Jump to content
IGNORERAD

Vi med drönare - Quad helikopter - FPV


Songkran

Recommended Posts

  • Svar 951
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    155

  • Gustav

    80

  • wavis

    70

  • FF

    62

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Svår trafikolycka i Thailand med dödlig utgång.

 

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde väl finnas drönare att köpa i Thailand när jag åker ner i vinter

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde väl finnas drönare att köpa i Thailand när jag åker ner i vinter

Ja det finns massor av olika modeller att köpa. På Tuckom gatuplanet finns en DJI shop. På CentralFestival finns det en del som säljer. Och så finns det dom som springer runt och säljer leksaker på stan också.

:-) Beror på vad du vill ha

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

LillaBlå Fegasvarten och ett par maknadställt

 

 

 

http://youtu.be/YuE01HpR_OY

Nu e det väl snart dags o bygga en busmaskin med fpv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu e det väl snart dags o bygga en busmaskin med fpv.

Ja det skulle va skoj. Men först ska jag försöka mig på min Cessna som jag köpt. Hittat RC clubben i Pattaya. Och ska bli meddlem där tänkte jag. Dom håller på och bygger en betong landningsbana. Jag skulle vilja ha en 250, liten maskin med fpv. Men först måste jag köpa en radio....  Hur går det själv då?

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det skulle va skoj. Men först ska jag försöka mig på min Cessna som jag köpt. Hittat RC clubben i Pattaya. Och ska bli meddlem där tänkte jag. Dom håller på och bygger en betong landningsbana. Jag skulle vilja ha en 250, liten maskin med fpv. Men först måste jag köpa en radio.  Hur går det själv då?

Skoj att du testar på flyg med , Kolla upp om någon är intresserad att köra dubbelkommando med dig , finns även billiga flygsimulatorer som du kopplar in på pc.

När det gäller fpv o modellflyg  så ligger jag lågt på höst vinter tar det som en sommar hobby säljer av lite grejor o köper nytt o bygger lite gör man ju. Åker ner 28 jan - 12e mars tittar säkert förbi  jag hör av mig då .  ,, Tänkte även besöka Hobbyaffären som vi fick tips om av han från Norge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skoj att du testar på flyg med , Kolla upp om någon är intresserad att köra dubbelkommando med dig , finns även billiga flygsimulatorer som du kopplar in på pc.

När det gäller fpv o modellflyg  så ligger jag lågt på höst vinter tar det som en sommar hobby säljer av lite grejor o köper nytt o bygger lite gör man ju. Åker ner 28 jan - 12e mars tittar säkert förbi  jag hör av mig då .  ,, Tänkte även besöka Hobbyaffären som vi fick tips om av han från Norge.

Jo men det går inte koppla dubbelt till min radio. Jag köpte en FMS Cessna RTF för 5000 thb. Ready to Crasch and Burn! :-) Om jag skrotar den så får jag köpa en nytt chassi, Kostar runt 1000thb. Lite billigare än att krascha med Quaden :-) Och så  tränar jag på flygsimulatorn. Så det ska bli kul när jag känner mig mogen att kasta frigolit på klubbkompisarna :-)

Jag har hittat två hobby affärer en här och en i siracha. Ska visst finnas en till shopp. Så hör av dig när du kommer ned. //Gustav 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men det går inte koppla dubbelt till min radio. Jag köpte en FMS Cessna RTF för 5000 thb. Ready to Crasch and Burn! smiley.gif Om jag skrotar den så får jag köpa en nytt chassi, Kostar runt 1000thb. Lite billigare än att krascha med Quaden smiley.gif Och så  tränar jag på flygsimulatorn. Så det ska bli kul när jag känner mig mogen att kasta frigolit på klubbkompisarna smiley.gif

Jag har hittat två hobby affärer en här och en i siracha. Ska visst finnas en till shopp. Så hör av dig när du kommer ned. //Gustav 

He he du väljer att gå den hårda vägen, Jaja är ju billigt med friggoplanen , Men helt ok med o lära sig i simulatorn. Köp ny radio som du har till allting o du vet vilken jag rekommenderade. hör av mig innan jag kommer ner .  

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har Dji nya läckerbit kommit "Inspire 1".  

FPV i HD och filmar i 4K.

Kostar en 27000 kr :(

 

medium-1-66afb728ca45eedce7d7bcfbf93a04f

 

 

Senaste klippen från Tuben...

https://www.youtube.com/results?search_query=inspire+1&search_sort=video_date_uploaded.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite dyrt men kul att flyga inne utan GPS signal, kanske vänta något år när det blir rätt pris på den..

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar undra vad det skulle kosta att bygga en egen med gps och fatshark.

Bortser man från kameran och batteriet så tror jag man kan bygga en killer för under 5000 kr

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

post-4394-0-67666700-1416003543.jpg

 

Passande.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Varit ute lekt med ny uppgraderade drönare, spelar ingen roll vilket väderstreck den står i alla fungerar som rakt fram..

Klart som tusan att det blir lite bilder också..

post-5021-0-09946800-1416135704_thumb.jp

 

                  post-5021-0-45562900-1416135709_thumb.jp

 

    post-5021-0-13110100-1416135714_thumb.jp

 

                             post-5021-0-56796800-1416135719_thumb.jp

 

   FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar undra vad det skulle kosta att bygga en egen med gps och fatshark.

Bortser man från kameran och batteriet så tror jag man kan bygga en killer för under 5000 kr

Absolut , om du bortser från en bra radio o mottagare också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är sugen på att köpa en drönare, är även sugen på att köpa en 3d skrivare, nu är det ju rätt dyra leksaker, så man kanske skulle ta och köpa en 3d skrivare och bygga sin egna drönare :wink:

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Är sugen på att köpa en drönare, är även sugen på att köpa en 3d skrivare, nu är det ju rätt dyra leksaker, så man kanske skulle ta och köpa en 3d skrivare och bygga sin egna drönare :wink:

 

Ja du kostar skjortan . kan ju bara printa ut  Armar o ben  , sen har du alla  andra dyra ting , Har varit sugen på en sån manick , Men sett o kollat på resultat så inte så impad, för dålig plast på den jag kollade på iaf . Men häftig pryl

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt FF nu är jag övertygad, Jorden är rund.

Tack MVH  VP.

Man blir aldrig så gammal att man inte

tror,att man har ett år kvar att leva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är sugen på att köpa en drönare, är även sugen på att köpa en 3d skrivare, nu är det ju rätt dyra leksaker, så man kanske skulle ta och köpa en 3d skrivare och bygga sin egna drönare :wink:

 

Tro bara inte på de som säger att man får en bra 3D skrivare för 10k, har sett resultatet från några som kostar +30k och det fortfarande dåliga toleranser och svårt att skriva ut tunnväggigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en PHANTOM 2 VISION+  har startats ca 10 gånger   flygtid ca 1 tim

Köpt i sverige, har betalat 12095 kr Med garanti

säljer den  till högstbjudande, 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...