Jump to content
IGNORERAD

Billigt och bra hotell i Hamburg.

Guest wUThai

Recommended Posts

Guest wUThai

nån som har bra koll på det? Krav är att det är nära centrum. Frugan och jag och grabbhalvan på 13 år.

Några tips?

Dela på andra sajter

conservator

nån som har bra koll på det? Krav är att det är nära centrum. Frugan och jag och grabbhalvan på 13 år.

Några tips?

Blev du så djäkla glad över vinsten så du var tvungen att åka dit :-) ?

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Blev du så djäkla glad över vinsten så du var tvungen att åka dit :-) ?

Nja, men tänka dig känslan om tyskarna vinner på Söndag och vara på plats! Samt att frugan och grabben inte varit i Tyskland. Frugan är sugen som fan och jag med. Grabben vet inget ännu och han får inte reda på nåt innan vi borda planet eller hur fan vi ska ta oss dit. Haha! Du ska inte hänga på? :)

Dela på andra sajter

Nja, men tänka dig känslan om tyskarna vinner på Söndag och vara på plats! Samt att frugan och grabben inte varit i Tyskland. Frugan är sugen som fan och jag med. Grabben vet inget ännu och han får inte reda på nåt innan vi borda planet eller hur fan vi ska ta oss dit. Haha! Du ska inte hänga på? :)

Är det ingen anledning att åka till exakt Hamburg hade jag valt en annan stad, tex Stralsund eller Wismar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Är det ingen anledning att åka till exakt Hamburg hade jag valt en annan stad, tex Stralsund eller Wismar.

Jag gillar Hamburg.. men helst hade jag åkt till Berlin men det blir för långt och dyrt och tanke på att frugan börja jobba på Tisdag igen. Sen en storstad om nu tyskarna vinner finalen på Söndag... vilken jävla upplevelse! Aja, vi får se hur det blir. Men tips mottages gärna på boende. Var ju inte igår man var i Hamburg.

Dela på andra sajter

conservator

Låter som en bra idè tyvärr så hakar jag inte på denna gång det får bli en annan gång helt enkelt, men grabben din som jag förstått är fotbollsintresserad kommer säkert att bli överlycklig!!!

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Låter som en bra idè tyvärr så hakar jag inte på denna gång det får bli en annan gång helt enkelt, men grabben din som jag förstått är fotbollsintresserad kommer säkert att bli överlycklig!!!

Det blir han garanterat! Aja, vi får väl styra upp en träff i Köpenhamn, du, jag och fredman!? Hade varit kul som fan!

Dela på andra sajter

Aja, Hamburg går inte av för hackor, men det är ju så stort.kan bli coolt att se final där på nått torg och stor-tv.

Finns en ett gammalt fyrskepp nere i närheten av marinmuseet i hamnen, de har hotellverksamhet.rätt fränt tycker jag.

http://www.das-feuerschiff.de

https://www.google.se/maps/place/Cap+San+Diego/@53.543462,9.978708,14z/data=!4m6!1m3!3m2!1s0x0:0xcf96c498cbfbff70!2sDas+Feuerschiff!3m1!1s0x0:0x5a9cd45aaa250233

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Jag gillar Hamburg.. men helst hade jag åkt till Berlin men det blir för långt och dyrt och tanke på att frugan börja jobba på Tisdag igen. Sen en storstad om nu tyskarna vinner finalen på Söndag... vilken jävla upplevelse! Aja, vi får se hur det blir. Men tips mottages gärna på boende. Var ju inte igår man var i Hamburg.

Jag personligen skulle inte åka till Hamburg för att känna på VM-pulsen direkt på plats.

Tyskarna firar fotbolls-VM traditionsenligt på pubar och värdshus, ju mera originellt och "gemütlich" desto bättre. Dessa genuina miljöer hittar man inte så lätt i en folktom storstad på en söndagskväll. Berlin är då som jag tror enda undantaget och har därför organiserat sin "Fan Meile" för att ta emot stora folkmängder. Hur det ligger till i Hamburg vet jag inte men skulle tro att spektaklet fördelas på flera platser med "public viewing".

Jag personligen skulle föredra att se på VM-finalen i mindre städer runt Hamburg, tex Lubeck, Luneburg etc och där uppsöka en välbesökt pub, sportsbar eller värdshus. Tänk på att det förhoppningsvis skall firas ordentligt efter matchen och då är det bra att man redan har faciliteterna på plats.

//Singha711

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Några tips?

Finns gott om hotell mitt i mot centralstation
Dela på andra sajter

Jag gillar små gemytliga hotell med vingliga trappor och en portier som bjuder på en pilsner när man tittar in efter en lång dag eller kväll... 

Ett bra alternativt och lite av motsatsen är detta: http://www.motel-one.com/en/   Prisvärt, modernt och fräscht. Har dock ingen koll på Hamburg så vet inte om deras hotell där ligger bra till. 

Dela på andra sajter

Guest Fredman

I våras bodde jag på Inter city hotel. Ligger vid centralstation, rent och prisvärt standardhotell.

Dela på andra sajter

Bodde 3 nätter i våras på A&O Hostel Hamburg Hauptbahnhof och det var helt okej. Finns rum i olika prisklasser och bekvämligheter. 5 minuters promenad från Hauptbahnhof.

Vill minnas att jag betalade 30€ per natt för ett dubbelrum med egen dusch och WC samt frukost.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...