M33 Inlagd Juli 9, 2019 Dela Inlagd Juli 9, 2019 1 minut sedan, skrev samet: 3A eller 3L hade jag valt alt. 7A eller 7L Dubbla fönster och lagom långt från slammer å toaletter. @Abercrombie Enig med Samet. 7L gillar jag. Och det kostar inget att välja säte i business. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Juli 9, 2019 Dela Inlagd Juli 9, 2019 6 minuter sedan, skrev samet: 3L eller 7A hade jag valt. Dubbla fönster och lagom långt från slammer å toaletter. Tack för info. Jag valde 7A, de övriga var inte lediga, se den skärmdump jag la in i mitt inlägg ovan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juli 9, 2019 Dela Inlagd Juli 9, 2019 5 minuter sedan, skrev Abercrombie: Tack för info. Jag valde 7A, de övriga var inte lediga, se den skärmdump jag la in i mitt inlägg ovan. Enjoy! Om du gillar GT så är deras helt ok och klart värd att prova 3-4gånger.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Juli 10, 2019 Dela Inlagd Juli 10, 2019 Jag har rest en del genom åren, men brukar inte tänka särskilt mycket på vad det är för flygplansmodeller jag åker med. Jag bara åker med! Därför undrar jag nu om någon vet vad för flyg som Finnair använder mellan HEL-BKK? Tänkte reka lite... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 10, 2019 Dela Inlagd Juli 10, 2019 7 minuter sedan, skrev Abercrombie: Jag har rest en del genom åren, men brukar inte tänka särskilt mycket på vad det är för flygplansmodeller jag åker med. Jag bara åker med! Därför undrar jag nu om någon vet vad för flyg som Finnair använder mellan HEL-BKK? Tänkte reka lite... Airbus A350 XWB tror jag dom bytt till nu överlag Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 10, 2019 Dela Inlagd Juli 10, 2019 10 minuter sedan, skrev Abercrombie: Jag har rest en del genom åren, men brukar inte tänka särskilt mycket på vad det är för flygplansmodeller jag åker med. Jag bara åker med! Därför undrar jag nu om någon vet vad för flyg som Finnair använder mellan HEL-BKK? Tänkte reka lite... Googla flygnummret klicka på exempelvis flightawere i sökresultatet så ser du historik på vilka plan som dom använt. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juli 10, 2019 Dela Inlagd Juli 10, 2019 41 minuter sedan, skrev Abercrombie: Jag har rest en del genom åren, men brukar inte tänka särskilt mycket på vad det är för flygplansmodeller jag åker med. Jag bara åker med! Därför undrar jag nu om någon vet vad för flyg som Finnair använder mellan HEL-BKK? Tänkte reka lite... Airbus 350, de har även Airbus 340 men din flight AY141 är planerad som 350. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Juli 10, 2019 Dela Inlagd Juli 10, 2019 Airbus 350, de har även Airbus 340 men din flight AY141 är planerad som 350. Typ denna stol och GT. Instämmer att GT är God.[emoji106][emoji4]Skickat från min SM-N960F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 On 2019-07-09 at 20:32, skrev M33: Om du inte redan valt stol så gör det. Att flyga i business funkar på samma sätt som i ekonomi men bättre stol, mat, dryck och så får du prioboarding. Se till att du får priority card för immi i bkk. Vill bara uppdatera att man, åtminstone på Finnair, inte längre delar ut Priority Pass. -Visa bara boardingkortet om de frågar, sa flygpersonalen när jag bad om ett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 12 minuter sedan, skrev Abercrombie: Vill bara uppdatera att man, åtminstone på Finnair, inte längre delar ut Priority Pass. -Visa bara boardingkortet om de frågar, sa flygpersonalen när jag bad om ett. Jag läste att detta är nytt på Suvvan, kort för priority lane är nu slopat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 (ändrad) 3 minuter sedan, skrev M33: Jag läste att detta är nytt på Suvvan, kort för priority lane är nu slopat. Gäller det även på avg Suva, gäller det alla bolag? Ändrades Juli 24, 2019 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 4 minuter sedan, skrev Soengsang: Gäller det även på avg Suva, gäller det alla bolag? Vet ej, läste någonstans (troligtvis BC) att de kommer scanna boarding card vid ankomst för prio. Just nu manuellt. Gäller troligtvis alla bolag då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 On 2019-01-08 at 05:02, skrev samet: Ja, tidigare år har de bara haft kvällsflighten under högsäsong. I år verkar de fortsätta med den. Gäller att passa sig bara så man inte för det gamla planen A333, nu under peakseason kör de ju en extraflight vid 10.55, då tycks 23.05 flighten få A333 istället för A350. Finnarna har uppenbarligen bra beläggning eftersom de permanentar ytterligare en flight. Bra jobbat. Finnair kör alltid 333 på nattflyget hem. Helt enkelt för att planet står i BKK från runt 15:00 fram till avgång strax före midnatt. Och det kan man inte ha dom nya dyrt inköpta 350 planen stående så länge. Ekonomiklass i 333 är i princip det samma som i 350, Även Ekonomi komfort är likvärdig. Dremot har 333 resp 350 helt olika säten i Buissenes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Juli 30, 2019 Dela Inlagd Juli 30, 2019 Jag "vann" även uppgradering till Business även till hemresan. Då antar jag att jag har tillgång till lounge på Suvvan innan avfärd på morgonen. Hur vet jag vilken lounge jag ska till? Det smartaste vore väl en lounge nära gaten, men vilken gate vet man kanske inte förrän på avresedagen? Önskar återigen råd av de mer rutinerade flygrävarna på MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
schmar Inlagd Juli 30, 2019 Dela Inlagd Juli 30, 2019 1 timme sedan, skrev Abercrombie: Jag "vann" även uppgradering till Business även till hemresan. Då antar jag att jag har tillgång till lounge på Suvvan innan avfärd på morgonen. Hur vet jag vilken lounge jag ska till? Det smartaste vore väl en lounge nära gaten, men vilken gate vet man kanske inte förrän på avresedagen? Önskar återigen råd av de mer rutinerade flygrävarna på MPR. När du får ditt boarding kort får du även ditt lounge pass där står det vart du skall ...Brukar vara precis utanför gaten !! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Juli 30, 2019 Dela Inlagd Juli 30, 2019 När du får ditt boarding kort får du även ditt lounge pass där står det vart du skall ...Brukar vara precis utanför gaten !!Sen får han väl tillgång även till ev andra lounger tillhörande flygbolag i samma allians som finnair. Lite loungehopping är ju aldrig fel om man har tid... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Juli 30, 2019 Dela Inlagd Juli 30, 2019 37 minuter sedan, skrev schmar: När du får ditt boarding kort får du även ditt lounge pass där står det vart du skall ...Brukar vara precis utanför gaten !! Ok. Men jag tänkte checka online och gå direkt till säkerhetskontrollen då jag reser med endast handbagage? Kanske lika bra att checka in som förr då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Juli 30, 2019 Dela Inlagd Juli 30, 2019 Ok. Men jag tänkte checka online och gå direkt till säkerhetskontrollen då jag reser med endast handbagage? Kanske lika bra att checka in som förr då? Sök: Suvvan/one world/lounge så ser du vilka lounger du har tillträde till... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Juli 30, 2019 Dela Inlagd Juli 30, 2019 Finnair har inga egna lounger på Suvvan. Reser man på biz biljett har man inte tillgång till andra allianslounger, för det krävs status hos alliansen. Finnair köper in sig i så kallade kontraktslounger på Suvvan. Miracle loungerna är det som är aktuella. Dessa var förr ganska mediokra men har ryckt upp sig rejält de senaste åren. Finns en riktigt stor i D-piren. Sedan finns det lite mindre lounger i varje pir. De är mer eller mindre likvärdiga men den stora har ett soppkök som lagar mat direkt på beställning. Så här kan du lätt slå ihjäl några timmar med loungehopping och drickande... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Juli 30, 2019 Dela Inlagd Juli 30, 2019 1 timme sedan, skrev Abercrombie: Ok. Men jag tänkte checka online och gå direkt till säkerhetskontrollen då jag reser med endast handbagage? Kanske lika bra att checka in som förr då? Nej. Så skall du inte göra. Nu reser du biz, så egen incheckningsdisk utan kö. Där får du dessutom access till Premium lane, den ligger under rulltrappan upp till säkerhetskontrollen. Premium lane innebär säkerhetskontroll och immigration med minimalt med kö, 5-10min så är allt avklarat. När du checkar in i denna disk får du även ett loungekort som anvisar vilken lounge som är närmast din gate. Nu till det luriga, du får bara ett kort. De vill de ta av dig när du går in i loungen. Går du till "rätt" lounge först och stannar där tills avgång är det inga problem men vill du loungehoppa lite behöver du lirka och flörta med värdinnan så du får kortet tillbaka så du kommer in i nästa lounge, då detta kort är betalning för dem kan du behöva förklara att du vill in i deras andra lounge närmre ditt plan. Detta kan bli en utmaning! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 30, 2019 Dela Inlagd Juli 30, 2019 6 minuter sedan, skrev samet: Finnair har inga egna lounger på Suvvan. Reser man på biz biljett har man inte tillgång till andra allianslounger, för det krävs status hos alliansen. Finnair köper in sig i så kallade kontraktslounger på Suvvan. Kan inte Suvvan men i HKG så kan man besöka CX:s alla lounger på en AY biz. Jag och HC blev hänvisade till nån tredjepartslounge (Premium plaza tror jag) men gick till alla CX istället och vi var välkomna där. Tråkigt om BKK har sån policy isf. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Juli 30, 2019 Dela Inlagd Juli 30, 2019 (ändrad) 5 minuter sedan, skrev Bibben: Kan inte Suvvan men i HKG så kan man besöka CX:s alla lounger på en AY biz. Jag och HC blev hänvisade till nån tredjepartslounge (Premium plaza tror jag) men gick till alla CX istället och vi var välkomna där. Tråkigt om BKK har sån policy isf. Tyvärr inte lyckats komma in i någon annan lounge med AY C-klass biljett. Ändrades Juli 30, 2019 av samet Rättstavning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Juli 30, 2019 Dela Inlagd Juli 30, 2019 Funderade på en sak då jag tog min business-mödis på hitresan. Det kan inte vara så kul att åka business om man är två som åker tillsammans? Man ser ju inte varandra, det var ju någon slags skiljevägg mellan de säten som stod bredvid varandra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 30, 2019 Dela Inlagd Juli 30, 2019 1 minut sedan, skrev Abercrombie: Funderade på en sak då jag tog min business-mödis på hitresan. Det kan inte vara så kul att åka business om man är två som åker tillsammans? Man ser ju inte varandra, det var ju någon slags skiljevägg mellan de säten som stod bredvid varandra? Beror väl lite vilken uppsättning det är. Finnair A350 har väll strömmingsben fullt ut, då är det svårt o sitta tillsamans. Tex på Thai B777 så är varannan i mitten typ dubbel, perfekt för par. Qatar qsuite A350 kan öppnas upp i mitten så man får ett gemensamt ”litet rum” Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 30, 2019 Dela Inlagd Juli 30, 2019 8 timmar sedan, skrev Soengsang: Tex på Thai B777 så är varannan i mitten typ dubbel, perfekt för par. Njää, skönt att få vara sig själv för en stund.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu