Jump to content
IGNORERAD

Fyra pitbulls attackerade kvinna i Prachuap Khiri Khan


MPR Nyheter

Recommended Posts

Du har aldrig funderat på arrogansen i dina egna inlägg?

 

Jag har inte kategoriskt ifrågasatt dina kunskaper om hundar så det var du så satte standarden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 522
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    124

  • Tallviking

    40

  • Lappen

    37

  • Baa

    29

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vet egentligen inte varför jag ska ge dig ett svar när du inte tror på mina upplevelser. Tror du verkligen att jag skulle sitta här och hitta på att hans hundar morrar åt min dotter? Att en sådan tanke ens kommer upp tyder på att du själv kunna komma på en sådan lögn När det finns personer här på MPR som jag träffar IRL skulle kunna skjuta mina påståenden i sank om det vore osant.

 

Var står det att jag misstror detta??

Angående din dotter fanns ju inte ens med i min frågeställning.

 

Blir lite jobbigt att debbatera med dig utifrån vad du fått för dig att jag skrivit.

Börjar faktiskt bli ganska vanligt att du kommer med något hetskt inlägg som du sen får backa från för att du inte läser vad som står där.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj Oj Oj vilken fars

 

Vilket jävla dravel

 

Fyra motorcyklar attackerade kvinna i Prachuap Khiri Khan

 

Förbjud kamphojarna å släpp ur luften så dom inte kan attackera igen

Link to comment
Dela på andra sajter

I tråden så är att ingen som vill ha farliga okontrollerade hundar ute på gatorna, vissa vill förbjuda ett antal raser men vet inte vilka, andra vill inte förbjuda några raser alls utan säger att det beror på hundägaren, tja inte så långt ifrån varandra men lite olika syn på hundar och hundraser!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var står det att jag misstror detta??

Angående din dotter fanns ju inte ens med i min frågeställning.

 

Blir lite jobbigt att debbatera med dig utifrån vad du fått för dig att jag skrivit.

Börjar faktiskt bli ganska vanligt att du kommer med något hetskt inlägg som du sen får backa från för att du inte läser vad som står där.

 

 

Här står det.

 

 

Tror du på vad jag säger är barnet uppätet,eftersom det inte är uppätet menar du att jag ljuger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här står det.

 

 

Tror du på vad jag säger är barnet uppätet,eftersom det inte är uppätet menar du att jag ljuger.

Hur är det med läsförståelsen. Hur fick du in ditt eget barn direkt efter beskrivningen av din kompis barn?

Var nämner jag din dotter. För en person med normal läsförståelse så brukar man sätta den skrivna texten i samband. Och inte förutsätta att det åsyftas personer som inte nämnts i texten.

Det var ju din kompis barn som åsyftas.

 

Problemet som jag upplever det som. Att beroende på vilket humör du är på. Så läser du väldigt mycket som folk skriver illasinnat till dig. Sen blir du nån slags variant av dramaqueen. Som är missförstådd. Och har rätt att hävda sig.

Jag är förmodligen helt fel person att påpeka detta för dig.. Men jag är ganska trött på dina ständiga påhopp för saker jag INTE skrivit.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj Oj Oj vilken fars

 

Vilket jävla dravel

 

Fyra motorcyklar attackerade kvinna i Prachuap Khiri Khan

 

Förbjud kamphojarna å släpp ur luften så dom inte kan attackera igen

Tja ämnet är ju inte helt kristallklart så det är väl ok att diskutera precis lika mycket som hur man hanterar en girig svärmorsa eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det var ju din kompis barn som åsyftas.

 

 

Spelar ingen roll om det gäller min dotter eller hans barn du ifrågasätter sanningshalten i det jag skriver.

 

 

Jag tycker inte om när folk utan kunskap ifrågasätter en sådan allvarlig sak som en aggressiv hund mot min dotter.

 

 

 

Haha tänk du har verkligen ingen insikt om hur du själv formulerar dig.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja ämnet är ju inte helt kristallklart så det är väl ok att diskutera precis lika mycket som hur man hanterar en girig svärmorsa eller?

 

Kanske är en bitsk kampsvärmor? :crazy:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha tänk du har verkligen ingen insikt om hur du själv formulerar dig.

 

Nä man får tänka både en och två gånger hur man ska formulera sig till någon som har dålig insikt om det som skrivs!

Detta till trots så blir man ställs till svars för rena fantasier.

Beklämmande var någon som använde tidigare. Vilket passar ganska bra här. EOD (för min del med dig)

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä man får tänka både en och två gånger hur man ska formulera sig till någon som har dålig insikt om det som skrivs!

Detta till trots så blir man ställs till rena fantasier.

Beklämmande var någon som använde tidigare. Vilket passar ganska bra här. EOD (för min del med dig)

 

Undrar vem det som är dramaqueen här egentligen.

 

Så tala om för mig vad det är för något som jag har fantiserat ihop?

Nej förresten svara inte på det för jag vill inte höra fler fabler från din sida.

En person som försvarar kamphundars existens har jag ingen respekt för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyra motorcyklar attackerade kvinna i Prachuap Khiri Khan

 

En Kampsvärmor attackerade farang i Surin.

 

Förbjud snåla faranger.

:)

 

Sänt är väl ok att skriva?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vem det som är dramaqueen här egentligen.

 

Så tala om för mig vad det är för något som jag har fantiserat ihop?

Nej förresten svara inte på det för jag vill inte höra fler fabler från din sida.

En person som försvarar kamphundars existens har jag ingen respekt för.

Nu får du ju också tänka efter när du skjuter ut ordet kamphund i var och varannan mening men kan inte ens kan nämna vilka raser du menar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du ju också tänka efter när du skjuter ut ordet kamphund i var och varannan mening men kan inte ens kan nämna vilka raser du menar!

 

Jag har redan länkat till Wikis definition av kamphund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du den.

http://ex-epsilon.slu.se:8080/archive/00002397/01/Studentarbete_178.pdf

 

 

Samt lite utdrag ur avhandlingen.

"Det som Clarke et al (2005) kommer fram till i sin rapport om rasrestriktioner i Ontario, Canada, är att lagen inte har kommit åt problemet då lika många medborgare blir bitna av hundar som tidigare. Dessutom menar rapporten på att, över hela Canada, blir fler bitna av raser som inte har restriktioner än av pitbullterriers (Clarke et al 2005). Det som Klaassen et al (1996) visar i sin studie i Storbritannien är de fall av hundbett som inkom till ett sjukhus före och efter det att the Dangerous Dogs Act, trädde i kraft. Under en tremånadersperiod före det att lagen började gälla så rapporterades 99 fall av hundbett varav 3 % var orsakade av pitbullterriers. Under en tremånadersperiod, 2 år efter det att lagen trätt i kraft, undersökte man återigen antalet rapporterade hundbett och fann då att antalet var i stort sett oförändrat (5 %). Studien visar att the Dangerous Dogs Act (1991) inte hade någon avgörande effekt på antalet hundbett i Storbritannien (Klaassen et al 1996). "

 

Tack men jag hittade den själv.

Det var lite förvånande men ändå inte särskilt relevant, eftersom Clarke bara kommer fram till att antalet hundbett inte förändrades nämnvärt.

Det är ju primärt de väldigt allvarliga skadorna som kamphundarna orsakar som man vill undvika med ett förbud.

Jag skulle tex hellre bli biten av en tax i näsan än en pitbull, sen finns det naturligtvis problem med hanteringen av blandraser och att bestämma ingående raser på de jyckarna.

 

Nackdelen med att kräva munkorg på stora hundar som visas på allmänna platser är att merparten av hundbett sker på någon familjemedlem eller bekant och dessa fångar man inte upp med en sådan lag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju på samma nivå som ditt ifrågasättande till vissa rasers existensberättigande?

 

Det är mer än vanligt att dom flesta raser används idag till annat än vad dom för en så där hundra år sedan avlades fram som.

Men det låter ju spektakulärt att dra fram i tid och otid att dessa avlats fram som kamphundar.

 

En schäfer är inte framavlad som kamphund. Konstigt nog så får folk mest bitskador av schäfer.

Nu far du val anda ge dig, jag har inte varit sarkastisk eller oforskamd mot dig utan till o med flera ganger skrivit att jag vet att du ar en BRA hundmanniska men vill du ner pa den nivan att du inte kan tala andras uppfattningar utan skall ha ratt till varje pris sa kan du ta lika bra skriva det istallet for en massa onodiga ord. respekten for dig som manniska faller som en grasten Janne, jag hade fatt for mig att det va OK att tycka annorlunda men jaklar va man bedrog sig.

Mitt ifragasattande om ytterligare behov av fler raser som framavlas i kampsyfte har du inte lyclkats bemota med en hallbar forklaring sa jag utgar fran att du inte har nagon och avslutar harmed en totalt meningslos dialog eftersom du bevisligen inte forstar att de finns de som inte kommer att tycka som du, vilket alltsa gor dem till dumskallar. Trist!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är lite utav "sådan husse, sådan hund".

 

Det finns rätt många hundar som har sönderavlats och rent utav har psykiska problem.

 

Men om man ser på t.ex amstaff så är det inte bankdirektörer Bengt-Ove eller överläkaren Torgny som har dessa hundar.

Nej, oftast är det någon med namn som slutar på y (WT), buspojkar som gillar MC eller folk från sydliga länder där man egentligen avskyr alla hundar över huvudtaget, som äger dessa.

Varför?

 

Jo, säkert för att hundar är lätta att fostras till psykfall. 

Miljöskadad kallas det med ett fint ord när det gäller människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu far du val anda ge dig, jag har inte varit sarkastisk eller oforskamd mot dig utan till o med flera ganger skrivit att jag vet att du ar en BRA hundmanniska men vill du ner pa den nivan att du inte kan tala andras uppfattningar utan skall ha ratt till varje pris sa kan du ta lika bra skriva det istallet for en massa onodiga ord. respekten for dig som manniska faller som en grasten Janne, jag hade fatt for mig att det va OK att tycka annorlunda men jaklar va man bedrog sig.

Mitt ifragasattande om ytterligare behov av fler raser som framavlas i kampsyfte har du inte lyclkats bemota med en hallbar forklaring sa jag utgar fran att du inte har nagon och avslutar harmed en totalt meningslos dialog eftersom du bevisligen inte forstar att de finns de som inte kommer att tycka som du, vilket alltsa gor dem till dumskallar. Trist!

Du måste väl ändå vara än av dom mest snarstuckna debattörerna på forumet?

 

Du skrymtare, tag först ut bjälken ur ditt eget öga; därefter må du se till, att du kan taga ut grandet ur din broders öga.

 

Du kanske kan tala om var jag ej ger dig åsiktsfrihet?

 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Rasen pittbull ska inte finnas ute i samhället.

Hej

 

Självklart är det så, vissa hundraser har bevisligen ingen funktion och fungerar bevisligen inte i ett samhälle.

 

Och kommer dessa hundraser sedan i händerna på fel folk så är det fullt jämförbart med att tillåta folk att bära vapen på allmän plats och dessutom att använda dessa. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan alla hundar oavsett ras kan bli riktigt farliga om dom ägs och "tränas/misshandlas" av fel ägare

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu far du val anda ge dig, jag har inte varit sarkastisk eller oforskamd mot dig utan till o med flera ganger skrivit att jag vet att du ar en BRA hundmanniska men vill du ner pa den nivan att du inte kan tala andras uppfattningar utan skall ha ratt till varje pris sa kan du ta lika bra skriva det istallet for en massa onodiga ord. respekten for dig som manniska faller som en grasten Janne, jag hade fatt for mig att det va OK att tycka annorlunda men jaklar va man bedrog sig.

Mitt ifragasattande om ytterligare behov av fler raser som framavlas i kampsyfte har du inte lyclkats bemota med en hallbar forklaring sa jag utgar fran att du inte har nagon och avslutar harmed en totalt meningslos dialog eftersom du bevisligen inte forstar att de finns de som inte kommer att tycka som du, vilket alltsa gor dem till dumskallar. Trist!

 

Finns väl inga behov för hund över huvudtaget, annat än brukshundar.

Ingen kan väl påstå att det finns behov för en mops eller ens en labrador för en privatperson.

Sådana dära handväskshundar finns det inget behov för.

 

Tror inte att en amstaff i en vettig familj är aggressivare än en schäfer, rottweiler eller labrador. När jag var en liten parvel så hade vi en helgalen labrador i vårat kvarter. Alla var livrädda för den, och med all rätt.

Sedan så är det ofrånkomligt att bortse ifrån skadorna som en amstaff ställer till med. Det räcker sällan med ett litet nafsande.

Det största problemet är dock när dessa är i grupp. Dom verkar hamna i någon slags mördartrans. Men vem fan har sina hundar lösa i grupp?

 

Ser man någon "kamphund" så är det oftast en tanig brassrökande pundartjej eller grabb på andra sidan av kopplet. Klena typer som inte hade kunnat hålle emot en katt i koppel.

Det är fan inte bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack men jag hittade den själv.

Det var lite förvånande men ändå inte särskilt relevant, eftersom Clarke bara kommer fram till att antalet hundbett inte förändrades nämnvärt.

Det är ju primärt de väldigt allvarliga skadorna som kamphundarna orsakar som man vill undvika med ett förbud.

Jag skulle tex hellre bli biten av en tax i näsan än en pitbull, sen finns det naturligtvis problem med hanteringen av blandraser och att bestämma ingående raser på de jyckarna.

Nackdelen med att kräva munkorg på stora hundar som visas på allmänna platser är att merparten av hundbett sker på någon familjemedlem eller bekant och dessa fångar man inte upp med en sådan lag.

Nu är ju lagförslagen inte till för att komma åt dom få olyckor i hemmen. Och om du läste hela avhandlingen så Stog Pitbull för ca 3 procent av dom bitskador som kom in till akuten innan förbudet i England.

Så kravet av förbud har visat sig vara ett slag i luften. Vad avhandlingen pekar på är att det måste till effektivare åtgärder mot den gruppen som missköter sina hundar. Då dessa grupper ofta skaffar en ny hund om polis tar hunden av honom. Och man kan använda i princip vilken stor hund som helst som vapen.

Tack för övrigt för att du tog dig tid att läsa avhandlingen och kommer med vettiga argumentation.

Lite svårt att bemöta osakliga argumentation från andra debattörer som mera bygger på kvällstidningarnas publicering av olyckor i andra länder. Än fakta från forskare i ämnet.

Edit jag är personligen Schäferhundsmänniska och försvarar inga personliga positioner på området. Jag har bevisligen inga problem trots detta att påvisa statistik som pekar ut Schäfer som den största bitarna.

Dock bör man vara saklig i diskussionen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl inga behov för hund över huvudtaget, annat än brukshundar.

Ingen kan väl påstå att det finns behov för en mops eller ens en labrador för en privatperson.

Sådana dära handväskshundar finns det inget behov för.

Tror inte att en amstaff i en vettig familj är aggressivare än en schäfer, rottweiler eller labrador. När jag var en liten parvel så hade vi en helgalen labrador i vårat kvarter. Alla var livrädda för den, och med all rätt.

Sedan så är det ofrånkomligt att bortse ifrån skadorna som en amstaff ställer till med. Det räcker sällan med ett litet nafsande.

Det största problemet är dock när dessa är i grupp. Dom verkar hamna i någon slags mördartrans. Men vem fan har sina hundar lösa i grupp?

Ser man någon "kamphund" så är det oftast en tanig brassrökande pundartjej eller grabb på andra sidan av kopplet. Klena typer som inte hade kunnat hålle emot en katt i koppel.

Det är fan inte bra.

Hade nog inte kunnat skriva det bättre själv.!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...