att vi skulle komma med alla tre. Blev verkligen servad av en tant på HQ. Hur man blir bemöt har ofta samband med hur man bemöter andra. Expandera Grattis! ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Juli 16, 2021 Dela Inlagd Juli 16, 2021 Fick mejl från Finnair inatt att min utresa var flyttad från fredag 28 januari kl. 21.15 till 13.15. Kan det vara så att de har ställt in kvällsflyget för att frigöra flygplan till direktflyg? Detta skapar förhoppningsvis inga problem för mig mer än att jag måste ta ledigt från jobbet en dag till. Visar mejlet från Finnair så ser hon att det ligger utanför min kontroll. Å andra sidan får jag nästan en dag till i Paradiset... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Juli 16, 2021 Dela Inlagd Juli 16, 2021 On 2021-07-10 at 13:53, skrev frogfish: Oväntat att just du inte kommer överens med folk..... Expandera Ja man undrar faktiskt 😅 Trevligare servicefolk får man leta efter. Tom dörrvakterna i barerna är otroligt trevliga varje gång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 2, 2021 Dela Inlagd September 2, 2021 Finland Air har drive nu till Phuket T/R för ca 5500.-sek! Från Stockholm dessutom! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd September 2, 2021 Dela Inlagd September 2, 2021 On 2021-09-02 at 20:32, skrev audirs2: Finland Air har drive nu till Phuket T/R för ca 5500.-sek! Från Stockholm dessutom! Expandera Vilka datum ? i mars -april eller ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 On 2021-09-02 at 20:52, skrev Jed: Vilka datum ? i mars -april eller ? Expandera https://www.finnair.com/se-sv/destinationer/asien-och-stillahavsområdet/Thailand/phuket För 5500kr är det Light-biljetter utan incheckat bagage. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 On 2021-09-02 at 20:32, skrev audirs2: Finland Air har drive nu till Phuket T/R för ca 5500.-sek! Från Stockholm dessutom! Expandera On 2021-09-02 at 20:52, skrev Jed: Vilka datum ? i mars -april eller ? Expandera On 2021-09-03 at 03:32, skrev M33: https://www.finnair.com/se-sv/destinationer/asien-och-stillahavsområdet/Thailand/phuket För 5500kr är det Light-biljetter utan incheckat bagage. Expandera Tja undrar hur man hittar det priset.... förstod då inte hur man skulle finna det på Finnairs sida..... En stol som säljs med det priset? Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 On 2021-09-03 at 07:00, skrev Enis: Tja undrar hur man hittar det priset.... förstod då inte hur man skulle finna det på Finnairs sida..... En stol som säljs med det priset? Enis Expandera Såg deras reklam på Expressen och klickade där! Är du på väg dit eller? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 On 2021-09-03 at 07:25, skrev audirs2: Såg deras reklam på Expressen och klickade där! Är du på väg dit eller? Expandera på hemsidan har jag redan varit Till Thailand, inte inom den närmaste framtiden Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 On 2021-09-03 at 07:27, skrev Enis: på hemsidan har jag redan varit Till Thailand, inte inom den närmaste framtiden Enis Expandera 24 Okt är ju inte så långt bort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 On 2021-09-03 at 03:32, skrev M33: https://www.finnair.com/se-sv/destinationer/asien-och-stillahavsområdet/Thailand/phuket För 5500kr är det Light-biljetter utan incheckat bagage. Expandera Ante mig, hatar sånt där skum marknadsföring , sen när man glad ihågen klickar så blir det minst 3 000-4 000 dyrare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 On 2021-09-03 at 11:27, skrev Jed: Ante mig, hatar sånt där skum marknadsföring , sen när man glad ihågen klickar så blir det minst 3 000-4 000 dyrare. Expandera Vadå? Det går ju att boka biljetter för 5500kr. Du har möjlighet att köpa till incheckat bagage för 2x714kr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 On 2021-09-03 at 13:10, skrev M33: Vadå? Det går ju att boka biljetter för 5500kr. Du har möjlighet att köpa till incheckat bagage för 2x714kr. Expandera Jo men vill man ha bagage så blir det en extra kostnad direkt, var och en får tycka vad dom vill men jag gillar inte den här marknadsföringen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 On 2021-09-03 at 13:31, skrev Jed: Jo men vill man ha bagage så blir det en extra kostnad direkt, var och en får tycka vad dom vill men jag gillar inte den här marknadsföringen. Expandera Du skrev ju att det blir minst 3-4000kr dyrare. Var det korrekt? Nää. Alla som är lite insatta vet att Finnair har nya klasser och självklart marknadsför de ju det billigaste alternativet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 Business Class = 33 lax på de dagar jag ska åka...😅 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 On 2021-09-03 at 13:40, skrev M33: Du skrev ju att det blir minst 3-4000kr dyrare. Var det korrekt? Nää. Alla som är lite insatta vet att Finnair har nya klasser och självklart marknadsför de ju det billigaste alternativet. Expandera Och hur stor är prisskillnaden mellan med eller utan bagage då?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 Tycker bilbranschen skall börja sälja bilar utan hjul och ratt också.... "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu