Jump to content
IGNORERAD

Vi med drönare - Quad helikopter - FPV


Songkran

Recommended Posts

  • Svar 951
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    155

  • Gustav

    80

  • wavis

    70

  • FF

    62

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja naturligtvis så är jag säker annars skulle jag inte rekommendera det.

 

Det här var ditt inlägg som jag svarade på  :fool:

Ändrades av jocko53
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var ditt inlägg som jag svarade på  :fool:

 

Haha ja vi säger väl det då.

Fast du vet väl att jag omöjligen kan ändra ett inlägg i efterhand så det syns i det inlägg du citerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha ja vi säger väl det då.

Fast du vet väl att jag omöjligen kan ändra ett inlägg i efterhand så det syns i det inlägg du citerar.

Jag citerade inte, jag svarade på ditt svar som bara var spekulation ,och inte ett svar på min fråga

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag citerade inte, jag svarade på ditt svar som bara var spekulation ,och inte ett svar på min fråga

 

Haha inte så vad kallar du detta för.

 

Sk%C3%A4rmklipp%202015-03-04%2021.42.50.

Du citerar mitt inlägg med att svara med en länk jag redan postat.

Du är verkligen inte den vassaste kniven du inte :)

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in den lilla rackaren. Jäklar va det går. Skulle va en kamera på den bara. 

 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Köpte de här idag. Billiga och vad bra de är, särskild kolfiber propeller som jag testade lite.

Bättre respons och tystare.

 

http://www.blocket.se/skaraborg/DJI_Phantom_Kolfiber___Plast_Propeller_59345199.htm?ma=1  

 

?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Fan vad tapatalk/mpr dubbelpostar o strular idag [emoji84]

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe.

Vad säger man, orkar en Phantom detta?

0cbcf38a7526e4154ac71f66c26f9850.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

har ni inte tränat er tillräckligt länge nu för att göra en flygtur over soi 2 och ner över Miss Chang!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe.

Vad säger man, orkar en Phantom detta?

0cbcf38a7526e4154ac71f66c26f9850.jpg

 

Nytt sätt för "walking the dog".

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

vilken kul tråd ! jag har blivit hookad på quad's också men inte så mycket för att filma utan att racea, men det ena utesluter ju inte det andra! 

 

jag har gått inför 250mm formatet och byggt en blackout klone som jag börjat lära mig flyga med. börjar helt klart få bra stil på flygningen men det finns mycket kvar att öva på.

 

som FC så kör jag en naze32 som jag är galet nöjd med. jag har byggt en annan quad för något år sen också med en kk2 som jag aldrig vart kompis med.

 

esc's är afro 12amp och Multistar V2 2206-2150KV ' baby beast ' som motorer ! 

 

som radio kör jag en taranis och en frsky 4dr-ii som snackar ppm med min naze32, fördelen här med att få batteristatus direkt uppläst på taranis'n är ju grym ! behöver aldrig oroa mig för att smälla mina batterier, får även larm på dålig motagning om jag flyger för långt bort.

 

post-3675-0-11045600-1428495749_thumb.jp

 

post-3675-0-57815300-1428495760_thumb.jp

 

något som jag också tycker är jävligt kul är själva byggandet av koptern så jag har beställt 2st ZMR250 ( kolfiber såklart ), förstärkta kolfiberarmar, tiltade motorfästen och 2st PDB för snyggare kabeldragning, tänkte kanske sälja den ena, och den andra kommer bli min FPV kopter.

 

bonus bild på min arbetsbänk också =) 

 

post-3675-0-00944700-1428495950_thumb.jp

 

 

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

tyvärr så vart det inga filmer i helgen då mitt minneskort var för långsamt för att spela in med =( men det kommer filmer snart ! 

 

bonus bild på quad, gulasch, småland, chang, moi, shinga och BMS i Pattaya på marknad 

 

post-3675-0-00494500-1428496803_thumb.jp

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

vilken kul tråd ! jag har blivit hookad på quad's också men inte så mycket för att filma utan att racea, men det ena utesluter ju inte det andra! 

 

jag har gått inför 250mm formatet och byggt en blackout klone som jag börjat lära mig flyga med. börjar helt klart få bra stil på flygningen men det finns mycket kvar att öva på.

 

som FC så kör jag en naze32 som jag är galet nöjd med. jag har byggt en annan quad för något år sen också med en kk2 som jag aldrig vart kompis med.

 

esc's är afro 12amp och Multistar V2 2206-2150KV ' baby beast ' som motorer ! 

 

som radio kör jag en taranis och en frsky 4dr-ii som snackar ppm med min naze32, fördelen här med att få batteristatus direkt uppläst på taranis'n är ju grym ! behöver aldrig oroa mig för att smälla mina batterier, får även larm på dålig motagning om jag flyger för långt bort.

 

attachicon.gifIMG_20150403_122630nopm.jpg

 

attachicon.gifIMG_20150403_144058.jpg

 

något som jag också tycker är jävligt kul är själva byggandet av koptern så jag har beställt 2st ZMR250 ( kolfiber såklart ), förstärkta kolfiberarmar, tiltade motorfästen och 2st PDB för snyggare kabeldragning, tänkte kanske sälja den ena, och den andra kommer bli min FPV kopter.

 

bonus bild på min arbetsbänk också =) 

 

attachicon.gifIMG_20150320_210927.jpg

Tjena men det är i svedala som du flyger eller?  Håller på och slåss med 250 ska snart bli klar. Blev inte kompis med KK så jag gick över till CC3d open pilot. Kommer att köra med en snick fpv goggle låda. Du vet en sån där låda med skärm i. Har fått lite tips hur man bygger om dom lite så dom blir bra. Får väl se vad det blir av det. Annars får jag tömma börsen och köpa ett riktigt headset goggles.Annars flyger jag Phantom Vision 2

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

vilken kul tråd ! jag har blivit hookad på quad's också men inte så mycket för att filma utan att racea, men det ena utesluter ju inte det andra! 

 

jag har gått inför 250mm formatet och byggt en blackout klone som jag börjat lära mig flyga med. börjar helt klart få bra stil på flygningen men det finns mycket kvar att öva på.

 

som FC så kör jag en naze32 som jag är galet nöjd med. jag har byggt en annan quad för något år sen också med en kk2 som jag aldrig vart kompis med.

 

esc's är afro 12amp och Multistar V2 2206-2150KV ' baby beast ' som motorer ! 

 

som radio kör jag en taranis och en frsky 4dr-ii som snackar ppm med min naze32, fördelen här med att få batteristatus direkt uppläst på taranis'n är ju grym ! behöver aldrig oroa mig för att smälla mina batterier, får även larm på dålig motagning om jag flyger för långt bort.

 

attachicon.gifIMG_20150403_122630nopm.jpg

 

attachicon.gifIMG_20150403_144058.jpg

 

något som jag också tycker är jävligt kul är själva byggandet av koptern så jag har beställt 2st ZMR250 ( kolfiber såklart ), förstärkta kolfiberarmar, tiltade motorfästen och 2st PDB för snyggare kabeldragning, tänkte kanske sälja den ena, och den andra kommer bli min FPV kopter.

 

bonus bild på min arbetsbänk också =) 

 

attachicon.gifIMG_20150320_210927.jpg

Och du skjuter PCP oxå ser jag:-)

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena men det är i svedala som du flyger eller? Håller på och slåss med 250 ska snart bli klar. Blev inte kompis med KK så jag gick över till CC3d open pilot. Kommer att köra med en snick fpv goggle låda. Du vet en sån där låda med skärm i. Har fått lite tips hur man bygger om dom lite så dom blir bra. Får väl se vad det blir av det. Annars får jag tömma börsen och köpa ett riktigt headset goggles.Annars flyger jag Phantom Vision 2

yes jag flyger i Sverige men den kommer med nästa gång vi drar till Thailand!

jag står också i valet och kvalet när det gäller ett fpv kit! är lite sugen på en skärm men kanske ha den i en väska eller så biter jag i det suraäpplet och köper ett par skyzone brillor! återkommer i frågan =)

sen har flite test hintat om att dom testar några nya brillor som ska vara 720p... finns mycket kul i denna hobby!

har du någon länk hur du menar med att bygga om dom?

tänkte köpa en cc3d och jämföra lite med naze32! alltid kul att testa lite.

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena men det är i svedala som du flyger eller? Håller på och slåss med 250 ska snart bli klar. Blev inte kompis med KK så jag gick över till CC3d open pilot. Kommer att köra med en snick fpv goggle låda. Du vet en sån där låda med skärm i. Har fått lite tips hur man bygger om dom lite så dom blir bra. Får väl se vad det blir av det. Annars får jag tömma börsen och köpa ett riktigt headset goggles.Annars flyger jag Phantom Vision 2

yes jag flyger i Sverige men den kommer med nästa gång vi drar till Thailand!

jag står också i valet och kvalet när det gäller ett fpv kit! är lite sugen på en skärm men kanske ha den i en väska eller så biter jag i det suraäpplet och köper ett par skyzone brillor! återkommer i frågan =)

sen har flite test hintat om att dom testar några nya brillor som ska vara 720p... finns mycket kul i denna hobby!

har du någon länk hur du menar med att bygga om dom?

tänkte köpa en cc3d och jämföra lite med naze32! alltid kul att testa lite.

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du skjuter PCP oxå ser jag:-)

du tänker på leopard touchen? det är kryckan som bestämt det!

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

du tänker på leopard touchen? det är kryckan som bestämt det!

Hehe, nä jag tänkte på dyktuben du har under bordet, det ser ut som om den skulle användas till att fylla trycklufts ( pcp) gevär.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...