Abercrombie Inlagd Augusti 6, 2019 Dela Inlagd Augusti 6, 2019 (ändrad) Gjorde som jag tipsats om ovan, dvs jag checkade inte in online. Det enda jag gjort innan var att välja sittplats till 7A, redan för en vecka sedan. Men i natt kom ett sms om att "Du är nu incheckad osv". Med en annan plats, dessutom. Hursomhelst så gick jag ändå till incheckningen så att jag kunde få loungepass, och här sitter jag nu. Miracle Lounge är ingen lyx precis, men jag har iaf fått lite frukost och en jäger till det. Miracle var lite meckigt att hitta också. Har fått notis om att boardingen har påbörjats, och funderar på om jag bör gå ombord så tidigt som möjligt eller vänta in i det sista? Nu lär jag inte få något svar på frågan innan det är dags, för att det är natt i Sverige, men till nästa gång kan det vara bra att veta. Ändrades Augusti 6, 2019 av Abercrombie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Augusti 6, 2019 Dela Inlagd Augusti 6, 2019 5 timmar sedan, skrev Abercrombie: Gjorde som jag tipsats om ovan, dvs jag checkade inte in online. Det enda jag gjort innan var att välja sittplats till 7A, redan för en vecka sedan. Men i natt kom ett sms om att "Du är nu incheckad osv". Med en annan plats, dessutom. Hursomhelst så gick jag ändå till incheckningen så att jag kunde få loungepass, och här sitter jag nu. Miracle Lounge är ingen lyx precis, men jag har iaf fått lite frukost och en jäger till det. Miracle var lite meckigt att hitta också. Har fått notis om att boardingen har påbörjats, och funderar på om jag bör gå ombord så tidigt som möjligt eller vänta in i det sista? Nu lär jag inte få något svar på frågan innan det är dags, för att det är natt i Sverige, men till nästa gång kan det vara bra att veta. Att du fick en annan plats var tråkigt, samt ovanligt. Väljer man plats brukar man få just den. Måste varit någon speciell anledning att flytta på dig, så brukar de inte göra. Tidig eller sen till planet... det beror på... En del gillar att stå så mycket som möjligt innan man skall sitta länge, andra slår sig ner direkt och blir sittande. Kommer man tidigt hinner man med fler pre-departure-champagne... Men är det delad kabin, där ecopax går genom den bakre och man är placerad i den. Då kan man lika gärna boarda sist, annars sitter man där som ett djur i bur när 150 ecopax skall titta med suktande blickar. I främre kabin är man gärna tidigt ombord för att i god tid slå sig till ro och dricka champagne. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 6, 2019 Dela Inlagd Augusti 6, 2019 Skönt o boarda tidigt så man kan göra sig hemmastadd, och hinna med ett par champagne... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Augusti 6, 2019 Dela Inlagd Augusti 6, 2019 Tycker gott att de kunde ha lite större toaletter i business. Får ju knappt ned röven. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Augusti 6, 2019 Dela Inlagd Augusti 6, 2019 4 minuter sedan, skrev Abercrombie: Tycker gott att de kunde ha lite större toaletter i business. Får ju knappt ned röven. Sant! Vissa bolag har större toaletter i biz. Finnair har på sina longhaul minst en handikapptoalett. Där är det gott om plats, den kan rekommenderas om man skall sitta länge... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 6, 2019 Dela Inlagd Augusti 6, 2019 8 minuter sedan, skrev Abercrombie: Tycker gott att de kunde ha lite större toaletter i business. Får ju knappt ned röven. Fick backa in på eco-toan så det är väl lite av Finnairs varumärke. Man hade ju förstås förväntat sig lite mer i biz. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Augusti 6, 2019 Dela Inlagd Augusti 6, 2019 6 minuter sedan, skrev Esspe: Fick backa in på eco-toan så det är väl lite av Finnairs varumärke. Man hade ju förstås förväntat sig lite mer i biz. Pep det när du backade? Själv hade jag flaggvakt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 Bästa sätet i Business i en Airbus 330-300 om man vill sitta för sig själv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 1 timme sedan, skrev Abercrombie: Bästa sätet i Business i en Airbus 330-300 om man vill sitta för sig själv? Kolla seatmap på https://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300_V2.php så ser du. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Februari 1, 2020 Dela Inlagd Februari 1, 2020 Ikväll är det så dags igen för avfärd mot BKK, även denna gång med Finnair. Det här blir andra gången jag flyger business men första gången hela vägen med tillgång till lounge redan på Arlanda. Tråkigt nog hinner jag nog inte in på loungen i HEL innan de stänger vid midnatt. Har ni mer erfarna resenärer några bra tips om loungerna? Den i T2 på ARN ligger väl bredvid O'Learys? Det betyder att jag kanske kan sitta i loungen och se hockey på deras skärmar med lite flyt? Tack på förhand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 1, 2020 Dela Inlagd Februari 1, 2020 2 minuter sedan, skrev apknug: Tyvärr får du väl tillgång till Norrsken loungen, Den är rätt trist, inget matutbud att tala om, öl, vin ,chips och de där dillkryddade potatiskringlorna som va populära på 70 talet. Det har Melleruds Ale på fat vilken är helt ok och du kan ske kan se matchen i plattan/datorn. Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk Fel! Finnair flyger från T2. Så så precis som @Abercrombie säger är det loungen brevid/inne i O'Learys. Den heter Aurora och anses av många vara en av de bästa loungerna på Arlanda. Se TV från loungen blir nog svårt, men kan ju byta kanal på en av apparaterna i loungen och hoppas hockey finns. Ha en bra resa! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Februari 1, 2020 Dela Inlagd Februari 1, 2020 5 minuter sedan, skrev apknug: Tyvärr får du väl tillgång till Norrsken loungen, Den är rätt trist, inget matutbud att tala om, öl, vin ,chips och de där dillkryddade potatiskringlorna som va populära på 70 talet. Det har Melleruds Ale på fat vilken är helt ok och du kan ske kan se matchen i plattan/datorn. Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk Vad jag fattar så är Norrsken på T5? Finnair går från T2? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 1, 2020 Dela Inlagd Februari 1, 2020 Sjukt dåligt att stänga loungen i F piren efter passkontrollen 😡 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 2, 2020 Dela Inlagd Februari 2, 2020 On 2020-02-01 at 05:18, skrev Abercrombie: Ikväll är det så dags igen för avfärd mot BKK, även denna gång med Finnair. Det här blir andra gången jag flyger business men första gången hela vägen med tillgång till lounge redan på Arlanda. Tråkigt nog hinner jag nog inte in på loungen i HEL innan de stänger vid midnatt. Har ni mer erfarna resenärer några bra tips om loungerna? Den i T2 på ARN ligger väl bredvid O'Learys? Det betyder att jag kanske kan sitta i loungen och se hockey på deras skärmar med lite flyt? Tack på förhand. Du ser nog tyvärr inte ut till Olerys när du sitter där inne på Aurora. Dom har dock bulldog IPA på tap i den loungen vilket är ett stort plus. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Februari 2, 2020 Dela Inlagd Februari 2, 2020 Den innan, dvs på undervåningen, är också stängd.Det ska ju rivas och byggas Gate där och det har tydligen inte blivit "klart" med ersättnings lokaler för loungerna......Skit är det vilket som.Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk Någon som vet vilken Lounge Qatar använder nu, om båda på F stängt? Ingen info på deras hemsida.Skickat från min SM-G975F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 2, 2020 Dela Inlagd Februari 2, 2020 1 minut sedan, skrev Nilsson68: Någon som vet vilken Lounge Qatar använder nu, om båda på F stängt? Ingen info på deras hemsida. Skickat från min SM-G975F via Tapatalk Utan att veta. Bara logiskt gissande. Norrsken. Qatar är One World så SAS loungerna är uteslutna. Norrsken är köpelounge och enda alternativet som finna kvar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Februari 2, 2020 Dela Inlagd Februari 2, 2020 Aurora på T2 var ok, loungen på HEL var mycket, mycket bra. Flighten var sisådär, det var ett gammalt, slitet plan och personalen var i samma klass. Maten var hemsk. Benutrymme osv var ju ok, men hade detta varit min jungfruresa i biz hade jag inte fått blodad tand. Nästa gång ska jag försöka att prova något annat flygbolag om tider och priser passar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Mars 16, 2020 Dela Inlagd Mars 16, 2020 Finnair drar ner 90% av flygningar Finnair, release Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NorLyx Inlagd Mars 16, 2020 Dela Inlagd Mars 16, 2020 On 2020-02-02 at 21:04, skrev Nilsson68: Någon som vet vilken Lounge Qatar använder nu, om båda på F stängt? Ingen info på deras hemsida. Skickat från min SM-G975F via Tapatalk Hej Det är Norrsken som gäller. Åkte med Qatar i onsdags och blev hänvisad dit. Blev serverad lite potatissallad, rostbiff och prosecco. Annars inte mycket till lounge. Mvh/NorLyx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Mars 16, 2020 Dela Inlagd Mars 16, 2020 2 minuter sedan, skrev koppar55: Trevligt att få information via MPR och inte direkt av Finnair.😀 Var så god. 😀 Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Mars 16, 2020 Dela Inlagd Mars 16, 2020 Hej Det är Norrsken som gäller. Åkte med Qatar i onsdags och blev hänvisad dit. Blev serverad lite potatissallad, rostbiff och prosecco. Annars inte mycket till lounge. Mvh/NorLyxJo tack! Det var inget att ha.Tur de levererar på Flygningen[emoji6]Skickat från min SM-G975F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Februari 25, 2021 Dela Inlagd Februari 25, 2021 Vad tror ni om detta erbjudande? Hade tänkt att boka nästa vinter snart men det kanske är bättre att köpa poäng först? När man sedan ska boka med poäng, är det samma utbud av resor eller är bonusresorna begränsade? https://www.finnair.com/se/se/finnair-plus/points Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 25, 2021 Dela Inlagd Februari 25, 2021 6 minuter sedan, skrev Abercrombie: Vad tror ni om detta erbjudande? Hade tänkt att boka nästa vinter snart men det kanske är bättre att köpa poäng först? När man sedan ska boka med poäng, är det samma utbud av resor eller är bonusresorna begränsade? https://www.finnair.com/se/se/finnair-plus/points Avstå. Köpa poäng är generellt dyrt. Bara intressant om du saknar lite för att få till det. Utbudet av bokningsbara resor är begränsat, speciellt i populära reseperioder som jul/nyår. Så om det inte är så att du bara saknar några tusen poäng, avstå. Några få gånger har det blivit fördelaktigt att köpa poäng att använda på så kallade sweet spots. Men har oftast handlat om hotellpoäng. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Februari 25, 2021 Dela Inlagd Februari 25, 2021 @samet Tack för värdefull info. Den resan i business jag tittar på kostar 15.700 kr. Lika mycket som 200.000 poäng i Finnairs kampanj kostar. Med poäng kostar resan ARN-BKK 160.000 poäng. Känns som man liksom tjänar 40.000 poäng då? Jag har för övrigt bara 38000 poäng just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Februari 25, 2021 Dela Inlagd Februari 25, 2021 10 minutes ago, Abercrombie said: @samet Tack för värdefull info. Den resan i business jag tittar på kostar 15.700 kr. Lika mycket som 200.000 poäng i Finnairs kampanj kostar. Med poäng kostar resan ARN-BKK 160.000 poäng. Känns som man liksom tjänar 40.000 poäng då? Jag har för övrigt bara 38000 poäng just nu. Ang poäng så brukar många bolag ha erbjudande då och då att man får köpa poäng billigt, jag själv jagar mina med SAS-kortet :-)) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu