Jump to content
IGNORERAD

Present från militären!

thomas001

Recommended Posts

Vad vill farbror ha förklarat för sig?

å = 134

ä = 132

ö = 148

Å = 143

Ä = 142

Ö = 153

Man måste även hålla ner Alt knappen samtidigt...... :)

Dela på andra sajter

• Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Baa

10

• Surin P3

6

• acarls

5

• thomas001

5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

tomurdoc, on 07 Jul 2014 - 16:10, said:snapback.png

Vad vill farbror ha förklarat för sig?

å = 134
ä = 132
ö = 148

Å = 143
Ä = 142
Ö = 153

Man måste även hålla ner Alt knappen samtidigt... :)

Ni skamtar farbror aprillo. har t.o.m. haft hustruns bada pekfingrar till assistans, men nagra prickar o ringar kommer det inte.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

tomurdoc, on 07 Jul 2014 - 16:10, said:snapback.png

Man måste även hålla ner Alt knappen samtidigt... :)

Ni skamtar farbror aprillo. har t.o.m. haft hustruns bada pekfingrar till assistans, men nagra prickar o ringar kommer det inte.

Håll altknappen nere samtidigt som du slår siffrorna. när du släpper altknappen. Så ska tecknet visa sig där du har markören.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Håll altknappen nere samtidigt som du slår siffrorna. när du släpper altknappen. Så ska tecknet visa sig där du har markören.

Nix, inte en prick i sikte!

Kan ju ha att gora med att jag kor Linux pa en Thaidator med engelska som andraval!

Ni far sta ut!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Nix, inte en prick i sikte!

Kan ju ha att gora med att jag kor Linux pa en Thaidator med engelska som andraval!

Ni far sta ut!

Då är det antagligen AltGr + "någon tangent" eller Shift + AltGr + "någon tangent"

Vilken som är "någon tangent" får du prova dig fram till

Dela på andra sajter

Och hur gör man tyska dubbels på S dator

Offe

Fråga Stassi..

Jo men detta är skickat från värdens bästa smartphone.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

GreenValley

Så här!

ß (alt 0223)

Sifforna måste knappas in på det numeriska tangetbordet, annars fungerar det inte (i alla fall inte på mitt tangentbord).

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Och hur gör man tyska dubbels på S dator

Offe

Kan det vara 225 dvs ß 

Ehhm, den var så liten... ß tja det ser likt ut i alla fall. Men det beror på vilken font du använder, med Times new roman är det 223.

ทีรัก

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Så här!

ß (alt 0223)

Sifforna måste knappas in på det numeriska tangetbordet, annars fungerar det inte (i alla fall inte på mitt tangentbord).

Det var ju lite lustigt, alt+225 ger ß men alt+0223 ger åxå ß

Och ja, det ska matas in på den numeriska delen på min burk åxå.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Då är det antagligen AltGr + "någon tangent" eller Shift + AltGr + "någon tangent"

Vilken som är "någon tangent" får du prova dig fram till

Alternativt lägga till svenska som tredjeval.      :)

Ändrades av Nemo
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag tycker det låter bussigt. Den svenska försvarsmakten kan väl bjuda alla svennar på Abba Revival på Dalhalla.

Kanske fler skulle få upp ögonen för dem, mer än av alla dessa reklamfilmer och affischer de kostat på.

post-6637-0-86621300-1404823791_thumb.jp

???

Dela på andra sajter

Så här!

ß (alt 0223)

Numeriska är det det som sitter till höger}@@£ Så här blev det Alt-ger Alt bredvid mellanslag blev det nada

Offe

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Numeriska är det det som sitter till höger}@@£ Så här blev det Alt-ger Alt bredvid mellanslag blev det nada

Offe

Ja den brukar sitta där om det inte är en lös variant, då kan den vara lite varsomhelst.

Tryck ner alt (till vänster om mellanslag, rymdribban, spacebar tangenten) tangenten tryck 0223 och släpp alt.

Fungerar inte det så tryck på numLock (högst upp till vänster på den numeriska delen) och testa igen.

För mig ser det ut som om du tryckt på shift och använt tangenterna ovanför.

Eller så trollar du, vilket som.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu har Mario fatt sin skrivplatta av militaren, eller i alla fall av sin far som stoltserade som vicekonstapel pa sextitalet!

En mycket bra och ateranvandningsbar variant som garanterat inte forbrukar en massa energi, slukar batterier ellr orsakar hjarnblodning pa "plattexpertisen"!

Den där verkar mycket mer användbar än de plattor som un?Luck och anhang upphandlade och levererade till en liten del av eleverna. De plattorna funkar ju inte alls. Dom skulle ha frågat dig :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nu har Mario fatt sin skrivplatta av militaren, eller i alla fall av sin far som stoltserade som vicekonstapel pa sextitalet!

En mycket bra och ateranvandningsbar variant som garanterat inte forbrukar en massa energi, slukar batterier ellr orsakar hjarnblodning pa "plattexpertisen"!

Det lönar sig att frottera sig med eliten ser jag :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Röstköpen har bara börjat... 

/Krille

Va är Thaksin den fördömde tillbaka igen :ahh:

Ändrades av wix

Alltid på de svagas sida.

Dela på andra sajter

Beslutet att bjuda på digitaldekodrar fattades av regering Yingluck för många månader sen så det är ingen gåva från militären.

Pengarna kommer f.ö. från TV bolagen som fick betala en "förhöjd" avgift för den digitala sändningsrätten för att finansiera dekordrarna.

Oj satan, nu ställde du världen upp och ned för vissa som så tydligt markerat hur dåligt detta var just för att det är militären som gjort det.

Blir det en pudel, vändning till försvar för PT som gör något bra eller lämnar IL tråden?

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Oj satan, nu ställde du världen upp och ned för vissa som så tydligt markerat hur dåligt detta var just för att det är militären som gjort det.

Blir det en pudel, vändning till försvar för PT som gör något bra eller lämnar IL tråden?

/ SatanG

Hej

Jag har ingen aning om när och hur detta beslut togs men det blir lite komiskt när Juntan ena dagen säger sig vilja förbjuda populistisk politik och samtidigt går ut PR mässigt med att dom bjuder folket på VM och dekodrar.

Själv förväntar jag mig fler populistiska utspel ifrån Juntans PR ansvariga trots deras uttalade vilja att förbjuda just detta.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Hej

Jag har ingen aning om när och hur detta beslut togs men det blir lite komiskt när Juntan ena dagen säger sig vilja förbjuda populistisk politik och samtidigt går ut PR mässigt med att dom bjuder folket på VM och dekodrar.

Själv förväntar jag mig fler populistiska utspel ifrån Juntans PR ansvariga trots deras uttalade vilja att förbjuda just detta.

Mvh isan lover

Nej dom sa att de ville stoppa populistiska vallöften som kan skada landet. En jävla skillnad om man har någon som helst läsförståelse.

Eller håller du inte med? Var har du läst att de tagit åt sig äran för dessa dekodrar?

Så, var det bra eller dåligt med dekodrarna nu när det kom fram att det bestämdes av PTP?

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej dom sa att de ville stoppa populistiska vallöften som kan skada landet. En jävla skillnad om man har någon som helst läsförståelse.

Eller håller du inte med? Var har du läst att de tagit åt sig äran för dessa dekodrar?

Så, var det bra eller dåligt med dekodrarna nu när det kom fram att det bestämdes av PTP?

/ SatanG

Hej

Tycker att Juntans PR-byrå verkar jobba hårt, först VM fotboll och nu senst var det ju en stor festival som ska hållas i Bangkok.

Vad det gäller dekodrarna så tycker jag inte så mycket egentligen, är mest förvånad över att juntan fortsätter med den politik som dom ogillade att PT förde och jag tycker inte precis att Juntan har varit speciellt tydliga med att tala om för befolkningen att dekodrarna egentligen är en gåva ifrån Yinglucks regering och inte ifrån Juntan.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Hej

Tycker att Juntans PR-byrå verkar jobba hårt, först VM fotboll och nu senst var det ju en stor festival som ska hållas i Bangkok.

Vad det gäller dekodrarna så tycker jag inte så mycket egentligen, är mest förvånad över att juntan fortsätter med den politik som dom ogillade att PT förde och jag tycker inte precis att Juntan har varit speciellt tydliga med att tala om för befolkningen att dekodrarna egentligen är en gåva ifrån Yinglucks regering och inte ifrån Juntan.

Mvh isan lover

De har inte precis sagt att dekodrarna är ifrån dem heller. Inte vad jag sett i alla fall.

Dela på andra sajter

Tallviking

De har inte precis sagt att dekodrarna är ifrån dem heller. Inte vad jag sett i alla fall.

Gåvan är en gåva från den Thailändska staten till sitt folk för att ge dom möjlighet till åtkomst till mer mediakanaler med mer bredd och bättre kvalitet

Skulle folk inte köpa dekodrarna själva av olika skäl kommer dom istället förlora all åtkomst till TV via marksända sändare när dom stänger ner de analoga sändarna (precis som i Sverige) och det är ju inte bra för folket

Jag tycker att beslutet är rätt oavsett vem som tagit beslutet för tillgång till media är viktigt i en demokrati

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Hej

Mvh isan lover

Du har redan hämtat en dekoder?

Alltid på de svagas sida.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...